20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Søndag 26.08.07 Middlesbrough - Newcastle 2-2  (Lest 14856 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
Søndag 26.08.07 Middlesbrough - Newcastle 2-2
« på: 26. Aug. 2007, 17:46 »
Middlesbrough

* Mido 28, Arca 80

2 - 2    

Newcastle

* N'Zogbia 22, Viduka 77

Vet ikkje hva som skjedde med den gamle tråden. Blei den sletta?
« Siste redigering: 26. Aug. 2007, 19:35 av vannvakten »
Newcastlesupporter siden 1992

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Søndag 26.08.07 Middlesbrough - Newcastle 2-2
« Svar #1 på: 26. Aug. 2007, 17:50 »
Skjer?
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 26. Aug. 2007, 18:01 »
Bort blei an
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3 på: 26. Aug. 2007, 19:00 »
Vi får scoret målene,men slipper inn for lett. Rochemback vipper ballen over Newcastle-forsvaret til Mido. Så får Mido den plasss han trenger. Litt dårlig markering der.  Nei neste kamp er viktig. Da mot wigan. Som ligger foran oss.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 26. Aug. 2007, 19:09 »
Nå skal det sies at Mido var offside da. Men ja, Taylor burde ha vært tøffere i duell med den egyptiske jyplingen.

Det var ikke bare negativt. Og tross alt fikk vi med oss ett poeng og er ubeseiret etter sesongens tre første seriekamper. Når gjorde vi det sist? Hvis vi vinner mot Wigan har vi tatt 8 poeng av 12 mulige. Kan vi på noen som helst måte være misfornøyd med det, når vi ser på statistikken fra tidligere sesonger og tenker over at vi har nytt styre, ny manager, nye spillere, ny kaptein, nytt lag og ny formasjon.

Jeg vil være storfornøyd med 8 av 12 poeng. Og fem av ni er heller ikke å forakte.
Med Souness eller Roeder ved roret ville vi vært overlykkelige om vi hadde hatt tre poeng på disse tre kampene. Sannsynligvis ville vi ligget langt nede på tabellen med ett poeng, to scorede mål og åtte inslupne. Så vi kan umulig være misfornøyd med fem poeng på tre kamper og 5-3 i målforskjell.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 26. Aug. 2007, 19:15 »
Nå skal det sies at Mido var offside da. Men ja, Taylor burde ha vært tøffere i duell med den egyptiske jyplingen.

Om du ser på replayen ligger taylor langt bak de andre 3 i forsvarsrekka. er rett og slett ræva. han ligger 2-3 meter bak resten og gjør rekka usikker. dårlig spilt. syns taylor gjorde en grei jobb men en av de dårligste jeg kamper jeg noen gang har sett av han. faen koker av kunn 1 poeng i dag. Når vi leder 2 ganger og 10 min før slutt er det jævli bittert å dele poengene!! faen!!

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 26. Aug. 2007, 19:20 »
Jeg forventer KALASsifre mot Wigan. 5-0 bør være oppnåelig.

Og en ting til; midtbanen vår, bestående av Geremi-Butt-Smith fungerer ikke i det hele tatt. Ikke misforstå, jeg synes faktisk Nicky Butt har spilt meget bra i sesonginnledingen. Ypperlig ryddegutt med habile pasninger. Geremi har også spilt OK, men Smith har ikke levert sakene sine. I dag var han virkelig dårlig, og han fungerer ikke i en midtbanetrio hvor de to andre er defensive typer.

Vi trenger sårt en kreativ midtbanespiller, FORT. Om Emre er denne spilleren gjenstår å se, men Barton har jeg i hvert fall store forhåpninger til. Nå må jo også Sam handle en høyreback, siden Carr og Ramage er skadet, og jeg mener han bør handle en skikkelig kreativ midtbanespiller i samme slengen.

At vi leder 2 ganger og slipper de inn i kampen igjen er ikke bra. Flott at Viduka får seg et mål, dårlig at Martins viser tegn på ubekvemhet, da han blir sint i det han blir byttet ut. Er dog enig med han i dette, siden han helt klart aldri burde blitt byttet ut.

Et lyspunkt er Cacapa. Et annet er Taylor, og et tredje er Rozehnal. Fornøyelig å se at forsvaret er bra, til tross for 2 mål sluppet inn. Cacapa viser tegn på storhet og kommer inn å gjør en veldig god figur. Taylor viser at han kan bekle høyrebacken, med letthet og Rozehnal viser ro og virker igjen solid. Med Enrique tilbake, kan dette forsvaret bli meget lovende, som igjen åpner dørene for NZogbia lenger frem på banen.

Formasjonen vår ser ikke ut til å fungere. 4-3-3 passer ikke dette laget, i hvert fall ikke uten kreative midtbanespillere. Det hele blir feil og man får ikke utynyttet lagets kvaliteter optimalt.
Synes vi absolutt bør spille 4-4-2, med Milner på høyre midtbane og N`Zogbia på motsatt side.

Ellers er 5 poeng på 3 kamper helt greit, men vi burde hatt 3 poeng i dag. Håper Sam Allardyce ser de manglene som er, og hva som må gjøres. Synes ikke vi skal bekymre oss alt for mye dog. Laget er ikke samspilt enda, sesongen er ung og man skal ikke konkludere med noe enda. Gi dem litt tid.

Setter opp min spillerrating:

Harper 6 - Ingen stor dag på jobben
Carr 5 - Veldig lite tid
Taylor 7 - Stødig
Rozehnal 7 - Solid som vanlig
N`Zogbia 7,5 - Bedre og bedre for hver kamp
Geremi 6 - Ok
Butt 7 - Fin jobb. Rydder opp mye og har gode pasninger
Smith 4,5 - Dagens dårligste
Martins 6 - Ok, fungerer bedre i et 4-4-2 system.
Viduka 6,5 - Helt grei innsats. + for mål.
Milner 5,5 - Under par i.

Ramage 5 - For dårlig, rett og slett
Cacapa 8 - Klasse
Owen 5 - Fortsatt rusten

Vil kommentere at jeg synes det er skummelt at Owen er såpass rusten i avslutningene. Han bør få hull på byllen mot Wigan.

# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7 på: 26. Aug. 2007, 19:30 »
Vi ble også snytt for straffe rett før pause. Da Milner ble revet ned. Av dårlige dommere kunne det endt 3-1 og ikke 2-2.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 26. Aug. 2007, 19:31 »
Smith var da bedre enn Oba. Oba falt helt vekk utover kampen, og så overhodet ikke farlig ut. Smith jobber hele tiden, og den første halvtimen syns jeg han var blant de beste der utpå. Så det var helt greit at Oba ble tatt av banen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
« Svar #9 på: 26. Aug. 2007, 19:41 »
Både Martins og Smith skuffa stort.

Er enig med Fredrik at midtbanen vår slik den ser ut i dag ikkje fungere. De 3 er alt for like spillere, noe som gjer at alt spillet vårt blir for lett å lese. Savner den kreative der på midten
Newcastlesupporter siden 1992

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10 på: 26. Aug. 2007, 19:44 »
Problemet er vi tilsynelatende ikke har spissene til å lykkes med 4-3-3. Viduka virker tung og hjelpesløs alene på topp som midtspiss, mens Martins virker forvirret og småsur ute på kanten. Kun James Milner stortrives med dette systemet.

Det hjelpes selvsagt ikke av at midtbanetrioen bestående av Butt, Geremi og Smith ikke har tekniske register til å være kreative boksåpnere offensivt. La oss håpe det går seg til. For jeg har store tvil til at Sam ofrer systemet han har sverget til i alle år.
« Siste redigering: 26. Aug. 2007, 19:48 av Jarle »

Jewlnufcfan

• Supersub
    • Vis profil
    • Hofstater at Deviantart.
« Svar #11 på: 26. Aug. 2007, 19:46 »
Som jeg har nevnt tidligere.. vi trenger en kreativ midtbanespiller, til og med legenden Les Ferdinand nevnte det etter vår siste kamp mot AV.
Jeg sliter litt med å tenke fram til hvem det kan være, det er utrolig mange av dem..men så er det ikke alle som er tilgjengengelige :\
Ho?way the lads!

FC, FC, FC BAYERN!

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 26. Aug. 2007, 19:49 »
Hadde gjerne sett disse 11 mot Wigan:

--------------Given----------------
Taylor - Cacapa - Rozehnal - Enrique
------------------------------------
Milner----Geremi----Emre---N`Zogbia
----------Martins-Viduka------------

Kan ikke benke kapteinen Geremi, så Butt får hvile.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Jewlnufcfan

• Supersub
    • Vis profil
    • Hofstater at Deviantart.
« Svar #13 på: 26. Aug. 2007, 19:59 »
Hadde gjerne sett disse 11 mot Wigan:

--------------Given----------------
Taylor - Cacapa - Rozehnal - Enrique
Milner----Geremi----Emre---N`Zogbia
----------Martins-Viduka------------

Kan ikke benke kapteinen Geremi, så Butt får hvile.

Likte det du satt opp der, men kunne godt tenke meg en ny kreativ midtbanespiller. kanskje offansiv midtbanespiller.. kanskje barton kan ordne det, men han er jo ute enda en måned eller noe?
Kunne også tenke meg å se Martins og Owen sammen, eller Smith og Owen sammen på topp.. syns Viduka får veldig mye tillitt, han er god, men jeg ser mer for meg Viduka som en som kommer inn i de siste 20 minuttene.
Ho?way the lads!

FC, FC, FC BAYERN!

BallaJazz

• Gjest
« Svar #14 på: 26. Aug. 2007, 19:59 »
Veldig skuffende detta..vi skal jo ærlig talt greie å ta 3 poeng mot et lag som Boro..Hvis vi ikke greier det mot dem.Da tørr jeg ikke å tenke på hvor mange vi virkelig kommer til å slite med big time i år.Synes det er veldig betenklig måten vi har prestert på i de siste kampa.Men det virker som at spillerne ikke føler seg vell med formasjonen? Jeg tror en annen formasjon hadde fungert bedre men vi forse når vi får Emre å Barton tilbake..muligens det kan hjelpe.Får håper på det for ting må bli bedre..detta holder ikke