20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 27.10 Reading - Newcastle [C+Mix]  (Lest 33929 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: 27.10 Reading - Newcastle [C+Mix]
« Svar #180 på: 27. Okt. 2007, 23:09 »
Sam sa jo helt i starten at vi skulle angripe på St. James Park og forsvare oss på bortebane.

Kom ikke som noe sjokk. Men jeg er litt uenig i tenktemåten til Sam her.. Med fire midtbane spillere som ligger veldig sentralt er vi ikke akkurat giftige fremover. Tanken må evt være å få inn et mål på dødball eller kontring. Jeg hadde heller sett at vi hadde gått ut med ca samme innstilning som vi gjør på hjemmebane, for vi er gode nok til å spille ball med Reading.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #181 på: 27. Okt. 2007, 23:15 »
Kanskje det er derfor vi er dårlige på bortebane, fordi BigSam er bevisst på å tenke annerledes i bortekamper kontra hjemmekamper.....blir selvsagt bare spekulasjoner og heller ikke noe jeg tror er grunnen, men man kan jo alikevel stille spm..?

BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #182 på: 27. Okt. 2007, 23:20 »
Som sagt har vi vært dårlige på bortebane de 10 siste årene, minst! Så det er ikke noe nytt fenomen. Så lenge vi vinner på St.James Park får vi allikevel er respektabel sluttplassering. Det Big Sam tenker er at vi skal MINST holde nullen på bortebane slik at vi får med oss et poeng, og noen ganger tre. Desverre så klarer vi ikke det og må dra hjem med null poeng. Jeg tror det kommer til å forbedre seg etterhvert som laget blir mer samkjørt, men jeg skulle gjerne ha sett en litt mer offensiv formasjon i dag. Og Geremi bør benkes neste kamp, evt brukes på høyreback, for han har ingen verdens ting å gjøre på høyrevingen!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #183 på: 27. Okt. 2007, 23:28 »
Nullen er viktig og vi er nødt til å begynne å holde nullen oftere skal vi kvalle oss til europa denne sesongen...ikke bare borte, men også hjemme!

Leste på nufc.com at det var 17-18 kamper siden vi holdt nullen på bortebane i PL og det var mot mancity i november i fjor!! Med samtlige turneringer var det faktisk over 20 kamper siden...ikke rart Sam uttalte før kampen at han ville være fornøyd med 0-0 i Reading!

På hjemmebane har vi vært strålende hittill og totalt sett er jeg fornøyd med måten vi har startet sesongen....Men vi skulle hatt poeng både Derby og Reading borte...dessuten rotet vi bort poeng etter å ha ledet borte mot mancity....

Men jeg har troen, og hvorfor ikke starte med å holde nullen og score noen i tillegg når vi besøker mackems i neste bortekamp!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #184 på: 27. Okt. 2007, 23:31 »
Huff ja. Mackems borte blir ikke lett det heller, vanskeligere enn denne kampen er jeg redd for! Men da får vi håpe at vi girer oss opp skikkelig å gir skikkelig kamp! Den kampen SKAL vi vinne!! ;D

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #185 på: 27. Okt. 2007, 23:59 »
Som sagt har vi vært dårlige på bortebane de 10 siste årene, minst! Så det er ikke noe nytt fenomen. Så lenge vi vinner på St.James Park får vi allikevel er respektabel sluttplassering. Det Big Sam tenker er at vi skal MINST holde nullen på bortebane slik at vi får med oss et poeng, og noen ganger tre. Desverre så klarer vi ikke det og må dra hjem med null poeng. Jeg tror det kommer til å forbedre seg etterhvert som laget blir mer samkjørt, men jeg skulle gjerne ha sett en litt mer offensiv formasjon i dag. Og Geremi bør benkes neste kamp, evt brukes på høyreback, for han har ingen verdens ting å gjøre på høyrevingen!

100% enig. spesielt5 det siste om geremi

Arnebleie

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #186 på: 28. Okt. 2007, 00:58 »
Skal vi noen gang ha håp om medalje må vi vinne kamper som denne. Dette har vært forskjellen på oss og de fire "store" de senere år.
Jeg må også bare si at en nøytral tilskuer som så kampen i dag hadde hatt mer interesse av å spille munnspill i 2 x 45. Det er kjipt at vi ikke tør å ta kommandoen på bortebane. :-[

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #187 på: 28. Okt. 2007, 02:39 »
du kommer ikke til europa hvis du skal legge deg bakpå borte mot derby og reading vettu. tette big sam tar ut martins etter 50 min som i det minste jobber og løper, og han vil alltid være en trussel så lenge han er på banen.
lt;3 Newcastle <3

Kenneth Santa Cruz Bassan

• Supersub
  • Sweet fish
    • Vis profil
    • Dawn of retaliation
« Svar #188 på: 28. Okt. 2007, 10:55 »
Sånn som dette er det jeg har fryktet under Big Sam. Spiller bra mot gode lag, og dårlig mot de antatt "dårligere" lagene. Sånn var han under Bolton, og ser ut som under innledningen sliter med det samme. Skal vi nå noe som helst om Europa skal Reading slås. Klart Newcastle har ikke satt seg sammen, men måten de spilte igår var råtten og en skam. Ikke en eneste 100 % sjangse ble produsert. De mistet ballen i hytt og vær, og Emre som skulle være den kreative kraften var tam og taktikken var helt bak mål. At Newcastle fikk et mål herfra er jo helt utrolig . . og det var jo selvsagt reading selv som måtte sette det inn. Utrolig skuffene og totalt bom på taktikk. Minte meg mye om Derby kampen. Få inn Martin Jol ! :D

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #189 på: 28. Okt. 2007, 10:59 »
Synes at Big Sam igjen bommer,  i denne kampen både på spillestil og laguttak. Liker heller ikke de fantasiløse "langpasningene" han sverger til, synes vi bruker dette for ofte og lar våre gode midtbanespillere som Emre og Barton løpe for mye imellom.
Vi må også luke ut slike pissmål som 2-1 målet til Reading, det er slurvete markeringsvikt!
Håper at midtbanen blir værende til neste kamp slik den avsluttet igår, Milner - Emre - Barton - N`Zogbia. Dette synes jeg er vår beste midtbane til dags dato, med både Duff, Smith og Geremi som sterke utfordrere. Butt synes jeg er for dårlig, har et lite register å spille på da han er meget treig og svak teknisk. Kampen hans igår viste hvorfor vi fikk han til nesten "gi bort pris" av Manure og Ferguson for 3-4 år siden.

Men jeg tror at disse svake/varierende resultatene er et tegn på de store spillerutskiftningene vi hadde i sommmer. Tror også at spillere som akkurat er kommet tilbake fra skade ikke er helt i toppform enda, som f.eks. Emre, Barton, Owen. Jeg regner også med at spillere som er skadet nå kan bidra ytterligere når de kommer tilbake, som Viduka, Duff og Carr (tror denne mannen kan spille opp mot sitt beste når han har vesentlig bedre forsvar rundt seg enn han har hatt i sine tidligere sesonger hos "oss").

Jeg håper at vi blir bedre og bedre utover i sesongen og at vi unngår de værste skadene, da tror jeg vi kan ende ganske høyt oppe på tabellen i mai. Samtidig vil jeg si at alt utenfor E-cup plass er en gedigen skuffelse, ihvertfall for min del!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #190 på: 28. Okt. 2007, 11:19 »
Jeg bryr meg ikke om UEFA-cupen. Viktig at vi kommer høyest mulig opp på tabellen selvfølgelig, men spill i UEFA-cupen har aldri vært viktig for meg. Champions League derimot, selv om det ser altfor vanskelig ut foreløpig. Kanskje neste sesong?

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #191 på: 28. Okt. 2007, 11:57 »
Ville vært glimrende å ha vært med i UEFA-cupen da. I allefall med det den troppen vi har nå. Vært en glimrende måte å gi alle spillerne rikelig med spilletid...

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #192 på: 28. Okt. 2007, 12:25 »
Er fornøyd med en 5-7 plass. CL-plass er utenfor rekkevidde i denne sesongen. En annen målsetning bør være å gå ubeseiret på hjemmebane gjennom sesongen.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #193 på: 28. Okt. 2007, 13:12 »
..... og å faktisk ta greit med poeng på bortebane.....
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #194 på: 28. Okt. 2007, 13:19 »
Jeg er fornøyd med topp 10 i år. Kjempefornøyd med 5-7! Vi bytter ut hele laget vårt, får ny manager, nytt støtteaperat og nytt styre. Det tar tid før ting kommer skikkelig i gang! At folk klarer å se negativt på hva som skjer i Newcastle nå bare fordi vi driter oss ut i 2 kamper er for meg uforstålig! Tenk hvor vi var for ett år siden!