20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om Fat Mike?

Hater ham!Håper han selger seg ut asap, uansett kjøper!
Håper han selger seg ut hvis den rette kjøperen dukker opp.
Fyren har forbedret seg. Klubbens retning er positiv. Bygge sten på sten er veien å gå!
Slu, men er likevel å foretrekke fremfor mange andre (les Blackburn)
Vet ikke.

Skrevet av Emne: Mike Ashley  (Lest 679194 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #1605 på: 08. Jan. 2009, 18:41 »
Ashley hadde dei samme intensjonane som ein viss CW når han tok over klubben. Einaste forskjellen dei 2 er at CW er dyktigere med det han driver med. Intensjonane  og måten han lurte fansen og kjøpte seg goodwill på kommer eg ikkje til og tilgi han. I tilegg vil me aldri bli eit topp 6-8 slik han driver klubben. Kan jo mindre om klubbdrift enn Eli Hagen, Hjelper jo heller ikkje og ha ein plan om og hente talenter når ein kommer til og selge dei som blir gode uansett. Blir Ashley lenge kan me muligns bli verende i PL men me vil aldri bli eit topplag.
Ashley dreper så og sei all motivasjon og passion det er frustrerende!

Ja, Ashley kan mindre om klubbdrift enn Eli Hagen. Synd vi ikke fikk henne isteden. Case Closed.

Godt me blei enige tilslutt. Ashley har 0 bakgrunn og har 0 experience i kordan ein fotballklubb drives.Noke han har bevist med glans. Det samme har Hagen men hu hadde nå ialfall sjønnt at ein ikkje bør kjøpe ein fotballklubb for og tjene penger.

Skjønner du egentlig hvor latterlig argumentasjonen din er?

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1606 på: 08. Jan. 2009, 18:47 »
Hvilke grunnlag har du egentlig for å si alt det du gjør? tror du på alt du leser i aviser? VI fikk 12 mill punf for Milner ja, vurdereringer gjorde at VI fikk Xisco, og at resten av pengene gikk i lomma til Ashley er nok bare noe du har fått opp i hodet ditt, siden du hater mannen... Med den summen vi ble tilbudt for Milner, hadde det vært latterlig og ikke solgt.

Forklar meg da koffer me ikkje får bruke pengene fra Milner salget på transfers. Ashley uttalte jo han kom til og bruke 20M på transfers kver sesong men inntil no har me gått i +. Og det skal me visst i januar også.
Skulle likt å se hvor du har lest dette. Ashley har aldri sagt at han skal spytte inn £20mill til spillerkjøp så vidt jeg kan huske. Men derimot har han sagt at han regner med å spytte inn omlag £20mill i klubben hvert år der det trengs, ikke nødvendigvis overganger. Selvom jeg er enig at det ikke hadde vært feil med £20mill til overganger ;)

Må forresten bare spørre, hvor gammel er du egentlig Benson?
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1607 på: 08. Jan. 2009, 18:51 »
Sitat fra: Håvard link=topic=2731.msg160264#msg160264

Må forresten bare spørre, hvor gammel er du egentlig Benson?

Forresten Benson, at dette spørsmålet kommer opp såpass ofte som det gjør er IKKE et godt tegn.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1608 på: 08. Jan. 2009, 19:07 »
Ashley hadde dei samme intensjonane som ein viss CW når han tok over klubben. Einaste forskjellen dei 2 er at CW er dyktigere med det han driver med. Intensjonane  og måten han lurte fansen og kjøpte seg goodwill på kommer eg ikkje til og tilgi han. I tilegg vil me aldri bli eit topp 6-8 slik han driver klubben. Kan jo mindre om klubbdrift enn Eli Hagen, Hjelper jo heller ikkje og ha ein plan om og hente talenter når ein kommer til og selge dei som blir gode uansett. Blir Ashley lenge kan me muligns bli verende i PL men me vil aldri bli eit topplag.

Ja, Ashley kan mindre om klubbdrift enn Eli Hagen. Synd vi ikke fikk henne isteden. Case Closed.

Godt me blei enige tilslutt. Ashley har 0 bakgrunn og har 0 experience i kordan ein fotballklubb drives.Noke han har bevist med glans. Det samme har Hagen men hu hadde nå ialfall sjønnt at ein ikkje bør kjøpe ein fotballklubb for og tjene penger.

Visst du ikkje sjønner at Eli Hagen bare var for og understreke Ashley er fullstendig uerfaren som klubbleder så forstår eg jo det..
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

John Marius

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1609 på: 09. Jan. 2009, 08:44 »
Ashley er uerfaren som klubbleder ja, men er meget erfaren som forretningsmann. Fotball er ikke bare fotball lenger, det er utrolig mye forretninger. Kan ikke se den utrolig store forskjellen på å eie en stor fotballklubb og andre store selskaper, man har folk til å gjøre ting, drive ting, fikse ting+++

Greit, Ashley har kanskje ikke det store fotballhode, men han har hode for forretninger og det er det viktigste når man er eier.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #1610 på: 09. Jan. 2009, 09:57 »
NEWCASTLE United owner Mike Ashley has suffered a paper loss of around £50m.
Ja, mannen har hode for forretninger?
http://www.shieldsgazette.com/nufc/Toon-tycoon-suffers-50m-loss.4856069.jp

http://www.journallive.co.uk/nufc/newcastle-united-news/2009/01/09/magpies-sale-lost-to-bank-scandal-61634-22650439/
Å her er en av grunnene til at vi ikke ble solgt. Søren heller. Vi har vært ganske nærme et salg tror jeg. Godt vi ikke ble dratt med i enda en skandale da.
« Siste redigering: 09. Jan. 2009, 09:59 av Lars Arild Stordal »
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1611 på: 09. Jan. 2009, 10:57 »
Papirtap har da ingenting å si. Hvilken investor i disse dager har ikke et stort papirtap??

Synd at en kjeltring i USA skal ødelegge for at klubben ikke ble solgt...

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1612 på: 09. Jan. 2009, 10:57 »

Visst du ikkje sjønner at Eli Hagen bare var for og understreke Ashley er fullstendig uerfaren som klubbleder så forstår eg jo det..

Hvis du tror det bare er det som er problemet i argumentasjonen din eller du mener at det uansett var et fornutftig argument så har du et problem.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1613 på: 09. Jan. 2009, 11:27 »
Oyvind: Det er ingen som vet hva Ashley har lagt ut klubben for. Noen sier 230MP, noe sier 300MP andre sier 500MP.. Så vidt meg bekjent har det aldri kommet noen tall for god kilder på akkurat dette.

Jeg må si meg enig med John Marius, jeg synes ikke Ashley har gjort så veldig mye galt bortsett fra "Keegan sagaen". Der er nok alle enige i at det skjedde mye som ikke bør skje.. Men utover det så synes jeg det meste har vært bra.

Jeg skjønner heller ikke hva de som mener Ashley kun kjøpte klubben for å tjene penger baserer dette på, har dere noe som helst grunnlag for å støtte opp en slik påstand? Vi aner ikke hva de pengene vi tjente i sommervinduet gikk til. For alt vi vet har de gått til å betale gjeld, lønningskonto eller at de kan brukes til å støtte opp evt spillerkjøp.

Jeg skjønner at mange tviler på ambisjonsnivået vårt nå kontra under Sheperd. Under Fat Fred brukte vi MYE penger, langt langt mer penger enn det vi hadde. Når den sportslige suksessen uteble satte klubben seg i stor gjeld.. Men det var morsomt for oss supportere når klubben punger ut penger på Owen, Luque osv. Om det er sundt for klubben er en annen sak, jeg tror Newcastle fort kunne gått under dersom vi hadde fortsatt i samme spor noen år til uten å tjene penger. Spesiellt med tanke på at finanskrisen kom...

Ashley er på ingen måte perfekt, men er ikke så ille som enkelte skal ha det til.

Helt enig Lars. Mike Ashley har gjort lite galt. Førstepri for klubben bør være økonomisk stabilitet, satsing på unge spillere og tak på lønninger. Bare se på hva som skjer med Chelski nå. Klubben går med et dundrende underskudd på godt over 1 milliard. Abrahimo sliter også med dårlige øk resulater selv og kan ikke spytte inn nye midler i klubben.  Både liverpools og scums eiere tok opp massive lån med sikkerhet i selve klubben da de kjøpte.  For pool, chelsea og scum vil en kjempekatstrofe hvis de ikke kvalifiserer seg til CL fordi de akkurat som leeds gjorde har bastert budsjettet på deltagelse. Og tro meg, ingen av de vil for evig og alltid være garantert deltagelse. Langtidsskader på nøkkelspillere (uheldigvis er det bare Arse som har blitt rammet) og managerskifter kan fort bety dårlige resultater.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1614 på: 09. Jan. 2009, 11:51 »
Kå då Maik Ashley ikkje har gjort det dårleg?! Eli Hagen og Paris Hilton e mykje beire - LOL, OMG!! Eg hatar Ashley! OMG LOL

Tommen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1615 på: 09. Jan. 2009, 12:43 »
Nå er jeg så forbanna lei denne feite klovnen. Skjer jo faen ikkje ein drid med klubben, utenom at det er fullstendig spilleropprør, og det betyr bare 1 ting, nemlig nedrykk !!!
Ingen spillere på vei inn, linket med noen få , men di er knapp nok gode nok til å spille for WBA, Mendes og Ferguson, ka faen e det ? Di har jo bevist før i PL at di ikkje er gode nok. Mendes var i det beste fall OK, mens Barry var crap.

Ingen penger til transfer, KA sjer ? Vis han vil prøva å vinna fansen tilbake må han jo gjøre noe, nå kommer han til å bli husket for personen som kjørte Newcastle i dunken !

JK har bare blitt en nikkedukke til Ashley, liker ikkje han heller....

Selg klubben, eller ansett ein autoritær trener som kan få orden på rebellene som går å griner i avisen kver dag. Ansett Alan Shearer og SPARK Dennis Wise.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1616 på: 09. Jan. 2009, 15:03 »

Hvis du tror det bare er det som er problemet i argumentasjonen din eller du mener at det uansett var et fornutftig argument så har du et problem.

Kan du forklare meg det da? Frustrerende og alltid ha eit problem men ingen gidder sei ka det er. Ser ingenting galt i det eg skriver.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1617 på: 09. Jan. 2009, 15:24 »
Ashley er uerfaren som klubbleder ja, men er meget erfaren som forretningsmann. Fotball er ikke bare fotball lenger, det er utrolig mye forretninger. Kan ikke se den utrolig store forskjellen på å eie en stor fotballklubb og andre store selskaper, man har folk til å gjøre ting, drive ting, fikse ting+++

Greit, Ashley har kanskje ikke det store fotballhode, men han har hode for forretninger og det er det viktigste når man er eier.

Nei og atter Nei! Fotball er noe helt annet enn en bedrift som kan være eid av en slu jævel som bare tenker på seg selv og egne interesser fremfor hensyn, omtanke og handlingskraft. Fotball er kjærlighet og lidenskap og har ikke eieren det til klubben kan han få fingern ut av den, så enkelt er det. Vi ser jo hvordan klubben har blitt styrt i de siste to årene og hvor negativt dette påvirker både for spillere og fansen. Halve laget vil bort og St. James Park får flere og flere tomme seter. Jippi! Jeg er sikker på at Ashley hadde hatt de samme billett inntektene, nå som før da han skrudde opp prisen, da færre kommer på kamp nå enn før.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1618 på: 09. Jan. 2009, 15:26 »
En vanllig måte å betale overganger på er etter et visst antall penger etter en viss tid, kamper eller mål uten at dette er gjeld.

Jeg er ikke overlykkelig over Ashley selv, men det kunne vært mye verre.

Ja, for eks. når en spiller har spilt 50 kamper for klubben eller puttet 20 mål. Her snakker vi en bitteliten brøkdel av selve lånet Newcastle hadde/har som neppe svir mye til Ashleys pung. Det må også sies at alle potensielle kjøpere vil få regnskap over dette før de går inn i klubben.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1619 på: 09. Jan. 2009, 15:29 »

Kan du forklare meg det da? Frustrerende og alltid ha eit problem men ingen gidder sei ka det er. Ser ingenting galt i det eg skriver.

Ok, skal du overbevise meg om at du har rett og jeg tar feil er det fryktelig dumt å trekke inn at Eli Hagen hadde gjort en bedre jobb. Greit nok at det er en overdrivelse, men skal du virkelig overbevise noen kan du ikke trekke inn noe slikt. Istedenfor å se hva du egentlig mener kommer alle til å henge seg opp i dette og du blir tatt useriøst ettersom alle vet at det du sier bare er kødd. Videre sammenligner du Ashley med CW, noe som også blir en ganske useriøs sammenligning. Du vet heller ikke om Ashley faktisk kommer til å selge talentene han kjøper inn. Det vet vi ikke før om noen år. Du kan anta det, men ikke legge det fram som hard fakta.

Følger du noe av dette så mener jeg at argumentasjonen din blir bedre. Det er selvfølgelig ingen fasit, men i alle fall ting jeg reagerer på. Overdrivelser kan også fungere som virkemiddel, men prøv å begrens det litt.