20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Drømmelaget når januarvinduet stenger!  (Lest 29357 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Drømmelaget når januarvinduet stenger!
« Svar #60 på: 04. Des. 2007, 09:42 »
At vi manglar ein speed-demon av ein ving i laget vårt er det ikkje tvil om!  Ellers så hadde defensiv midtbaneanker og ein spiss gjort seg!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #61 på: 04. Des. 2007, 17:03 »
1 stk midtstopper(veldig god en)
1 stk DM.
1 stk spiss(målgarantist).
1 stk høyreback(hvis Beye blir brukt mer som midtstopper).

Dette er oppskriften...

En ving hadde heller ikke vært dumt(spesielt høyreving), men det bør ikke prioriteres først.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #62 på: 04. Des. 2007, 17:15 »
Trenger vi en målgarantist som spiss da? Vi har Viduka, som er meget god inne i boksen (se West Ham-kampen), vi har Owen (som er sinnsykt god inne i boksen) og vi har Martins, som vi aldri vet når dukker opp og scorer det avgjørende målet, og som også i år er vår toppscorer. I Preston har vi et stortalent i Andy Carroll (selv om han ikke har overbevist noen i Preston), som visstnok skal være god foran kassa. Vi må selge Ameobi, men trenger vi kjøpe inn noen ny, hvis vi greier å holde Owen frisk i litt lengre perioder? Ikke i mine øyne. Vi har som kjent en viss Alan Smith også, som har bevist at han vet hvor målet står han også.

Jeg kunne godt tenkt meg en klassestopper ala Terry, Woodgate. Men jeg tror ikke vil kommer til å se det. Vi må heller få Faye til å ta betydelig mer ansvar.
Så får vi konsentrere oss om å finne en makker til Faye. Vi har mange å velge mellom.

En høyreback kan vi kanskje trenge i alle tilfeller. Carr gjør sine saker greit nok, men vi må ha noen bedre enn som så. Beye virker nesten å være bedre som stopper, så da er vel en ekstra høyreback i aller høyeste grad noe vi bør prioritere.

Og en ballsikker Def Mid er i mine øyne en selvfølge. Ser gjerne en Edmilson eller noen bedre komme inn og tilføre midtbanen vår mer defensiv kløkt, og bedre ballferdigheter. Butt er nok dessverre i ferd med å gå ut på dato, og Geremi imponerer ikke mange for tiden. Spørs om ikke han også er i ferd med å gå ut på dato.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #63 på: 04. Des. 2007, 17:49 »
Du skriver det jo nesten selv at vi trenger en ny spiss(målgarantist):

-Owen er (alltid) skadet.
-Martins scorer ikke på 100 og 90 prosent sjansene(fra kloss  hold).
-Viduka drar på årene og scorer mindre og mindre(det har vi da vitterlig fått beskue). Han fungerer mer som et oppspillspunkt og en målassistent.
-Smith scorer foreløpig ALT for lite, men om han rendyrkes som spiss, kan vi muligens vente oss noen målorgier. I Leeds var han gull.
-Carroll er på lån og det vites ikke om denne gutten blir en stor spiller. Det er vel mye opp til han selv, i grunn. Skal dog ikke uttale meg for mye om Carroll.

Konklusjonen er at vi i aller høyeste grad trenger en spiss, en målgarantist. Anelka eller Gudjohnson hadde vært meget gode kjøp. Eller hva med Benjani i Portsmouth? Han er topscorer i PL og det er kanskje usannsynlig at godeste Harry Redknapp selger gevinstherren sin.

# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #64 på: 04. Des. 2007, 18:05 »
Vi har som kjent en viss Alan Smith også, som har bevist at han vet hvor målet står han også.

Tja, Smith har jo ikke en veldig bra scoringsstatistikk. Ser det som han største problem som spiss. Han scorer ikke nok mål. Ellers er enig det andre du skriver, men kunne også godt tenkt meg en høyreving som kunne utfordret Milner litt. En ren høyreving i stallen er etter min mening for lite. Uten at jeg har sett Arshavin mye virker han spennende. Og når Martins drar kan han også være et alternativ på spissplassen.

Syntes dette bør være prioritering i Januar:
1 Deffensiv midt som holder et høyere nivå enn Butt og Geremi. Bør være passningssikker og jobbe steinhardt. Gjerne en ledertype.
2 Høyreving som kan konkurerer med Milner. Helst bør denne spilleren være god til å drible og ha brukbar fart.
3 Høyreback. Dekkningen er litt for dårlig. Skulle gjerne hatt en Enrique type her, bare høyrebent. Ung og spennende. Hutton hadde vært fantastisk, men virker urealistiskt.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #65 på: 04. Des. 2007, 18:13 »
Masse fornuftig her ja. Det eg mener vi mangler er en skikelig GOD høyreving, som ofte kommer seg til kortlinja. Så hadde det vert digg med en def midt som hadde vert bankers på blokka. Vi har for få spillere som er bankers i startoppstillinga mener eg.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #66 på: 04. Des. 2007, 18:40 »
Jeg syns det er vel så viktig å skaffe personell som kan SKAPE SJANSER for spissene først. Syns ikke spiss bør være et veldig prioritert tema i januar.
Det jeg helst vil se er :
1. Defensiv midtbanespiller som også kan behandle ball.
2. Stoppergeneral ala Jonathan Woodgate.
3. Høyreving eller høyreback. Begge plassene er ikke optimal dekning på.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #67 på: 04. Des. 2007, 19:10 »
Hvis vi skal prioritere enkeltspillere ser jeg helst:
1. Arshavin
2. Gilberto
3. Woodgate
4. Hutton
5. En evt spiss hvis situasjonen tilsier at vi trenger det, og lommeboka til Ashley tillater det etter de forhåpentligvis suksessfulle handletoktene i punkt 1-4 :P

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #68 på: 04. Des. 2007, 20:34 »
Hvis vi skal prioritere enkeltspillere ser jeg helst:
1. Arshavin
2. Gilberto
3. Woodgate
4. Hutton
Her har vi en som vet hva han snakker om. Fullstendig korrekt å sier meg helt enig ;)
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #69 på: 04. Des. 2007, 20:44 »
Crouch
Arshavin
Modric/Van der Vaart/Riquelme
Ben Haim

Gode spillere alle sammen. Ben Haim ryktes å være på vei ut av Stanford Bridge for £1m, og han vil være en meget bra tilvekst mtp spillerne som skal ut i afrikamesterskapet og han allsidighet.

Vi trenger en mer mobil targetman enn Viduka, og en som scorer mer enn Smith. Crouch oppfyller begge kravene, og ryktene sier at Benitez vil være villlig til å selge om budet skulle ligge på rundt £10m.

Arshavin er perfekt for Sam sitt 4-3-3 system som høyre angrepsspiller, og det ryktes jo at han er på vei.

Modric er en ung fremmadstormende kreativ midtbanespiller, noe vi mangler i laget, og virkelig trenger. Det ryktes at han kan selges for £15m. Den som intet våger, intet vinner. Den klubben som til slutt får han, er garantert en fantastisk spiller. Noen som så England-Kroatia? Om noen andre større klubber skulle få han, er Van der Vaart og Riquelme også gode alternativer.

Disse fire spillerne tror jeg ville gjort underverker med laget. Sam vil få en bedre mulighet til å spille 4-3-3 som han har bevist at funker med Bolton, pluss at spillerne er av bedre kvalitet enn det han hadde i Bolton.

---------------------------Given---------------------------
Beye----------Faye------------Cacapa----------Enrique
-------------Barton----Geremi----Modric----------------
Arshavin------------------------------------------Martins
-------------------------Crouch---------------------------

Med spillere som N'Zogbia, Emre, Butt, Owen, Rozehnal, Taylor, Harper, Smith, Viduka og Milner, har vi da også noe som er veldig viktig for lag som skal hevde seg i toppen, og det er det engelske uttrykket strength in depth. Spesielt viktig for et lag som er veldig utsatt for skader. Det er jo da også muligheter til å spille andre systemer enn 4-3-3 om det skulle passe Allardyce.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #70 på: 04. Des. 2007, 20:51 »
Riquelme er klar for Boca så han er uaktuel.
Crought for £10 m? Nei takk, vi trenger ikke bruke så mye på spissplassen der vi har 4 gode alternativ.
Ben Haim er en bra stopper, men hvis vi skal hente inn en stopper syntes jeg vi skal hente inn en som forsterker laget betydelig som Woodgate. At Ben Haim kan spille høyreback er dog posetivt og for £1 m bør han aknskje vurderes.

De andre er jeg i utganspunktet posetive til, men skulle gjerne ha sett mer av dem.

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #71 på: 04. Des. 2007, 21:01 »
Det er bare å se realiteten i øynene Fredd.

Viduka kommer til å spille en av fem kamper så lenge han er her. Han er god med ballen i føttene, og god i boksen, men det stopper desverre der. Alan Smith er dugendes på hodet, og mobil, men han mangler det tekniske og målteften som er god nok for oss. Ameobi håper jeg vi ikke diskuterer om engang disse dager. Carroll er ikke på det ønskede nivået enda. Han skaper ikke de helt store overskriftene i CCC en gang.

Allardyce sliter med laget, og jeg tror ikke han får ordentlig dreisen på det før han har spillerne som passer i det systemet han liker best, og derfor mener jeg Crouch ville vært perfekt for oss. Han ville være en helt klar forsterkning. Jeg har aldri vært noe spesielt fan av spilleren selv, men at han har noe for seg må vel de fleste nå ha innrømmet at han har. Han er engelsk, og spiller for et lag som ikke akkurat er i en posisjon der de må selge. £10m er overkommelig for en spiller som ville tilført oss så mye.

Hverken Martins eller Owen passer ikke på topp alene. Owen spiller jo aldri uansett, og jeg hadde egentlig helst sett ham vekk fra klubben, men det er et annet tema.

Det at Riquelme er klar for Boca er greit nok. Foretrekker uansett Modric eller Van der Vaart  :)

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #72 på: 04. Des. 2007, 21:14 »
Tja, Viduka var jo brukbard når han kom inn sist. Tror nok han kommer til å spille mer enn du sier.

Jeg kan være enig i at Crougt ville passet bra inn i langball-taktikken vår og kunne kanskje forsterket oss noe. Men han har ikke allverden til målteft og er da heller ingen spiss jeg ville bruke så mye som £10 m. £10 m er mye penger og når vi starter med Butt i nesten hver eneste kamp mener jeg at det er åpenbart at vi trenger å bruke pengene et annet sted enn i angrep. Du hadde ingen deffensive midter på listen din så mener du at Butt eller Geremi er god nok til å spille sentralt for Newcastle siden du heller vil bruke millioner av pund andre steder? Og vi har heller ikke noe fryktelig scoringsproblem. Grunnen til at vi ikke vinner kamper er fordi vi slipper inn for mange mål. Nei, gi meg heller en god deffensiv midt som kan ta plassen til Butt isteden for Crough til £10 m.

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #73 på: 04. Des. 2007, 21:52 »
At Viduka kommer til å spille mer enn 7 kamper er jo sikkert, men at han kommer til å miste mange kamper er det ingen tvil om. Bare se på hvor mange kamper han har mistet til nå, og er det noen grunn til å anta at dette kommer til å forbedre seg?

4-3-3 systemet Allardyce brukte i Bolton var jo mer enn bare lange baller. Jeg synes ofte de spilte fin fotball langs bakken, og derfor mener jeg Crouch passer enda bedre, for han er jo overraskende god med ballen spilt i beina også.

Jeg er av den motsatte oppfatningen enn deg der. Jeg mener at offensive spillere er viktigere enn defensive spillere dette vinduet. Når laget får satt seg, og bedre balansert, er jeg ikke i tvil om at Geremi og Butt er gode nok til å spille som et dypt midtbaneanker. Forsvaret vårt også, når Sam en gang velger å satse på 4 faste spillere, isteden for å rokkere hele tiden. Jeg synes det offensive spillet vårt har vært ikke-eksisterende de tre siste sesongene, og det vi virkelig har manglet er en kreativ midbanespiller av Van der Vaar/Modric/Riquelme-typen. Emre er for ustabil og ofte skadet, og Barton er mer Box-to-box spiller. En midtbane med Modric-Geremi-Barton har mange strenger å spille på.

Mye av de defensive feilene denne sesongen kunne vært ungått med et bedre offensivt spill. F.eks ved å klare og holde på ballen i mer enn to passninger av gangen.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #74 på: 04. Des. 2007, 22:03 »
Crouch scoret omtrent like mye som Shola før han ble Liverpool-spiller. Jeg tror ikke Crouch vil være spesielt god for Newcastle, og jeg til tider er han minst like håpløs foran mål som både Smith, Viduka og Martins. Og £10 mill for den posisjonen vi minst av alle trenger å forsterke? Galskap! Hadde det vært en skikkelig klassespiss av dimensjoner, så hadde saken vært en annen. Crouch er en høyst middelmådig spiss som har blomstret under Rafa Benitez i Liverpool, men som ikke har bevist noe før den tid, og som til tider er direkte håpløs med ball og en vanvittig irriterende "målscorer". Nesten sånn at jeg heller satser på Tore André Flo da. Ja, selv Steffen Iversen hadde vært bedre.

£15 mill for en offensiv midtbanespiller? Så Emre og Barton er ikke gode nok? Skal vi bare selge begge to, og betale £30 mill for BÅDE van der Vaart og Modric?

Foreløpig har vi greie nok spisser i viduka og Smith. Selv om Viduka er treig og lite mobil, så er han god med ballen i beina, han er råsterk, har et godt skudd og er meget god inne i boksen. Bare han får bedre inlegg, og bedre baller å jobbe med, og ikke trenger å operere som Jostein Flo hele forbanna tida, så vil han bli mye, mye bedre. I de kampene vi har vært gode denne sesongen har Viduka bidratt langt mer enn i de kampene vi bare har pælmet opp lange baller fra et ekstremt stresset forsvar.

Det er defensivt vi har problemer. En defensiv midtbane, med gode ballferdigheter er det vi trenger aller mest i vinter. I tillegg hadde en høyreving og kanskje også en høyreback vært ekstremt nyttig. Arshavin og Gilberto hadde vært ypperlig. Hvis vi kunne fått en rendyrket høyreback i tillegg, uten å måtte ut med altfor mye penger (noe jeg ikke tror Sam kommer til å få), så skal vi si oss kjempefornøyde med vinterens transfervindu.
Januar-vinduet er den verste tiden av alle å kjøpe spillere på, og det er begrenset hvor mange klassespillere vi får da. Når vi i tillegg ligger der vi ligger på tabellen, så tror jeg heller ikke vi er veldig attraktive blant spillere som i utgangspunktet ikke er ledige på markedet.

Til sommeren må vi oppjustere målsetningene og forventningene noe, og da kan vi begynne å sikte høyere. DA kan det også være aktuelt å kjøpe en ny spiss. Da vet vi hvor mange kamper Owen og Viduka har spilt, og hva de har bidratt med. Da vet vi mer hvordan Smith fungerer, og hvilken rolle han er tenkt å fungere i.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon