20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Sir John Hall har solgt aksjene sine i NUFC  (Lest 26043 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

oeyhope

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sir John Hall har solgt aksjene sine i NUFC
« på: 23. Mai 2007, 15:50 »
Virker som det ligger ett salg av Newcastle i luften.

Flere aviser melder om att Sir John Hall har solgt sine aksjer til Mike Ashley, grunnlegger av SportsWorld.

Sitat
Billionaire businessman Mike Ashley's company has agreed to buy 41.6% of Newcastle shares for over £55million from Sir John Hall.

Som sagt flere seriøse nyhetsbyråer som Reuters og diverse børser melder om dette.

Hva tror dere? Forsvinner Sheppard også nå?  ;D

oeyhope

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: Sir John Hall har solgt aksjene sine i NUFC
« Svar #1 på: 23. Mai 2007, 15:52 »
BBC melder dette nå også:

Sitat
Billionaire businessman Mike Ashley has bought a 41.6 per cent stake in Newcastle ahead of a proposed takeover.

Ashley, who made his fortune in retail and in February floated Sports Direct, has paid Sir John Hall and his family £55million for the stake.

Ashley has offered to buy the rest of the club's shares at the same price, which would value the St James' Park outfit in the region of £133million.

Stock Exchange rules mean that St James' Holdings Limited, Ashley's bid vehicle, must now make a cash offer for the remaining shares, around 29.8 per cent of which belong to chairman Freddy Shepherd.

Edit:
Informasjon om Mike Ashley finnes her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Mike_Ashley_(businessman)

Virker jo som en hyggelig kar :)
« Siste redigering: 23. Mai 2007, 15:54 av oeyhope »

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 23. Mai 2007, 15:55 »
Skysports og newutd.no melder det samme, så dette stemmer garantert :)

Dette kan være fantastiske nyheter for oss, og snakker om et perfekt tidspunkt!!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 23. Mai 2007, 16:02 »
Billionaire businessman Mike Ashley has bought a 41.6 per cent stake in Newcastle ahead of a proposed takeover.

Ashley, who made his fortune in retail and in February floated Sports Direct, has paid Sir John Hall and his family £55million for the stake.

Ashley has offered to buy the rest of the club's shares at the same price, which would value the St James' Park outfit in the region of £133million.

Stock Exchange rules mean that St James' Holdings Limited, Ashley's bid vehicle, must now make a cash offer for the remaining shares, around 29.8 per cent of which belong to chairman Freddy Shepherd.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 23. Mai 2007, 16:04 »
Sir John Hall

?I have been associated with the direction of Newcastle United for nearly 20
years. In that time, I have led the club and, before I retired, led the team responsible for the modernisation of the club we all see today.

It is now time for me to move on and let others take up the challenge of competing in the global market place.

Mike Ashley is a major player in the sporting world and I am convinced that he is the right person to take my place and take the club forward. I am sure he will be good for the club and its loyal fans and indeed for the region. I wish him the very best and hope he enjoys it as much as I have.

Finally, I would like to thank all the fans for their support whilst I was at the helm and would ask them to lend the same level of support to Mike. He has my full backing.?
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Captain Scott

• Supersub
  • Newcastle United <3
    • Vis profil
« Svar #5 på: 23. Mai 2007, 16:05 »
Kom som et sjokk... Helt utrolig. Har verken hørt rykter eller noe å så plutselig kommer denne nyheten! Utrolig!! ;D
Howay the Lads!

Noreng

• Gjest
« Svar #6 på: 23. Mai 2007, 16:08 »
MONEY MONEY MONEY!  ;D

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #7 på: 23. Mai 2007, 16:10 »
MONEY MONEY MONEY!  ;D

Det at vi nå blir kjøpt opp ser jeg på som meget positivt, men ikke på grunn av pengene. Sannsynligheten for at Shepherd forsvinner har aldri vært høyere, og det ville vært fantastisk å bli kvitt verkebyllen vi har slitt med i lang lang tid.

Jeg håper heller ikke at vi får x antall millioner pund til spillerkjøp på samme måte som Chelsea. Jeg håper vi baserer våre kjøp på inntekter og ikke på ren pengedoping.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 23. Mai 2007, 16:29 »
 :o
Har jo ikkje fått tid til og fordøya det andre positive tinga som har skjedd i det siste jo! ;D
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

oeyhope

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 23. Mai 2007, 16:41 »
Wow, virkelig uventa nyheter dette... Får håpe vi blir kvitt Freddy og da!

Hvordan er dere så sikre på at dette betyr money money?? Mulig han ser på dette som et investerings prosjekt og ikke vil bruke mye penger på spillerkjøp

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 23. Mai 2007, 16:44 »
Kan noen fortelle meg hvor "rik" denne Mike Ashley er?

Audioslave

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #12 på: 23. Mai 2007, 16:50 »
MONEY MONEY MONEY!  ;D

Det at vi nå blir kjøpt opp ser jeg på som meget positivt, men ikke på grunn av pengene. Sannsynligheten for at Shepherd forsvinner har aldri vært høyere, og det ville vært fantastisk å bli kvitt verkebyllen vi har slitt med i lang lang tid.

Jeg håper heller ikke at vi får x antall millioner pund til spillerkjøp på samme måte som Chelsea. Jeg håper vi baserer våre kjøp på inntekter og ikke på ren pengedoping.

Helt enig, vi må ikke bli Cheski 2. Men tror også sannsynligheten for det er liten. Angående Sheperd, er jeg redd for at han blir sittende en stund til, men det er virkelig lov å håpe!

Petter Sunde

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #13 på: 23. Mai 2007, 17:03 »
Kan noen fortelle meg hvor "rik" denne Mike Ashley er?

Den 25. rikeste i England. god for £1900 mill. Var god for £1000 i 2006, så har tjent fett dette året!

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 23. Mai 2007, 17:10 »
Dette er jævlig gode nyheter, da vi kanskje blir kvitt Freddie også!

Og blir vi kvitt det, er vi inne i en HELT ny epoke enten vi vill det eller ikke!
Da har vi en ny manager og et nytt styre.  

Jeg tror ikke Mike Ashley vil se på dette som en måte å tjene penger på.
Jeg forstår det slik at han selger sportsvarer til mannen i gata, og det blir ikke akkurat god reklame å fortjene seg på et fotball lag.

Jeg håper vi får 30-40 millioner pund å splashe ut på kvalitetspillere.
Det er slik fotballen har blitt nå, og nå kommer liverpool og arsenal til å gjøre det samme som Chelsea.

men det er bare ønsketenkning. Er ikke sikkert vi får en dritt.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /