20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Lørdag 10.nov: Sunderland - Newcastle [Matchreaksjoner fra side 14]  (Lest 50586 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Nikolaien

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Problemet er ikkje att vi taper eller spelar uavgjort for meg. Problemet er fotballen vi speler. Trur Big Sam er feil man til å bygge laget. Det blir formykje slå langt og spring etter for min del. Om man har sett analysa til Shearer etter Sunlund kampen så etterlyseren han det eg og vil ha; vingspel. Kvifor bruke Milner og ikkje Geremi når alt skal skje inn i midten uansett. Alt skal skje inn i midten mot Viduka, derfor trenger Big Sam en mann som viduka. Men en som Viduka kan vi og bruke på andre måter. Om vi ruller opp kanten og får innlegg mot boksa så er det flott å ha to måljegera slik som Owen og nettopp Viduka. Men slik vi spiller i dag så blir det litt meir Martins fotball, der vi trenger folk som kan gjer det sjølv. Så over til eit anna punkt, bortebane. Kvifor har vi spelt så dårlig på borte bane i år? Jo det virker som om herr Allardyce har bestemt seg for at borte bane er borte bane og dermed går vi får eit poeng maks! Vi har ikkje gått ut i ein borte kamp i år for å styre kampen. Det som skjer på Pride Park skal rett og slett ikkje skje. Newcastle United bør vere ein såpass stor klubb at vi skal styre kamper(prøve iallefall...) om det er heime eller borte unntatt mot dei topp 4 laga.

Kenneth Santa Cruz Bassan

• Supersub
  • Sweet fish
    • Vis profil
    • Dawn of retaliation
Problemet er ikkje att vi taper eller spelar uavgjort for meg. Problemet er fotballen vi speler. Trur Big Sam er feil man til å bygge laget. Det blir formykje slå langt og spring etter for min del.

Er helt enig i dette utsagnet. Alt blir banket inn mot midten. Det fungerer kanskje 1 av 10 ganger. At et lag skal bygges fra bakfra er ikke jeg ikke 100 % enig i .
Jeg er mer for at det angrep er det beste forsvar. Scorer de 1. Skal vi score 2. Det mer slik holdning Manchester United og Arsenal har.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Angrep er det beste forsvar fungerte på 90 tallet. Arsenal, ManU, Chelsea og Liverpool er bunnsolide bakover. Når man har trygghet bakover kommer angrepsspillet av seg selv.. Hvertfall når man har klassespillere fremover også.

Jeg er helt sikker på at Big Sam er mannen for oss! Jeg lurer på hvor det er blitt av alle som sa at de skulle gi Big Sam minst 2-3 år når han ble ansatt?!

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
ingen forventer at vi skal snu forsvarproblemene på et blunk. Men det må da gå an og kritisere big sam for valgene han tar og måten vi spiller på. for den er til tider katastrofalt dårlig.

vi skaper en sjanse mot et derby lag som er så dårlig at det ikke ligner noe. til og med skadeskutte west ham slår dem 5-0. Vi taper mot reading, vi slår så vidt wigan, blir knust hjemme av portsmouth, klarer bare 0-0 hjemme mot villa, blir knust av city, og har flaks mot sunderland.

SE på de laga vi har møtt for faen, vi har ennå ikke møtt de 4 store og vi har allerde gitt bort masse poeng. Er veldig misfornøyd med sesongstarten, ikke minst for fotballen vi spiller og de forbanna "smarte" taktiske valgene big sam.

lt;3 Newcastle <3

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Det er vel ingen som sier at vi skal være fornøyde. Men at flere begynner å hinte mot at Newcastle bør få en ny manager er ren idioti! Det her er den beste sesongstarten på 10 år, det må da gå ann å se NOEN lyspunkt?!?

Alt er ikke perfekt, men det er faen ikke så ille som mange skal ha det til. Vi er et middelmådig lag, vi vil spille middelmådig fotball. Ting tar tid, men om en stund kan det hende vi kan kalle oss et topplag igjen som "skal" slå andre PL lag.

north shields

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
synes det er litt feil å sier "ting ta tid".ha ventet 39 år eg,kor mye tid skal dei få.skjønner at S.A er nye i jobben men som sagt tidligere,han var ansatt av freddy og er ikkje ashleys mann.eg var ute i north shields på fredag kveld og før kampen på laurdag og i newcastle sentrum etter kampen .ingen som eg snakket med forventer at han ble der til neste sesong.som eg sa tidligere og ,han ha spilte for dei før og .og det i min øyene kan ikkje eg går med på,det går imot alt eg lært i oppveksten min.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Det er ikke Big Sam sin skyld at Newcastle ikke har vunnet noe på evigheter. Ei heller at han ble ansatt av Fat Fred.. Jeg kan ærlig talt ikke se hvilken manager som Newcastle kan tiltrekke seg som er bedre enn Sam. Hvis Newcastle noengang skal komme seg fremover så manageren få tiltro og tid.

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Det er ikke Big Sam sin skyld at Newcastle ikke har vunnet noe på evigheter. Ei heller at han ble ansatt av Fat Fred.. Jeg kan ærlig talt ikke se hvilken manager som Newcastle kan tiltrekke seg som er bedre enn Sam. Hvis Newcastle noengang skal komme seg fremover så manageren få tiltro og tid.

Er så absolutt enig! Jeg er som flere andre her veldig skuffet over noen av de senere resultatene, men alt i alt så forventer jeg ikke gull og grønne skoger over natta. Avslutter vi denne sesongen på øvre halvdel, vel det være et fremskritt. Fremskritt er alt jeg forlanger og jeg er sikker på at denne sesongen blir bedre enn den forrige!
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

fredd

• Kaptein
    • Vis profil

Enig i det og var veldig fornøyd når vi fikk tak i Big Sam som manager. Ikke fordi han er verdenes beste, men siden jeg så på han som den beste vi kunne få. Vi er en klubb uten europacup spill, og kan derfor ikke forvente godt merriterte trenere. La han få tid til å bygge opp laget så tror jeg vi får se resultater også deffensivt. Vi bygger ikke et kjempe tett forsvar i løpet av en sommer...

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Hva i allverden er det Allardyce skulle ha oppnådd til nå da hvis resultatene er så ille at man kan begynne å stille spørsmålstegn ved posisjonen hans?

Jeg er enig i at det ikke er bra å tape for Derby, det er heller ikke bra å tape 4-1 hjemme, begge deler er faktisk direkte flaut, men hvordan kan ting bli bedre av at vi fjerner vår nye manager allerede nå? Jeg minner bare om en viss Fabio Capello og hans "kongelige hvite" Real Madrid som rundt juletider ifjor faktisk tapte 0-3 hjemme på mektige Santiago Bernabeu for Recreativo de Huelva av alle ting. Capello fikk fortsette han og jaggu vant ikke Real serien midt i Juni. Det er kanskje noe å tenke over? Jeg sier ikke at vi skal forvente at Big Sam fører Newcastle til topps i Premier League denne sesongen, men selv om den gode starten har dabbet litt av nå så kan vi fortsatt nå våre mål!

Men litt tilbake til Sunderland kampen: det som irriterer meg mest er at vi faktisk viser hvor gode vi er, først etter at vi er kommet under. Da begynner vi å spille ballen til hverandre, da begynner spillerne å bevege seg for å hjelpe hverandre, og plutselig ser vi at spillerne tar initiativ til å få til noe. Hvorfor vi ikke prøvde dette før lurer jeg litt på. En deffansiv og forsiktig taktikk på bortebane kan fungere det, men til nå har det fungert heller dårlig for Newcastle sin del. Kanskje ikke så rart når vi har så mange nye spillere i stallen og Big Sam fortsatt er i en "lær og feil" fase med troppen? på toppen av det hele er jo faktisk kommunikasjon innad i laget faktisk ett problem da alle foreløpig ikke snakker samme språket. Litt etter litt vil vil steinene falle på plass, og etterhvert som det skjer vil vi for alvor begynne å se fremgang i spillet. Vi har lov til å være skuffet over flere kamper denne sesongen faktisk, og vi har lov til å ha våre egne meninger om hvem som burde spille og ikke spille. Vi har tilogmed lov til å mene at kanskje burde Big Sam spilt med en annen formasjon fra start, men jeg kan overhodet ikke skjønne hvorfor vi skal begynne å rope etter Big Sams hode på et fat allerede nå. Det er ganske enkelt meningsløst, og når vi vet hva mannen har oppnådd tidligere, og hvor grundig han er i sitt arbeide så syns jeg faktisk det blir direkte dumt å ønske ham fjernet.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
Komunikasjon ser faktisk ut til å være et problem. Hvis vi ser på den første sjansen kongen analyserer ser man at Faye og Rozehnal er to på samme spiss, derfor må Taylor ned å dekke den andre spissen og slipper derfor opp venstrevingen. Forsåvidt riktig av Taylor fordi det er viktigere å ta den som er nærmest mål. Men hvis Faye og Rozehnal hadde kommunisert kunne Faye tatt den ene spissen og Rozehnal den andre, og så kunne Taylor tatt Walace (?) som avslutter. Da hadde denne antakligvis sjansen ikke oppstått. Edwards venter også lenge med å slå innlegget så man burde kunne kommunisere om hvilke menn man skal ta.

Og dette er bare et av mange eksempler der Sunderland får stå alene å avslutte.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
"vi har ventet 39 år", er det noen som sier her.
Også da? Brann hadde ventet 44 år på å vinne serien i Norge. Riktignok har de vunnet et par cupmesterskap i mellomtiden, men poenget er at de har ventet 44 år på det Bergen anser som suksess. I 2003 ansatte de Mons Ivar Mjelde, og til tross for at han ikke alltid har vært Bergens mest populære mann greide han endelig å vinne serien med Brann, etter å ha bygd "stein på stein", som det så klisjéfylt heter.

Det var hovedsaklig to aktuelle managere for oss i sommer. Sven Göran Eriksson og Sam Allardyce. Svennis var overhodet ikke populær blant den engelske fansen. Alle drømmer vi om navn som Hitzfeld, Capello eller Hiddink. Men vi vet alle innerst inne at de aldri har vært spesielt aktuelle for Newcastle. Ikke bare pga Fat Freds snevre syn, men på grunn av at vi ikke er veldig populære ute i Europa. Chelsea-jobben, Real Madrid-jobben eller Valencia-jobben er nok en tanke mer populær enn Newcastle.

Dermed var det Big Sam og Svennis det sto mellom. Fat Fred ville ikke ha svensken som er utskjelt i england etter en meget god jobb med det engelske landslaget (selv om engelskmennene ser det annerledes), men er nå blitt helt i Manchester etter tidenes opptur i City. Big Sam har alltid vært Fat Freds favoritt.
At Fat Fred selv måtte gå bare et par måneder etter ansettelsen av Big Sam er ikke Sams feil. At Svennis har hatt suksess i City er ikke Sams feil.

Stuart Pearce har lagt et langt bedre grunnlag for Svennis, enn Glenn Roeder har lagt for Big Sam. Det er vi vel alle enige om?
Likevel forventer vi at Newcastle etter en lovende pre season skal være fullstendig overlegen all motstand, at vi skal spille fantastisk fotball, og at forsvaret skal være bunnsolid og ugjennomtrengelig. Straks realiteten går opp for folk, at den sportslige krisen var langt dypere enn vi trodde, at et helt nytt lag og et helt nytt forsvar ikke automatisk betyr umiddelbar suksess, så skal folk skyte Big Sam. Er det ikke på tide at vi følger Bergens eksempel og gir Big Sam tid til å lære seg å være manager for en større klubb enn Bolton, og er det ikke på tide at vi lar Big Sam få tid til å rette opp i krisen i Newcastle? Rom ble ikke bygd på en dag. Robson fikk to ellevteplasser før vi plutselig tok et stort steg helt oppe i tetstriden. Og hadde egentlig Robson et så veldig mye dårligere utgangspunkt enn Big Sam?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
Heilt enig Leistad!
Vi må ha kontinutet. Dobbeltmoralen er slående her inne hos mange. Når Sam ble ansatt sa folk at vi måtte gi han tid, og skape kontinutet. Men nå som vi er komt tilbake til ''hverdagen'' med noen tap, så har vi plutselig glømt alt som handler om kontinutet, og krever Sam sitt hode på ett sølvfat! Latterlig!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Det er ikke direkte tapene som gjør det, det er mer det at folk tror at vi skal spille like fantastisk fotball som Man City, og de som skulle gi Big Sam tid da han ble ansatt har plutselig helt glemt at han er en mann av Drillo-skolen (som vi liker å kalle det i Norge). Og det er klart, når deres verste fordommer mot Big Sam blir oppfylt i en periode hvor vi spiller flere dårlige kamper, som bærer preg av mye fantasiløst spill, så kreves hans hode på et fat. Newcastlefans er dessverre skrudd sammen på en sånn måte at de ikke er fornøyde før vi spiller Keegan-fotball offensivt, er mer solide enn Chelsea defensivt og samtidig har Alan Shearer som manager.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

annern

• Kaptein
    • Vis profil
I de kampene vi har vunnet, er det ingen som har klaget på spillestilen til allardyce, meg selv inkludert. Vi har spillere i laget som gjør at det er gøy å se på newcastle Martins,Emre,N`zogbia, Milner. Så har vi noen spillere som gjør det kjedelig å se fotball kamper Butt,Geremi,Smith (utenom innsatsen hans)

Men når Butt,geremi og smith starter sentralt vet jeg på forhånd at kampen ikke akkurat kommer til å sprudle.

Både Emre og Barton har vert skadet i lengre tid, og forhåpentligvis vil de utvikle et godt sammarbeid. Barton har skuffet meg i de kampene han har spilt, men jeg er sikker på at han viser seg fra en bedre side i kampene fremover.

Beye,Faye og Rozenhal skulle tilføre forsvaret vårt en ny dimensjon, noe de langt ifra har gjort. At man bommer på enkle markeringer er ikke Sam allardyce sin feil. Det var ingen som skyldte på Souness og Roeder når Bramble dreit seg ut gang etter gang. Har vi kjøpt katta i sekken? Har vi kjøpt et forsvar som ikke er bedre en det de har bevist? Var billigkjøpene til Sam allardyce ikke så smarte som vi først trodde?

Jeg blir mer og mer redd for at dettte er et faktum.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /