Kampreferat fra newcastle supporteren i arsenal-svingen på emirates i gårSer ut som dere har hatt problemer med å se kampen..? Hvertfall tenkte jeg at jeg kunne skrive et lite kampreferat og slik jeg oppfattet kampen....
1.omg
Første omgang var ganske fartsfylt til tider med sjanser til begge lag, dog hadde Arsenal større sjanser enn oss. Vi var farlige på kontringer og samspillet mellom Zog og Martins fungerte + at Ameobi vant mye i lufta og hadde Hoyte i kne til tider..
Første sjansen i kampen hadde Oba da Enrique slår et flott innlegg, Oba stormer inn bak arsenal forsvaret og får til en bra heading, men dessverre redder Fabianski godt. Så var det Arseanl sin tur og de hadde flere gode muligheter ved Bendtner og Eboue. Rett før pause skulle Senderos kløne det til i en duell med Oba, ballen dettr ned på 12-14 m og Oba som tror han er presset stresser med avslutningen som sklir av foten og går over. Pause 0-0
2.omg
De første kvarteret av annen omg er total-dominans fra Arsenal. De produserer 6-7 STORE sjanser, men godt keeperspill og viktige blokkeringer i siste liten og masse flaks hindrer Arsenal i å lede. Etter dette roer kampen seg litt ned, ikke i tempo men i form av sjanser.Newcastle spiller i denne perioden godt defensivt og satser maks på kontringer. Emre erstatter en god Ameob(tro meg!)i etter 60min mens Butt erstatter Milner(noe tydeligvis SMith var misfornøyd med)..Butt gjlr forøvrig et meget godt innhopp! Newcastle sine forsøk på kontringer resulterer også i nye overganger og ditto ubalanse bak hos Newcastle, dessverre får Arsenal maks uttelling etter 83min da Traore slår inn til en umarkert Bendtner som stanger ballen i nettet. Dårlig markering av Rozehnal. Det var heller ikke den eneste gangen Rozy slet med markeringen eller duellspillet.
Rett etter 1-0 trer Emre ballen nydelig igjennom til Martins som runder Fabianski og skrått til venstre for målet triller han ballen mot mål, men avsluttningen ALTFOR svak av Oba og vi rekker nesten å ta en titt på klokka før Senderos sklir ballen vekk fra mål. Svakt av Oba! Etter dette går lufta utr av laget og Denilson punkterer kampen med et kremmerhus, et mål som kan sies og være en kopi av Shearer's mål mot Spurs i FA-cup semifinalen for 10 år siden. Arsenal vinner fortjent 2-0 etter spill og sjanser, men Oba hadde såpass bra med sjanser at han burde scoret ett iallefall. Alt i alt en underholdene kamp, med høyt tempo. Arsenals unggutter impnerer igjen! Fra Arsenals sin side var Diarra en gigant i går. Hos Newcastle var Shay Given fantastisk, mens Steven Taylor etter min mening var den beste utespilleren. Og jeg vil rose Ameobi på samme måte som Toon Army gjorde i går, med en stor applaus!
Spillervurdering:
Shay Given - 9 - Redder alt som er mennsklig å redde + litt til! Fantastisk kamp av Given.
Habib Beye - 6 - Gjør en grei innsats defensivt, men hadde sine vansker med blant annet Walcott.
Taylor - 8 - Veldig god kamp. Vinner alt i lufta! Også god langs bakken.
Rozehnal - 6 - Sliter både i duellene og i markeringspillet. God langs bakken.
Enrique - 6 - God offensiv, men til tider vaklende defensivt. Virker litt nervøs. Viser at han behersker engelsk spillestil, men må jobbe med plasseringen sin
Milner - 6 - Jobber heroisk. Har en vanskelig jobb offensivt, men bra når vi går kontra. Utnyttet dødballene dårlig.
Smith - 7 - Fæl åpning på kampen da feilpasningene florerte! Men spiller seg fantastisk opp, og jobber som en tulling!
Faye - 7 Tilfører midtbanen duellkraft og er tidvis god med ballen også! Likte det jeg så av Faye i går!
N'zogbia - 7 - Kreativ og god. FLink når vi går kontra. Har et godt samspill med Oba.
Ameobi - 7 - Spiller /ving/spiss. Veldig god i lufta. God med ballen også. Flink til å utfordre.
Martins - 6 - Er god i spillet. Viser styrke og holder ballen oppe. Uromoment! Bommer dessverre på klare sjanser.
Synes det var en fin laginnsats og mye god jobbing i går! Vi spilte tidvis flott kontringfotball. Det var et godt forsøk og med litt flaks kunne vi faktisk vunnet..Vi skal gi spillerne godkjent! Arsenals unggutter er noe unikt...slik er det bare.
PS! "pauseunderholdningern" var Joey Bartons lille treningsøkt. Slik jeg så det kan han ikke være langt unna comebacket! Slik som han herjet rundt på bana med skudd, vendinger og pasninger osv.

PS!! En ps til.....Da jeg ventet på å gå inn på stadion, sto jeg plutselig bak en feit, bleik kar med Newcastle drakt med 17 og Smith bakpå.......Anyone??