20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 3. runde i Carling Cup - Arsenal (B)  (Lest 41274 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: 3. runde i Carling Cup - Arsenal (B)
« Svar #195 på: 25. Sep. 2007, 22:40 »
enig der, vi hadde aldri vunnet cupen allikevel, for håpe de tar hevn mot city.
lt;3 Newcastle <3

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #196 på: 25. Sep. 2007, 22:40 »
haha, først nå ble 1-0 scoringen oppdatert på nufc.co.uk. Snakker om å henge etter.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #197 på: 25. Sep. 2007, 22:41 »
Jaja, vi taper for et bedre lag. Det er jo en fattig trøst.

Liker ikke helt at kommentatorene sier at det bare er ett alternativ når en Newcastle-spiller har ballen, mens Arsenal-spillerne har tusen alternativer.

Vi MÅ sette sjansene våre i kamper som dette. Men vi savnet en goalgetter på banen i dag. Hadde Owen fått bare én av Martins' sjanser hadde vi scoret mål. Og Ameobi viste nok en gang hvorfor Viduka er så mye, mye, mye bedre.

Så kan man jo selvfølgelig klage på trekningen. Vi møtte vel gjerne verst tenkelig motstander.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #198 på: 25. Sep. 2007, 22:41 »
Nå må vi huske at det er Arsenal-kommentatorer da.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #199 på: 25. Sep. 2007, 22:42 »
like greit at vi røyk nå, så kan vi konsentrere oss om ligaen og fa cuppen som hvertfall betyr noe.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #200 på: 25. Sep. 2007, 22:42 »
Jaja, der ble iallfall programmet fremover mot jul litt lettere....  ;)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #201 på: 25. Sep. 2007, 22:43 »
Arsenal-kommentatorer? Ikke på BBC Radio Newcastle.

Owen må opereres ja. Hipp hurra. Martins MÅ skjerpe seg, snarest. Vi har ikke råd til flere misser på åpent mål.
Er det noen som ikke ser hvor ekstremt nødvendig det er å ha Owen nå?

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #202 på: 25. Sep. 2007, 22:44 »
Ante meg det ja. Spillerne fikk i hvert fall litt mer kamptrening og erfaring for å ta NOE positivt ut av selve kampen  ;D

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #203 på: 25. Sep. 2007, 22:48 »
Er det andre en meg som sitter med en følelse av at martins ikke har den store selvtilliten akkurat nå? han sprudler ikke som han gjorde før synes jeg. og han brenner alt for mange sjangser.

Jeg mener vi bør slå arsenal. vi slo jo a-laget ifjor, så hvordan skal vi klare å bli rundspilt av b-laget? Greit nokk at unnguttene til arsenal koster maaange millioner, men de har langt ifra den samme erfaringen som vi bør ha. meget svakt mener jeg.  Nå er vi tilig i sesongen og er allerede ute av en av cupene.. det kan være positivt med tanke på ligaen, men sjangsne for en tittel er blitt mer en halvert.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #204 på: 25. Sep. 2007, 22:51 »
Er det andre en meg som sitter med en følelse av at martins ikke har den store selvtilliten akkurat nå? han sprudler ikke som han gjorde før synes jeg. og han brenner alt for mange sjangser.

Jeg er ingen psykolog, men kan det ha noe med at han bommet på åpent mål på søndag? Hmmmm...

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #205 på: 25. Sep. 2007, 22:53 »
ja d også, men jeg tenker på at siden han ikke er førstevalget lenger.  Owen ute i lenger tid nå også. Vi har ikke råd til å bomme på åpent mål slik martins har gjort i det siste
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #206 på: 25. Sep. 2007, 22:56 »
Det er hard konkurranse i Newcastle-troppen, spesielt på topp. Martins er ung og mer eller mindre noe urutinert, det må vi huske.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #207 på: 25. Sep. 2007, 22:57 »
Vel, den store forskjellen er vel at Arsenal-spillerne har en større trygghet med ballen, mens våre spillere nesten er redd for den.

Og den store forskjellen på Obafemi Martins og en førsteklasses goalgetter er at goalgetteren VET han vil score før eller siden, Martins blir gående å tenke på de forspilte sjansene, og lar det prege seg foran mål.

Vi virket å være på høyde med Arsenal flere ganger, så sånn sett kan jeg være enig i at vi kanskje burde vunnet. Men da MÅ vi sette sjansene våre, og i dag hadde vi ikke en spiss som scorer mål. I tillegg til at vi i førsteomgang slet med en spiss som ikke helt virker å være så sulten som han selv hevder å være, og som presterer på et absolutt lavmål.

Det virker som at vi er avhengig av Viduka eller Owen for å score mål.

Men det er tidlig i sesongen ennå, og vi kan ikke annet enn å erkjenne at i dag var Arsenal bedre enn oss. Vi må gi Big Sam tid. Alt er ikke gjort på en håndvending. Nå må vi også finne oss i å leve uten en goalgetter i fire til seks uker. Og da er vi enda mer avhengig av at Viduka leverer varene foran mål og at Martins tar vare på de sjansene han får, enn før.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #208 på: 25. Sep. 2007, 23:04 »
Goalgettere er undervurdert blant våre fans her til lands  ;)
Men seriøst. Hvorfor ikke prøvd ut Smith sammen med Oba? Det skuffa meg no jævlig.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #209 på: 25. Sep. 2007, 23:11 »
Vi tapte rett og slett mot et bedre lag. Vi har rett og slett ikkje spelarar med teknikk til å matche Arsenal. Det blir som å sjå Norge mot Spania for nokre år sida.