20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Drømmelaget når januarvinduet stenger!  (Lest 29114 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Drømmelaget når januarvinduet stenger!
« Svar #75 på: 04. Des. 2007, 22:15 »
Er uenig i at Butt eller Geremi er gode nok til å spille fast på Newcastle. Hvertfall hvis vi skal tilbake i toppen. De er etter min mening for dårlig pasningmessig og begynner begge å bli eldre. Når du skriver at mye at de deffensive feilene kunne vunne vært ungått ved å f.eks. å klare og holde ballen i mer enn to pasninger av gangen er jo Butt og Geremi spillere som akkurat gjør at vi ikke greier å spille mer enn de to passningene. Mener vi må få inn en skikkelig forsterkning her som kan balansere midtbanen og være fast på laget hver eneste kamp. Og syntes vi hvertfall burde bruke penger her istedfor for å bruke penger på en spiss der vi allerede har 4 gode alternativ.

Er enig i at forsvaret kan sette seg bare de for tid nok og rokeringen har jo skjedd mye på grunn av skader. Mange der som har vist potenisal og sammen kan det etterhvert bli bra... Men hvis vi har mulighet til å hente en meget god stopper syntes jeg vi skal benytte den. Vi kunne trenge en skikkelig klasse spiller der som f.eks. Woody. Er litt dårlig dekning på høyrebacken så kunne godt komme inn ekstra dekning her, men  vi må ikke absoullt hente inn spillere her hvis de rette ikke er tilgjenglige.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #76 på: 04. Des. 2007, 22:25 »
På sikt er vel de fleste ganske enige om at de ikke er gode nok, men per dags dato er vi overhodet ikke i nærheten av å være et topplag i PL, og da er Geremi og Butt fremdeles gode nok.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #77 på: 04. Des. 2007, 22:31 »
Hvordan en spiller med 14 mål på 24 kamper for det Engelske landslaget kan være høyst middelmådig, og på linje med Ameobi, Iversen, Flo og Smith ferdighetsmessig ser jeg på som litt rart. Han spilte bra i Southampton, noe som resulterte i at en av verdens beste managere betalte £7m for en spiller som nå var i CCC. Harry Redknapp har kjøpt ham to ganger. I Portsmouth og Southampton. Begge stedene spilte han bra. Han kjemper, dribler og scorer. At han er irriterendes er irrelevant, og tyder mer på at du ikke liker spilleren på et mer personlig plan, mens du ser bort fra alt han ville tilført oss fotballmessig. Jeg stoler mer på Svennis, Redknapp og Benitez sine kunnskaper enn dine Joakim. Du får bare unnskylde meg :)

Barton er god nok for oss, men han har ikke kvalitetene til Modric, Fabregas, Kranjcar, Riquelme, Inesta osv osv, og det er en slik kreativ midtbanespiller vi trenger. Der KAN Emre gjøre en jobb for oss, men han er alt for ustabil og for mye skadet til at han er en spiller vi virkelig kan satse på.

Utover det, så blir det litt unødvendig å gjenta det jeg akkurat har sagt, men uansett:

-Forsvaret blir bedre når laget blir bedre til å holde på ballen, og skape mer fremover
-Forsvaret blir bedre når de får samspilt seg mer. Det er jo masse spillere som aldri har spilt sammen nå, og det blir litt urettferdig å klage på dem etter 14 kamper og 100 forskjellige sammensetninger.
-Jeg føler vi pr.dags dato har gode nok defensive midtbanespillere.

Og nei, jeg mener ikke vi burde betale £30m for både VdV og Modric. Det holder med Modric til £15m. Han kommer til å bli stor. VdV kommer vel ikke til å koste så mye som £15m, men vil heller ha Modric, og dette er jo tross alt snakk om drømmelaget MITT i januar.

P.s til Fred:
Mye av problemet til Geremi og Butt pasningsmessig denne sesongen, føler jeg har vært fordi det ikke er nok bevegelse rundt ballfører, som gjør at han får få valg når han skal bli kvitt kula. Både Barton og Modric er veldig flinke til å søke rom hvor ballen kan spilles, og jeg tror nok at når en midtbane blir bedre balansert (altså ikke tre defensive midtbanespillere samtidig), så kommer til og med passningene til Butt og Geremi til å sitte bedre!

P.p.s. Jeg er forresten enig i at de ikke er gode nok på sikt.
« Siste redigering: 04. Des. 2007, 22:33 av Tim Buch »

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #78 på: 04. Des. 2007, 22:44 »
Crouch er en drittspiller, håper for GUDS skyld han ikke setter sine ben i Newcastle, unless han spiller for bortelaget..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #79 på: 04. Des. 2007, 23:07 »
-Jeg føler vi pr.dags dato har gode nok defensive midtbanespillere.

Her må jeg rett og slett si meg ganske uenig. Jeg er med på at Butt kan være jæv.. god og nyttig i blant, men vi kunne hatt nytte av noen med litt flere/bedre kvaliteter i denne posisjonen. Ellers er jeg enig i at Crouch hadde vært interessant, men ikke for 10M £.

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #80 på: 04. Des. 2007, 23:32 »
Crouch er en drittspiller, håper for GUDS skyld han ikke setter sine ben i Newcastle, unless han spiller for bortelaget..

Vi må vel ikke se lengre tilbake enn forrige sesong når han puttet mot oss, så jeg ser ikke helt logikken i det. Virker på meg som at de fleste ikke vil ha personen Crouch på laget, og totalt ignorerer at han faktisk er en utrolig god spiss som er mye bedre enn Viduka, Smith, Ameobi, Flo og Iversen. Han er en bedre lagspiller enn samtlige av dem også, noe som vi ville profitert utrolig på i en 4-3-3 taktikk med f.eks Martins og Arshavin på hver sin side.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #81 på: 05. Des. 2007, 10:11 »
Er uenig i at Crough er mye bedre enn Smith og Viduka. Er enig i at han er god på hode og grei med beina, men også han scorer for lite mål. Viduka scoret mer mål enn han forrige sesong og tror ikke Smith er langt unna hans nivå hvis han blir rendyket som spiss.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #82 på: 05. Des. 2007, 17:18 »
Crouch er ikke en utrolig god spiss. Han er en litt over middelmådig spiss som spiller på et veldig, veldig, veldig bra lag. For England har han jo hatt spillere som Beckham, Cole, Gerrard, Lampard, Lennon, SWP og hvem det nå måtte være av Englands aller aller aller beste spillere til å skape sjanser for seg. Da er det pokker ikke rart han har en så god statistikk. Selv om England resultatmessig og spillemessig har variert.

Crouch er en spiller som er god når laget er godt, og som er fryktelig, fryktelig dårlig for et dårlig lag. Han har middelmådige ferdigheter med ballen i beina. Han er en middels god hodespiller, men vinner veldig, veldig mye på grunn av at han er to meter høy. Han har et ikke-eksisterende skudd, selv om han et par ganger har imponert med volley og brassespark. Han er veldig keitete og til tider klønete. Han er nesten like god som Ameobi til å bomme på ballen når han skal sette en åpenbar sjanse. Tyder det på at spilleren er utrolig god? Ikke i mine øyne.

At han er en stygg jævel, som aldri har hørt om fair play, styrker ikke akkurat kortene hans. Og jeg husker fremdeles at Lee Bowyer totalt feilaktig ble utvist for en kompistakling på Crouch, etter at Crouch hadde dyttet eller skallet til Bowyer i etterkant av taklingen. Crouch fikk ikke så mye som en pekefinger, og scoret vel også mål i kampen. Lee Bowyer fikk det røde kortet ene og alene på grunn av navnet og drakta. Crouch er verdensmester i å bruke spisse albuer altfor ofte, og han kommer seg ikke naturlig i scoringsposisjon. Han må bruke tjuvtriks for å få det til. Som under VM i fjor, da han måtte gripe tak i håret til en Trinidad-spiller, for å komme opp og få headet ballen i mål. Er det slike spillere vi vil ha i Newcastle?

Shearer brukte tjuvtriks av og til han også. Men ikke på samme måte. Det var ikke bevisste albuer i ansiktet på backen, det var ikke snakk om å lugge en motspiller for å vinne en hodeduell. Det var ikke snakk om å dytte en motspiller etter en takling han syntes var i hardeste laget. Ja, Shearer sparket til Neil Lennon den gangen for mange herrens år siden, og jeg tror han var veldig nære ved å slå Grimsbys kaptein helseløs etter ligacupkampen mot dem for to år siden, hvor han fikk en albue plantet i ansiktet sitt, uten at spilleren fikk så mye som en pekefinger av verken dommer eller FA. Men Alan Shearer har alltid vært opptatt av fair play. Det har jeg ALDRI sett Crouch være. Det finnes langt, langt bedre spisser enn Crouch der ute. Murbrekkere har vi i Smith og Viduka også, om enn ikke helt på samme måte.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #83 på: 06. Des. 2007, 06:06 »
JA til Crouch me treng og høyna gjennomsnittshøgda i laget.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #84 på: 06. Des. 2007, 09:15 »
Smith tapte vel ikkje ein einaste håveduell mot Arsenal i går, han va heilt rå!...I tillegg har vi Viduka. Ser ikkje behovet for Crouch.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #85 på: 06. Des. 2007, 09:45 »
Smith tapte vel ikkje ein einaste håveduell mot Arsenal i går, han va heilt rå!...I tillegg har vi Viduka. Ser ikkje behovet for Crouch.
Han tapte noen, men han var kongen i kampen igår. SMITH ER Å BLIR SPISS ;)
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #86 på: 06. Des. 2007, 12:49 »
Hvis det er folk her som mener at Crouch er virkelig god og langt bedre enn Smith og Viduka, så begynner jeg virkelig å lure på om dette er ment seriøst eller som et vellykket provokasjonsforsøk. Jeg velger å tro det siste. En slik uttalelse provoserer meg faktisk enormt, når det er så langt fra virkeligheten som man kommer. Jeg bør kanskje la være å svare på slike hodeløse uttalelser men kunne ikke dy meg!

# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #87 på: 06. Des. 2007, 13:58 »
Jeg er redd det faktisk er noen som tror at Crouch er langt bedre enn Smith og Viduka. Ikke helt at jeg skjønner hvordan de får det til. Men jeg er redd de mener det seriøst, Fredrik.

Noreng

• Gjest
« Svar #88 på: 06. Des. 2007, 14:04 »
-----------Given-----------
Beye-Taylor-Faye-Enrique
Milner----Barton--------------
------------------Emre--N`Zogbia
--Smith/Viduka-Martins/Owen--

----------------------------------------------------

-----------Harper------------
Carr-Roz-Capaca-NY
Geremi-Butt-----------
--------------NY---Duff
-Smith/Viduka-Martins/Owen-

Altså så trenger vi to nye hvis jeg skal være helt ærlig.
Jeg mener vi ikke burde brenne av så mye i januar da det kanskje blir veldig overprisa osv.

Hva med... Skjelbred og Shorey?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #89 på: 06. Des. 2007, 21:04 »
Syns det er vanskelig å sette Crouch opp mot Viduka og Smith. Men jeg anser ihvertfall Crouch som en særdeles god spiss. Et glimrende oppspillspunkt som er svært flink til å ta ned ballen. Han evner også å score mål i svært vanskelige situasjoner, uansett hvor sykt det måtte se ut. Samt at han slettes ikke er så dårlig teknisk som mange skal ha det til. Crouch er veldig mye et offer for sitt utseende når folk bedømmer han, fordi han rett og slett ser ut som en langbein. Jeg hadde vært meget tilfreds dersom vi hadde hatt Crouch i vårt lag, MEN ikke for enhver pris, da jeg ikke syns det er spissplassen som vi trenger forsterke når vi antakeligvis også får inn en kraftspiss i talentet Baheng etter nyttår.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida