20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Fraser Forster  (Lest 54995 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Fraser Forster
« Svar #180 på: 28. Feb. 2011, 14:16 »
Og forresten, Chicken: Det er vel en aldri så liten fornærmelse mot Stephen Alan Harper fra Easington, County Durham å indirekte antyde at vi ikke har en local lad mellom stengene denne sesongen...
Kanskje vi faktisk ender opp med en local lad som førstevalg mellom stengene fra neste sesong?

I stand corrected.  :P
Må vel bare innrømme og beklage den.

Skulle jeg i det hele tatt prøve å kverulere meg unna så er det vel lettere å diskutere om Harper fortsatt er en "lad", local er det vel liten tvil om....

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #181 på: 28. Feb. 2011, 14:18 »
Skulle jeg i det hele tatt prøve å kverulere meg unna så er det vel lettere å diskutere om Harper fortsatt er en "lad", local er det vel liten tvil om....
Haha! :D

Var unektelig et godt sted å starte ihvertfall :)
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #182 på: 28. Feb. 2011, 14:46 »
Ellers spilte også Krul i SPL i 07/08 sesongen og gjorde en god jobb der for Falkirk.

'Derom strides de lærde'.

http://www.onefinfalkirk.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=21083&start=20

Ein del her inne som rosar han og seier at han kjem til å bli ei topp målvakt, mens andre meiner at verken feltarbeidet eller distribusjonen var spesielt imponerande. Akkurat det siste har ein i alle fall fått bevis på i Newcastle også. Mtp at Harper også er relativt svak på dette området, er det fristande å sette spm.teikn ved om Barron og øvrige keepertrenarar har vore gode nok/nøye nok. Given er ikkje akkurat 'Van der Sar' når det gjeld fotarbeid, han heller.

« Siste redigering: 28. Feb. 2011, 14:49 av Hans J »

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #183 på: 22. Mars 2011, 09:50 »

Fantasisk redning av Fraser under helgas cupfinale mellom Celtic og Rangers.Skuddet som Harper slapp inn mot Stoke var enklere å ta enn dette..

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #184 på: 22. Mars 2011, 09:58 »
Jeg skulle gjerne sett Fraser i flere hele kamper, men jeg har dessverre ikke fått til det. Men det spørs om jeg ikke må prioritere å se en og annen Celtic-kamp en gang, hvis det passer sånn.

Flott reaksjonsredning. Harper har dessverre ofte sluppet inn skudd som verken er spesielt vanskelig eller spesielt enkle, altså sånne midt på treet-skudd. Han tar de aller enkleste, og han kan ta et og annet av de virkelig vanskelige, men det er disse mellom-skuddene han har størst problemer med. Synes forsåvidt det også har vært litt tilfelle for Krul i vinter.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #185 på: 22. Mars 2011, 10:09 »
Harper er først og fremst god til å sweepe og stoppe skudd fra kloss hold. Men han er direkte svak på skudd fra avstand, spesielt de som går langs bakken.

Batty

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #186 på: 22. Mars 2011, 11:05 »
Flott reaksjon! Sånne "deflections" går nesten alltid i mål. Jeg synes at en keeper som er god nok for Celtic er god nok for oss. Blir spennende å se nå- om det blir Krul eller Forster som skal jobbe for å ta plassen til Harper.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #187 på: 22. Mars 2011, 11:07 »
Jeg holder en knapp på Fraser.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #188 på: 22. Mars 2011, 11:40 »
Jeg holder en knapp på Fraser.

Samme her, synes det Forster viser oppe i Skottland nå er spennende og håper på at vi satser på han i 11/12.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #189 på: 22. Mars 2011, 11:48 »
Skal sies at Forster slapp inn et billig mål i finalen mot Rangers også. Markkryper fra drøye 20meter, som keeper SKAL ta. Jeg har troen på Forster, men det er ikke dermed sagt at han er bedre enn Krul. Forster har heller ikke vært feilfri, som forøvrig er naturlig for en ung målvakt. Jeg holder en knapp på nederlenderen, som har et vanvittig maksnivå og som er tøff og offensiv i stilen.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #190 på: 22. Mars 2011, 11:56 »
Spørst hvor godt den markkryperen var plassert. Er den helt inntil stolpen er den vanskelig å ta.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #191 på: 22. Mars 2011, 12:27 »
Krul er god han også, men holder likevel en knapp på Forster. Et tabbemål på en markkryper gjør ikke en keeper dårlig. Krul har gjort svake inngripener han også, så føler ikke en vurdering av det gir oss noe særlig. Vi er bortskjemt med to ganske jevne og lovende keepere så det ser lyst ut sånn sett.

Føler likevel at Forster har et større potensial på sikt, og liker fremtoningen hans. God forståelse og kommunikasjon og han er ganske smidig for den ekstreme størrelsen sin. Nå skal det sies at jeg liker at keeperen er lang (forutsatt at han er i stand til å bevege lankene), selv om dette på ingen måte er en nødvendighet for å være god keeper. Given med sine relativt beskjedne 186 cm er vel et eksempel på det.

Men de 13 cm Forster har på Krul er ikke til å kimse av, det blir en 15-20 cm lenger rekkevidde bare der. 10-13 cm høydeforskjell på strømpelesten (avhengig av hvor stor forskjellen er fra bakken og opp til skuldrene på Krul og Forster) pluss en 4-7 cm lenger armlengde (under forutsetning av at Krul og Forster følger den anatomiske tommelfingerregelen om at lengden fra fingertupp til fingertupp over brystkassen er lik høyden).

Begge virker som gode alternativ så blir igrunnen glad uansett hvem det blir! :) Skal ikke stikke under en stol at jeg også liker det om vi har en engelsk stamme i klubben, men har forståelse for at dette er uviktig for andre.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #192 på: 22. Mars 2011, 21:53 »
Jeg ser av Wiki at Shay er 186 som du sier Hughie. Men kan dette stemme? I Norge er vel gjennomsnittshøyden for menn rundt 178-179, dvs at Given er relativt høy, om vi kan overføre vårt gjennomsnitt til GB. Jeg har alltid sett på Given som en mindre mann med enorme keeperreflekser. Hans svakheter er først og fremst feltarbeidet, hvilket nok er hovedårsaken til at han ikke er i verdensklasse. Denne svakheten trodde jeg kom av hans høyde, men 186 er jo ikke lavt for keepere.. Kan han være lavere eller?

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #193 på: 22. Mars 2011, 22:48 »
186 cm er faktisk ganske lavt for å være keeper. Gå gjennom høydene på keepere i de øverste divisjonene i Europa, i alle fall i Nord-Europa, og jeg er rimelig sikker på at snittet er nærmere, om ikke over, 190 cm.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #194 på: 22. Mars 2011, 23:28 »
Jeg ser av Wiki at Shay er 186 som du sier Hughie. Men kan dette stemme? I Norge er vel gjennomsnittshøyden for menn rundt 178-179, dvs at Given er relativt høy, om vi kan overføre vårt gjennomsnitt til GB. Jeg har alltid sett på Given som en mindre mann med enorme keeperreflekser. Hans svakheter er først og fremst feltarbeidet, hvilket nok er hovedårsaken til at han ikke er i verdensklasse. Denne svakheten trodde jeg kom av hans høyde, men 186 er jo ikke lavt for keepere.. Kan han være lavere eller?

Det stemmer at Given er rundt 185-186. Har også møtt Shay en gang og når man står ved siden av han på nært hold så virker han faktisk ganske svær.

Skal legge til at 186 er ganske lavt til keepere å være. Iker Casillas er 185 høy, mens Valdes er en cm eller to lavere. Hugo Lloris tror jeg også er omtrent på den høyden. Ellers er de aller fleste toppkeepere i Europa 190 og høyere.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM