20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Sir John Hall har solgt aksjene sine i NUFC  (Lest 26113 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Sir John Hall har solgt aksjene sine i NUFC
« Svar #90 på: 27. Mai 2007, 14:31 »
Everton, Bolton, Tham (tottenham??) og Arsenal har jo fortsatt brukt penger. Vil heller ikke kalle Everton og Bolton sukserike lag. Bolton har vel hatt en sesong hvor de har overprestert som faen, akkurat som Reading. Innen 1-2 år er de nede i Wankership der de hører hjemme. Everton er sånn typisk 6-13 plass lag. De kommer aldri høyere hvis de ikke begynner å bruke mer penger.

Hvis du med Tham mener Tottenham kan du på INGEN måte si at de ikke bruker penger. Berbatov kosta £10,9mill, Jenas betalte de £7mill for som senere har steget til £9mill, Keane og Defoe kosta £7mill hver, Rebrov £11mill (!!!), Postiga £6,25mill og i tillegg har de hatt så utrolig mange drittspillere fra typisk øst europa som har sugd skikkelig. Men de skal ha for at de har hatt mange smarte kjøp de siste sesongene med en bra lønnspolitikk...

Arsenal ja, hvor skal jeg begynne... For det første kosta Henry £10,5mill, og etter de slutta å bruke penger har det bare gått en vei, nedover. De har jo null sjanse å ta plassen ifra Chelsea og United (og neste sesong Liverpool som har fått mye penger å rutte med).

Ingen kan påstå at disse ikke er kjøpelag, men det har jeg ingen problemer med. Sånn er fotballen blitt. Det kommer ikke MANGE opp fra egne avdelinger som virkelig slår til.

Ballack kom forresten som bosman spiller til Chelsea, og du bruker det mot dem at han får mye i lønn, men samtidig roser du Arsenal som fikk Campbell på bosman og han fikk jo ikke høy lønn nei ;)

For det første. Arsenal kjøpte faktisk Campell fordi de hadde bruk for ham. Chelsea har i realiteten ikke bruk for Ballack fordi han og Lampard er for like i spillestilen. For det andre er ikke lønnsutgiftene i Arsenal store i forhold til Chelsea. Campell hadde sikkert god lønn i Arse, men dog ikke på langt nær det de tjener i Chelsea. For det tredje er jeg rimelig sikker på at Henry kostet under 9 mill pund. For det fjerde så vant det arsenallaget jeg nevnte både FA-cup og PL. De brukte penger da, men ikke så mye som Chelsea gjør nå og Scum og gjorde på den tiden.

Og igjen. Suksess er relativt. Everton har kommet over castle på tabellen de siste årene. Og de har ikke brukt i nærheten de samme beløpene. Det er en utrolig prestasjon. En nyopprykka klubb til PL vil etter all sannsynlighet  Samme om Tham. De kjøpte Lennon og Robinson for under £4 mill for begge. De betalte rundt £2 mill for Carrick som de solgte for ATTEN mill pund til SCUM. Og hva tror du verdien på Lennon er nå? Etter å tjent utrolige £16 mill på Carrick er det naturlig at de bruker noe til å forsterke laget. De kjøpte Berbatov for nesten £11, men nå er det snakk om at Scum vil kjøpe ham for £27 mill. Som du sikkert ser her, har Tham klart å fått til en stor verdiøkning på hver eneste spiller. Å si at dette er ufornuftig klubbdrift, faller på sin egen urimelighet,Ja, de har gjort bommet på noen østeuropeere. Men etter at Martin Joel tok over har de nesten ikke gjort et bomkjøp.

Fellesnevneren for alle disse klubbene er at de kjøper godt, og at de er i stand til å øke verdien på kjøpene betraktelig. Hvis du derimot gjør som chelsea og kjøper spillere til £30 mill pund så klarer du aldri å realisere denne summen igjen gjennom et salg. £30 mill er maksverdi og uteblir resultatene kan det få katastrofale følger for klubben. Dette er etter min mening en mye mindre fornuftig måte å drive en klubb på. Og jeg vil ikke at Newcastle skal kjøpe dritdyre spillere og ende opp som Leeds hvis de mislykkes

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #91 på: 27. Mai 2007, 14:45 »
asså det gjør meg svært lite om vi kjøper spillere for 500 mill. vil heller det og kjempe om top 4 , enn og ligge 5 poeng unna ned rykk som nå.
lt;3 Newcastle <3

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #92 på: 27. Mai 2007, 15:18 »
Hehe det du sier styrker jo bare mine argumenter. Ja Tottenham har gjort mange bra kjøp, og verdiene på noen av dem har sannsynligvis steget. Sier du at de IKKE er et kjøpelag fordi de får solgt spillere de har kjøpt??

Om du kjøper bra eller dårlige spillere er du vel fortsatt et kjøpelag???!!! Chelsea har mye penger, og kjøper spillere deretter. Everton feks har ikke så mye penger og kjøper spillere deretter. Skal man ikke være et kjøpelag må man satse på eget akademi og bosman spillere...

Jeg vil heller bruke masse penger på profiler og talenter og kjempe om tittelen om noen år enn å rave rundt i ingenmannsland med en haug av gratis middels spillere!

Edit: Fra Wikipedia: Henry then moved to Italian giants Juventus, but after a disappointing season playing on the wing, he joined Arsenal for a fee of £10.5 million in 1999.
« Siste redigering: 27. Mai 2007, 15:20 av aDDis »

localhero

• NewUtd-teamet
  • Supersub
    • Vis profil
« Svar #93 på: 27. Mai 2007, 15:20 »
Godt innlegg InspectorC, men tviler på at Ballack har 1,5 mill. pund i ukelønn..  8)

Nei Ballack har 1,5 mill kroner i ukelønn... Terry og Lampard ble jo irriterte fordi de ikke fikk mer enn 1,3 millioner i uka...
'I'd like to play for an Italian club, like Barcelona.' - Mark Draper

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #94 på: 27. Mai 2007, 15:40 »
Godt innlegg InspectorC, men tviler på at Ballack har 1,5 mill. pund i ukelønn..  8)

Nei Ballack har 1,5 mill kroner i ukelønn... Terry og Lampard ble jo irriterte fordi de ikke fikk mer enn 1,3 millioner i uka...

Jeg kjenner jeg fikk litt sympati for godeste Frank nå ja. Liten klump i halsen eller magen, eller var det endetarmen når jeg kjenner ordentlig etter?
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #95 på: 27. Mai 2007, 17:38 »
Hehe det du sier styrker jo bare mine argumenter. Ja Tottenham har gjort mange bra kjøp, og verdiene på noen av dem har sannsynligvis steget. Sier du at de IKKE er et kjøpelag fordi de får solgt spillere de har kjøpt??

Om du kjøper bra eller dårlige spillere er du vel fortsatt et kjøpelag???!!! Chelsea har mye penger, og kjøper spillere deretter. Everton feks har ikke så mye penger og kjøper spillere deretter. Skal man ikke være et kjøpelag må man satse på eget akademi og bosman spillere...

Jeg vil heller bruke masse penger på profiler og talenter og kjempe om tittelen om noen år enn å rave rundt i ingenmannsland med en haug av gratis middels spillere!

Edit: Fra Wikipedia: Henry then moved to Italian giants Juventus, but after a disappointing season playing on the wing, he joined Arsenal for a fee of £10.5 million in 1999.

Vi blir tydeligvis ikke enige unge mann. Vi kan avslutte argumentasjonenrekken med å si at jeg selfølgelig har rett og at du tar feil..hehehe  ;D ;)

st0ne

• Benkvarmer
  • **
  • Alan Shearer, The Magic Number 9!
    • Vis profil
« Svar #96 på: 27. Mai 2007, 20:14 »
Vell nå er det ikke noe problem å hente in spillerne jeg har håpa på. Micah Richards 15-20MP Leighton Baines 5MP. Dar har vi minimum 20MP igjen, og fått inn meget passende og fantastiske spillere, som er god nå og har en god framtid.

Om dette blir tilfelle, så skal jeg springe naken ned Karl Johans Gate med et stort NUFC flag  ;D
Live The Dream, Newcastle United!

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
« Svar #97 på: 27. Mai 2007, 20:34 »
Gjer me 15-20 mill for Richards blir eg litt pissed. Faen kan jo få inn 5-6 gode talent fra andre europeiske ligaer for samme sum. Men eg har tro på at Big Sam vet hva han gjer, og trur ikkje han bruker 15-20 mill på ein speler som bare har den prislappen fordi han er engelsk.
Newcastlesupporter siden 1992

st0ne

• Benkvarmer
  • **
  • Alan Shearer, The Magic Number 9!
    • Vis profil
« Svar #98 på: 27. Mai 2007, 20:42 »
Jeg tror nå at Micah Richards faktisk er verdt det, mye bedre å ha et engelsk KJEMPE talent, enn 5-6 gode talenter fra utlandet. For Micah Richards er faktisk en ny Sol Campell og Rio Ferdinand til sammen i mine øyne. Han er MEGET dyktig. Siden han til og med har spillt mange kamper i verdens tøffeste liga, så vil han passe myyyyye bedre enn andre europeiske talenter inn i Newcastle. Micah Richards er allerede på det nivået de andre talentene vil være om 3-4 år, og om 3-4 år, så er Micah Richards på landslaget.

For de Europeiske talentene er ikke dyre antakeligvis, og hvis de er det, er de av samme sort som Micah Richards og dyre. Derfor mener jeg at vi kan ta en råsjangs på Micah Richards, for han har jeg virkelig stooor tro på.
Live The Dream, Newcastle United!

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #99 på: 27. Mai 2007, 23:04 »

Jeg kjenner jeg fikk litt sympati for godeste Frank nå ja. Liten klump i halsen eller magen, eller var det endetarmen når jeg kjenner ordentlig etter?

der har du et bilde jeg helst ikke vil ha på netthinna mi... :o

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #100 på: 27. Mai 2007, 23:19 »
Gjer me 15-20 mill for Richards blir eg litt pissed. Faen kan jo få inn 5-6 gode talent fra andre europeiske ligaer for samme sum. Men eg har tro på at Big Sam vet hva han gjer, og trur ikkje han bruker 15-20 mill på ein speler som bare har den prislappen fordi han er engelsk.

Me har da øst ut nesten slike summer for offansive spillere i ein årekke. På tide Forsvaret får ein superstjerne.
Richards hadde vert ein draum. Taylor og Ricahards trenger bare 2 til da så har me Englands beste og mest talentfulle forsvar. Hadde ikkje det vert sjukt så veit ikkje eg.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #101 på: 27. Mai 2007, 23:51 »
mener å ha lest at micah ville være et år til i city, da han nesten kan velgeå vrake neste sesong. Han ville forbedre spillet sitt 1 år til før han gikk til en av de 4 store. Vi er ikke en av de 4 store, men hvis vi får det bra til neste år, kan det hende vi har en sjangs på ham.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #102 på: 28. Mai 2007, 07:59 »
Enig! Å bruke 15-20 millioner pund på en slik spiller er bare noe forbanna tull! Man kan finne like gode og faktisk mye bedre spillere til sikkert 1/3 av de prisen vi evt måtte ha betalt for Richards utenfor England! Dessuten synes jeg ikke han er helt eksepsjonell, ihvertfall ikke enda! Med andre ord, jeg vil ikke vi skal bruke så mye penger kun på en spiller fordi han er engelsk, og KANSJE kan bli en ny Campell eller Ferdinand! For akkurat det er Richards VELDIG langt unna å være foreløpig!

Skal vi punge ut med £15-20 millioner for en spiller, ja da håper jeg det er en stjernespiller som har prestert på øverste nivå og bekreftet sitt potensiale og talent slik at vi vet hva vi får!

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #103 på: 28. Mai 2007, 08:22 »
Det er vel heller absolutt ingenting som tyder på at Big Sam skal svi av så mye på en spiller uten de store merittene. Det vil være totalt motsatt av hva Sam er blitt kjent for i sin tid i Bolton.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #104 på: 28. Mai 2007, 09:33 »
Chelsea har hatt problemer på midtstopperplass i år så jeg er redd for at han kan gå dit. Ellers har de andre såkalte topplagene bra dekning på midtstopperplass. Vi er jo en stor klubb og han vet han går rett inn på laget og at det kanskje lukter kapteinsbind hvis han er lojal. Siden Woody har vi bare hatt forsvarskløner, bortsett fra Taylor