20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Søndag 26.08.07 Middlesbrough - Newcastle 2-2  (Lest 14823 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Søndag 26.08.07 Middlesbrough - Newcastle 2-2
« Svar #60 på: 27. Aug. 2007, 20:43 »
Forstår ikkje kvifor så mange er så ute etter å klage på Viduka. Greit nok, han har ikkje vist seg på sitt beste, men han har gjort det relativt bra og langt i fra vore ein av våre svakaste spelarar i sesonginnledninga. Han gjorde ein bra kamp mot Bolton, litt under middels mot Villa og ein meir enn godkjent kamp med eit fantastisk mål mot Boro.

Eg kan forstå kritikken mot Viduka i Villa-kampen, der hadde han ikkje heilt dagen, men var ikkje så svak og lat som mange skal ha det til. I tillegg fekk han dommaren i mot seg, og verken Martins eller Milner var flinke til å hjelpe han på topp.

Men under gårskampens kamp kjempa Viduka godt gjennom heile kampen, og vann fleire duellar mot ein så god stoppar som Jonathan Woodgate, og scoringa var ein enorm prestasjon. Han var også farlig frampå eit par andre gongar. Likevel får han altså meir kritikk og blir peikt fram som ein slags syndebukk.

Lurer på kvifor det er ingen som f.eks ikkje kritiserar Martins som hadde ein elendig kamp, eller Taylor som dreit seg ut foran 1-1-målet. Trur nok det har noko med å verne om sine egne favorittar.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #61 på: 27. Aug. 2007, 20:50 »
Lurer på kvifor det er ingen som f.eks ikkje kritiserar Martins som hadde ein elendig kamp, eller Taylor som dreit seg ut foran 1-1-målet. Trur nok det har noko med å verne om sine egne favorittar.

Viduka er en av mine absolutte favoritter, og det forandrer ingenting. Grunnen til at ingen hakker på Martins/Taylor er at det ikke er noen som har skrytt av dem heller, hvis du skjønner!?

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #62 på: 27. Aug. 2007, 21:19 »
Jeg må ihvertfall le av NUSSCs karaktersetting:

Mark Viduka 7     Nok en god kamp og fantastisk vending på scoringen sin.

Nok en god kamp? Jeg er ikke imponert over noen av kampene hans, jeg. Greit nok at innsatsen er der, men ellers har det vært slett, spør du meg.

Enig! Viduka har vært rævva i to og ok i en kamp(bolton)....
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #63 på: 27. Aug. 2007, 21:23 »
Viduka har spilt i premier league i evig tid. Man må ha lov til å sette større krav til ham, en 2 spillere som såvidt har passert 20.    I tillegg mener jeg at martins ikke får ut potensialet sitt som en ving.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #64 på: 27. Aug. 2007, 21:27 »
Likevel presterte han langt bedre enn dei, så å sette høgre krav kan ein gjere, og Viduka vil komme minst like godt ut, likevel får han pepperen. I tillegg meinar eg Viduka ikkje får ut potensialet sitt med dårlig hjelp på topp.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #65 på: 27. Aug. 2007, 21:41 »
Jeg er enig, men jeg synes midtbanen også har spilt under pari. Deffensivt er det ok, men offensivt er vi dårlige.  At vi ikke klarer å utnytte farten til martins er alt for dårlig. Vi trenger mer kreativitet på midten. Håper Emre får sin beste sesong for Newcastle hittil under Allardyce. Jeg ser også på Barton som en mer kreativ spiller en Butt,Smith,Geremi.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #66 på: 27. Aug. 2007, 22:15 »
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #67 på: 27. Aug. 2007, 22:21 »
Helt ufattelig utrolig at de gir harper 5 med den kommentaren!! ??? Jeg gir Harper 7, redningen før pause var fantastisk!!

Viduka skal ikke ha mere enn 5..synes også Rozy spilte til en 7'er...ellers er resten grei..

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #68 på: 28. Aug. 2007, 15:02 »
Tull. Viduka var blant våre bedre den kampen. Er HELT enig med Øyvinden. Folk klaget fælt over at Oba ble byttet ut, men det var jo HELT på sin plass. Han falt helt vekk fra kampbildet og gjorde ingen verdens ting. Tayls var også til tider usikker, og skal ha hovedskylda for et mål. Tayls var i mine øyne skuffende også mot Bolton.
Syns Viduka har vært nokså god, men han trenger støtte for å prestere best, den får han ei.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #69 på: 28. Aug. 2007, 17:14 »
Her er det mye å ta tak i.

Jeg tar det første først. Om jeg husker det da.
Å si at det bare er vondt i et minutt er tull. Når du har revet av korsbåndet aner jeg ikke hvordan det er, men jeg så at Ramage hadde det jævlig vondt, og om han spiller fotball igjen før jul blir jeg særdeles overrasket.

Ja, Ramage hadde en dårlig kamp. Men å ønske egne - eller andre lags - spillere skadet gjør jeg aldri. ALDRI! Ramage er ikke god nok for Newcastle, men så lenge han spiller for oss, så har han min støtte. Jeg jublet overhodet ikke når han ble skadet, selv om jeg ikke griner av at det nå åpner for Cacapa, som jeg mener burde blitt byttet inn allerede da Carr gikk ut. Selv om han er sylfersk og har begrenset med matchtrening bak seg, da han ikke har hatt en ordentlig pre season. Ramage er en begrenset spiller, og jeg klager ikke over at han ikke kommer til å spille a-lagsfotball mer på en stund, men jeg unner han overhodet ikke et avrevet korsbånd, om det da er det som er diagnosen. En hamstring-skade er en filleskade i forhold til Ramages skade. Og jeg synes synd på gutten, for det så virkelig vondt ut.

Jeg ser at Martins-Owen sammenlignes med Yorke-Cole. Jeg vet ikke helt om jeg vil si meg enig i det. Yorke og Cole var ikke akkurat Shearer og Owen, men jeg mener de var nærmere det enn Martins-Owen. Ihvertfall om jeg husker riktig. Yorke var lynkjapp, teknisk brilliant og en habil målscorer. Cole var litt sterkere fysisk, mer robust, men samtidig en proven goalgetter med stor fart. Martins er robust og tåler en del, og ikke ueffen i lufta, men jeg synes huske at Cole var litt mer Shearer-aktig enn Martins. Owen ser ut som en pingle. Han er liten og lett, og tåler ikke like mye som Martins. Dog er han en goalgetter, med den egne evnen til å komme seg til opptil flere sjanser i løpet av en kamp, og han er den typen som setter nesten samtlige. Likhetene er der, men ulikhetene er minst like tydelige.

Mark viduka har langt ifra vært elendig. Han gjorde en ok kamp mot Bolton, var svak, men jobbet hardt, mot Villa, men var god igjen mot Boro. Jobbet hardt, fikk til mye mer enn mot Villa, og toppet det hele med en vakker scoring. Men ja, vi slår en del lange, høye baller, og mange midtstoppere er bedre enn Viduka i lufta. Viduka er ingen Alan Shearer i luftrommet. Det må vi bare akseptere. Likevel er han sterk som en okse, og bedre teknisk, som gjør at han kan holde på ballen bedre. Men for at han skal få muligheten til å komme seg i scoringsposisjon må han ha noen å sentre til. Det har han ikke. Martins har forsvunnet lenge før Viduka har fått tak i ballen. Flott at han prøver å stikke i bakrom, men når Milner også er borte vekke, så har Viduka ingen hjelp når midtbanen også er treg til å komme etter. Viduka har blitt veldig mye alene. Derfor har han ikke kommet ordentlig til sin rett. Likevel, han viste prov på hva han kan, og hadde mye mer å fare med enn mot Villa. Målet var kronen på verket, og gjør han fortjent til en sjuer, fremfor en sekser. Mål teller mye for en spiss. Og Vidukas mål var ikke et hvilket som helst mål. Det var en fantastisk prestasjon. Han var ikke banens bestemann, men han var god.

4-3-3 fungerer ikke optimalt. Det er fordi laget ikke fungerer optimalt. Milner tilbyr ikke tilstrekkelig bredde, og er ikke et pasningsalternativ når Viduka tar imot en langball. Martins kan være fantastisk med ballen i beina, men plasseringsmessig er han ute og sykler. Han har forsvunnet med en gang Viduka får tak i ballen, om han har sprunget ut på kant, eller i bakrom er jeg jammen ikke sikker på, men han er ikke et pasningsalternativ for Viduka, som har både en og to hissige midtstoppere i ryggen. Og som sagt så kommer ikke midtbanen etter. Smith blir altfor ofte stående igjen. Han er jo vår mest offensive midtbanespiller, så det er jo han som burde komme løpende.

Likevel vil jeg mane til at vi gir Big Sam tid til å forme laget på sin måte. Det er fortsatt altfor tidlig å trekke konklusjoner. Mye arbeid gjenstår før ting er som de skal være. Big Sam jobber nok kontinuerlig, både med å forsterke spillerstallen, og med å lære de spillerne som er her, hvordan Newcastle under hans ledelse, skal spille fotball. Jeg vil ikke se bort ifra at endringer blir gjort mot Wigan. Vi har spilt tre kamper, og Big Sam har ikke fått de svarene han nok hadde ønsket seg. Viduka har variert noe i prestasjonene, men vi kan ikke sette ham på benken etter bare tre kamper, når han scorer mål, og ser ut til å bli bedre.  Ta en titt på hva fredd skriver:

Sitat fra: fredd
Har sett at mange mener vi bør bruke en annen formasjon enn 4-3-3 og at vi ikke får ut alt potensialet til laget i 4-3-3.

Vi har nå spilt 3 kamper av serien. Vi har mange spillere som ikke kjenner hverandre fra før, Sam har flyttet spillere til andre posisjoner som de ikke er like kjent med som posisjonen de alltid har spilt og mange av spillerne har spilt 4-4-2 i mange år og er veldig vant til denne formasjonen. Er det rart vi ikke får ut alt vårt potensial i 4-3-3 da?

Allardyce er vår manager og jeg har troen på at han kommer til å være det over en lengre periode. Er det ikke smartest da at vi spiller den formsjonen han liker og kjenner best?? Eller skal vi bytte tilbake 4-4-2  som er en annen formasjon enn den han har hatt suksses med?  Jeg trodde vi ansatte Allardyce fordi vi hadde troen på hans opplegg. Da syntes jeg vi bør fortsette med den formasjonen han kan aller best.

Det jeg prøver å si er at det er alt for tidlig å si at 4-3-3 ikke fungerer for oss nå. Vi har spilt tre seriekamper. Har fått en nokså bra start. At mange er misfornøyde med at vi ikke vant viser hva Allardyce har gjort med laget. Jeg er enig at kanskje 4-4-2 hadde passet våre spillere bedre for øyeblikket, men la Allardyce få tid til å utvikle sitt system. Hvis det nye systemet fungerer dårlig i Januar går det ann å mene at man bør bytte tilbake, ikke etter 3 seriekamper.

Jeg siterer alt, fordi jeg mener det er nødvendig. Han sier mye fornuftig.
Det er verdt å merke seg at ingen av våre spillere har spilt under Sam Allardyce tidligere (med mindre jeg husker helt feil). Vi har mange nye spillere, og mange av spillerne er ukjente for hverandre. De har trent sammen noen uker og måneder, men det tar tid å lære hverandre ordentlig å kjenne som fotballspillere. Vi fungerer ikke optimalt ennå, av blant annet disse årsakene. Likevel har vi scoret fem mål, sluppet inn tre og tatt fem poeng på tre kamper. Hadde dette overhodet vært mulig under våre to foregående managere? Nei! Og når var forrige gang vi ikke tapte en eneste av våre tre første ligakamper? Det er ihvertfall en god stund siden.
Vi har ingen grunn til å være misfornøyde.

Ja, vi har grunn til å være skuffet over at vi bare fikk ett poeng på Riverside. Vi har grunn til å være skuffet over at vi spilte så dårlig mot Villa. Men tro meg, vi har en manager som er oppmerksom på dette, og som sikkert ikke er mindre skuffet enn oss. Likevel, ting tar tid.
Vi er så absolutt i rute dersom vi begynner å vinne hjemmekampene våre. Fire poeng på sesongens to første bortekamper er BRA! Riktignok vant vi der vi bruker å tape, og fikk uavgjort der vi gjerne skulle vunnet. Men 4 poeng på sesongens to første bortekamper er bra.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Utheim

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #70 på: 28. Aug. 2007, 22:37 »
Jeg har veldig lyst å se Martins og Smith sammen på topp i en 4-4-2 formasjon. Men tviler litt merker jeg, ettersom at det virker som at Sam har trua på 4-3-3, noe Martins ikke passer til. Er også litt enig i at N'castle gir Viduka litt for mye tillitt, han er god, ja! Men han har ikke prestert til nå.

Greit nok at innsatsen er der, men ellers har det vært slett, spør du meg.

Syns det ikke er mye innstats der heller, fint mål! Bra fighta, men det er jo det ENESTE han har gjort på banen. Vis han får ballen, mister han den. Vis han får målsjangsen, sløser han den bort. Men som sagt, en veldig bra nettkjenning. Jeg sier ikke at jeg ikke vill se Viduka i start ellveren, for jeg vet jo at han kan det, men jeg syns det er mulig å benke han for en kamp ihvertfall. For å prøve nye kombinasjoner.

Personlig vil jeg se Martins og Smith på topp. Tror di kan danne et ypperlig spiss par, ettersom at de fyller hverandre godt. Martins og Owen fyller ikke hverandre like godt, selv om jeg tror de to også kan danne et bra spisspar. Men jeg syns vi skal gi Smith sjangsen på topp noen kamper, der han hører hjemme.
whoopwhoop

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #71 på: 28. Aug. 2007, 22:49 »
Smith/Martins kunne vært moro!! Helt enig i det du skriver om Viduka...han har vist seg som en uduglighet!!

Martins er en klassespiss og jeg skulle gjerne sett et angrep bygget rundt han..

Men jeg synes BigSam skal få tid til å dyrke 4-3-3...hvis han mener vi har størst potensialet i den formasjonen så stoler jeg på han....Får håpe og tro at Martins vil blomstre i den formasjonen!!

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #72 på: 28. Aug. 2007, 22:55 »
Viduka udugelighet ja, dette blir for dumt.

Men vi får bygge angrepet vårt rundt Martins sidan han har vore så ekstremt bra.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #73 på: 28. Aug. 2007, 23:03 »
Dette blir latterlig. Er Viduka udugelig basert på sesongstarten, kan vi liksågreit sette spillere som Steven Taylor og Oba Martins under den kategorien med det samme.
Skulle gjerne dog sett Smith helt fremme, jeg også. Men aller helst skulle jeg kjappest mulig sett Owen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #74 på: 28. Aug. 2007, 23:20 »
Jeg skrev at Viduka har vist seg som en uduglighet.....han har fortsatt tid på å rette opp det inntrykket....Jeg skrev ikke at han ER.........

Skulle gjerne dog sett Smith helt fremme, jeg også. Men aller helst skulle jeg kjappest mulig sett Owen.

Hva Martins da? Sette Oba på tribuna? Han er kanskje ikke god nok? Herregud....