20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Sir John Hall har solgt aksjene sine i NUFC  (Lest 26065 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Sir John Hall har solgt aksjene sine i NUFC
« Svar #75 på: 26. Mai 2007, 19:57 »
Vil ikke at Newcastle skal bli et rent kjøpelag.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #76 på: 26. Mai 2007, 22:13 »
Vil ikke at Newcastle skal bli et rent kjøpelag.

Alle lag er jo kjøpelag. Hvor mange spillere på dagens lag har vi ikke kjøpt liksom...

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #77 på: 26. Mai 2007, 22:41 »
Joda. Så klart kjøper vi spillere. Men når vi først skal gjøre det bra vil jeg ikke at vi skal bli som Chelsea - vinne pga penger.

Og vi har da mange som er tatt opp fra akademiet.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #78 på: 26. Mai 2007, 23:32 »
Joda. Så klart kjøper vi spillere. Men når vi først skal gjøre det bra vil jeg ikke at vi skal bli som Chelsea - vinne pga penger.

Og vi har da mange som er tatt opp fra akademiet.

så vi skal kjøpe litt dårligere spillere slik at vi ikke blir som chelsea? de som vinner har alltid brukt penger... sånn vil det alltid være.

ja vi har noen fra akademiet i a-stallen, men er vel bare taylor som kan kalles en førstelagsspiller av dem.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #79 på: 26. Mai 2007, 23:36 »
Så klart skal vi bruke penger. Men jeg vil aldri se oss bli et suksesslag BARE fordi vi har penger.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #80 på: 27. Mai 2007, 01:37 »
Så klart skal vi bruke penger. Men jeg vil aldri se oss bli et suksesslag BARE fordi vi har penger.

Kan du fortelle meg ett annet lag som ikke bruker penger og ikke er et kjøpelag? Og som samtidig har suksess da...

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #81 på: 27. Mai 2007, 11:29 »

Kan du fortelle meg ett annet lag som ikke bruker penger og ikke er et kjøpelag? Og som samtidig har suksess da...

Everton, Bolton og Tham er gode eksempler. De to førstnevnte har oppnåd mye med  begrensede midler. Bolton har kommet så langt pga av meget smarte kjøp, Everton er en av de beste talenutviklerne og Tham har en fornuftig lønns- og kjøpspolitikk som gjør at klubben har lite gjeld og faktisk tjener penger. Men det beste eksemplet er Arsenal. Den dyreste spilleren i Arsenal er Reyes, og han kostet rundt £16. Men før ham var den dyreste spilleren de noen gang hadde kjøpt Wiltord som kom for £10 mill. Og da snakker vi om et lag som har hatt og har meget gode spillere som Henry, Viera, Cole (egen stall), Bergkamp, Pires, Cambell, Ljungberg, Lauren og Wiltord. Alle disse spillerne var veldig insturmentale i glansperioden til Arsenal. Og kun EN av de kostet over £7-8 mill og det var Wiltord.

Det jeg og de som er enige med meg prøver å si er at du må differensiere mellom det å kjøpe smart som Tham og Arsenal og det chelsea har gjort. Chelsea har kjøpt bare for å kjøpe har jeg inntrykk av uten hensyn til langsiktighet og om spillere passer inn i laget. Ballack er et godt eksempel. De tilbyr ham 1,5 mill pund i uka fordi de vil ha enda et stort navn på uttaksblokka. Det er ikke nøye om Ballack er vedig lik Lampard i spillestil. Akkurat som Gerrard og Lampard. Og vi så alle hvordan det gikk med England i VM.

Å kjøpe smart forutsetter faktisk at klubben har utviklet kompetanse til å oppdage hvilke spillere som er gode og som har potensiale til å bli enda bedre. Slike lag vet at det er verdt å betale £7 mill for en spiller fordi de vet med brukbar sannsynlighet at om et par år er spilleren verdt kanskje £12 mill. Samtidig innebærer dette en forståelse fra manager, treningsapparat at nyervervelsen i begynnelsen kan ha en del dårlige kamper. Men pga at apparatet har tro på både sin egen trenerkompetanse og tro på spilleren, er klubben villig til å ta denne risikoen. En slik politikk krever tålmodighet, langsiktighet, og ikke minst dyktighet. En slik måte å drive klubben på er det ikke alle som klarer. En klubb som driver på denne måten vil jeg ikke kalle for et "kjøpelag." Ja, de kjøper spillere, men de gjør det på en helt annen måte enn Chelski. Jeg ville vært vanvittig mer stolt av klubben min om de hadde gjennomført en slik politikk. Hvor utrolig mye bedre er det ikke å se en spiller score som kommer fra klubbens talentavdeling eller som var et utskrevet blad før klubben kjøpte og UTVIKLET ham?

Og til slutt: Suksess er relativt. Det er veldig få klubber som er i stand til å vinne CL uten at det krever dyre spillerkjøp. Scumsupportere i Norge mener selvsagt at alt annet enn The Double er en fiasko. For meg har suksess vært om Newcastle kvalifiserer seg til CL. Jeg ville ha vært på gråten om de har klart å tatt igjen EN pokal i løpet av sesongen. Først når castle kvalifiserer seg til CL kontinuerlig vil jeg øke mine forventninger til suksess. Suksessen kommer uansett ikke nå, men kanskje om 5 til 10 år. Og da er det forhåpentligvis et resultat av fornuftige kjøp og langsiktig tenkning og ikke et resultat av at en russer kom inn og redda klubben fra en finansiell krise og ga oss fullmakter til å kjøpe spillere fra øverste hylle.
« Siste redigering: 27. Mai 2007, 11:36 av InspectorC »

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #82 på: 27. Mai 2007, 11:46 »
Ikke tvil om at Mike Ashley har planene klare- Han har angivelig satt av £400Mill til å gjøre Newcastle om til en av verdens største klubber i løpet av de neste 5 årene. Big Sam får £45 mill til spillerkjøp i år, men det forventes samtidig at vi skal kjempe om CL-kvalik. Ellers skal vi vinne tittelen i løpet av 3 år og være utfordrere til CL tittelen i løpet av 5!

Alt dette i følge Sunday Sun

djmattis

• Gjest
« Svar #83 på: 27. Mai 2007, 13:30 »
Merkelig at de samma personene som klager på at vi taper mye, nå klager på at vi faktisk har muligheten for å vinne noe.

localhero

• NewUtd-teamet
  • Supersub
    • Vis profil
« Svar #84 på: 27. Mai 2007, 13:34 »
45 millioner pund er en god del penger... Vi kan virkelig være med å kjempe om de største stjernene med så mye penger!
'I'd like to play for an Italian club, like Barcelona.' - Mark Draper

Grundemaister

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #85 på: 27. Mai 2007, 13:34 »
Godt innlegg InspectorC, men tviler på at Ballack har 1,5 mill. pund i ukelønn..  8)

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #86 på: 27. Mai 2007, 13:48 »
Everton, Bolton, Tham (tottenham??) og Arsenal har jo fortsatt brukt penger. Vil heller ikke kalle Everton og Bolton sukserike lag. Bolton har vel hatt en sesong hvor de har overprestert som faen, akkurat som Reading. Innen 1-2 år er de nede i Wankership der de hører hjemme. Everton er sånn typisk 6-13 plass lag. De kommer aldri høyere hvis de ikke begynner å bruke mer penger.

Hvis du med Tham mener Tottenham kan du på INGEN måte si at de ikke bruker penger. Berbatov kosta £10,9mill, Jenas betalte de £7mill for som senere har steget til £9mill, Keane og Defoe kosta £7mill hver, Rebrov £11mill (!!!), Postiga £6,25mill og i tillegg har de hatt så utrolig mange drittspillere fra typisk øst europa som har sugd skikkelig. Men de skal ha for at de har hatt mange smarte kjøp de siste sesongene med en bra lønnspolitikk...

Arsenal ja, hvor skal jeg begynne... For det første kosta Henry £10,5mill, og etter de slutta å bruke store penger har det bare gått en vei, nedover. De har jo null sjanse å ta plassen ifra Chelsea og United (og neste sesong Liverpool som har fått mye penger å rutte med).

Ingen kan påstå at disse ikke er kjøpelag, men det har jeg ingen problemer med. Sånn er fotballen blitt. Det kommer ikke MANGE opp fra egne avdelinger som virkelig slår til.

Ballack kom forresten som bosman spiller til Chelsea, og du bruker det mot dem at han får mye i lønn, men samtidig roser du Arsenal som fikk Campbell på bosman og han fikk jo ikke høy lønn nei ;)
« Siste redigering: 27. Mai 2007, 14:10 av aDDis »

Are

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #87 på: 27. Mai 2007, 13:50 »
bare fordi vi nå har fått nye ressurser (disse 45mill) betyr ikke det at alle disse pengene skal brukes opp. håper ikke at vi kommer til å gjøre som celski og betale blodpris for spillere, for når de andre klubbene vet at du har mye penger så har de en tendens til å presse prisene opp.

Noe av det geniale med Big Sam var jo at han kjøpte gode spillere til lave priser. Dette må han fortsette med, for det virker som at spillere som kommer for veldig mye penger til tider får for mye press på seg, forventningene kan rett og slett bli for store. Ta for eksempel Sibbe som kom til klubben billig og som overraska positivt, mens Owen var svinedyr og er milevis unna de forventningene vi hadde når han kom.

borbis

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #88 på: 27. Mai 2007, 14:04 »
Fantastiske nyheter dette her. No kan vi endelig kjøpe spillerne vi trenger. Trenger ikke å være så redd for pris og alt det der. Dette er bare positive nyheter for Newcastle. Men det kommer til å bli et stort press på Big Sam, et press jeg tror han vil klare å takle.
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs

?It wasn?t the hand of God. It was the hand of a rascal. God had nothing to do with it.?

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #89 på: 27. Mai 2007, 14:05 »
Godt innlegg InspectorC, men tviler på at Ballack har 1,5 mill. pund i ukelønn..  8)

Heheh..Bomma der ja, 1,5 mill norske kroner mente jeg selvsagt...