20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Sam Allardyce  (Lest 82027 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Sam Allardyce
« Svar #180 på: 25. Nov. 2007, 19:18 »
Sam må nok slutte med sitt  defensivt spillestill. Lange baller oppe mot 2 mann på topp og resten er nesten i forsvaret. Det går ikke det. Newcastle og defensivtspillestill klinger ikke.

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #181 på: 25. Nov. 2007, 19:30 »
Sam må nok slutte med sitt  defensivt spillestill. Lange baller oppe mot 2 mann på topp og resten er nesten i forsvaret. Det går ikke det. Newcastle og defensivtspillestill klinger ikke.

Lange baller kan nok fungere til en viss grad, men da må det være en viss plan og mening over det - og da er det livsviktig at vi flytter etter midtbanen som kan vinne andreballer. Slik jeg observerte det igår gjorde man ikke det. Det ble altfor stillestående og slapt.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #182 på: 25. Nov. 2007, 20:16 »
Ifølge dagens VG (papirutgave) skriver journalist Robert Simsø følgende:
"Ifølge The Times er flere av spillerne misfornøyde med Allardyce".

The Times er jo en meget seriøs avis, og jeg lurte på om det er noen andre som har fått dette med seg, og om de evt kan legge ut en link til hele artikkelen?

Om dette stemmer kan plutselig Allardyce sin tid som manager hos NUFC bli ganske kortvarig!

Hvis det stemmer at mange av spillerne faktisk er misfornøyde er mitt spørsmål: har de egentlig noen grunn til å være misfornøyd? Hva er det Big Sam gjør som er galt, og er spillerne egentlig berettigeget å klage så tidlig under "et nytt regime" i klubben, eller har vi en haug med spillere med dårlige holdninger?

Så en litt annen ting Frode: det der med om Allardyce skryter på seg noe som ikke er tilfelle, og i såfall lyver: var det ikke en stund tilfelle at dette var den beste seriestarten på en 10 års tid eller noe? Mener liksom det ble sagt en del om det en stund uten at noe protesterte nevneverdig? I såfall vil jo noe slikt forandre seg veldig fort og bli vanskeligere å vanskeligere å opprettholde for hver kamp som går....
Klagingen kan vel komme som resultat av fotballen han spiller og står for, taktiske valg, osv. Er jo ikke noen som helst tvil om at han ikke utnytter de gode kvalitetene som spillerstallen besitter! Mye defensive og feige valg, og slik vi spiller fotball nå kan vi like godt selge både Emre, Owen og Martins! Vi utnytter ikke kvalitetene dems og gjør dem dårlige.

På en annen side er det heller ikke bra om det har seg slikt at spillerne allerede har begynt å klage og viser seg å være sære og egne personligheter. Men det var slik Roeder slet med og også Souness og Robson hadde dette problemet, så det er ikke noe nytt!

Det siste du nevner, at han skryter på seg gode resultater, jeg husker det sto en artikkel om det på nufc.com som tilbakeviste kraftig Big Sam sine uttaleleser om at han hadde ført NUFC til sin beste sesongstart på 11 år! Tror også det sto noe om dette på forumet til newcastle-online.com. Er ikke sikker, men jeg tror det var etter kampen mot Portsmouth han kom med disse uttalelsene.
Slik jeg ser det er det unødvendig å komme med slikt tull som ikke stemmer!

Til sist, jeg har aldri likt spillestilen til Allardyce og kommer nok aldri til å like den heller om ikke noe drastisk skjer. Og slik som vi har spilt i det siste har jeg faktisk allerede begynt å tvile på om Big Sam var det riktige valget. Jeg håper at han er det, men jeg har begynt å tvile!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #183 på: 25. Nov. 2007, 20:32 »
Her har dere artikkelen jeg var ute etter! The Times er jo en ganske så seriøs avis og dette er ikke akkurat positivt for Sam Allardyce! Overskriften sier sitt, "Unrest in the dressing-room adds to trouble for Sam Allardyce"!

http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/football/premier_league/newcastle/article2933696.ece

Edit: slik spillerne har opptrådt i de 2-3 siste kampene vitner om at kansje alt ikke er som det skal være, men håper Big Sam klarer å snu denne stormen som nå tydligvis har kommet fra både spillere og fans.......
« Siste redigering: 25. Nov. 2007, 20:37 av Frode »

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #184 på: 25. Nov. 2007, 20:42 »
Her har dere artikkelen jeg var ute etter! The Times er jo en ganske så seriøs avis og dette er ikke akkurat positivt for Sam Allardyce! Overskriften sier sitt, "Unrest in the dressing-room adds to trouble for Sam Allardyce"!

http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/football/premier_league/newcastle/article2933696.ece

Edit: slik spillerne har opptrådt i de 2-3 siste kampene vitner om at kansje alt ikke er som det skal være, men håper Big Sam klarer å snu denne stormen som nå tydligvis har kommet fra både spillere og fans.......

Alt er nok ikke som det skal være, og det ser vi på banen også. Man skulle jo tro at spillerne under en manager som Big Sam iallefall mante til en viss innsats og at de hadde vilje til å vinne fotballkamper, men slik er det ikke. Og det er alamerende. Det som også er spesielt, er at han så tidlig som Newcastle-manager har fått deler av fansen i mot seg. Selv Souness fikk ikke så hard medfart av fansen i begynnelsen i Newcastle. Om det ikke blir bedring i spillet og resultatene før jul, så tror jeg han får det tøft.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #185 på: 25. Nov. 2007, 21:04 »
Både Roeder og Souness tok over i sesongen, når laget hadde spilt dårlig over tid. Da er det helt normalt at man får eb respins i en 5-10 kamper, så snur det ofte igjen, som med Roeder og Souness. Big Sam derimt tok over i sommer, og hadde laget en hel sommer. Da får han ikke den responsen med en gang da sesongen begynner. Tror det beste for klubben vil vere å la Sam sitte denne sesongen.

Det eg mener er det store problemet vårt nå, er at vi ikke har noe som helst kantspill. Greit at vi har Zog på banen, men han er ikke en slik bred ving som Milner. Det førdte som dkjer når Milner kommer inn, er at han slår bortimot det første innlegget fra Newcastle i hele kampen, men Viduka setter ikke sjansen. Det var offside, men det er en annen sak...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #186 på: 25. Nov. 2007, 22:27 »
Jeg er enig i det. Vi får mange flere innlegg fra kant med Milner på banen. Problemet mot Liverpool var at Viduka var så forferdelig dårlig at han sto flere hundre meter offside hver eneste gang. At han satte offsidesjansene i mål, har liten betydning, annet enn at det viser at Viduka er en målscorer.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #187 på: 26. Nov. 2007, 13:15 »
Noen som vil høre intervju med Allardyce.....makan til selvmedlidenhet og "synes synd på seg selv intervju" skal man lete lenge etter......Han trøster seg blant annet med at det er flere lag som gjør det dårligere enn oss for øyeblikket og at klubben har sparket trenere for tidlig før....Hva med å vise litt GUTS, Allardyce? Hva med å si rett ut at mot blackburn, da skal vi virkelig kjempe.....Neida, han bare skyver saken unna og sier at det vil ta tid før vi blir et godt fotballag.....

http://www.skysports.com/video/0,20285,12606_2921709,00.html
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #188 på: 26. Nov. 2007, 14:26 »
Huff, nei no er snart min tålmodighet i ferd med å ta slutt også. Eg så lyst på det for ein månads tid sidan, men no blir det berre verrre og verre. Kampen mot Liverpool er noko av det verste eg har sett bli prestert av eit PL-lag på heimebane, var rett og slett flaut å sitte å sjå på. Trudde bunne var nådd mot Pompey, men neida, dette var mykje verre. Taktikk og lagdisponering i denne kampen var forferdelig. Greit nok vi treng ikkje spele underholdande og offensivt dersom det gjer resultat, men trur alle veit at vi kunne klart bedre med å satse på det vi er brukbare på , spele langs bakken og satse på ein offensiv spelestil.

No er det faen meg kjedelig å sjå på , og viktigast av alt, Newcastle er heilt totalt elendige om dagen. Eg forventar langt bedre spel på heimebane enn dette, og om det ikkje betrar seg syns eg det er på tide med forandringar igjen. Så forbanna lei av at manager etter manager skal feile i Newcastle, og denne gangen hadde eg virkelig trura. No er det tilbake til gamle synder. Det e faen ikkje lett å være Newcastle supporter.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #189 på: 26. Nov. 2007, 15:42 »
Det har vert lett å vere Newcastle supporter. Om vi ser bort i fra mangel på trofeer.
Så fort vi har begynt å syte, så har manageren blitt sparka. Det jo ikke tvil at oom vi hadde beholt managere som andre klubber jør, så hadde vi hatt trofeer i skapet som ikke var antikk. Vi må gi Sam denne sesongen, så lenge det ikke kan vere truende for plassen i premier league!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #190 på: 26. Nov. 2007, 16:00 »
Enig med Sebastian her. Vi kan ikke begynne å engang tenke på å kaste Big Sam allerede nå. Vi må gi mannen minimum en hel sesong, før vi engang tenker tanken på å avskjedige ham. Når kalenderen viser april/mai 2008, kan vi for alvor ta opp igjen diskusjonen om hvorvidt han er rett mann eller ikke.
Det som er viktig denne sesongen er at vi i det minste forbedrer oss betraktelig i forhold til i fjor, på alle mulige fronter. Så langt gjør vi det ikke veldig bra. Resultatene som sådan er noget bedre, men vi kan ikke fortsette å tape og tape i evigheter.

Jeg mener vi må la være å være så opphengt i spillestil. Ja, vi er bortskjemt med offensiv, angrepsvillig fotball, med flott kombinasjonsspill på vingene. Men vi må gi Big Sam muligheten til å vise at hans spillestil kan være like så effektiv. Alle er vi skuffet og forbannet etter begredelige forestillinger i det siste. Ingen av oss liker å se det. Ingen av oss liker å se at vi blir rundspilt etter alle kunstens regler av lag som er fullt på høyde med oss. Og vi forlanger alle å se en snarlig bedring i holdningen til kampene og vi ønsker alle å se mer vinnervilje.

Men skittentøysvasken skal vi ta ETTER sesongen. Det er på tide at vi lærer av gamle feil. Hva hjelper det å ta skittentøysvasken etter halvspilt sesong? Mye kan skje på et halvår. Mye kan skje etter nyttår. Og mye kan fremdeles skje FØR jul. Kan hende overrasker vi alle og spiller en fantomkamp mot Blackburn. Kan hende tar vi en kraftig revansj hjemme mot Arsenal. Vi kan ikke ta sorgene på forskudd. Jeg forlanger at Big Sam sitter ut sesongen, med mindre vi skulle tape de 10 neste kampene våre på like begredelig måte som mot Liverpool. Ting kan fortsatt snu seg. Big Sam må fremdeles få penger å handle for i januar, for å forsterke laget ytterligere.

Det er klart, vi tok en risiko ved å ansette en manager som spillestilsmessig står så langt ifra det gamle Newcastle som vi alle lærte oss å elske på starten av 90-tallet. Vi tok en risiko ved å ansette en manager som ikke har ledet en klubb på denne størrelsen tidligere, og vi er vel alle skeptisk til at klubben vår plutselig skal være en skole for uerfarne managere. Men vi kan ikke annet enn å prøve å glemme de forferdelige øyeblikkene vi nylig har vært vitne til, legge det bak oss og i neste kamp late som om alt er i den skjønneste orden.

Og om du trodde det var vanskelig å være supporter av Newcastle, vent til du prøver deg på managerjobben. DET er vanskelig det. Å være supporter er dritenkelt. Bare vi roper høyt nok og lenge nok på forandring, så får vi det som vi vil. Men har det ført med seg noe godt? Alle disse skiftene har jo bare satt oss tilbake, eller er det bare jeg som fantaserer, og er det slik at Souness og Roeder var det beste som noen gang har hendt oss, og at Big Sam er den store, stygge ulven som prøver å forandre på noe som er så perfekt?

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #191 på: 26. Nov. 2007, 17:51 »
For hvert år blir presse større. 81 år uten ligagull. Da begynner det å haste på en måte.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #192 på: 26. Nov. 2007, 18:00 »
Vi har ventet siden 1969 på å vinne et trofé. Da tåler vi å vente ett eller to år til. Selv om vi har ventet 81 år på ligagull, så kan vi ikke forvente at det skjer med en gang. Da Robson overtok så jeg for meg at vi kanskje kunne kjempe om ligagullet rundt 2005. I 2005 var ikke Robson lenger manager. Forstå det den som kan.

Og siden den gang har vi hatt to managere som har vært skjelt ut omtrent fra dag 1, og som har fortjent all kjeften de har fått.
Men da må vi også tenke på at Robson trengte to år på å gjøre laget sitt slagkraftig. Ja, han overtok et langt dårligere mannskap enn Allardyce, bevares. Men det betyr ikke at vi kan forvente suksess umiddelbart. 11 gode spillere utgjør ikke nødvendigvis et godt lag. Selv om Mourinho på mange måter kom til dekket bord i Chelsea, hadde de aldri blitt to ganger ligamestere, to ganger CL-semifinalister og vunnet 5 trofeer tre år, uten at Mourinho eller en mann av hans kaliber hadde vært manager. Ranieri hadde aldri i verden greid det samme. Og jeg tviler på om Avram Grant vil greie noe i nærheten av det samme, om han blir sittende etter denne sesongen.

Vi må være litt tålmodige skal vi vinne et trofé. Vi må bare tåle å vente litt til, når vi først har ventet i snart 40 år. Et FA-cup trofé kan jo faktisk komme allerede denne sesongen, men da må vi uansett vente til mai.

Vi vinner ikke et trofé i morgen uansett.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #193 på: 26. Nov. 2007, 18:08 »
Jeg syns det er veldig positivt at Sam Allardyce valgte å snakke lenge og rolig med spillerene etter liverpoolkampen, istedenfor å kjefte og smelle som en annen tosk. Det er åpenbart at det er noe galt med gutta om dagen, og jeg tror Sam gjør alt han kan for å finne ut av det.

Nå er det én ting som gjelder: KONTINUITET!

1) Velg en kaptein, "and stick with it". Det nytter ikke å bytte kaptein for hver eneste kamp. Barton i form er for meg en selvskreven kaptein. Emre, Given og Taylor er andre alternativer.

2) Velg én sabla formasjon! Det må være utrolig frustrerende for spillerene å ikke vite om de skal spille 4-4-2 eller 4-3-3!

3) Finn frem til et laguttak, og ikke følg Benitez`rotasjonspolitikk! Selvfølgelig skal det roteres noe, men vi bør kunne tippe cirka hvordan laget skal se ut før enhver kamp. Det er vanskelig for øyeblikket.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #194 på: 26. Nov. 2007, 18:14 »
Det er vel ikke så mange som snakker om ligagull, men det BØR strengt tatt kunne gå an og forvente en plass inne blandt de 10 og at vi ikke driter oss ut på hjemmebane...glem Pompey kampen, den kan settes under kontoen; uheldig og personlige tragedier......Men mot Liverpool tror jeg ikke BigSam trodde på seier på forhånd....et lag som legger seg med 7 mann på egen 16m er dømt til å tape mot et så godt lag som Liverpool! Og fortsetter denne dritfotballen til BigSam er han snart historie..

Taper vi de to neste kampene, så blir det skjebnekamp mot Birmingham.....Men jeg tror faktisk vi vil reise oss..

Allardyce har gjort mer rart en noen annen newcastle-manager når det gjelder taktikk og spillopplegg.... Men forhåpentligvis(hvertfall for hans egen skyld) lærer Allardyce litt også..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM