20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Søndag 26.08.07 Middlesbrough - Newcastle 2-2  (Lest 14797 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Søndag 26.08.07 Middlesbrough - Newcastle 2-2
« Svar #45 på: 27. Aug. 2007, 00:38 »
Viduka får aaalt for mye pepper her inne. Syns han var blant våre bedre i dag. Som vanlig kjemper han som fy, men i dag klarte han også vinne mange dueller, og lage masser av rom og muligheter for sine medspillere, selv om det ble dårlig utnyttet. Det toppet han med en fantastisk soloprestasjon og mål.

Det er nesten så må spørre deg om du har sett en annen kamp en meg.. ;) Jeg synes absolutt ikke Viduka vant mange dueller, han dasset rundt utpå der, han sinker spillet og lager masse idiotiske frispark....Men scoringen var fantastisk! Det han gjør der er helt utrolig og med Woody i ryggen..strålende!!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #46 på: 27. Aug. 2007, 01:57 »
Viduka får aaalt for mye pepper her inne. Syns han var blant våre bedre i dag. Som vanlig kjemper han som fy, men i dag klarte han også vinne mange dueller, og lage masser av rom og muligheter for sine medspillere, selv om det ble dårlig utnyttet. Det toppet han med en fantastisk soloprestasjon og mål.

Det er nesten så må spørre deg om du har sett en annen kamp en meg.. ;) Jeg synes absolutt ikke Viduka vant mange dueller, han dasset rundt utpå der, han sinker spillet og lager masse idiotiske frispark....Men scoringen var fantastisk! Det han gjør der er helt utrolig og med Woody i ryggen..strålende!!

Må si meg enig med kø1 her. viduka var ræva frem til han danset som en ballerina og netta 2-1. men ser man bort fra målet spilte han dårlig. Og martins fungerer ikke som kant-spiss. får ingen bredde med martins der,og det gjør hele vårt angrep ganske lett lese og forsvare seg mot!

twominds

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #47 på: 27. Aug. 2007, 10:49 »
At det kun er ille noen minutter, ikke de ukene/månedene han går skadet etterpå.
Du snakker tydelig på bakgrunn av svært sviktende kjennskap til hva det faktisk koster av smerte å trene seg opp igjen og restitusjon etter en alvorlig skade. Ja en overtråkk er mest vondt akkurat når det skjer og så er det litt kjipt i noen uker, men et avrevet korsbånd er noe helt annet. Har også en kamerat som fortsatte å spille etter at brusken var fjernet fra begge knær. Da snakker vi daglig smerte hver eneste gang du trener. Det er ikke slik at alvorlige skader leges 100% og owen vil for eksempel kjenne kneet hver dag i lang tid fremover. Slike kommentarer er tullprat. At Rammie ikke er god nok for det nivået vi ønsker å ha, er en helt annen og separat sak.
Så stopper det å regne, det er sant!
 Det stoppet ett sekund, og skyene forsvant.
 Og der sto gud å så på, og lurte på hvem som vant!!"

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #48 på: 27. Aug. 2007, 12:34 »
Jeg prøvde vel og få fram hva Benson sa.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #49 på: 27. Aug. 2007, 14:38 »
Da har vi sett ulike kamper. Viduka er en spiss veldig lik Shearer, og uten fungerende medspillere vil ikke Viduka kunne være på topp. Viduka gjør alikevel en manns jobb fler her inne ikke ser overhodet. Han binder ofte opp flere forsvarere og vant faktisk mange dueller. Spilte blant annet fint frem både Oba og Milner med hjelp av sin enorme styrke. Begge sjansene blei kastet vekk. Oba fortjener mye mer pepper etter gårdagen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #50 på: 27. Aug. 2007, 16:01 »
Jeg har sett alle kampene i årets sesong og jeg kan ikke si at Viduka har prestert etter mine forventninger. Han starter bra mot Bolton, det første kvartere, og hadde ellers en dårlig/middelmodig kamp. Mot Aston Villa var han ikke i nærheten av å prestere. Gårsdagens kamp så jeg at Viduka ikke har de beste kvalitetene for å være en target spiss enda som skal vinne baller og lage rom. Han viste styrke og skåret ett mål, meget bra, men hodestyrken og   og farten mangler han forsatt noe av hitill i sesongen. Selv om Viduka ikke er så rask vet jeg at han har løpt raskere. Shearer hadde en ekstrem hodestyrke og lagde rom for de andre, så denne tid kan Viduka ikke sammenlignes en gang. Tror nok Sibierski hadde vært bedre i den rollen. .
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #51 på: 27. Aug. 2007, 16:43 »
Jeg har sett alle kampene i årets sesong og jeg kan ikke si at Viduka har prestert etter mine forventninger. Han starter bra mot Bolton, det første kvartere, og hadde ellers en dårlig/middelmodig kamp. Mot Aston Villa var han ikke i nærheten av å prestere. Gårsdagens kamp så jeg at Viduka ikke har de beste kvalitetene for å være en target spiss enda som skal vinne baller og lage rom. Han viste styrke og skåret ett mål, meget bra, men hodestyrken og   og farten mangler han forsatt noe av hitill i sesongen. Selv om Viduka ikke er så rask vet jeg at han har løpt raskere. Shearer hadde en ekstrem hodestyrke og lagde rom for de andre, så denne tid kan Viduka ikke sammenlignes en gang. Tror nok Sibierski hadde vært bedre i den rollen. .

Ja nesten 100% enig, men si 99% siden siste setning er vel å dra det litt på spissen:) Men syns ikke viduka vinner nok på hodet. Men det skal sies at obafemi og milner er ikke flinke nok til å starte bak stussene som evnt kan komme. skal vi spille på viduka må de to andre starte løp i bakrom. ellers er det ikke vits spille slik!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #52 på: 27. Aug. 2007, 17:03 »
Uenig, veldig uenig i at Viduka var dårlig sist. MEN, jeg er forsåvidt enig med deg i at han skuffet stort mot Villa, selv om han der også kjempet hardt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #53 på: 27. Aug. 2007, 17:05 »
Kan alltids prøve ut Owen-Martins. Men da lurer eg på kordan me skal vinne dueller. Kor mange innlegg på til for og få mål da ?
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #54 på: 27. Aug. 2007, 17:11 »
I de 3 første kampene så synes jeg ikke vi har fått nokk innlegg forran boksen, iallefall med tanke på at vi spiller 4-3-3.  med Martins-Viduka-Milner
er det strengt tatt bare milner som kan slå inn, for martins har ikke alverdens følsomhet i venstreslegga. Når midtbanen aldri overlapper vingene og backene ikke er med opp så blir det lite innlegg.

Men Allardyce sverger til 4-3-3 ser det ut. Personlig tror jeg at
Owen-Martins-Milner kunne blitt like bra som Martins-Viduka-Milner.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #55 på: 27. Aug. 2007, 17:20 »
Jeg har sett alle kampene i årets sesong og jeg kan ikke si at Viduka har prestert etter mine forventninger. Han starter bra mot Bolton, det første kvartere, og hadde ellers en dårlig/middelmodig kamp. Mot Aston Villa var han ikke i nærheten av å prestere. Gårsdagens kamp så jeg at Viduka ikke har de beste kvalitetene for å være en target spiss enda som skal vinne baller og lage rom. Han viste styrke og skåret ett mål, meget bra, men hodestyrken og   og farten mangler han forsatt noe av hitill i sesongen. Selv om Viduka ikke er så rask vet jeg at han har løpt raskere. Shearer hadde en ekstrem hodestyrke og lagde rom for de andre, så denne tid kan Viduka ikke sammenlignes en gang. Tror nok Sibierski hadde vært bedre i den rollen. .

Jeg er også veldig enig med deg!!

Viduka skuffer STORT som targetmann og oppspillspunkt, og han vinner alftofor FÅ dueller..Når det gjelder og vinne dueller og stusse i bakrom så tror jeg faen meg SIBI er bedre enn Viduka, men det skal være klasseforskjell på de to....

For å oppsummere de tre første kampene har Viduka vært DRIT rævva...det er nå nesten så jeg lurer på om han er en slekting av deg Eilertsen siden du forsvarer han med nebb og klør..

Jeg er for og prøve ut Owen og Martins sammen på topp, om det blir i 4-3-3 eller 4-4-2 spiller ingen rolle...Selv om jeg vil foretrukket 4-4-2. Manu har vist gang etter gang at små spisser kan være en suksess! Rooney/Tevez skal spille sammen i år og i cm blir det likt med Martins/Owen..omtrent likt hvertfall.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
« Svar #56 på: 27. Aug. 2007, 17:24 »
Den dag i dag har vi ikkje de rette spillerene til å spille 4-3-3. Trur heller vil skulle prøvd ein 4-4-2. Fordi sånn vil spiller med Viduka på topp og Martins og Milner virker ikkje. Dette på grunn av at Viduka taper for mange dueller, men hovedårsaken er at Milner og Martins har vert for dårlige til å utfordre i bakrommet. I tillegg klarer ikkje Milner og Martins å holde breden.
Newcastlesupporter siden 1992

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #57 på: 27. Aug. 2007, 17:33 »
Du får tro hva du vil. Føler Viduka lider under samme problemet som Martins forrige sesong med 4-5-1 og Ameobi/Shearer i samme formasjonen under Souness. De blir for alene, og klarer da ikke veldig mye. Sibi er ingen mann i forhold til Viduka.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #58 på: 27. Aug. 2007, 18:14 »
Har sett at mange mener vi bør bruke en annen formasjon enn 4-3-3 og at vi ikke får ut alt potensialet til laget i 4-3-3.

Vi har nå spilt 3 kamper av serien. Vi har mange spillere som ikke kjenner hverandre fra før, Sam har flyttet spillere til andre posisjoner som de ikke er like kjent med som posisjonen de alltid har spilt og mange av spillerne har spilt 4-4-2 i mange år og er veldig vant til denne formasjonen. Er det rart vi ikke får ut alt vårt potensial i 4-3-3 da?

Allardyce er vår manager og jeg har troen på at han kommer til å være det over en lengre periode. Er det ikke smartest da at vi spiller den formsjonen han liker og kjenner best?? Eller skal vi bytte tilbake 4-4-2  som er en annen formasjon enn den han har hatt suksses med?  Jeg trodde vi ansatte Allardyce fordi vi hadde troen på hans opplegg. Da syntes jeg vi bør fortsette med den formasjonen han kan aller best.

Det jeg prøver å si er at det er alt for tidlig å si at 4-3-3 ikke fungerer for oss nå. Vi har spilt tre seriekamper. Har fått en nokså bra start. At mange er misfornøyde med at vi ikke vant viser hva Allardyce har gjort med laget. Jeg er enig at kanskje 4-4-2 hadde passet våre spillere bedre for øyeblikket, men la Allardyce få tid til å utvikle sitt system. Hvis det nye systemet fungerer dårlig i Januar går det ann å mene at man bør bytte tilbake, ikke etter 3 seriekamper.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #59 på: 27. Aug. 2007, 20:14 »
Jeg må ihvertfall le av NUSSCs karaktersetting:

Mark Viduka 7     Nok en god kamp og fantastisk vending på scoringen sin.

Nok en god kamp? Jeg er ikke imponert over noen av kampene hans, jeg. Greit nok at innsatsen er der, men ellers har det vært slett, spør du meg.