20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om Fat Mike?

Hater ham!Håper han selger seg ut asap, uansett kjøper!
Håper han selger seg ut hvis den rette kjøperen dukker opp.
Fyren har forbedret seg. Klubbens retning er positiv. Bygge sten på sten er veien å gå!
Slu, men er likevel å foretrekke fremfor mange andre (les Blackburn)
Vet ikke.

Skrevet av Emne: Mike Ashley  (Lest 677979 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #3450 på: 04. Mars 2010, 20:58 »
Jada! Jeg skjønte problemet :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3451 på: 04. Mars 2010, 21:14 »
Skulle det vere sånn at Ashley klarer å diske opp anstendige summer med penger i overgangsvindua i åra som kommer, så kan han for meg gjerne bli. Ville bare si det  :)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3452 på: 04. Mars 2010, 21:30 »
Men sannsynligheten for det virker svært liten, da han aldri har vært spesielt ivrig på å bruke mye penger på mange spillere. Helst lite penger på få spillere har vært mottoet hans hittil, og jeg ser ikke helt hvordan det plutselig skal endre seg.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3453 på: 04. Mars 2010, 22:18 »
Jeg tror ikke Ashley kommer til  å pøse ut penger. Han har alltid sagt at han ikke er rik nok til å ta en City og det er jo greit. Håper heller han bruker penger på talentutvikling og speidernettverk. Målet vår neste sesong bør være å holde oss, kanskje kjøpe et par £1mill-spillere og en veldig veldig lovende ung sentral midtbane som koster noe mer,ala Jenas. En av årsakene til at han dro til oss var jo at vi kunne love ham fast spilletid. Og det kan vi jo tilby en slik potensiell spiller neste år siden Smith er ute av bildet ;)

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3454 på: 27. Mars 2010, 09:57 »
Veldig enig i det som står der. MA har gjort en del brølere, men disse feilene har i mye større grad vært av typen feilorganisering av personer i nøkkelposisjoner og ikke rent økomiske, selv tullet med Wise fikk økonomiske konsekvenser i etterkant  Men som mange andre også har engelske castlesupportere nå har begynt å si: Hadde klubben nå i stedet vært eid av Fat Fred & Co kunne vi gjerne ha befunnet oss i samme posisjon som Pompey, West Ham. For en av de første tingene MA gjorde da han tok over var å skru igjen den vidåpne pengekrana og det kan vi takke ham for nå.

For første gang på mange år virker det som om at klubben har en klar strategi når det gjelder hvilke type spillere som skal kjøpes, talentutvikling og lønsstruktur. Og det er de MA som står bak og ingen andre. Derfor mener jeg det er på høy tid at vi slutter å kritisere MA og heller applauderer at vi faktisk har en klubb å støtte. Med Fat Fred bak roret ville vi ikke hatt en klubb i det hele tatt.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3455 på: 27. Mars 2010, 11:51 »
Feilorganiseringen av nøkkelpersonell er fortsatt grunnen til veldig mye penger ut av vinduet - og at vi har hatt en forverra nedadgående sportslig kurve.
Jada - Ashley har hatt gode økonomiske intensjoner - men han er også grunnnen til at vi til slutt rykka ned, fordi han har tatt noen helt forferdelige sportslige avgjørelser, og lenge trodd at han kunne drifte klubben som en kameratbedrift.
Og før dere kaller meg Ashley-hater - jeg går fint med på å gi ham ny sjanse. Men jeg gidder ikke forherlige han bare fordi han fatta hva som måtte gjøres da det virkelig gikk skeis.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3456 på: 27. Mars 2010, 15:08 »
Jeg har aldri vært så "firkantet" og ute etter å finne èn syndebukk og derfor hevdet/ment at alt er Ashley sin feil.
Jeg mener at alle "involverte" (fra eier, styret, managere til spillere, tidligere eiere, tidligere styret, osv) må ta sin del av skylden for alt møkket som har skjedd i klubben de siste årene.

Den sportslige nedturen begynte vel egentlig under Shephard. Sparkingen av Robson og ansettelsen av Souness var ikke noen genistrek. Sistenevnte presterte å ødelegge et godt og velfungerende lag og samtidig flytte den 10 plasser lenger ned på tabellen.
Det er vel også i sammenheng med dette at klubben begynte å slite økonomisk siden det da var slutt på CL og E-cup spill og disse turneringenes økonomiske bidrag og at klubben ble desperat etter dette og punget ut for å prøve å ta den enkleste veien tilbake.

Siden da har klubben tatt dårlige valg av managere pyntet med dårlige valg i transfer politikken og dårlige valg av ledere og klubbens interne "oppsett".
Jeg er heller ikke så begeistret for Chris Mort som enkelte andre er. Var jo han som satt sammen løsningen med Wise og co, i tillegg til å hente sin etterfølger (var ihvertfall med i prosessen), Llambias.

Til slutt vil jeg si at jeg håper Ashley finner en kjøper og at klubben havner i noen andres hender. Jeg frykter at han føler det er på tide med "payback time", at klubben skylder han mye penger og derfor stikker mye av de tilgjenglige midlene i egen lomme. Vi vet jo at klubben har rensket ut veldig mange av de som tjente mest, har skaffet seg nye sponsoravtaler og i tillegg vil tjene godt over 300 millioner bare på igjen å ha PL status. Er jo masse andre tillegg som også vil komme inn som TV viste kamper, osv. Blir derfor spennende å se hvor mye Chris Hughton vil få å handle spillere for....... jeg forventer litt........

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3457 på: 27. Mars 2010, 15:28 »
Eg er fornøgd med tingenes tilstand for tida så eg gidder ikkje gå rundt å irritere meg over dei tabbene Ashley har gjort. Er heller ikkje så veldig opptatt av at vi skal få inn nye eigarar til sommaren så lenge Ashley og co fortsetter som dei gjer. Er nok ikkje så enkelt å finne den perfekte eigar, og eg ser mykje heller en Ashley som eigar enn en type Glazer/Hicks/Gillett som berre tar ut overskudd og dynkar klubben i gjeld. I tillegg virkar ikkje dette NUST-opplegget særlig overbevisande heller.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3458 på: 27. Mars 2010, 15:44 »
Jeg irriterer meg ikke over det - jeg er for lengst kommet over dette - og forhåpentligvis har også Ashley det. Jeg prøver heller ikke gi Ashley all skyld for at vi endte der vi gjorde, han tok over en råttent drevet klubb. Han tok over den uten å være såpass påpasselig at han sjekka talla først. Det i seg selv er jo en amatørtabbe.
Men jeg anser fortsatt Ashley som den som sitter med hovedansvaret for at vi til slutt rykka ned. Han hadde mange muligheter til å snu en vond trend, samt ta rette sportslige grep.
Men det er fortsatt ikke slik at jeg gidder å hate Ashley til jeg dør for det. Det fine med livet er at en ofte får sjanser til rette opp ting - og Ashley har nå straks vært med på å få oss tilbake til PL. Han kan selvfølgelig enda også være med på å styre Newcastle til "gamle høyder".

Vegard9

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3459 på: 31. Mars 2010, 20:42 »
Jeg er også for lengst kommet over tabbene til MA. Det er faktisk godt å se en blid og fornøyd eier på St.James' for tiden! :)
MA er endel av den suksessen vi har hatt i år, og jeg ønsker at han skal fortsette som eier også neste sesong. Forhåpentligvis har han innsett hvilke feil han har gjort, og gjør ting på en bedre måte framover.

Edit; Fornøyd Kristoffer? ;)
« Siste redigering: 31. Mars 2010, 22:55 av Vegard9 »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3460 på: 31. Mars 2010, 20:47 »
Hvor kommer dette pratet om at han er amerikaner fra? :P

Vegard9

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3461 på: 31. Mars 2010, 22:54 »
Sorry!  :P
Gikk litt fort i svingene her!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3462 på: 31. Mars 2010, 23:37 »
Hadde vel uansett vert bedre og spelt europacup med Keegan enn å bruke sesongen på å rykke opp :)
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3463 på: 01. April 2010, 09:06 »
Det beste hadde jo vært å vunnet PL med Souness.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3464 på: 01. April 2010, 09:30 »
Jeg håper virkelig MA blir med videre fordi han har er en økonomisk fornuftig mann. Gjelden til de engelske klubbene er enorm og blir bare større. Derfor har jo tom. FA kommet på banen nå og skal legge ned restriksjoner i forhold til spillerkjøp. Og samme gjelder UEFA og CL.

Det viktigste fremover er å kjøpe inn lurt og være sparsom ellers også. Overbevist om at det er flere kluber som sitter med skjegget i postkassa etterhvert. Og da skal være så sunne økonomisk at vi kan snappe opp et par gode spillere eller to  :)