20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om Fat Mike?

Hater ham!Håper han selger seg ut asap, uansett kjøper!
Håper han selger seg ut hvis den rette kjøperen dukker opp.
Fyren har forbedret seg. Klubbens retning er positiv. Bygge sten på sten er veien å gå!
Slu, men er likevel å foretrekke fremfor mange andre (les Blackburn)
Vet ikke.

Skrevet av Emne: Mike Ashley  (Lest 678050 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #3435 på: 02. Mars 2010, 12:47 »
Sky skrev akkurat det samme - altså verdens rikeste klubber.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3436 på: 02. Mars 2010, 14:53 »
Sky skrev akkurat det samme - altså verdens rikeste klubber.

At Sky sier det samme betyr jo ingenting. Sier kanskje mer om "copy-paste" mentaliteten som har oppstått i media de siste tider. Kildekritikk er her mao et godt stikkord.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3437 på: 02. Mars 2010, 15:23 »
Poenget er bare at omsetning kan sees på som et mål på hvor rik en er eller ei. Vanskelig å se det på noen annen måte, da flere av de klubbene der vel har dunger med gjeld. Er vel omsetningen som har blitt brukt som mål i denne sammenheng bestandig?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3438 på: 03. Mars 2010, 13:45 »
http://www.skysports.com/story/0,19528,11095_5999998,00.html

Ashely winning fans back...
I den tid det går bra sportslig med klubben vil kritierne være roligere. Det jeg savner sli jeg ser i dette interjuvet er at Ashley og Derek ikke kan ta noen som helst form for selvkritikk. Det har de vel aldri gjort?
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3439 på: 03. Mars 2010, 14:02 »
Tøv å si at de har vunnet over fansen. Igjen tror de at vi fans er stokk dum. Har ikke sett at noen har glemt alt de har gjort tidligere. En ting er å tilgi, en annen ting er å glemme. Tror veldig mange fortsatt er veldig skeptisk.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3440 på: 03. Mars 2010, 14:12 »
Enig. Han prøver også i minimalisere den kritiske gruppen supportere ved å si at det bare er et fåtall som fortsatt er negative til Ashley, og at disse er trangsynt og ikke har peiling.

Jeg vil også si at Derek virker som en langt mer sleip en hva Chris Mort gjorde.  Jeg savner Mort. Han var oppriktig, og virket som en bra man.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

magnus

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #3441 på: 03. Mars 2010, 14:14 »
Ja han har vunnet oss over  ::) .

magnus

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #3442 på: 03. Mars 2010, 14:19 »
forsovet ser at vi hadde en revenu på ca 100.1 euro ifjor sesongen. Hvor mye tror dere de har droppet med at vi er i the campionship? Tror vi kan si ca halvert?

opps så ikke at det var en tråd om økonomi her.. :S
« Siste redigering: 03. Mars 2010, 14:36 av magnus »

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3443 på: 03. Mars 2010, 17:37 »
han har vunnet meg over:) spesiell når jeg ser på bedringen i økonomien:)

de har tatt selvkritikk lenge nok nå, nå er det på tide å se framover i mine øyne, hjelper ikke å dvele med alt det domme som har skjedd...
Han kom, ble mett og dett var dett....

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3444 på: 03. Mars 2010, 17:45 »
Det er bare å sjekke innleggene på chronicle og journal. De er i mye større grad positve nå enn tidligere.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #3445 på: 03. Mars 2010, 17:56 »
Tror det er som i den sangen Toon Army synger.
De bryr seg ikke om Mike Ashley. De bryr seg om Newcastle United.
Så lenge Ashley ikke ødelegger klubben, kan man kanskje gjemme noe under teppet.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3446 på: 03. Mars 2010, 18:03 »
Being a private company, there's no validation possible of the sums mentioned, while claims as to how many fans have bowed to Ashley's realism also remain a matter of considerable debate and opinion.

As the season ticket offer detailed below shows though, the club are more than keen to start collecting cash for next season from today - a stance that's easier to justify given our present league position than it would have been were we currently in the lower reaches of the top flight. Get it while you can, before the negativity returns...

From our own experience, "resigned to" would be a more accurate description than won over, even among those who never stopped going and never started shouting. As for reason and realism though, there's been precious little evidence of that at club level in recent seasons; eg our comedy double bill "Carry On Kinnear" & "The Xisco Kid."

That "small section of the fanbase" may refer either to the vocal dissenters or NUST, but as the numbers involved in both groups demonstrate, neither are representative of popular opinion (and neither are we). 

A better measure of whether Del boy's claims are accurate will come next season, when the number of fans buying season tickets, match tickets, corporate places, Puma shirts, pints, pies and programmes becomes apparent.

Only then will the level of forgiveness, acceptance, unity or whatever terminology is used be tangible. Until then it's as much hyperbole as "Yes We Can". For what it's worth, we're a long way from being convinced that the hand of friendship would ever be universally extended to the current mob, such is the hurt they've caused previously.

Given what is being said here, the level of investment in players many believe is required make an impact on our top flight return (assuming we get there) is unlikely to be forthcoming. However we won't be the only club unable or unwilling to spend lavishly on wages or transfer fees, which again lets them off the hook to some extent.   

Tuesday marked 128 days since Mike Ashley confirmed that he was seeking to rebrand SJP. Although the "dry run" of associating his Sports Direct concern has never taken place, next season is a different matter.

It remains to be seen whether that idea returns to the fore, with Llambias having previously said that any funds raised via this method would be invested in the squad.

In our match report of the last home game v Preston when fans sang Chris Hughton's name, we talked about:

"...a generally-held pragmatism hereabouts that the dream ticket of fan-led ownership is neither realistic or actually desired by many folk, who really want to keep it simple - turn up, cheer/boo, go home. Nowt else.

"Being run by a rotund southerner of questionable parentage seems preferable to fake sheiks, some skint Scandinavians or dildo salesmen. In reality, we don't actually have that choice to make, but the owner seems similarly hamstrung when looking for someone to buy him out. Stuck in a marriage of convenience?"

Get promoted and regardless of our finishing position next season, we have a minimum two-year reservation on the Premier League gravy train (via the parachute payment if necessary). Plenty of time then for the world economic situation to improve and a buyer emerge.

Everything is for sale, everything has a price, including Newcastle United. We just haven't got the sign outside.

Som de nevner - sesongbillettpriser og slikt har akkurat blitt offentliggjort foran kommende sesong. Nå skal man jo ikke si at nufc.com har et universalt syn på ting, men jeg syns de er en ganske fin pekepinn og en veldig fornuftig kilde for supportere.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3447 på: 04. Mars 2010, 19:58 »
Bare en liten ting sånn til å begynne med. Ville satt pris på om du gjorde det klart fra starten av at du siterte fra nufc.com. Og om du ikke hadde skrevet det i starten, så kunne du kanskje gjort det enda litt klarere enn jeg synes det er, hvem du faktisk siterer. Okey?

Når det er sagt synes jeg dette reflekterte ganske godt mitt syn på tingenes tilstand, og jeg tror nok i likhet med deg at nufc.com er en okey pekepinn på hva mange Newcastle-fans mener, selv om de naturligvis bare snakker for seg selv. Men jeg synes de meldingene som kommer fra NUST på Facebook er ganske like i innhold, selv om NUST kanskje bruker sterkere ord, og har en klarere agenda enn nufc.com.

Må til slutt bare trekke frem en av disse setningene du uthevet. Denne fortjener større plass.
Sitat
For what it's worth, we're a long way from being convinced that the hand of friendship would ever be universally extended to the current mob, such is the hurt they've caused previously.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3448 på: 04. Mars 2010, 20:54 »
Jeg skal gjøre mitt beste for å blidgjøre deg neste gang ;)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3449 på: 04. Mars 2010, 20:56 »
Jeg er da blid som bare det jeg ;)
Var bare en vennlig liten påminnelse.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon