20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: chopra scoret!!!!  (Lest 8897 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: chopra scoret!!!!
« Svar #15 på: 12. Aug. 2007, 11:39 »
Hva er så ille med det!? Aldri vært så glad i hele mitt liv, jeg.

Det var da voldsomt da. Var glad jeg også, men det har skjedd mye i min tid som fotballinteressert som har gledet meg mer.
Shearer sitt rekordmål mot Pompey. Øyeblikket da Belletti avgjorde på Stade de France på nasjonaldagen vår ifjor osv. Og dette er bare toppen av isberget. Martins' brasse og seieren igår smakte heller ikke fullgærnt. Greitt å være glad på vegne av Chopra, men at en Sunderland-seier er det som skal gjøre en Newcastle fan gladere enn han noensinne har vært tidligere var da ikke så rent lite heller...

Kunne ikke brydd meg mindre

Jeg skjønner ikke hvorfor mange på dette forumet driter i alt annet enn Newcastle. Jeg er interessert i hvordan det går ellers i PL også, for det har faktisk enorm betydning for Newcastle om Tottenham taper eller ei, for per dags dato er de vår største rival.

Og i tillegg så har jo du et helt nøytralt sunt forhold til Tottenham også...  ;)

Lokalderby er morsomt det, men det holder med annenhver sesong.

Jepp, savnet av kampene mot dem veies godt opp med gleden over å se at de rykker ned igjen.  ;)

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 12. Aug. 2007, 12:14 »
Etter hva jeg så i kampen igår tipper jeg Sunderland vinner noen få kamper hjemme, drar med seg noen uavgjortresultater, men taper mesteparten borte. Selv om s"ø"nderland vant igår, tror jeg ikke dette laget har noe på øvre halvdel i Premier Leauge og gjøre. Var jo på en måte også godt at tottenham tapte igår, en av våre største utfordrere. Ned med LIverpool, Sunderland, Tottenham og Chelski. .
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #17 på: 12. Aug. 2007, 21:50 »
Oi, fire lag rykker ned i år?

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #18 på: 12. Aug. 2007, 22:28 »
Chelsea blir tatt i pengesvindel ;D

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #19 på: 12. Aug. 2007, 23:49 »
Håper Sunderland holder seg jeg. Er morsomt med nordøst derbiene, også er det jo 6 sikre poeng for oss hver sesong de holder seg i PL!! ;D

Problemet der er at de blir sterkere for hver sesong de holder seg i PL. Bedre at de blir trødd ned der de hører hjemme annenhvert år. Jeg kan leve med 6 poeng fra dem annenhvert år, bare for å være på den sikre siden.

Sunderland er hatlag numero (number, # osv) uno (en, one, 1 osv) for min del. Quinn og Keane er ufordragelige, og de har fått de allerede idiotiske fansene til å tro at laget faktisk kommer til å gjøre det bra i år. Har til og med lest om de som tror de ender høyere på tabellen enn dem. Det sier sitt.

Til de som sier at de ikke hater Sunderland noe spesielt:
Ville dere heller tapt for Sunderland eller Man Utd/Liverpool (velg hvem dere mener dere hater verst)?

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #20 på: 13. Aug. 2007, 01:16 »

Ville dere heller tapt for Sunderland eller Man Utd/Liverpool (velg hvem dere mener dere hater verst)?

Hater Man Utd klart mest. Men velger og ikkje tape mot dei ???

Sunderland for meg er som eit heilt vanlig lag ala Portsmouth/Birningham/ bare S land har litt kulere drakter..

Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 13. Aug. 2007, 01:23 »

Hater Man Utd klart mest. Men velger og ikkje tape mot dei ???

Sunderland for meg er som eit heilt vanlig lag ala Portsmouth/Birningham/ bare S land har litt kulere drakter..

POOL ER DET KLART VERSTE.

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #22 på: 13. Aug. 2007, 01:33 »
Dårlig spørsmål egentlig, når jeg tenker litt over det. Poenget jeg ville fram til var at det er verre å tape over Sunderland, tatt spillergruppen til lagene i betraktning. Det har jo egentlig ikke noe med følelser over et annet lag å gjøre, så bare se bort ifra spørsmålet mitt  :D

Synes uansett at det er rart at noen supportere ikke synes Sunderland er så galt når de ser alle følelsene som er i sving når disse to lagene møtes. Se på bilder av mackems når de taper mot oss, og se for deg at de har på seg sorte og hvite drakter. Håper jeg aldri får oppleve noe sånt igjen!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #23 på: 13. Aug. 2007, 02:12 »

Synes uansett at det er rart at noen supportere ikke synes Sunderland er så galt når de ser alle følelsene som er i sving når disse to lagene møtes. Se på bilder av mackems når de taper mot oss, og se for deg at de har på seg sorte og hvite drakter. Håper jeg aldri får oppleve noe sånt igjen!

For Geordiene og Sunderland fansen fra Sunderland. Ja alle i og om området.. Er det selvfølgelig ein meget spesiell kamp. Det er det nok også for ein del spillere. Derfor er det selvfølgelig ekstra surt og tape og ekstra deilig og vinne. Det er nabooppgjør og det er litt spesielt.
Det har me jo noken av i Norge og. Men Ola Nordmann har ikkje noke grunnlag for og mislike Sunderland noke meir en andre lag. Koffer hater du Sunderland? - Æh fordi Geordiene gjør det og da gjer eg det og!
Det blir som om ein Amrikaner som sitter i USA og heier på Enga. Hater Lyn fordi han har sjønnt at Klanen gjer det.
Det blir ikkje "ekte" hat i mine auge.
Men alt er jo relativt...

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #24 på: 13. Aug. 2007, 13:56 »
Det blir alt for trangsynt argument Benson. Da kan vi jo stille spørsmål til hvorfor vi i det hele tatt heier på Newcastle. Ingen her er fra området, så hvorfor skal vi heie på dem da? Det blir ikke "ekte" kjærlighet heller, om vi ikke kan leve oss inn i klubbens forhold til naborivalene.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #25 på: 13. Aug. 2007, 14:46 »
Enig med Benson ;)

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #26 på: 13. Aug. 2007, 15:17 »
Det blir alt for trangsynt argument Benson. Da kan vi jo stille spørsmål til hvorfor vi i det hele tatt heier på Newcastle. Ingen her er fra området, så hvorfor skal vi heie på dem da? Det blir ikke "ekte" kjærlighet heller, om vi ikke kan leve oss inn i klubbens forhold til naborivalene.

Er mitt syn trangsynt ? Og ka er ditt da ?
Eg heier på Newcastle fordi eg valgt meg det som mitt lag i England. Eg visste ikkje at eg med og velge Newcastle som mitt lag dermed er nødt til og hate naboklubbene. Hadde det vert sånn hadde eg nok kanskje valgt Man City istede for Då kan eg hate Man Utd  ::)

Geografisk plassering bør ikkje vera så viktigt for ein nordmann som ein engelskmann når ein "velger"
hatklubber.

Så Ein Amrikaner som heier på Lyn. Må hate Enga visst han skal vere ekta fan liksom?

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #27 på: 13. Aug. 2007, 16:05 »
Heier selv på enga og liker ikke Lyn, men blir som Benson sier, det er ett annet land og man må ha sett kampene mot sunderland eller Middlesboro for å kunne få ett hat etter mitt syn. . Jeg liker ikke sunderland, men jeg hater de heller ikke. Hat og "ikke like noe" er litt forskjellig. Dessuten er ikke Sunderland på langt nær så gode, så pengesterke og har en støtte som tilsvarer Newcastle. Lyn og Vålerenga er mer likestilt og gjør det ofte likt i serien. Det fører til hat, fordi Newcastle vet vi er best, men det vet vi ikke med Lyn og Vålerenga.  ;)
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #28 på: 13. Aug. 2007, 17:34 »
Er nok ingen fasit på denne diskusjonen uansett, det er nok noe hver enkelt person/supporter får ta stilling til selv. Hver enkelt har jo sitt forhold til dette basert på opplevelser, hendelser, interesse, osv.

Nå er det jo også slik at siden vi fikk den første tippekampen live overført fra England sent på 60 tallet så har vi fotballinteresserte nordmenn tatt dette til sjela vår (ihvertfall mange av oss), og nærmest gjort dette til en del av hverdagen vår. Dette bidrar jo selvfølgelig media til med også da vi daglig får nyheter fra verdens største, beste og mest populære liga. TV dekningen er det heller ingenting vi nordmenn skal klage over da vi i flere tiår ukentlig har hatt mulighet til å følge denne ligaen tett, nesten daglig nå!  :)

Så slik jeg ser det er det mange av "oss" nordmenn som har et "elsk hat forhold" når vi snakker om engelsk fotball. Akkurat som vi legger vår elsk på favorittlaget, vil vi nok alltid mislike og hate konkurrentene og rivalene, selv om mange kansje velger litt forskjellig på dette området.

Angående Sunderland så har de Roy Keane som manager, for meg er det nok, selv om jeg kunne nevnt nok av andre grunner!

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #29 på: 13. Aug. 2007, 18:56 »

Er mitt syn trangsynt ? Og ka er ditt da ?
Eg heier på Newcastle fordi eg valgt meg det som mitt lag i England. Eg visste ikkje at eg med og velge Newcastle som mitt lag dermed er nødt til og hate naboklubbene. Hadde det vert sånn hadde eg nok kanskje valgt Man City istede for Då kan eg hate Man Utd  ::)

Geografisk plassering bør ikkje vera så viktigt for ein nordmann som ein engelskmann når ein "velger"
hatklubber.

Så Ein Amrikaner som heier på Lyn. Må hate Enga visst han skal vere ekta fan liksom?

Vel, nå brukte jo jeg det argumentet for å vise at jeg synes du hadde et dårlig et. Jeg mener selvfølgelig ikke at supportere i Norge ikke opplever en ekte kjærlighet til sin klubb i England.

Jeg sier heller ikke at du ikke må like Sunderland. Jeg sier at jeg ikke skjønner deg.

Jeg skjønner heller ikke hvorfor du mener at geografien er en grunn til å ikke hate et lag, og hvorfor de som ikke liker Sunderland bare gjør det fordi at fansen i Newcastle gjør det.

Å motargumentere med at man skal velge favorittlag basert på hvem du hater mest, og hvems dems rivaler er, blir bare barnslig.

Forøvrig så er jeg helt enig med Frode.