20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om Fat Mike?

Hater ham!Håper han selger seg ut asap, uansett kjøper!
Håper han selger seg ut hvis den rette kjøperen dukker opp.
Fyren har forbedret seg. Klubbens retning er positiv. Bygge sten på sten er veien å gå!
Slu, men er likevel å foretrekke fremfor mange andre (les Blackburn)
Vet ikke.

Skrevet av Emne: Mike Ashley  (Lest 679977 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #1590 på: 08. Jan. 2009, 15:16 »
Jonas er bedre enn Milner, Coloccini er bedre enn Faye, bare for å nevne to eksempler. I tillegg har vi fått inn Bassong som er en kjempegod spiller og Xisco som i utgangspunktet er ett spennende talent. Selvfølgelig kunne det vært bedre. Vi trenger nye sentrale midtbanespillere og backuper på backene men det er slett ikke så ille som folk skal ha det til. Og jeg skjønner ikke at du mener det er uvesentlig at Ashley brukte enorme summer på å slette gjelda vår Benson. Vi hadde vært konkurs ellers! Fatter du egentlig hva det innebærer?

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1591 på: 08. Jan. 2009, 15:39 »
Hadde ikkje gått konk om Ashley ikkje hadde sletta litt av gjelda. Hallo alle visste Newcastle hadde gjeld det visst han når han kjøpte klubben. Virker jo som dere meine Ashley redda klubben og er så glad for han sletta litt gjeld og godtar al dritten han gjør, eg meina han har ødelagt den meir enn FF gjorde på 10 år for og ta litt i så eg ser ikkje noken løysning for me kan bli enige her med det førsta..
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1592 på: 08. Jan. 2009, 15:58 »
Er fornøgd med transfersommeren og dei kjøpa vi gjorde, men det som bekymrar meg med Ashley er hans ambisjonar. Slik det ser ut no er det nok leeenge til vi kan bli noko topplag igjen. Når vi hadde Shepherd var eg optimistisk foran kvar sesong og transfervindu, det er eg ikkje med Ashley. Eg skal ikkje avskrive Ashleys ambisjonar, men er begynt å bli litt skeptisk.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1593 på: 08. Jan. 2009, 16:03 »
Hadde ikkje gått konk om Ashley ikkje hadde sletta litt av gjelda. Hallo alle visste Newcastle hadde gjeld det visst han når han kjøpte klubben. Virker jo som dere meine Ashley redda klubben og er så glad for han sletta litt gjeld og godtar al dritten han gjør, eg meina han har ødelagt den meir enn FF gjorde på 10 år for og ta litt i så eg ser ikkje noken løysning for me kan bli enige her med det førsta..

Har du lest det intervjuet der han fant ut hvor mye gjeld klubben faktisk hadde? Var mye mer enn noen visste om, det forbauser meg heller ikke, Fat Fred var en mester i å tulle med tall.

Øyvinden: Jeg var også mer optimistisk foran sesongene med Fat Fred, men vi har jo egentlig ikke noe å vise til nå i ettertid.

John Marius

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1594 på: 08. Jan. 2009, 16:08 »
Sånn jeg ser det så har faktisk ikke Ashley gjort så utrolig mye teit, hvis man ser bort fra alt rundt Keegan. Han har slettet en god del gjeld, solgt spillere for gode priser, og kjøpt spillere for enda bedre priser. Og det beste av alt er at stallen er styrket.

Greit nok, jeg som alle andre har lyst til å se stjernespillere på St James', men er det slik vi bygger oss framover? Jeg mener det er veldig mye bedre å handle inn spillere som Bassong, Jonas, Colo etc enn stjerner for 20 mill pund som bare skal heve store penger og leve på navnet...

Under Sir Bobby, gjorde vi nettopp dette. handlet inn unge gode spillere som Jenas, Dyer+++ som var sultne på å uttrette noe, og utvikle seg til å bli gode spillere. Og var det ikke da vi spilte knallbra fotball og var i CL? Ja, jeg vet at vi brukte mer penger under Robson, men hovedtingen tror jeg er at under hans tid så hadde vi det kanskje aller viktigste. En fantastisk bra manager.

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1595 på: 08. Jan. 2009, 16:18 »
Ashley har kjøpt klubben for £120  Mill og slettet ca. £100 mill Så har han lagt klubben ut for salg for £300 Mill. .

For de som ikke skjønner at Ashley er et brødhue som alltid tenker på sine interesser forand klubben og fansen må se i tåka. Og ja, selv under Shepherd gledet jeg meg mye mer til tranfer vinduet osv. Shepherd viste tross alt Ambisjoner ett ord som Ashley burde slå opp i et ordleksikon. 
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1596 på: 08. Jan. 2009, 16:21 »
Jeg foreslår at du slår opp ordet ordleksikon. Finner du det blir jeg imponert.

Selvfølgelig er ikke Ashley perfekt, men det at vi går i pluss er positivt om vi i tillegg klarer å styrke laget. Eller hva? Ashley betaler fremdeles penger for overganger Shepherd inngikk, bare så det er sagt.

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1597 på: 08. Jan. 2009, 16:22 »
Såklart fikk Leeds sin del, men Aston Villa betalte 12 mill for han, det er det som er poenget. Hvor mye Leeds fikk har jo med hvordan avtale som ble inngått den gangen vi kjøpte han... Hvordan kan jeg lissom forklare deg hvorfor vi ikke har brukt mer penger på transfers? Poenget her er jo at det er klaging på at Milner ble solgt, og at Ashley får penger rett i lomma, bare er piss... Av de spillerne som er solgt under Ashley sitt regime, hvilke mener du er bedre enn de vi har kjøpt? Hvis man selger 5 spillere og skaffer 5 nye som er bedre, og i tillegg går i pluss må jo det være knallbra? Er hovedpoenget her at vi skal gå mest mulig i minus, eller at vi skal ha best mulig spillere?

Hovedpoenget ved å bruke litt penger et par overgangsvinduer er å vise ambisjoner, både for fansen og for å sette Newcastle på fotball europa kartet igjen. Gleder meg til å se hva du skriver her når Given, Owen og co. (Mange mistrives i klubben) stikker. .

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1598 på: 08. Jan. 2009, 16:23 »
Ashley hadde dei samme intensjonane som ein viss CW når han tok over klubben. Einaste forskjellen dei 2 er at CW er dyktigere med det han driver med. Intensjonane  og måten han lurte fansen og kjøpte seg goodwill på kommer eg ikkje til og tilgi han. I tilegg vil me aldri bli eit topp 6-8 slik han driver klubben. Kan jo mindre om klubbdrift enn Eli Hagen, Hjelper jo heller ikkje og ha ein plan om og hente talenter når ein kommer til og selge dei som blir gode uansett. Blir Ashley lenge kan me muligns bli verende i PL men me vil aldri bli eit topplag.
Ashley dreper så og sei all motivasjon og passion det er frustrerende!

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1599 på: 08. Jan. 2009, 16:27 »
Ashley hadde dei samme intensjonane som ein viss CW når han tok over klubben. Einaste forskjellen dei 2 er at CW er dyktigere med det han driver med. Intensjonane  og måten han lurte fansen og kjøpte seg goodwill på kommer eg ikkje til og tilgi han. I tilegg vil me aldri bli eit topp 6-8 slik han driver klubben. Kan jo mindre om klubbdrift enn Eli Hagen, Hjelper jo heller ikkje og ha ein plan om og hente talenter når ein kommer til og selge dei som blir gode uansett. Blir Ashley lenge kan me muligns bli verende i PL men me vil aldri bli eit topplag.

Ja, Ashley kan mindre om klubbdrift enn Eli Hagen. Synd vi ikke fikk henne isteden. Case Closed.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1600 på: 08. Jan. 2009, 16:27 »
Såklart fikk Leeds sin del, men Aston Villa betalte 12 mill for han, det er det som er poenget. Hvor mye Leeds fikk har jo med hvordan avtale som ble inngått den gangen vi kjøpte han... Hvordan kan jeg lissom forklare deg hvorfor vi ikke har brukt mer penger på transfers? Poenget her er jo at det er klaging på at Milner ble solgt, og at Ashley får penger rett i lomma, bare er piss... Av de spillerne som er solgt under Ashley sitt regime, hvilke mener du er bedre enn de vi har kjøpt? Hvis man selger 5 spillere og skaffer 5 nye som er bedre, og i tillegg går i pluss må jo det være knallbra? Er hovedpoenget her at vi skal gå mest mulig i minus, eller at vi skal ha best mulig spillere?

Hovedpoenget ved å bruke litt penger et par overgangsvinduer er å vise ambisjoner, både for fansen og for å sette Newcastle på fotball europa kartet igjen. Gleder meg til å se hva du skriver her når Given, Owen og co. (Mange mistrives i klubben) stikker. .

hehe ja det gjør eg og.

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1601 på: 08. Jan. 2009, 16:32 »
Jeg foreslår at du slår opp ordet ordleksikon. Finner du det blir jeg imponert.

Selvfølgelig er ikke Ashley perfekt, men det at vi går i pluss er positivt om vi i tillegg klarer å styrke laget. Eller hva? Ashley betaler fremdeles penger for overganger Shepherd inngikk, bare så det er sagt.

Gjelden på ca 1 milliard som Ashley sies å ha nedbetalt, noen tviler forsatt, går vel også under "overgangs" gjeld. Så om Shepherd hadde 20 millioner pund i overgangs summer å nedbetale går dette under hovedgjelden som Ashley skal ha slettet.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1602 på: 08. Jan. 2009, 16:34 »
En vanllig måte å betale overganger på er etter et visst antall penger etter en viss tid, kamper eller mål uten at dette er gjeld.

Jeg er ikke overlykkelig over Ashley selv, men det kunne vært mye verre.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1603 på: 08. Jan. 2009, 16:37 »

Ja, Ashley kan mindre om klubbdrift enn Eli Hagen. Synd vi ikke fikk henne isteden. Case Closed.

Godt me blei enige tilslutt. Ashley har 0 bakgrunn og har 0 experience i kordan ein fotballklubb drives.Noke han har bevist med glans. Det samme har Hagen men hu hadde nå ialfall sjønnt at ein ikkje bør kjøpe ein fotballklubb for og tjene penger.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1604 på: 08. Jan. 2009, 18:39 »
Oyvind: Det er ingen som vet hva Ashley har lagt ut klubben for. Noen sier 230MP, noe sier 300MP andre sier 500MP.. Så vidt meg bekjent har det aldri kommet noen tall for god kilder på akkurat dette.

Jeg må si meg enig med John Marius, jeg synes ikke Ashley har gjort så veldig mye galt bortsett fra "Keegan sagaen". Der er nok alle enige i at det skjedde mye som ikke bør skje.. Men utover det så synes jeg det meste har vært bra.

Jeg skjønner heller ikke hva de som mener Ashley kun kjøpte klubben for å tjene penger baserer dette på, har dere noe som helst grunnlag for å støtte opp en slik påstand? Vi aner ikke hva de pengene vi tjente i sommervinduet gikk til. For alt vi vet har de gått til å betale gjeld, lønningskonto eller at de kan brukes til å støtte opp evt spillerkjøp.

Jeg skjønner at mange tviler på ambisjonsnivået vårt nå kontra under Sheperd. Under Fat Fred brukte vi MYE penger, langt langt mer penger enn det vi hadde. Når den sportslige suksessen uteble satte klubben seg i stor gjeld.. Men det var morsomt for oss supportere når klubben punger ut penger på Owen, Luque osv. Om det er sundt for klubben er en annen sak, jeg tror Newcastle fort kunne gått under dersom vi hadde fortsatt i samme spor noen år til uten å tjene penger. Spesiellt med tanke på at finanskrisen kom...

Ashley er på ingen måte perfekt, men er ikke så ille som enkelte skal ha det til.