20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Fraser Forster  (Lest 54845 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Fraser Forster
« på: 21. Sep. 2007, 19:45 »
Lee Clark mener at vår unge tredje målvakt er den spilleren som har utviklet seg mest de siste 18 månedene i klubben. Han var banens beste mot boro res. denne uken og målet hans for denne sesongen er såpass ambisiøst at han vil spille førstelagsfotball..Bra med en unggutt med skikkelige ambisjoner. Forster som er 19 år(født 88) er godt over 190 høy og har allerede noen kamper på benken for førstelaget.

Jeg tror nok veien hans inn på førstelaget er lang og vanskelig, når Krul er tilbake er han sannsynligvis 4'valg....Men tydelig at det er talent her allikevel! Om 5-6 år er kanskje Krul og Forster våre to keepere, hvis begge holder ut tilværelse uten førstelagsfotball(ikke alle er som Harper, som bare tar universitetsutdannelse mens)....morsomt er det hvertfall at klubben får frem egne talenter som Forster som også er lokal-lad...

Intervju med Forster på Newcastle World
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Amu - Luque

• Benkvarmer
  • **
  • Owen : Howay the lads
    • Vis profil
Sv: Fraser Forster
« Svar #1 på: 01. Okt. 2007, 13:39 »
Jeg mener at vi bør tenke fremtid med Forster, og spesielt med Krul.. Haper og Given er to ganske like spillere i spille stilen, det samme er Krul og Forster.. har sett en del klipp av spesielt Krul og mener han er den beste keeperen i stallen etter Given.. Harper tar alt så "chill"...

1. Given
2. Krul
3. Harps/Forster
Newcastle United We Stand

Kenneth Santa Cruz Bassan

• Supersub
  • Sweet fish
    • Vis profil
    • Dawn of retaliation
« Svar #2 på: 13. Okt. 2007, 14:32 »
Krul bedre en Harper? Tvilsomt. Keepere trenger mye erfaring. Mange keepere blir bedre med "årene" som f.eks i senere 30 årene blomster mange keepere pga erfaringen som de har. Å sette Krul foran Harper er latterlig.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 13. Okt. 2007, 16:44 »
Per dags dato er Harper selvsagt bedre enn Krul, men jeg mener vi bør tenke såpass langsiktig at vi vet å gi en ung keeper noen sjanser de kommende fem årene. Og om de sjansene må komme på bekostning av Harper, then so be it. Krul må matches, og ikke bare på reservelagsnivå, om han skal utvikle seg som keeper. Enten må han lånes ut til Harper legger opp, eller drar sin vei, eller så må han gradvis få sine sjanser, selv om det måtte gå på Harpers bekostning. I løpet av en femårsperiode bør det der være rankingen på keeperne våre, med mindre Krul skulle ta voldsomme skritt fremover, mens Harps og Given blir ekstremt mye dårligere.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 13. Okt. 2007, 16:51 »
Jeg pratet med en kar i Newcastle som er redaktør i et newcastle magasin, og han påsto at Krul allerede var bedre enn Harper ferdighetsmessig og at Harper bare sto på rutinen og roen..

Og når Forster har utviklet seg så kraftig siste året(ifølge Lee Clark den spilleren med mest fremgang siste året) så kan vi kanskje stille til sesongen 08/09 med en trio bestående av Given, Krul og Forster....Også fordi jeg unner Harper litt fast førstelagsfotball på slutten av karrieren!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 13. Okt. 2007, 16:51 »
Krul bør etter litt førstelagserfaring fra lån etterhvert utfordre førstekeeperplassen tror jeg!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 13. Okt. 2007, 17:02 »
Et seksmånederslån i Falkirk er nok ikke nok til å utfordre førstekeeperplassen. Men hvis han går på litt flere korttidslån og får stå i ligacupkamper evt. tidlige FA-cuprunder mot tegneserielag fra Conference, så bør han i løpet av få år være en seriøs konkurrent til Shay Given.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 13. Okt. 2007, 17:44 »
Da mente jeg selvsagt etter mer enn et halvår i Falkirk ja!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 13. Okt. 2007, 17:55 »
Lee Clark har jo sagt at etter nyttår så skal Forster ut på lån, mens Krul skal spille reservelagsfotball.....så blir det spennende å følge med på hvordan Forster kan prestere i tellende kamper!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 13. Okt. 2007, 18:29 »
Tror det kan være en grei idé å la Forster og Krul veksle på å spille reservelagsfotball, og være ut på lån.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 08. April 2008, 21:53 »
Forster har forlenget kontrakten sin til 2010 og fått forbedret sine betingelser...så det er liten tvil om at Forster blir satset på!

Hadde vært veldig moro om Forster kunne fått noen få minutter som innbytter for Harper nå på tampen av sesongen..

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 08. April 2008, 22:00 »
Jeg synes det er ren og skjær idioti å bytte keeper, bare for å bytte keeper.
Men  hvis vi leder 5-0 med en halvtime igjen å spille mot Sunderland kan jeg vurdere å skifte mening. Det er ikke det at jeg ikke stoler på Forster, men det er idioti å bytte keeper uten at det er nødvendig.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 08. April 2008, 22:05 »
Det var det jeg mente da....10 minutter på tampen hvis vi leder komfortabelt, f.eks..

Det er ikke idioti og gi Forster en superinspirasjon vettu Joakim, 10 minutter er nok....og så lenge vi er i en sikker ledelse ser jeg ikke at det er en dårlig deal..

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #13 på: 08. April 2008, 22:50 »
Det var det jeg mente da....10 minutter på tampen hvis vi leder komfortabelt, f.eks..

Det er ikke idioti og gi Forster en superinspirasjon vettu Joakim, 10 minutter er nok....og så lenge vi er i en sikker ledelse ser jeg ikke at det er en dårlig deal..
Faktisk enig i det å kunne gi en ung keeper noen minutter i kamper der vi leder betryggende. Det er bare med på å gi spilleren motivasjon, å lyst til å kjempe enda mere..
Glimrende rett å slett.
Hadde ikke gjort meg noe hadde Foster fått 10 min, eller enda mindre mot Reading. F.eks. Etter Martins scoring, byttet han innpå..
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 08. April 2008, 22:52 »
Jeg synes fremdeles det er ren og skjær idioti å bytte keeper, uten at det er grunn til det.