20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Joey Barton  (Lest 398038 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Joey Barton
« Svar #2520 på: 03. Sep. 2011, 18:22 »
Ja, den siste biten er spekulasjoner, eller kvalifisert gjetning om du vil. Men det vil være naivt å tro noe annet om de to. Det har ligget i kortene lenge at de fort kan være blant de neste ut døra. Det sa vel også Barton på Twitter etter at Nolan ble solgt. Blant de han nevnte var han selv og Enrique. Og ganske riktig har også de to forlatt oss. Colo og Jonas var vel de to andre han nevnte. Og han nevnte dem begge igjen nå nettopp, etter at overgangsvinduet stengte. Jeg blir overhodet ikke sjokkert om de to blir kastet ut etter inneværende sesong. Den ene har "for høy lønn". Den andre vil neppe være igjen her alene, og har nok sannsynligvis også "for høy lønn i forhold til prestasjoner".
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2521 på: 03. Sep. 2011, 18:31 »
Hehe, selvfølgelig var det ikke rett hva Joey gjorde nei. Men nytteverdien av å beholde ham var større. Det er uansett water under the bridge nå - og Joey forblir helt i mine øyne, og ikke Llambias.
Forøvrig ser jeg veldig ikke med glede frem til når Colos kontrakt skal reforhandles - for å si det slik.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2522 på: 03. Sep. 2011, 18:41 »
Blant de han nevnte var han selv og Enrique. Og ganske riktig har også de to forlatt oss.

Dette var vel noe de fleste av oss spekulerte i lenge før Barton kom trekkende med at disse to kunne forsvinne.

Colo og Jonas var vel de to andre han nevnte. Og han nevnte dem begge igjen nå nettopp, etter at overgangsvinduet stengte. Jeg blir overhodet ikke sjokkert om de to blir kastet ut etter inneværende sesong. Den ene har "for høy lønn". Den andre vil neppe være igjen her alene, og har nok sannsynligvis også "for høy lønn i forhold til prestasjoner".

Dette er også noe som de fleste har spekulert i og innsett selv om Barton ikke skulle sagt noe som helst.

Hvis dette er eksemplene på det Barton har opplyst oss om så er opplysningen mer en gjentagelse av gjengs oppfatning vil jeg si. Forskjellen er at fansen kan ytre sin gjengse oppfatning uten at det er noe videre problem. Mens en fotballspiller og arbeidstager bør til motsetning ikke ytre seg for mye om dette. I forkant av "salget" av Barton oppfatter jeg disse utsagnene som illojale og nå i etterkant av salget oppfatter jeg det som uttrykk for bitterhet.

Jeg erkjenner likevel at vi har forskjellig oppfatning av dette og hva som er ok terskel for "whistleblowing", og det er jo en ærlig sak.

For min del hadde jeg helst klart meg uten denne folkeopplysningen til Barton, og fortsatt hatt han i stallen i dag. Istedet har han opplyst folket og vi sitter igjen med en god spiller mindre. Dårlig (ut)bytte for Newcastle United Football Club etter min mening. Barton er uansett ute av døren nå, desverre.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2523 på: 03. Sep. 2011, 18:46 »
Hehe, selvfølgelig var det ikke rett hva Joey gjorde nei. Men nytteverdien av å beholde ham var større. Det er uansett water under the bridge nå - og Joey forblir helt i mine øyne, og ikke Llambias.
Forøvrig ser jeg veldig ikke med glede frem til når Colos kontrakt skal reforhandles - for å si det slik.

Llambias er såklart ingen helt, tvert imot så er han en klovn. Joey er i mine øyne heller ingen helt, men en veldig dyktig fotballspiller. Jeg kan muligens strekke meg til at han er en slags kulthelt. Kanskje han fortjener heltestatus i forhold til opprykket og sesongen etter. Men desverre så sitter klubben igjen med mer skade enn godt akkurat basert på heltedådene i sommer, og dermed forblir han mer kultaktig for meg, hehe.

Colo sine forhandlinger (hvis vi kan kalle dem for det) kommer til å bli fadese, alt annet vil sjokkere meg dypt!  >:(

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2524 på: 03. Sep. 2011, 18:52 »
Selvføgelig er det gjengs oppfatning, men det gjør ikke opplysningene verken mer eller mindre riktige av den grunn.

Og selvfølgelig vil det være flott om alle spillere var like lojale, men akkurat i dette tilfellet synes jeg faktisk det var bra at noen turte å være det du kaller "whistleblower". Jeg vet ikke akkurat om jeg vil karakterisere Barton som dette, for alle visste at det var mørke skygger i kulissene fra før av. Barton bare bekreftet det alle hadde mistanke om.

Personlig synes jeg man har rett til å si fra når man føler det har gått for langt. Men det virker ikke som Llambias føler han har gått langt nok ennå.

Og jeg føler meg ganske sikker på at Barton ikke ville vært her i dag, selv om han ikke hadde kvitret deg til døde med ting du "visste fra før". Som om det må være noe revolusjonerende nytt han skal komme med for at du skal finne det interessant.

Jeg synes en arbeidstaker skal ha lov å si fra om vedkommende føler seg dårlig behandlet. Først internt, deretter offentlig, dersom man snakker for døve ører internt. Og døve ører kan man så definitivt si at det er i ledelsen i Newcastle United. Og Barton har all grunn ti å føle seg dårlig behandlet.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2525 på: 03. Sep. 2011, 19:34 »
Det at opplysningen er riktig eller ikke er mindre interessant for min del. Problemet er at den for meg ikke er nødvendig i tilfelle det bare er å reinformere om det som alle mer eller mindre forstår. Hadde det vært noe som var helt eksepsjonelt, så hadde det vært noe ganske annet.

Jeg tror kanskje Barton hadde blitt kontrakten ut hvis han ikke hadde twitret, med mindre han selv ville vekk. I verste fall kunne vi fått noen millioner for han (det burde vi uansett, men det er en annen sak).

Jeg er enig i at uenigheter først bør ordnes internt, men gjelder disse uenigheter rundt intern drift, veien videre osv. så synes jeg ikke det er noe som man uten videre bør bringe rett ut i det åpne rom. Hadde Barton gått til angrep på ledelsen i en litt mer saklig tone i intervju, statements, blogger e.l. så kunne kritikken kanskje vært mer på sin rette plass for min del. Men det bør være rimelig krise før man begynner med "one-liner"-monologer på 140 bokstaver. Særlig konstruktivt synes jeg iallefall ikke at det var.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2526 på: 03. Sep. 2011, 19:34 »
Jeg synes en arbeidstaker skal ha lov å si fra om vedkommende føler seg dårlig behandlet. Først internt, deretter offentlig, dersom man snakker for døve ører internt. Og døve ører kan man så definitivt si at det er i ledelsen i Newcastle United. Og Barton har all grunn ti å føle seg dårlig behandlet.

Lykke til med det når du kommer ut i arbeidslivet! Kanskje jeg skal slenge litt dritt om sjefen min på facebook og twitter fordi jeg har måttet jobbe overtid den siste tiden??

nikman@SJP

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2527 på: 04. Sep. 2011, 00:53 »

Lykke til med det når du kommer ut i arbeidslivet! Kanskje jeg skal slenge litt dritt om sjefen min på facebook og twitter fordi jeg har måttet jobbe overtid den siste tiden??
Men - for å dra et annet eksempel - synes du Ingunn Yssen ikke burde reagert mot Valla?
Joey har sagt det alle fans og kritikere av Ashley mener.
Jeg skjønner ikke at fyren bak nufcblog i ett øyeblikk nærmest vil kjeppjage ashley ut av klubben, mens han i det neste kritiserer spillerne, de som føler situasjonen mest på kroppen, for at de forteller omverdenen at fyren har uærlige hensikter.
Symboliserer dobbeltmoralen hos newcastlesupporterne.
Gan canny doon Toon!

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2528 på: 04. Sep. 2011, 03:12 »
Men - for å dra et annet eksempel - synes du Ingunn Yssen ikke burde reagert mot Valla?

Det Yssen ble utsatt for under Valla kan på ingen måte sammenlignes med den uenigheten Barton har gitt uttrykk for på Twitter. Problemet er jo ikke at Ashley har trakassert eller mobbet Barton på noe vis, eller potensielt forbrutt seg på noen arbeidsmiljølov slik Valla gjorde i Yssen-saken.

Joey har sagt det alle fans og kritikere av Ashley mener.

Og hva har han oppnådd?

Jeg skjønner ikke at fyren bak nufcblog i ett øyeblikk nærmest vil kjeppjage ashley ut av klubben, mens han i det neste kritiserer spillerne, de som føler situasjonen mest på kroppen, for at de forteller omverdenen at fyren har uærlige hensikter.
Symboliserer dobbeltmoralen hos newcastlesupporterne.

Javel. Jeg vil absolutt påstå at dette ikke symboliserer noen angivelig dobbelmoral på Ed Harrisons, mine, dine eller andres vegner. Forskjellen i forpliktelsene til en supporter (med blogg) og en rettslig forpliktet spiller med kontrakt i klubben er moralsk så enorm at jeg mener det ikke kan sammenlignes overhodet.
« Siste redigering: 04. Sep. 2011, 03:14 av Hughie »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2529 på: 04. Sep. 2011, 04:23 »

I arbeidslivet får man vel stort sett betalt for overtid. Da ser jeg ingen grunn til å klage for høyt. Dessuten, du vet like godt som meg at jeg snakker om alvorligere forseelser. Som i Bartons tilfelle innebærer brutte løfter, skinnprosesser i kontraktsforhandlinger og det man generelt opplever som manglende tillitt FRA ledelsen og dergjennom også TIL ledelsen.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #2530 på: 04. Sep. 2011, 23:23 »
Hjelper ikke.
Barton er for meg good riddance etter den lite profesjonelle måten han twitrer på.
Se på Nolan; sånn bør det gjøres

Nikolaien

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2531 på: 05. Sep. 2011, 09:22 »
Så rette måten å oppføre seg på er å uttale seg til liverpool sin offisielle heimeside å sei at han er lykkeleg på carroll sine vegne?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2532 på: 05. Sep. 2011, 11:35 »
Tror han tenker på at Nolan fortalte om hvilke idioter som er på toppen etter at han hadde forlatt - kontra Jose og Joey som gjorde det mens de enda var i klubben.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2533 på: 07. Sep. 2011, 16:01 »
http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2034655/Joey-Barton-praises-Newcastle-fans-ahead-QPR-debut.html

Not sticking the boot in, Joey? Barton praise for Toon ahead of QPR debut against former club

Joey Barton will not allow any room for sentiment on Monday when he makes his QPR debut against former club Newcastle.

The one-time midfielder left St James? Park for Loftus Road on a free transfer last month following a turbulent summer in the North East which saw him fined by the club for posting controversial comments on Twitter.

Barton was critical of the club?s transfer policy following the departure of several key players but the 29-year-old insists the past is now firmly behind him as he prepares to makes his bow for the Barclays Premier League new boys.

?What?s gone is gone,? Barton told QPR?s official website. ?I?m never going to say a bad word about the football club or the fans.?

?The fans were brilliant at Newcastle. In my last couple of seasons there, they?ve supported the football club through thick and thin. I?ll always have a relationship with them.

?We had a journey with them - not just me but a number of players in the squad, when the club dropped out of the Premier League.

?That could have been a difficult and turbulent time in the club?s history but we regrouped as a playing staff and decided that we?d dig deep and not only get the club back to the Premier League, but to stabilise it quite comfortably last season.?

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #2534 på: 07. Sep. 2011, 22:12 »
Tror han tenker på at Nolan fortalte om hvilke idioter som er på toppen etter at han hadde forlatt - kontra Jose og Joey som gjorde det mens de enda var i klubben.
spot on