20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: chopra scoret!!!!  (Lest 8887 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Sv: chopra scoret!!!!
« Svar #30 på: 13. Aug. 2007, 20:40 »
Jeg er helt enig i at det er uforståelig at norske fans som er bosatt i Norge hater Sunderland.

Se det på denne måten da. Hvis Ola i Oslo har en forkjærlighet for Fyllingen, så vet han kanskje at kamper mellom Fyllingen og Åsane er hatoppgjør. Men han kan ikke hate Åsane, fordi han vet ikke helt hva det innebærer å hate de, på samme måte som spillere og tilskuere her i Bergen kanskje gjør.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #31 på: 13. Aug. 2007, 21:40 »
Jeg skjønner dette, men jeg mener hver enkelt har sine begrunnelser for å hate et lag. Jeg tror det er svært svært få av de som hater Sunderland som gjør det bare fordi de "innfødte" gjør det. Det er fullt mulig å hate Sunderland av andre grunner. Roy Keane er blant annet en veldig god grunn. Man kan også ha store problemer med spillere som spiller for Sunderland, av ulike årsaker.

Men når man velger seg et favorittlag i England, så blir det nødvendigvis sånn at samtidig som en lærer seg å elske et lag, så lærer en seg å hate lagets rivaler. Vet egentlig norske Arsenal-fans hva det vil si å hate Tottenham? Vet City-fansen i Norge hva det vil si å hate United (og vice versa)?

Det er et faktum at når en norsk Gooner har lært seg å elske Arsenal, har vedkommende samtidig lært seg å hate Spurs. Men vet han egentlig hva det innebærer for Arsenal-fansen å hate Spurs?

Hvis en norsk gooner hater Spurs, hvorfor kan ikke en norsk Newcastle-fan hate Sunderland?
I mine øyne er det veldig mye det samme.

Noe av det første en ny norsk Toon-fan lærer er at Newcastle og Sunderland ikke akkurat er bestevenner. Og jammen ønsker ikke Boros supporterleder Newcastle dit pepper'n gror. Men vet Boro-supporteren hva det vil si å hate Newcastle?

Det betyr i deres logikk at ingen norsk Arsenal-supporter kan hate Spurs, og omvendt. Ingen norsk City-supporter kan hate ManU, og omvendt og den norske Boro-fansen kan ikke hate oss, fordi de ikke vet hva det innebærer. Men de gjør de jo likevel, så hva er problemet?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #32 på: 13. Aug. 2007, 21:57 »
Jeg hater Tottenham og Manutd, men det er mye pga de norske supporterne av de klubbene.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #33 på: 13. Aug. 2007, 22:15 »
Og det er en ærlig sak.
Såvidt meg bekjent er det ikke et spesielt utbredt hat av Spurs blant engelske newcastle-fans, og hatet mot ManUtd og Sunderland er uansett langt større.

Jeg hater selv Man Utd, mye på grunn av enkelte norske supporteres snørrhovne opptreden, men også på grunn av gjentatte, grufulle tap mot den gjengen, og på grunn av noen spillere som ikke akkurat har vært spesielt hyggelige. Og også på grunn av at nesten alle unger går med ManU-drakt uten å vite en døyt om hvorfor.

Jeg føler ikke det store hatet mot Tottenham. Jeg anser dem som en rivaliserende klubb, men de har egentlig aldri gjort meg noe vondt. Jeg kjenner ingen nevneverdig fiendtlig innstilte Spurs-fans, og jeg har egentlig alltid tidligere ansett dem for å være vår lett tilbakestående lillebror.

Jeg har ikke alltid følt et hat mot Sunderland. Som regel er det mer slik at jeg ser på dem som en veldig tilbakestående lillebror med et stort markeringsbehov. Det er klart, jeg innrømmer at jeg er influert av geordienes hat mot Sunderland. Men jeg innrømmer glatt at jeg aldri kan føle hatet på samme måte som dem.

Men når Roy Keane er manager for laget, så gir det meg en god grunn til å ønske laget dit peppern ikke gror. Og jeg vil nok føle et sterkere "hat" til laget denne sesongen enn tidligere, nettopp pga Keane. Samtidig vil jeg mer enn gjerne at Michael Chopra skal lykkes, og bevise en gang for alle at han faktisk duger. Og jeg synes det var sterkt gjort av Chopra å benytte seg av denne ene muligheten til å spille i PL, når han må spille i rødt og hvitt, for Sunderland. Det laget han scoret sitt første PL-mål mot, og som han helt sikkert elsket å score mot også i Cardiff-drakt.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #34 på: 14. Aug. 2007, 02:21 »
Jeg er jo enig i det du sier, Joakim. Man kan hate en klubb som feks. ManU pga spillere og fans. Man kan også hate Sunderland fordi den personen du hater mest i nabolaget er Sunderland-fans. Men jeg syns ikke at man kan hate Boro eller Sunderland fordi geordiene gjør det.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #35 på: 14. Aug. 2007, 16:35 »
DET er jeg enig i, men som sagt, det tror jeg heller ikke det er mange som gjør. Tror alle har en eller annen grunn til å hate det ene eller andre laget, annet enn at geordiene gjør det. Men samtidig, så er det at geordiene hater dem hovedårsaken til at vi i det hele tatt kan vurdere å hate det ene eller andre laget. For det er tross alt noe av det første du lærer deg som ny supporter, hvilke lag den lokale fansen ikke kan fordra.

Big fat Sam

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #36 på: 15. Aug. 2007, 20:15 »
Hater Sunderland? Tror ikke det er mange som vet ka det egentlig dreier seg om.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #37 på: 15. Aug. 2007, 20:27 »
Og det gjør du?
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #38 på: 15. Aug. 2007, 22:22 »
der golla han igjen gitt

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #39 på: 15. Aug. 2007, 22:24 »
Yup. Sibierski har scoret i to kamper på rad for Wigan og Chopra to kamper på rad for S`land. Interessant...

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #40 på: 15. Aug. 2007, 23:21 »
Tilfeldig.

NUFCern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://rbk.no/
« Svar #41 på: 16. Aug. 2007, 13:27 »
Toppscorere i PL akkurat nå:

Martins 2 mål (1 kamp)
Chopra 2 mål
Sibierski 2 mål

Benjani 2 mål
Leon Osman 2 mål
David Healy 2 mål

Halvparten er enten Newcastle-spiller, eller nylig vært Newcastle-spiller. Hva det betyr vet jeg ikke  :D Men uansett hyggelig at Sibbe og Chopra scorer.

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #42 på: 16. Aug. 2007, 17:15 »
Healy er en notorisk målscorer av rang! Scorer vilt for Nord-Irland og scorte vel også i bøtter og spann for Leeds! Tror Fulham unngår nedrykk med slike målscorere.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #43 på: 16. Aug. 2007, 19:29 »
Han spilte ikke fast for Leeds, gjorde han? Mener å huske at han ikke gjorde det, men scoret alltid da han fikk spille.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #44 på: 16. Aug. 2007, 20:54 »
Toppscorere i PL akkurat nå:

Martins 2 mål (1 kamp)
Chopra 2 mål
Sibierski 2 mål

Halvparten er enten Newcastle-spiller, eller nylig vært Newcastle-spiller. Hva det betyr vet jeg ikke  :D Men uansett hyggelig at Sibbe og Chopra scorer.

Hva det betyr? Det betyr at ingen spillere er bedre enn de som spiller eller har spilt i Newcastle, og det beviser en gang for alle at Newcastle er verdens beste fotballag. Dessverre er det bare vi Toon-fans som har skjønt det.