20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 3. runde i Carling Cup - Arsenal (B)  (Lest 40349 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

oxigiN

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Sv: 3. runde i Carling Cup - Arsenal (B)
« Svar #225 på: 27. Sep. 2007, 01:29 »
I starten av tråden her sutrer alle over trekninga og håper på at Arsenal spiller med mange yngre, urutinerte spillere.
Hva skjedde?
- De stilte med en god del juniorer.

Men hvorfor klage på trekninga? Om ambisjonene var å vinne, måtte vi slått ut Arsenal uansett!

En helt fryktelig kamp spør du meg, vi hadde toppa lag om man ser bort i fra skader (som vi alltid har)

Får håpe vi "reiser hesten" til neste kamp og at vi fokuserer på å nå Europacup plassering i ligaen!

HOWAY THE TOON!! =)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #226 på: 27. Sep. 2007, 16:14 »
Vel, jeg synes det er verdt å nevne at selv om Arsenal stilte med mange junorspillere, så var det ikke dermed sagt at vi kom til å vinne. Ja, vi stilte med tilnærmet toppet lag, men det er ikke alltid så enkelt som at det bare er å sette de 11 beste spillerne ut på banen, så vinner de kampen greit. Disse juniorspillerne er ikke som juniorspillere flest, de holder et langt, langt høyere nivå, og de griper de sjansene de får i ligacupen med BEGGE hender.

Vi kan ikke bestille en seier på forhånd. Nå har jeg ikke sett kampen, men jeg har ikke forstått det som at vi spilte så ille. Vi skapte tross alt sjanser, og burde utnyttet dem bedre. Jeg vil ikke si at juniorlaget til Arsenal er bedre enn a-laget vårt, men det er heller ikke sånn at a-laget vårt er så veldig mye bedre enn juniorene til Arsenal.

Ambisjonene våre var helt sikkert å vinne ligacupen. Men det er ikke dermed sagt at vi greier å slå ut Arsenal for det, selv om de stiller med tilnærmet juniorlag. Uansett, det er FA-cupen vi skal vinne.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

oxigiN

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #227 på: 27. Sep. 2007, 23:37 »
Fett nok...

Poenget mitt var at den offansive biten av Newcastle, mot Arsenal B var tynt! Kan jo forsåvidt i at det var synd at vi ikke scåra ved et par anledninger, men vi alle vet at spillere putter ikke på alle sjansene de får! Dette betyr rett og slett at vi må holde oss til EN taktikk alle har troen på, og utifra det bygge opp både offansive og deffansive strategier. Og i den offansive biten må man også ta høyde for at man ikke putter på hver sjanse!
Når skal dette skje da Big Sam?

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #228 på: 27. Sep. 2007, 23:49 »
Det kan først skje når vi har en skadefri tropp. Altså aldri...

Big Sam er en stor beundrer av å skifte taktikk og formasjon etter hvilket lag man møter, noen ganger går det bra, andre ganger går det dårlig. Vi er nok nødt til å stole på at Sam gjør flere gode avgjørelser enn dårlige.

DanMan

• Gjest
« Svar #229 på: 28. Sep. 2007, 20:30 »
Flott bidrag med kampreferat, kø1!  :D

Så får det bare være at man blir litt misunnelig på din omgang med "de høye herrer".  ;)