20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle-Wigan 1. september. Canal+ Mix  (Lest 33786 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle-Wigan 1. september. Canal+ Mix
« Svar #165 på: 01. Sep. 2007, 19:36 »
og forresten, forbanna heskey. Noen som så hvordan han gikk inn i taylor og harper? han kunne skada begge alvorlig. jævla idiot. sent ut i begge og.
lt;3 Newcastle <3

NUFC

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #166 på: 01. Sep. 2007, 20:14 »
Ja, nettavisens vurdering var helt feil!
« Siste redigering: 01. Sep. 2007, 20:16 av NUFC »
Arne Scheie:
For mye fotball på TV?? Jeg sier som Sølve Grotmol: Det er for mange bøker på biblioteket også.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #167 på: 01. Sep. 2007, 21:12 »
Slutt: Owen avgjorde en svært tett og jevn kamp med sin scoring tre minutter før slutt. Bittert for Wigan som hang fint med hele veien, også med én mann mindre på banen.

Hva har han drukket? Vi styrte jo alt. Wigan var ute etter ett poeng og flakset nesten det til seg.

Syntes vi spilte bra, men fikk ikke utelling på alle sjansene (eller det fikk vi, men dommeren hadde forhåpentligvis ikke sin beste dag idag). Hvis vi går tilbake til forrige sesong var det flere slik kamper der motstanderen legger seg bakpå og staser på kontringer. De lagene som gjorde det hadde vi store problemer med (vi tapte f.eks. mot Sheffield United og Man City hjemme.)

Forskjellen i dag er at vi greier å komme til store sjanser. Det vi gjør offensivt virker mye mer planlagt enn i fjor. De siste 5 kampene hjemme i serien scoret vi ikke mål. I dag ble det heldigvis slutt på denne stattistikken.

I forsvar har vi også blitt mye bedre og vi får nå ikke en i fleisen når vi har mange oppe og mister ballen slik vi gjorde på hjemmebane mot Shiffeld og City. Vi virker veldig sterke og har nå også bra dekning for eventulle skader. Gleder meg til fortsettelsen...

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #168 på: 01. Sep. 2007, 22:33 »
Etter å ha sett dagens kamp i opptak er jeg rimmelig fornøyd. Vi kontrollerer og styrer det meste av kampen, og forsvaret fungerer noenlunde bra og vi har fortsatt ikke sluppet inn mål på hjemmebane i årets utgave av Premier League, det er ikke dårlig bare det.

Vi kan nok oppsummere med at vi burde scoret tidligere, og scoret flere mål, men jeg gleder meg over at vi skaper sjanser, og vi fikk da faktisk iallfall ett mål feilaktig annulert. I tillegg er jeg fornøyd med måten målet kommer på. Godt å se både Martins og Owen sammen på banen og at de kan finne veien til nettmaskene. Nok engang er jeg også veldig fornøyd med å se at N'Zogbia skinner igjen. Litt synd at Ameobi tok den ene sjansen til Zoggy da han var i bedre posisjon til å avslutte, men Shola gjorde slett ingen dårlig kamp han heller når sant skal sies.

Syns det er litt synd at vi heller ikke idag får se Jose Enriqe, men hans tid kommer, og når han ikke spiller ennå så gjør jeg regning med at Big Sam har en plan med det og mener han ikke er klar ennå.

Uansett godt med en seier igjen idag, tror fort at denne kampen hadde endt uavgjort eller tilogmed med tap ifjor. Og som jeg tror jeg skrev tidligere i denne tråden: for første gang gledet jeg meg bare til å se Bramble på St.James Park.  ;)

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #169 på: 01. Sep. 2007, 23:11 »
Du nevner Enrique....nå er det 16 dager til neste kamp, som er borte mot derby....Regner med han er klar da..Han er jo bare 21 år, så jeg tror BigSam vet hva han gjør, når han "sparer" litt pån..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Are

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #170 på: 02. Sep. 2007, 02:37 »
Vil også hylle Stevie Harper!!! Han har vært upåklaglig hittil i sesongen....og hadde nok strålende kamp i dag!!

Local Hero!!

kunne ikke vært mer enig i det, og han burde blitt nevnt som en av kandidatene til banens beste. Han er sikker og har utrolig bra kontroll!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #171 på: 02. Sep. 2007, 13:15 »
En keeper som gjør tre-fire redninger i hele kampen? For all del, Harps var trygg og god i det han hadde å gjøre, men en spiller som knapt nok har sett ballen som man of the match? Tror ikke det.
Min MOTM er Owen. Han var alltid spillbar, kom seg alltid til sjanser, og så alltid ut til å være den mest sannsynlige målscoreren i denne kampen. Ja, han brenner en del sjanser, og skal trekkes for det, men vi må samtidig berømme ham for å være så delaktig i nesten samtlige av våre sjanser og nesten-sjanser. Hadde Owen fått det annulerte målet godkjent, i tillegg til det som ble godkjent, og scoret på en annen av sjansene sine hadde man ikke kunnet unngå å gi ham en tier. Derfor sier jeg 8 og banens beste.

Cacapa og Rozenhal har stålkontroll defensivt, men de har ikke for mye å gjøre, annet enn å fordele ballene som om de var midtbanespillere. De lå jo faktisk tidvis så høyt at en skulle tro det var de to som var lagets playmakere. Ikke at de ikke fortjener høye karakterer på børsen, men ikke høyere enn Owen. Cacapa og Rozenhal gjorde jobben sin prikkfritt, men de var på langt nær så sentrale i kampen som Owen var. Og det var ikke stopperne våre som gjorde at vi vant denne kampen. Det var det Owen som sørget for.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

David 7

• Supersub
  • Goliath
    • Vis profil
« Svar #172 på: 02. Sep. 2007, 13:39 »
Sitat
En keeper som gjør tre-fire redninger i hele kampen? For all del, Harps var trygg og god i det han hadde å gjøre, men en spiller som knapt nok har sett ballen som man of the match? Tror ikke det

Veldig uenig i det du sier der, Joakim.

At Steve Harper bare gjør ett par redninger er ikke godt nok, det er lite gjennomtenkt kritikk. En keeper har mye mer å gjøre enn å ta seg av redningene, han skal dirigere forsvare og vidre opp om han klarer det. Jeg tror nok at "rutinerte" (siden han ikke har så mange kamper, eiger han nk rutine), Harper styrer forsvare slik at det ikke blir skudd å sjangser imot også.

Jeg har ikke ord på det Steve Harper gjør i Newcaste. Så lojal spiller, tror jeg en klubb må lete lenge etter, iallafall når han har hatt tilbud fra respektive klubber. En Sann helt. Likte også at Harper fikk sjangsen, selv om Given var fit:)

Herlig å se at forsvare vårt begynner å se bra ut. Å bedre blir det!! Det FRYDER mitt SVARTE OG HVITE hjerte!
Rozy å Caca viser gode takter. Nå Venter jeg i spenning på hvordan disse to nye backene gjør, håper virkelig de innfrir.
Gutten fra Karmøy var 8 år,
 og Keegan hadde fremdeles 80-talls hår

Mitt hjerte ble svart og hvitt,
 samme år som Ginola ga sitt

Som Alan Shearer har jeg vært lojal,
 heldigvis fikk jeg oppleve en pokal

HOWAY!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #173 på: 02. Sep. 2007, 13:42 »
Det Jokke prøver å få frem er at det var ikke Harper som var mest delaktig i at vi vant. Han var meget god, ja, men ikke mannen som avgjorde dette for oss. Husk at vi overkjørte Wigan totalt, og at Wigan såvidt gjorde noe fremover på banen.
Jeg vil være enig i at Owen var vår beste i går. Alltid på hugget, alltid spillbar, og alltid luktet det mål av han. Han gav aldri opp, og avgjorde tilslutt kampen for oss. Veldig enkelt forsvarte han plassen på laget.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #174 på: 02. Sep. 2007, 13:47 »
Er uenig i at Owen var BB.....Han er lite innvollvert i spillet, men han er heller ikke den typen som skal stå for det kreative..Derimot er han spilleren som skal sette ballen i mål, og det gjorde han! Men han brenner også mange sjanser og det samtidig med at han ikke gjør veldig mye med ballen, gjør at han ikke er banens beste i mine øyne...For meg var Cacapa og Zog de beste.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #175 på: 02. Sep. 2007, 13:56 »
Er ikke Owen involvert i spillet? Han var alltid spillbar, han søkte alltid bakrom og var involvert i nesten samtlige av våre målsjanser, på en eller annen måte. Ja, han brenner noen sjanser, men han så så ekstremt farlig ut hele kampen. Han kom seg til sjanse, på sjanse, på sjanse, og han gjør det en spiss skal gjøre (bortsett fra at han selvsagt burde satt den sjansen der han prøvde å lobbe ballen over Kirkland - den første sjansen var en så god prestasjon av Kirkland, at det er vanskelig å kritisere Owen). Det er ikke Owens feil at han fikk et mål feilaktig annulert. Owen var veldig involvert i vårt offensive spill. Han var ikke involvert i oppbygningen av angrepene, men han er spiss for faen, vi kan ikke kritisere ham for noe som ikke er hans jobb.
Uten Owen hadde vi ikke vunnet denne kampen. Både Harper, Cacapa, Zog og de fleste andre var mindre viktig i det hele, enn Owen. Derfor Owen som MOTM. Fordi han var så til de grader synlig, og så til de grader spillbar og så til de grader viktig, blant annet ved å score mål.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #176 på: 02. Sep. 2007, 14:05 »
Leser du hva jeg skriver eller din fjott!!!!!

For det første..jeg skriver ikke at han ikke var spillbar!!!! Nevner ikke det.

For det andre: Jeg kritiserer han faen ikke for å være lite innvollvert i oppbygningen, jeg skriver at det ikke er jobben hans, derimot er jobben hans og score mål!!!!

MEN jeg sier at, skulle han scoret høyere på min børs...SÅ måtte han vært mer vellykket med touchene sine, gjort mer riktige valg når han hadde ballen...I starten av 2.omg bommet han med nesten alle pasningene sine...

Det vil aldri stå i målprotkollen at en spiller var farlig foran mål, så lenge han ikke scorer!!! Fotball er resultater....

Og neste gang..les for FAEN hva jeg skriver!!
« Siste redigering: 02. Sep. 2007, 14:08 av kø1 »

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #177 på: 02. Sep. 2007, 14:05 »
neste gang håper jeg på en 4-4-2 igjen. med OWEN og MARTINS på topp. Viduka er alllllltfooor sein for tida.
lt;3 Newcastle <3

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #178 på: 02. Sep. 2007, 14:30 »
Owen var ikkje BB. Han skal vere glad for han blei matchvinner på slutten.
Men når Owen blir skikkelig match fit så kan dette bli veldig bra.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #179 på: 02. Sep. 2007, 14:46 »
neste gang håper jeg på en 4-4-2 igjen. med OWEN og MARTINS på topp. Viduka er alllllltfooor sein for tida.

Hadde vært spennende! Noen sier jo at de litt for like til å spille sammen og at en av dem må spille sammen med Viduka. Men jeg syntes det er verdt å forsøke dette.