20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 27.10 Reading - Newcastle [C+Mix]  (Lest 33928 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kenneth Santa Cruz Bassan

• Supersub
  • Sweet fish
    • Vis profil
    • Dawn of retaliation
Sv: 27.10 Reading - Newcastle [C+Mix]
« Svar #195 på: 28. Okt. 2007, 13:39 »
Jeg var like forbanna da vi tapte mot Reading ifjor også. Klart ting tar tid. Men dette er Reading - Newcastle tråden. Klart vi er skuffa når Newcastle spilte så ræva som igår.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #196 på: 28. Okt. 2007, 15:07 »
Jeg er fornøyd med topp 10 i år. Kjempefornøyd med 5-7! Vi bytter ut hele laget vårt, får ny manager, nytt støtteaperat og nytt styre. Det tar tid før ting kommer skikkelig i gang! At folk klarer å se negativt på hva som skjer i Newcastle nå bare fordi vi driter oss ut i 2 kamper er for meg uforstålig! Tenk hvor vi var for ett år siden!
Greit at mye er nytt, men slik vi har forsterket laget med rutinerte kvalitetspillere stort sett, har jeg større ambisjoner enn en topp 10 plassering, og det håper jeg f... meg Big Sam har også.

Og for ett år siden lå vi vel omtrent likt på tabellen med det vi gjør nå!  ;) Noen seire, noen svake kamper og vi lå ca rundt 10 plassen en stund. Men jeg har større forventninger til spillerne og manageren denne sesongen enn jeg hadde til Roeder i forrige. Jeg håper og tror på at vi blir sterkere jo lenger ut i sesongen vi kommer, og en UEFA cup plass er et MUST, både for å vise ambisjoner, økonomisk og for å ha noe å friste evt spillerforsterkninger med! 

Filla

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #197 på: 28. Okt. 2007, 16:18 »
Altså, jeg må bare si att jeg også er skuffet over resultatet i går og vi er bedre enn ett middels Reading egentlig..klart man blir litt frustrert....MEN; Meningene og humøret svinger VELDIG mye her inne syns jeg..Det går fra himmel en dag, til helvete en annen(d er vel en del av å være NUFC-fan iåforseg)...Syns bare att man kan tenke litt lenger fram enn 5 minutter i tid...det er nettopp dette som gjør att d er så få managere har fått sitte lenge på sin jobb, kravet etter øyeblikkelig resultat.Det kan godt hende att det er fordi gjennomsnittsalderen på dette forumet og NUFC-fansen ikke er så veldig høy eller så er vi rett og slett mer passionerte enn mange andre, uannsett så blir det for dumt å skrive att vi skal vinne PL og løfte Big Sam over skyene en dag, for så dagen etter dømme laget nord og ned og kritisere Sam for mye av det han gjør bare for att vi gjør 1 dårlig kamp..
Jeg har fortsatt troen og lar en dårlig kamp være en dårlig kamp...vi er på rett vei 8)

Jeg tror de fleste kommentarene rett etter en kamp også er litt for subjektive og kanskje er en smule overdrevet til tider, så jeg forsøker ikke henge ut noen her..er også litt for glad i Newcastle ;)

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #198 på: 28. Okt. 2007, 21:40 »
Altså, jeg må bare si att jeg også er skuffet over resultatet i går og vi er bedre enn ett middels Reading egentlig..klart man blir litt frustrert....MEN; Meningene og humøret svinger VELDIG mye her inne syns jeg..Det går fra himmel en dag, til helvete en annen(d er vel en del av å være NUFC-fan iåforseg)...Syns bare att man kan tenke litt lenger fram enn 5 minutter i tid...det er nettopp dette som gjør att d er så få managere har fått sitte lenge på sin jobb, kravet etter øyeblikkelig resultat.Det kan godt hende att det er fordi gjennomsnittsalderen på dette forumet og NUFC-fansen ikke er så veldig høy eller så er vi rett og slett mer passionerte enn mange andre, uannsett så blir det for dumt å skrive att vi skal vinne PL og løfte Big Sam over skyene en dag, for så dagen etter dømme laget nord og ned og kritisere Sam for mye av det han gjør bare for att vi gjør 1 dårlig kamp..
Jeg har fortsatt troen og lar en dårlig kamp være en dårlig kamp...vi er på rett vei 8)

Jeg tror de fleste kommentarene rett etter en kamp også er litt for subjektive og kanskje er en smule overdrevet til tider, så jeg forsøker ikke henge ut noen her..er også litt for glad i Newcastle ;)

Kunne ikke vert mer enig.

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
Sv: 27.10 Reading - Newcastle 2-1
« Svar #199 på: 29. Okt. 2007, 14:09 »
Jeg anser meg som ganske tålmodig i forhold til å gi manager/lag tid til å oppnå resultater - dog om det ligger forhold til grunn for at man trenger å smøre seg med tålmodighet.
Sam A. har en prima stall, med få skader, som sikkert mange PL-managere misunner han. Så det er ingen grunn til ikke å ha forventninger til laget.
Med kvalitetsspisser som Owen og Martins på topp burde det være opplagt at NUFC skal spille angrepsfotball. Men Sam A. greier å gjøre det kunststykket å hjelpe Reading med å avvæpne Martins og Owen - med å legge opp til en utrolig passiv og feig taktikk for NUFC. Bare det å gå ut før Reading-kampen og si at 0-0 er et OK resultat er nesten provoserende. Reading er et lag som NUFC skal slå, både hjemme og borte. Jeg trodde at tapet mot Derby var et arbeidsuhell. Men med holdninger som Sam A. forfekter, så forstår jeg godt at Derby sin eneste seier har kommet mot NUFC.
Livet er svart/hvitt!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #200 på: 29. Okt. 2007, 16:26 »
Hva Allardyce sier offentlig før kampen skal ikke ha noen innvirkning på det spillerne foretar seg ute på banen. Jeg liker managere som er offensive i tankegangen, men jeg skjønner hvor Big Sam ville, ved å si at 0-0 ville være et godt resultat. Det gjelder å starte i det små. Små gleder teller like mye som store.

Jeg stoler på at manageren vår snakker så sant som det er mulig å gjøre i et intervju med media etter kampen, og jeg har såpass store forhåpninger til Allardyce at jeg tror ikke han er så dum at han ber spillerne sende lange, høye baller mot to små spisser. Allardyce visste utmerket godt hvordan Reading kom til å opptre, og han sier i intervjuene at ingenting av det vertene gjorde sjokkerte ham. Problemet var at spillerne enten ikke hadde fulgt med i timen i uka før kampen, eller at de ikke fulgte den avtalte planen i det de gikk ut på banen mot Reading lørdag. Vi kan ikke legge all skyld på manageren hver eneste gang vi taper kamper. Noen ganger må man bare innse at selv skyhøyt betalte og meget gode fotballspillere kan være totalt fraværende mentalt, og ikke gjøre jobben sin på banen.

Jeg ser ikke helt hvilke holdninger det er Big Sam forfekter, som er så forferdelig galt, og hvordan det skal føre til at vi taper fotballkamper. Når han selv sier at han gjennom en hel uke før kampen fortalte spillerne om og om igjen at kjappe kontringer er måten å slå Reading på, og spillerne går ut og gjør det stikk motsatte. Er det da egentlgi Big Sams feil?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #201 på: 30. Okt. 2007, 04:01 »
Selvfølgelig ikke Joakim, men det er en forbausende stor andel av fotballfans som tror at 90 % av ansvaret ligger hos manageren...
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
« Svar #202 på: 30. Okt. 2007, 10:55 »
Selvfølgelig ikke Joakim, men det er en forbausende stor andel av fotballfans som tror at 90 % av ansvaret ligger hos manageren...
Forrige sesong tror jeg faktisk andelen som mente at ansvaret ligger hos manageren var høyere enn 90%.
At folk begynner å sette litt krav til spillerne er en sunn utvikling, og la oss håpe at det vedvarer.

Men likevel er det meg en gåte at Sam velger å si at U mot Reading er OK hvis det blir 0-0. Men jeg har tydeligvis for store forventninger til både Sam og laget. Skal bli spennende å se hvor stort tap Sam er fornøyd med på Emirates, Old Traford, Stamford Bridge og Anfield. -For hvis 0-0 er OK mot middelmådigheter som Reading, så er vel et ikke alt for stort tap OK mot "de store"?
I min naivitet trodde jeg at med de store investeringer i både tropp og stab, så skulle NUFC kjempe mot - og bli en av - "de store".

Sitat fra:  Joakim
Jeg ser ikke helt hvilke holdninger det er Big Sam forfekter, som er så forferdelig galt, og hvordan det skal føre til at vi taper fotballkamper. Når han selv sier at han gjennom en hel uke før kampen fortalte spillerne om og om igjen at kjappe kontringer er måten å slå Reading på, og spillerne går ut og gjør det stikk motsatte. Er det da egentlgi Big Sams feil?
Sam må gjerne fortelle spillerne om og om igjen at Reading skal slås med kjappe kontringer (kopiere deres spillestil). Men hvor kjappe ble egentlig disse kontringene når både Zoggy og Milner starter på benken?
Livet er svart/hvitt!