20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Lørdag 10.nov: Sunderland - Newcastle [Matchreaksjoner fra side 14]  (Lest 50751 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Big Sam fikk 3 år. Selv tror jeg ingen klarer å omvende alt tulle i newcastle på et år eller under det.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Hva i all verden er det som er galt nå da. Nå har dere mast etter å få Barton-Emre på midten i evigheter, og når de for en gangs skyld starter sammen, så får både Barton og Big Sam kritikk. Barton gjorde en god kamp i dag, Smith var ikke elendig på noen måte. Owen prøvde, men ikke helt i slag for tida, vet ikke helt helt hvorfor. En skulle tro vi hadde tapt mot et Championship-lag sånn som dere syter. Vi spilte uavgjort på en dårlig dag i en vanskelig bortekamp mot Sunderland. Roy Keane rår ikke over den helt store spillerstallen, men han har skapt et lag som jobber sammen. Og på hjemmebane mot et formsvakt Newcastle må vi forvente at Sunderland er veldig innstilt på å vinne. Sunderland kommer seg til sjanser på grunn av at spillerne ikke følger inngåtte avtaler. Vi glemmer totalt å forsvare oss, vi lar minst én Sunderland-spiller få stå umarkert og avslutte ved hvert eneste angrep, og det feller oss til slutt.

Men det skal sies at vi gjør en mye bedre andreomgang i dag, enn vi gjorde sist. Vi hadde flere brukbare muligheter. Hvis vi hadde hatt flere folk med i angrep, hvis vi hadde spilt på kantene mye oftere, og hvis vi hadde gitt Owen og Viduka flere gode baller å jobbe med, så kunne vi ha scoret mer enn bare det ene målet. Vi tok over kampen etter at Sunderland scoret. De ga fra seg initiativet, og det benyttet vi oss av, og vi scorer det ene målet vi måtte ha i denne kampen. Ja, vi skal prise oss lykkelig over at Sunderland er så håpløse foran mål, med alle de sjansene vi ga Chopra & co. Men vi er ikke helt håpløse. Tidvis viser vi hvorfor vi er et bedre lag enn Sunderland. Vi burde selvsagt vist det mye oftere, men det er vanskelig når bare én av fire forsvarsspillere gjør jobben sin defensivt. Zoggie var god offensivt, men ikke helt suveren defensivt. Taylor viser nok en gang at han er midtstopper, ikke høyreback.

Big Sam skal selvsagt få tid. Vi får med oss ett poeng i dag, det var på mange måter det vi kom for. Vi spilte ikke bra, men vi tapte ihvertfall ikke, og det er jeg fornøyd med. Vi får bruke landslagspausen til å rette på forsvarsspillet, og å øke effektiviteten offensivt. Jeg tror og håper at vi hever oss betraktelig til Liverpool kommer på besøk.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kenneth Santa Cruz Bassan

• Supersub
  • Sweet fish
    • Vis profil
    • Dawn of retaliation
Er skrekkelig bekymret over hvordan Newcastle spiller på.

Laget pomper baller fremover noe som har vist seg å være Big Sam sin taktikk, og det fungerer aldri. Det lemper inn i midten og motstanderene kan kjøre overgang.
Barton har totalt ikke funnet formen, og hvorfor han blir foretrukekt foran Geremi er en myte. Dessuten burde Barton vært utvist på en stygg stempling rett før pause. A

En annen ting. VI så N'Zogia ikke trivdes som back i store deler av kampen. Med en gang han kom på midten så vi fart. Utrolig at ikke Enrique starter. Taylor er overhodet ikke noe back og sliter totalt med å plassere seg. Den offensive delen er faktisk verre med. Så hvorfor han blir foretrukket foran Beye er en myte.
Smith, er jo en kategori for seg selv. Er totalt feilplassert på banen, og kan se han ikke trives i rollen han har. Nå må Sam finne en taktikk begynne å sette folk i sine rette posisjoner. Alt for mye rotering på midten og bak. At ikke Martins starter er jo en katastrofe. Owen og Viduka får ikke til noe som helst.

Newcastle ranet til seg et poeng idag og det helt utrolig hvor elendig de har spilt de siste kampene. Reading kampen var et varsel signal. Portsmouth var katastrofe og denne kampen var Newcastle utrolig heldige som klarer å få med seg et poeng. Klart vi skal ha tolmodighet. Men dette er var tragisk.

ripsgard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
svak svak kamp igjen for nufc. Når skal trenden snu?
Vi spiller helt på trynet i 1, omg. Sunderland har den farligste sjansen i 2. omg med en heading i tverra. Smith blir en backup spiller og ikke en fast spiller. Barton imponerer ikke og martins benker fremfor viduka. HORRIBELT! byttet av martins kommer for seint. Vi vinner ikke mot de elendige laga, hvordan skal det da gå mot de gode lagene?
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

MaKo

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Faye og Emre var newcastle sine beste spillere idag.

Faye rydda og vant mye dueller bak og emre brøyt spillet til sunderland og snappa ballen mye og sendte et par gode passninger.

Martins inn og owen ut, vi kan gjerne selge owen for min del.. ingen spiller er større enn klubben men ser ut som owen tror det..
Den lille tiden martins var på banen var han farligere enn det owen var hele kampen.. hehe sykt!!

edit:
Enig med mange av dere, ser ikke ut som Sam har noe taktikk egentlig.
« Siste redigering: 10. Nov. 2007, 18:02 av MaKo »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Det er en GÅTE hvorfor Beye og Enrique ble vraket, Kenneth. En myte er noe helt, helt annet.

Owen og Viduka fikk til noe, men de fikk til svært lite på grunn av at vi ikke spilte på deres styrker. Vi poler ballen opp mot Viduka, og han vinner en god del dueller, men midtbanen kommer aldri etter, og dermed mister vi ballen altfor fort. Vi må bestemme oss for en forsvarsfirer ganske så snart, og holde knallhardt på den. Jeg går for Beye - Cacapa - Faye - Enrique. Vi bør ikke gjøre mer enn ett bytte i forsvaret, med mindre skadesituasjonen tvinger oss til å gjøre flere.
N'Zogbia skal spille venstreving, og jeg mener bestemt at Geremi er et bedre anker enn smith. Emre og Barton kan trygt rullere litt, alt etter hvem som er i best form. Milner er et soleklart valg på høyrevingen. Hvem som spiller av Martins og Owen er hipp som happ. At en Martins som har slitt litt med sykdom i dagene før kampen blir satt på benken til fordel for Owen er helt greit. Viduka er veldig viktig for oss. Han vinner det meste av dueller, og er veldig god til å komme seg til sjanser. Viduka viste det i dag, nøyaktig hvorfor han skal spille. Han skapte en fantastisk sjanse for Owen rett før Sunderlands scoring, gjennom et øyeblikks tryllekunster. Han var god i dag, til tross for at han fikk veldig liten hjelp.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
Syntes det er rart mange er så misfornøyde med uavgjort borte mot Sunderland. Sunderland er ikke så dårlig som det de var og har brukt mye penger på å forsterke se foran årets sesong. Flere gode lag har fått slite på SoS så jeg er ikke så fryktelig misfornøyd med et uavgjort resultat.

Det som bekymrer meg mer er spillet. Til dere som sier vi ikke har en plan så har vi det. Den fungerer bare ikke. Planen er nokså enkel. Vi skal dunke langt mot spissene de skal enten vinne duellen eller gi forsvar spilleren kamp om ballen og så skal krige til oss andre ballene. Når vi vinner andre ballene skal vi enten komme til skudd eller få til noen innlegg. For at denne taktikken skal lykkes må, som Joakim påpeker, midtbanen (og forsåvidt forsvaret for å ikke skape strekk i laget) komme etter og det gjorde de ikke. Da blir det lett for Sunderland å få tak i andreballene hvis Viduka taper i lufta og så starte angrep.

Vi så etter målet til Sunderland at vi stå høyere og dermed vant flere andre baller og fikk til et press. Det er slik Sam vil at vi skal spille, men kanskje det fungerer bedre i 4-3-3 der to midtbanespillere kan spirng fram og tilbake og kjempe om alle baller. Med 4-4-2 må vi passe på at midtbanen er rikitg balangsert. I 4-3-3 tar ankeret på midten den delen av jobben. I tillegg har man to offensive vinger som er klare til å ta tak i nedfalsfrukten. Men Sam vil ikke spille 4-3-3 fordi da passer ikke Owen inn. Han kan ikke spille midtspiss siden han ikke er god nok i lufta og det virker heller ikke som han passer som ving.

« Siste redigering: 10. Nov. 2007, 21:03 av fredd »

AK84

• Supersub
    • Vis profil
Enig i at vi må gi Big Sam tid, men kan ikke godta at han spiller 4-4-2 bare på grunn av Owen og at han lar en sentral midtbane spille på høyrekanten. Er enig i at Zoggy ennå er ett bedre alternativ enn Enrique på venstrebacken og han fungerer fint sammen med Milner sammen på venstresiden, men da må Big Sam enten gå over til 4-3-3 eller finne en som faktisk KAN å spille på høyrevingen.....

Nikolaien

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Synes  kritikken mot Barton er urettferdig. Synes han prestere på et høgt nivå uten ball( de vil sei de butt vanligvis gjer, og han blir banas beste med det, for mindre konstruktiv spelar skal du leite leeenge etter) offansift er det helt ok fra han si side.  Ellers var Zoggie og Faye bra. Ellers synest eg at Owen var meir innvolvert i spelet enn han har vert på lenge.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
1-1 i et lokalderby som uansett er jevnt, selv når Sunderland avslutter en sesong med 19 poeng. Og her krisemaksimeres det som vanlig. Bah...
Barton vil komme til tusen, Owen også, er jeg helt sikker på.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Arnebleie

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Vi er heldige som får med oss 1 poeng idag. Jeg synes vi skal være fornøyd med det, men med de spillerne vi har på papiret burde vi klare full pott, men dårlig form og ikke helt sammenkjørt lag gjør det vanskelig. Sunderland skal også ha sitt idag... Jeg ser at mange klager over at Big Sam velger feil spillere, men det er vel strengt tatt han som ser hva som skjer på trening 6-7 dager i uka. Det er han som er sjefen og han gjør sine vurderinger, vi må bare akseptere det(skjønner allikavel frustrasjonen). Men Mike Ashley har gitt Big Sam 3 år på å bygge et STORT lag. Det går gjerne litt trått i begynnelsen men når jeg ser en eier (Mike Ashley<3) iført Newcastle drakt sammen med resten av tilskuerne blir jeg nesten rørt... Denne mannen gir Sam tid og stiller opp, en mann med sjel for klubben og det jeg sitter igjen med etter å ha sett Mike der er fantastisk. Jeg blir glad med tanke på framtiden, og prøver å glemme de siste kampene!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
1-1 i et lokalderby som uansett er jevnt, selv når Sunderland avslutter en sesong med 19 poeng. Og her krisemaksimeres det som vanlig. Bah...
Barton vil komme til tusen, Owen også, er jeg helt sikker på.
Ja, men det begynner snart å bli en liten krise! Vi tapetr eller spiller uavgjort mot motstandere vi BØR og MÅ slå, som Derby, Reading, Portsmouth, Boro, Sunderland. Dette er lag vi normalt burde slått, og nå går vi 3 vanvittige vansklige kamper imøte med Arsenal og Liverpool hjemme og Blackburn borte. Tap eller svakt innhøsting av poeng i i disse kampene vil nok Big Sam få pressens kritiske røster på nakken, og også enkelte av supporterne vil jeg tro. Men Big Sam har fremdeles mulighet til å snu dette, men da må han begynne å spille 4-3-3, det er den formasjonen han har gjort det best med hos oss så langt synes jeg......
« Siste redigering: 10. Nov. 2007, 22:43 av Frode »

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Tålmodighet folkens. Hva godt kommer det ut av krisemaksimering? Jeg mener fremdeles det var riktig å ansette Big Sam, selv om også jeg er skuffet over resultatene i det siste. Jeg er enig i at vi heller burde spille 4-3-3, men jeg nekter å tro at vi spiller 4-4-2 BARE fordi Owen skal spille

BallaJazz

• Gjest
Detta her er rett å slett flaut.Utrolig pinlig!..Detta er en kamp vi SKAL  ta 3 poeng og vi er heldige som fikk med oss 1 poeng.Det sier allt om hvor elendig vi spillte i dag og desverre så begynner detta nok engang å bli en trend.Jeg er utrolig skuffa og ting må bli bedre og forandres på ellers ser denna sessongen stygg ut..jeg stiller meg nok engang kritisk til big sams taktiske valg .Det er veldig betenklig når vi ikke greier å ta 3 poeng mot lag vi burde vinner over..lag alla Sunderland.For greier vi ikke det .Åssen skal det da gå når vi møter de bedre laga? Allt sier seg selv, å man behøver ikke å være rakettforsker for å forstå åssen det vill gå ::).Jeg synes vi har all rett til å være kritisk.Big sam virker forvirra og ikke vet åssen taktiske valg han skal gjøre..virker som han har null plan å bli bare stående å klø seg på hodet med et spørsmålstegn lysende over seg.Martins MÅ få spille fra start for faen!.Ahhhh..akuratt når er jeg bare utrolig frustert å forbanna så jeg stikker ut å tar pilsen!!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Altså, Sunderland borte er ikke en kamp vi SKAL, det er en av sesongens vanskeligste bortekamper for oss. Jeg er fornøyd med resultatet, men ikke med måten vi fikk det på.

Big Sam kommer til å være Newcastle manager lenge, og det bør vi alle være glade for. Han er den rett mann for oss!