20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle-Wigan 1. september. Canal+ Mix  (Lest 33337 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Newcastle-Wigan 1. september. Canal+ Mix
« Svar #195 på: 02. Sep. 2007, 20:41 »
Derby har vært i PL noen ganger, men dette er et lag som ble knust 6-0 av Liverpool (kunne vært mye mer) og som er langt unna nivået til Newcastle. Skal vinnes om vi vil kjempe om topp 4.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #196 på: 02. Sep. 2007, 20:46 »
Vi får kanskje utnyttet Zog og Milner bedre i 4-4-2. Og spissene kommer kanskje litt mer til sin rett enn i 4-3-3. Men jeg ser ikke på det som uaktuelt å spille 4-3-3 igjen i fremtiden. Når Barton og Emre er tilbake kan det bli riktig så spennende å prøve ut 4-3-3.

Jeg tror det faktum at vi bare scoret ett mål var litt "psykisk". Vi hadde ikke scoret i en hjemmekamp i serien siden februar. Og selv om vi slo Barnsley greit i ligacupen og har scoret godt med mål på bortebane, så lå nok det likevel i bakhodet på spillerne etterhvert som tiden gikk og vi ikke fikk ballen i mål. Dessuten var det sånn at de gangene vi faktisk fikk ballen i mål, så vinket linjedommeren for offside. Jeg vet ikke om annuleringen av Taylors mål var korrekt, det fikk jeg ikke med meg i kampens hete, men det er liten tvil om at Owens mål aldri skulle vært annulert. Og når vi ikke fikk noe gratis av dommeren økte nok frustrasjonen en god del. Owen i toppform hadde selvsagt satt minst en av de sjansene han hadde tidligere i kampen. Men det var ikke bare Owen som bommet, så det er ikke bare hans feil at vi ikke scoret mål. Taylor hadde en heading i tverrligger, Butt headet rett på keeper og Ameobi sendte ballen hundre meter utenfor når han var helt alene med Kirkland. En sjanse alle andre spissene våre garantert hadde satt. Owen scoret til slutt fordi han VET at han kan score mål og ikke lar seg affisere av brente sjanser eller annulerte mål.

Jeg tror også formasjonen var en viktig grunn til at vi spilte mye bedre i går enn mot Villa og Boro. Mange av spillerne kjenner 4-4-2 mye bedre enn 4-3-3, og føler seg tryggere i den formasjonen, og kommer derfor mer til sin rett. Men vi spilte også mot en motstander som lå veldig lavt i banen og ikke presset oss nevneverdig mye. Villa og Boro lå begge veldig høyt, presset oss langt høyere på banen og var mye mer aggressive. Mot Bolton møtte vi også et lag som lå lavt med lite press på ballfører. Jeg tror også i fremtiden at vi vil slite mot lag som opererer med høyt og aggressivt press. Selv om vi spiller 4-4-2.

Derby er et lag som har enda mindre press på ballfører enn både Wigan og Bolton til sammen. De har også langt svakere enkeltspillere der bak. Liverpool er ikke det eneste laget som har knust Derby denne sesongen, og er ikke de siste som kommer til å gjøre det heller. Noe annet enn seier borte mot Derby vil være en enorm skuffelse.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #197 på: 02. Sep. 2007, 21:04 »
Godt med tre poeng mot Wigan, selv om det lenge så ut til å bli poengdeling. Nå har vi åtte poeng, en sjetteplass og en kamp til gode til de tre lagene over oss. Vinner vi borte mot Derby (noe vi burde gjøre), så fyker vi opp på 3, 2 eller 1.plass. Spørs hvordan Liverpool og Arsenal gjør det.

Jeg krysser fingrene!

Nå er IKKE Derby kampen en hengekamp, og den spilles på mandag og da har de fleste lagene to kamper mer enn oss....så jeg kan nesten garantere at vi ikke fyker inn på topp3 selv om vi slår derby....Da må isåfall ALLE foran oss på tabellen tape, og det skjer ikke..

Følg med a! :P
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #198 på: 02. Sep. 2007, 21:08 »
Forsvaret vårt er veldig mye bedre, og derfor tror jeg ikke vi kommer til å få juling på noen måte denne sesongen. Men vi kommer til å slite med å få til godt offensivt spill mot lag som møter oss høyt på banen. Vi kan selvfølgelig plukke poeng fra de fire store, både borte og hjemme. Men jeg tror ikke vi skal vente oss all verdens til finspill i slike kamper. Chelsea taper for Villa, ser jeg, så det er ikke bare vi som har hatt problemer med den gjengen.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #199 på: 02. Sep. 2007, 21:18 »
Nei, Villa spiller med nesten samtlige mann BAK ballen i tillegg til at de ligger svært lavt i banen og etterlater seg nesten ikke bakrom å løpe i...De har stoppere som er vannvittige i lufta og en midtbane som jobber knallhardt foran fireren...

Ekstremt vanskelig å bryte igjennom, og det er ikke akkurat overraskende at de spilte uavjort så mye som de gjorde forrige sesong..Nå virker det også som de har fått noen matchvinnere fremover på banen også..

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #200 på: 02. Sep. 2007, 21:27 »
Nå ska de sies at Wigan ikke akkurat er bra lag med spillere som Bramble bak(spilte faktisk litt bra for en gang skyld). Selv om i skaper mange sjanser så er det dårlig å ikke sette sjansene, i en kamp vi borde vunnet lett med flere mål.

Vi scoret jo flere mål. Det var bare det at dommeren ikke hadde en god dag.Tenker på to annoleringer som var veldig tvilsomme og straffen vi skulle hatt.  Med en bedre dommer kunne kampen lett sluttet 4-0 til oss.

Og når det er sagt er faktisk ikke Wigan SÅ dårlige. West Ham slet lenge mot dem hjemme og greide "bare" 1-1. De har jo også vunnet to kamper i år.

At vi kommer til mange sjanser er vel bare bra og en grunn for å spille 4-4-2.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #201 på: 02. Sep. 2007, 22:16 »
Vi får kanskje utnyttet Zog og Milner bedre i 4-4-2. Og spissene kommer kanskje litt mer til sin rett enn i 4-3-3. Men jeg ser ikke på det som uaktuelt å spille 4-3-3 igjen i fremtiden. Når Barton og Emre er tilbake kan det bli riktig så spennende å prøve ut 4-3-3.

Jeg tror det faktum at vi bare scoret ett mål var litt "psykisk". Vi hadde ikke scoret i en hjemmekamp i serien siden februar. Og selv om vi slo Barnsley greit i ligacupen og har scoret godt med mål på bortebane, så lå nok det likevel i bakhodet på spillerne etterhvert som tiden gikk og vi ikke fikk ballen i mål. Dessuten var det sånn at de gangene vi faktisk fikk ballen i mål, så vinket linjedommeren for offside. Jeg vet ikke om annuleringen av Taylors mål var korrekt, det fikk jeg ikke med meg i kampens hete, men det er liten tvil om at Owens mål aldri skulle vært annulert. Og når vi ikke fikk noe gratis av dommeren økte nok frustrasjonen en god del. Owen i toppform hadde selvsagt satt minst en av de sjansene han hadde tidligere i kampen. Men det var ikke bare Owen som bommet, så det er ikke bare hans feil at vi ikke scoret mål. Taylor hadde en heading i tverrligger, Butt headet rett på keeper og Ameobi sendte ballen hundre meter utenfor når han var helt alene med Kirkland. En sjanse alle andre spissene våre garantert hadde satt. Owen scoret til slutt fordi han VET at han kan score mål og ikke lar seg affisere av brente sjanser eller annulerte mål.

Jeg tror også formasjonen var en viktig grunn til at vi spilte mye bedre i går enn mot Villa og Boro. Mange av spillerne kjenner 4-4-2 mye bedre enn 4-3-3, og føler seg tryggere i den formasjonen, og kommer derfor mer til sin rett. Men vi spilte også mot en motstander som lå veldig lavt i banen og ikke presset oss nevneverdig mye. Villa og Boro lå begge veldig høyt, presset oss langt høyere på banen og var mye mer aggressive. Mot Bolton møtte vi også et lag som lå lavt med lite press på ballfører. Jeg tror også i fremtiden at vi vil slite mot lag som opererer med høyt og aggressivt press. Selv om vi spiller 4-4-2.

Derby er et lag som har enda mindre press på ballfører enn både Wigan og Bolton til sammen. De har også langt svakere enkeltspillere der bak. Liverpool er ikke det eneste laget som har knust Derby denne sesongen, og er ikke de siste som kommer til å gjøre det heller. Noe annet enn seier borte mot Derby vil være en enorm skuffelse.

Er veldig enig dette. Mange av spillerne kjenner 4-4-2 bedre og da er det ikke rart vi spiller bedre i denne formasjonen. Lurt av Sam å bruke denne formasjonen siden jeg tror vi hadde større sjanse til å vinne kampen i denne formasjonen. Det var en viktig seier siden det nå er mange dager til kamp mot derby og det er flott å ha med seg en god følelse på treningene som Wigan kampen gir. Vi spilte bra, vant fortjent og var veldig sikre deffensivt. Tenk på hvilken skuffelse det ville vært for alle i klubben med alt annet enn seier mot Wigan.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #202 på: 02. Sep. 2007, 22:19 »
Ja, dommeren var jo grusom, men uansett skulle vi ha vunnet lett etter sjanser og spill. Det vakke mye Wigan fikk til framover på banen!

Nah Wigan er vell egentlig ett middels lag, men du sier at West Ham slet lenge  mot Wigan så skal det sies at West Ham kommer nok mye lenger ned enn hva vi kommer til å gjøre!

Er enig at vi burde scoret flere mål på sjanse våre. Men egentlig scoret vi jo flere.

Jeg mener ikke at Wigan er noe veldig bra lag. Mente bare at de ikke var så dårlige som jeg fikk inntrykk av ditt innlegg  :)

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #203 på: 03. Sep. 2007, 11:47 »
Haha, jeg så et intervju på skysports, med wigan manageren. Han sa han var veldig misfornøyd med dommern og at fler avgjørelser gikk imot hans lag. Hva med målet vi skulle ha hatt? Hva med straffen? Hva med at Heskey nesten prøvde og drepe Taylor og Harper? Dummeste unnskyldningene jeg har hørt, er vi som burde klage på dommern.
lt;3 Newcastle <3

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #204 på: 03. Sep. 2007, 12:25 »
Haha, jeg så et intervju på skysports, med wigan manageren. Han sa han var veldig misfornøyd med dommern og at fler avgjørelser gikk imot hans lag. Hva med målet vi skulle ha hatt? Hva med straffen? Hva med at Heskey nesten prøvde og drepe Taylor og Harper? Dummeste unnskyldningene jeg har hørt, er vi som burde klage på dommern.

er enig i det,men dommeren hadde noen rare avgjørelser for wigan også. det røde kortet blant annet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #205 på: 03. Sep. 2007, 20:56 »
Synes absoultt at Wigan-bossen har et visst grunnlag for sin klagesang. Steve Bennett er en god, men veldig inkonsekvent dommer. Han gjorde en hel masse rare avgjørelser, til fordel og ergrelse for begge lag. Vi skulle hatt minst et mål til, pluss et straffespark, og Heskey burde så absolutt ha fått sett sitt andre gule for dagen, med tanke på hvor lite som skulle til for å vise ut Kilbane. Men Wigan fikk Kilbane utvist for ganske lite, i tillegg til at vi fikk utdelt noen småbillige frispark her og der.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #206 på: 03. Sep. 2007, 21:01 »
Bennett hadde en særdeles dårlig dag, det samme gjelder hans linjemenn....Dette fikk begge lagene lide for...Vi i form av to feilannulerte mål og et straffespark som vi ikke fikk....Wigan fordi Kilbane feilaktig fikk sitt andre gule kort.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #207 på: 03. Sep. 2007, 21:08 »
Kan sjønne Kritikken fra Wigan sin synsvinkel og. Det legger neppe så stor vekt på det annulerte målet men meir på Kilbanes utvisning ødela kampen for dei...
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #208 på: 03. Sep. 2007, 21:52 »
Kan sjønne Kritikken fra Wigan sin synsvinkel og. Det legger neppe så stor vekt på det annulerte målet men meir på Kilbanes utvisning ødela kampen for dei...

At Kilbane ble utvist ødela vel ikke hele kampen for Wigan. Syntes de nesten klarte seg bedre med en mann mindre. Vi skapte jo tross alt flest sjanser i 1. omgang. Tror ikke kampbildet hadde vært så veldig forandret selv om Kilbane ikke hadde blitt utvist.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #209 på: 04. Sep. 2007, 10:46 »
http://www.telegraph.co.uk/sport/main.jhtml?view=DETAILS&grid=A1YourView&xml=/sport/2007/09/03/sfnnew103.xml

Her kan man se stats for hver enkelt spiller mot Wigan. Bruk oversikten over spillerne et stykke ned på siden.