20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 3. runde i Carling Cup - Arsenal (B)  (Lest 41169 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: 3. runde i Carling Cup - Arsenal (B)
« Svar #210 på: 25. Sep. 2007, 23:19 »
Snakkes! God Natt
Who else...... Alan Shearer

Duck

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #211 på: 25. Sep. 2007, 23:22 »
Jeg sitter igjen med en følelse at denne kampen egentlig var tapt før den begynte. Jeg så ikke kampen(fulgte kun live oppdateringer), men jeg er hellig overbevist om at Arsenal fikk lov til å styre majoriteten av spillet, slik de som oftest gjør. Problemet ligger i at vi ikke engang prøver å spille fotball. Game plan er å slå lange jævlige baller opp mot Ameobi, jobbe på andreballer, forsvare oss så godt vi kan og håpe på enkelte sjanser. Dette er ærlig talt ræva fotball, men det spørs om vi faktisk klarer å spille bedre med den nåværende kreativiteten på midtbanen. Uansett, vi tør ikke engang prøve å spille, dominere kampen mot et juniorlag fra Arsenal og da fortjener vi heller ikke å vinne.

Vi kunne like godt gitt Arsenal seieren før vi spilte kampen og heller spart kreftene til Man City, med denne holdningen var det aldri noen tvil om at vi ville tape uansett.

Å si at Carling Cup er en lekecup, at vi ikke trenger den blir forøvrig fullstendig feil. Vi har akkurat røket ut av den beste sjansen vi hadde til å få et trofe til St.James's denne sesongen. Enough said
« Siste redigering: 25. Sep. 2007, 23:29 av Duck »

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #212 på: 26. Sep. 2007, 00:50 »
Straight from kick-off Martins sped through, rounded Fabianski and rolled his shot towards goal, however Senderos stormed back to slide brilliantly off the line.

Han traff mellom stengene hvertfall, ble reddet på strek av senderos.
lt;3 Newcastle <3

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #213 på: 26. Sep. 2007, 09:56 »
Det var uflaks at Martins ikke scoret. Gjorde ikke mye feil i den situasjonen. Tror f.eks. ikke Owen hadde gjort det noe særlig annerledes.

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #214 på: 26. Sep. 2007, 13:27 »
Det er helt utrolig å tape for et juniorlag. Utilgivelig! Er vi ikke bedre enn dette? Fy Faen
Who else...... Alan Shearer

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #215 på: 26. Sep. 2007, 14:26 »
Er kanskje litt flaut når du nevner det ja. Trodde at Arsenal stilte med langt spillere, men fikk vite laget deres ETTER kampen, og da forstod jeg hva som hadde skjedd.

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #216 på: 26. Sep. 2007, 14:40 »
Vi tar dem uansett på hjemmebane.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #217 på: 26. Sep. 2007, 15:24 »
flaut og flaut.... dette er spillere som ikke akkurat har kommet gratis til arsenal. de satser jo kun på unge spillere og støvsuger hele verden for talenter, og når nordtveit kosta £2 mill så tror jeg nok de andre kosta mye mer... dessuten tror jeg det er mye mer motiverende for de unggutta der å spille ligacup enn våre spillere.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #218 på: 26. Sep. 2007, 15:27 »
Kampreferat fra newcastle supporteren i arsenal-svingen på emirates i går

Ser ut som dere har hatt problemer med å se kampen..? Hvertfall tenkte jeg at jeg kunne skrive et lite kampreferat og slik jeg oppfattet kampen....

1.omg

Første omgang var ganske fartsfylt til tider med sjanser til begge lag, dog hadde Arsenal større sjanser enn oss. Vi var farlige på kontringer og samspillet mellom Zog og Martins fungerte + at Ameobi vant mye i lufta og hadde Hoyte i kne til tider..

Første sjansen i kampen hadde Oba da Enrique slår et flott innlegg, Oba stormer inn bak arsenal forsvaret og får til en bra heading, men dessverre redder Fabianski godt. Så var det Arseanl sin tur og de hadde flere gode muligheter ved Bendtner og Eboue. Rett før pause skulle Senderos kløne det til i en duell med Oba, ballen dettr ned på 12-14 m og Oba som tror han er presset stresser med avslutningen som sklir av foten og går over. Pause 0-0

2.omg

De første kvarteret av annen omg er total-dominans fra Arsenal. De produserer 6-7 STORE sjanser, men godt keeperspill og viktige blokkeringer i siste liten og masse flaks hindrer Arsenal i å lede. Etter dette roer kampen seg litt ned, ikke i tempo men i form av sjanser.Newcastle spiller i denne perioden godt defensivt og satser maks på kontringer. Emre erstatter en god Ameob(tro meg!)i etter 60min mens Butt erstatter Milner(noe tydeligvis SMith var misfornøyd med)..Butt gjlr forøvrig et meget godt innhopp! Newcastle sine forsøk på kontringer resulterer også i nye overganger og ditto ubalanse bak hos Newcastle, dessverre får Arsenal maks uttelling etter 83min da Traore slår inn til en umarkert Bendtner som stanger ballen i nettet. Dårlig markering av Rozehnal. Det var heller ikke den eneste gangen Rozy slet med markeringen eller duellspillet.

Rett etter 1-0 trer Emre ballen nydelig igjennom til Martins som runder Fabianski og skrått til venstre for målet triller han ballen mot mål, men avsluttningen ALTFOR svak av Oba og vi rekker nesten å ta en titt på klokka før Senderos sklir ballen vekk fra mål. Svakt av Oba! Etter dette går lufta utr av laget og Denilson punkterer kampen med et kremmerhus, et mål som kan sies og være en kopi av Shearer's mål mot Spurs i FA-cup semifinalen for 10 år siden. Arsenal vinner fortjent 2-0 etter spill og sjanser, men Oba hadde såpass bra med sjanser at han burde scoret ett iallefall. Alt i alt en underholdene kamp, med høyt tempo. Arsenals unggutter impnerer igjen! Fra Arsenals sin side var Diarra en gigant i går. Hos Newcastle var Shay Given fantastisk, mens Steven Taylor etter min mening var den beste utespilleren. Og jeg vil rose Ameobi på samme måte som Toon Army gjorde i går, med en stor applaus!

Spillervurdering:

Shay Given - 9 - Redder alt som er mennsklig å redde + litt til! Fantastisk kamp av Given.

Habib Beye - 6 - Gjør en grei innsats defensivt, men hadde sine vansker med blant annet Walcott.
Taylor - 8 - Veldig god kamp. Vinner alt i lufta! Også god langs bakken.
Rozehnal - 6 - Sliter både i duellene og i markeringspillet. God langs bakken.
Enrique - 6 - God offensiv, men til tider vaklende defensivt. Virker litt nervøs. Viser at han behersker engelsk spillestil, men må jobbe med plasseringen sin

Milner - 6 - Jobber heroisk. Har en vanskelig jobb offensivt, men bra når vi går kontra. Utnyttet dødballene dårlig.
Smith - 7 - Fæl åpning på kampen da feilpasningene florerte! Men spiller seg fantastisk opp, og jobber som en tulling!
Faye - 7 Tilfører midtbanen duellkraft og er tidvis god med ballen også! Likte det jeg så av Faye i går!
N'zogbia - 7 - Kreativ og god. FLink når vi går kontra. Har et godt samspill med Oba.

Ameobi - 7 - Spiller /ving/spiss. Veldig god i lufta. God med ballen også. Flink til å utfordre.
Martins - 6 - Er god i spillet. Viser styrke og holder ballen oppe. Uromoment! Bommer dessverre på klare sjanser.

Synes det var en fin laginnsats og mye god jobbing i går! Vi spilte tidvis flott kontringfotball. Det var et godt forsøk og med litt flaks kunne vi faktisk vunnet..Vi skal gi spillerne godkjent! Arsenals unggutter er noe unikt...slik er det bare.

PS! "pauseunderholdningern" var Joey Bartons lille treningsøkt. Slik jeg så det kan han ikke være langt unna comebacket! Slik som han herjet rundt på bana med skudd, vendinger og pasninger osv. ;D

PS!! En ps til.....Da jeg ventet på å gå inn på stadion, sto jeg plutselig bak en feit, bleik kar med Newcastle drakt med 17 og Smith bakpå.......Anyone??
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

BallaJazz

• Gjest
« Svar #219 på: 26. Sep. 2007, 15:51 »
Det er jo flaut å tape mot et juniorlag selvom det laget arsenal stiller opp med er et godt lag med utrolig masse talenter.Forventa at det ikke skulle bli noen enkelt match men uansett.Vi skal jo greie bedre enn detta så det er litt pinlig..Men en ting jeg ikke forstår (Noe som er omdiskutert her) HVORFOR bruker ikke Big Sam Smith på topp med Oba??? Jeg skjønner ikke detta...

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #220 på: 26. Sep. 2007, 15:56 »
I går spilte vi først og fremst 4-5-1....Oba var alene på topp...Men Smith på topp er verdt et forsøk!

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #221 på: 26. Sep. 2007, 19:03 »
Personlig driter jeg i denne cupen, selv om det kanskje var vår største sjanse til trofe. Nå kan vi fokusere på å komme oss til Europe. Og hvem vet, kanskje vi slår til i FA cupen med litt flaks.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #222 på: 26. Sep. 2007, 19:43 »
PS!! En ps til.....Da jeg ventet på å gå inn på stadion, sto jeg plutselig bak en feit, bleik kar med Newcastle drakt med 17 og Smith bakpå.......Anyone??

Flott referat. Stod du bak selveste Ashley? Fikk du slått av et par ord med han, eller?

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #223 på: 26. Sep. 2007, 20:00 »
Takk for det..

Det hadde seg sånn at inngangen min var ved siden av der VIP folka gikk inn.....så plutselig sto det en med Smith drakt rett foran meg og det var Mr. Mike Ashley ja.....hehe....prata nok ikke med han, han hadde med seg et følge på en 5-6 personer og der turte ikke lille uviktige meg å innvollvere seg.... ;)

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #224 på: 26. Sep. 2007, 21:48 »
haha det skulle du gjort da. jeg hadde garantert ropt på han og tatt han i hånda (etter noen pils riktignok)