20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Lørdag 10.nov: Sunderland - Newcastle [Matchreaksjoner fra side 14]  (Lest 50733 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
Jeg for min del er mer fornøyd med uavgjort etter å ha spilt dårlig og fort kunne tapt, og misfornøyd med uavgjort etter å ha dominert en kamp og burde vunnet. Men jeg skjønner poenget og er også skuffet/bekymret over det vi presterer om dagen.

Men som det også er sagt her er det ikke like enkelt for oss å vite hvem som har gjort seg fortjent til å spille de 6 andre dagene i uka. Noen kan være småsyke eller slitne uten at vi vet like mye om det som Big Sam. Men er Martins fit for fight så kan jeg ikke skjønne at han ikke spiller 90 min. Jeg kan ikke skjønne at Sam ikke skjønner det heller.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
Altså, Sunderland borte er ikke en kamp vi SKAL, det er en av sesongens vanskeligste bortekamper for oss. Jeg er fornøyd med resultatet, men ikke med måten vi fikk det på.

Big Sam kommer til å være Newcastle manager lenge, og det bør vi alle være glade for. Han er den rett mann for oss!

Helt enig. Sunderland borte er en vanskelig kamp som vi ikke må vinne. Resultatet er godkjent, ikke spillet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Det er faktisk ingenting som tilsier at vi som klubb SKAL slå disse lagene etter de siste sesongene. Jeg har valgt å være tålmodig med Big Sam, og det står jeg på. Jeg forventer ikke at vi skal være helt der oppe enda, og syns det blir helt borti vegga. Vi har null kontinuitet i stallen, vi har et helt nytt lag, vi har en helt ny kultur i form av ny ledelse og nye spillere, og vi er på mange måter et ferskt fotballag. Og Big Sam veit mer enn noen annen at det vil ta tid, og det har han sagt lenge før det ble sparket en ball i årets sesong, og repetert i det uendelige. Han har også sagt at han enda ikke veit hvordan spillerne fungere, hva som er den beste formasjonen, og hvem som utgjør den beste startelleveren. Big Sam er en grundig mann, og det tror jeg vi med tiden vil få se fruktene av. 
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Skal bli spennede hvordan det går i de tre neste kampene. Som er Liverpool, Blackburn og Arsenal

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
Verserer mange meninger her nå ser jeg. Er for så vidt enig at det er en liten krise i Newcastle nå. Vi spiller rett og slett veldig under par i. Vi har et strålende lag på papiret. Hvis man ser Newcastles lag opp mot Sunderlands lag så ser man klare klasseforskjeller, men dette viser ikke igjen på banen. Hvorfor? Det er ikke noe plan over ett spill. Ingen markant formasjon. Vi presser ikke nok. Markerer ikke nok. Vil ikke nok. Dette er en ting, viljen, gutsen, engasjementet. En annen ting er Allardyces prioriteringer.

At Martins igjen må finne seg i å slite benk er en regelrett skandale. Owen lever fortsatt på navnet, men innsatsen og formen står definitivt ikke i stil med hans tidligere bragder og triumfer. Viduka gjør en grei jobb, han er veldig flink til å ta i mot baller, dempe dem, dra av en mann og to og spille gjennom den andre spissen. Med Martins eksplosivitet og akselerasjon og Vidukas første touch og pasningsfot så kan det bli gull og grønne skoger i Newcastleleiren. Mener bastant at Viduka-Martins bør være spissparet i en 4-4-2 formasjon. Men så var det det da.

Hvilken formasjon skal Allardyce mønstre? Han er en evig fan av 4-3-3, men i det siste har det blitt brukt varierende 4-4-2/4-1-3-2 formasjoner uten hell og uten at vi har blitt klokere. For det første så må man bruke en FAST FØRSTE ELLEVER. Benitez-tendenser er ikke bra. Dette mener jeg Newcastle har vært flinke på før, det og bruke en fast 11er. Det virker på meg som om Allardyce bruker all sin makt på å presse Butt og Owen inn i laget. Her starter sirkuset.

1) Butt er for tiden en vandrende katastrofe. Han er blitt eldre og fotballferdighetene hans har blitt betraktelig dårligere. Han er ikke i stand til å gi fra seg ballen x-antall vellykkede ganger i løpet av en kamp. Han er voldsomt variabel i opptredenene. Det kan være fra ekstremt begredelig til fairly decent. Nei, Butt har levd for lenge på slakteregenskapene. Nå må det bli en slutt.

2) Owen. Virker som om han rett og slett ikke vil. Han virker ikke engasjert i spillet. Joda, han glimrer tidvis(med sitt fravær) men har for det meste ytt labre kamper denne sesongen. Her bør låvedørene stå åpne for Martins, men nei? Sam har åpenbart fundert på dette(eller ikke), for Owen skal spille og atpåtil være kaptein. Hva skal en si?

3) De andre rare vrakingene. Hvorfor i alle dager skal Beye og Enrique ut av laget? Dette er veldig rart. To gode backer som Newcastle ikke har hatt på veldig lang tid, og så må de finne seg i benkplass til fordel for midtstopperen Taylor og midtbanespilleren N`Zogbia. Latterlig. Direkte latterlig. Nuf said.

4) Geremi. Er man kaptein så er man kaptein og da skal man faen meg spille. I en 4-3-3 formasjon hadde han glidd lett inn i en midtbane bestående av nettopp Geremi, Emre og Barton.

5) Rendyrkingen av Alan Smith som MIDTBANESPILLER? Javel Sam, har du ikke følgt med gutten i de senere år? Mannen er spiss eller til nøds offensiv midtbane sentral. Ikke bruk slike spillere på midtbanen. Han har ikke egenskapene som trengs.

6) Mitt forslag til start XI:

-------------Given------------
Beye-Cacapa-Faye-Enrique
----Geremi-Barton-Emre----
                     |
Milner---------------N`Zogbia
-----------Martins-------------

7. Allardyce, hør meg!
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
Allardyce kommer ikke til å skifte langpasningstaktikken sin og da kommer ikke den taktikken til å fungere pga. Martins ikke vinner nok i lufta alene. Med Sams taktikk må Viduka spille midtspiss i 4-3-3.

Er ellers enig flere av punktene.
« Siste redigering: 11. Nov. 2007, 01:16 av fredd »

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Er enig i mye Fredrik, men er uenig i punkt 5 angående Smith.
Synes Smith var en av få brukbare igår og viste vilje og guts ett byderby verdig. Han vinner dueller både langs bakken og i lufta og var særdeles viktig da Sunderland presset på som værst i første omgangen da han reddet et skudd på streken. Vi så også i slutt minuttene hvor innbitt han er og hvor stor vinnervilje han har da han først fikk avklart et innlegg med hodet, men da de andre NUFC spillerne bare sto stille å så på at ballen havnet hos en Sunderland spiller som ladet skuddfoten var han pinadø først av spillerne på han også. Vant først 1. ballen og ofrer så liv og helse på 2. ballen også.

Synes Smith var særdeles viktig igår og var en av få som kom godkjent ut av det. Da kan man heller kritisere Emre og Barton som skulle stå for det offensive, men det så vi jo heller lite til.....................

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
Veldig enig med deg Frode. Synes Smith til tider kommer mer enn godkjent ut av jobben som en sentral midtbanespiller. Derimot synes jeg man skal kreve mye mer av Emre/Barton, spesielt i kamper som i går.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Enrique ble ikke vraket i går, han har slitt med en småskade den uken her som gjorde at han startet på benken. Som kommentatorene på sky sa så har Martins også vært syk denne uken, han har ikke trent sammen med resten av laget pga smittefare, så det kan jo være noe av grunnen til at han ikke spilte også.

bagdad bob

• Benkvarmer
  • **
  • Ny sesong nye muligheter
    • Vis profil
Smith var iallfall ikkje det svakaste leddet i går. var med både defansivt og offansivt. Barton får og godkjent hos meg, men etter det eg såg i kampen i går er det en del medspillere som ikkje fekk godkjent av Barton. Han såg ut til å være irritert og oppgitt fleire ganger iløpet av kampen pga liten vilje hos medspillere. Lett å seie at Barton var dårlig så lenge det ikkje hadde oppspelpunkt i det heile. Viduka viste at han er viktig for laget, mot Reading og Portsm. hadde v nesten ikkje en einaste sjanse, han tek opp to motspelarar nesten heile kampen og det gir meir rom til enten Owen eller Martins. Å stille med berre Martins og Owen er likestilt å stille med to guttespelarer etter min meining. Dei er ikkje duellspelarar og derfor skapte vi lite i dei to forrige kampane. For å banne litt i kirka så kunne eg godt tenkt meg å bytta Amiobi med Jones. Jones var en konstant trussel heile kampen i går. Og en slik spiller det har ikkje newcastle hatt på iallefall to sesonger. Vi spiller reva for tida, men eg vil ikkje seia at det er ei krise enda. Som fleeire på forumet seier har vi et lag som skal være betre enn det vi har vist dei siste kampane, det meiner eg og og derfor ser eg ikkje så mørkt på dei neste kampane. Klare vi 5-6 poeng dei neste tre kampane så har vi fortsatt heng med topp 5. Vil bare minne om at vi på denne tid var ca 20 poeng bak teten i fjor.

Seie som mons ivar " vi må bygge stein på stein" og vi får ta en kamp av gangen. Og ikkje rope krise. krise bare vi tape litt. Potensialet i laget er mykje større no enn i fjor og vi har en mykje betre mann ved roret. Ser framover mot neste kamp no der vi skal ha marginane på vær side og vinn e 3-2 etter mål av viduka 4.30 på overtid ;D

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
En viktig ting å merke seg er at vi ligger kun 6 poeng bok Liverpool feks. Så sesongen er ikke over enda :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Enrique ble ikke vraket i går, han har slitt med en småskade den uken her som gjorde at han startet på benken. Som kommentatorene på sky sa så har Martins også vært syk denne uken, han har ikke trent sammen med resten av laget pga smittefare, så det kan jo være noe av grunnen til at han ikke spilte også.

Akkurat. Det er det vel ingen som gidder notere seg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil

Akkurat. Det er det vel ingen som gidder notere seg.
I følge folk på N-O som bor i Newcastle og følger med utenfor treningene nesten hver dag så har ihvertfall Martins trent for fullt denne uka. Mest sannsynlig Enrique også, da han var avbildet fra treningsfeltet sammens med resten av laget. I tillegg var det kun Cacapa som ble nevnt da Big Sam snakket med World om hvem som var usikre til kampen.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Nå er vel ikke akkurat Newcastle-online fasiten av alle fasiter. Det er relativt mye bullshit på det forumet for å si det sånn.. Men man vet aldri.

JEG stoler hvertfall mer på Sky enn på noen forumbrukere.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Uten tvil jeg også.