20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Sam Allardyce  (Lest 82033 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Sam Allardyce
« Svar #195 på: 26. Nov. 2007, 18:27 »
Det er blir helt feil å å si at Sam Allardyce skal sitte ut sesongen uansett og at vi teller opp i mai, for så lett er det ikke!

Om vi ikke begynner å vinne kamper snart, og ikke minst hever spillet betraktlig, bør han få det meget tøft! Om det også er slik at Big Sam har mistet tilliten hos spillerne samtidig som han nå også har fansen mot seg, bør Ashley og Mort sette seg ned å vurdere situasjonen nøye, men gi han noen kamper til å vise at han kan snu dette!

Men om ikke dette bedrer seg når vi kommer til januar så bør Allardyce være ferdig, er liten vits i at han skal få bruke av transfermidler om ikke laget viser fremgang og styret ikke har tenkt å beholde han.

Dette med at spillerne har begynt å vise misnøye mot Allardyce kan vi nesten se på innsatsen under kampene, var jo akkurat lignende tilstander under Roeder, Souness og til dels Robson på slutten. Om så dette stemmer at noen av spillerne ikke liker ledermåten til Big Sam skal han få det tøft i fortsettelsen, og det er synd om det er dette som skal felle han.
Men vi ser fermdeles spillere som gir 100%, og om Big Sam klarer å holde ut litt til (januar), få byttet ut de sære, uproffesjonelle og vansklige spillerne og heller få hentet spillere som vil spille for han og gi 110% for klubben kan dette få en annen slutt en slik det ser ut nå!

Men han har en STOR jobb foran seg de neste ukene eller den neste måneden. Hans "long ball style" eller "kick and run" fotball står ikke høyt i status verken hos meg eller særlig mange andre NUFC supportere, og gjør ikke jobben hans lettere! Men vi må innrømme at det ikke hadde vært særlig gøy og positivt og nok en gang bli satt tilbake til "scratch" ved et managerbytte, så jeg håper at han klarer å ri av denne stormen!

PS! Sist vi hadde en defensiv orientert manager, solgte han et helt vinnerlag og satt klubben flere lysår tilbake i tid, jeg snakker selvfølgelig om Kenny Dalglish. Nå tok riktignok ikke Sam Allardyce over et vinnerlag, men det å skulle få fansen med seg på å spille defensiv fotball skal han få slite veldig med!

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #196 på: 26. Nov. 2007, 18:46 »
Jeg syns det er veldig positivt at Sam Allardyce valgte å snakke lenge og rolig med spillerene etter liverpoolkampen, istedenfor å kjefte og smelle som en annen tosk. Det er åpenbart at det er noe galt med gutta om dagen, og jeg tror Sam gjør alt han kan for å finne ut av det.

Nå er det én ting som gjelder: KONTINUITET!

1) Velg en kaptein, "and stick with it". Det nytter ikke å bytte kaptein for hver eneste kamp. Barton i form er for meg en selvskreven kaptein. Emre, Given og Taylor er andre alternativer.

2) Velg én sabla formasjon! Det må være utrolig frustrerende for spillerene å ikke vite om de skal spille 4-4-2 eller 4-3-3!

3) Finn frem til et laguttak, og ikke følg Benitez`rotasjonspolitikk! Selvfølgelig skal det roteres noe, men vi bør kunne tippe cirka hvordan laget skal se ut før enhver kamp. Det er vanskelig for øyeblikket.

Støtter alle punktene, men det er ikke slik at vi bare kan velge en formasjon og så spille med den. Vi finne frem til den riktig løsningen og så fortsette med dette. Jeg tror Sam ikke  helt vet hvilken formasjon, lagutak eller kaptein som er det beste valget akkruat og derfor prøver ut ulike løsninger. Og er ikke det også fornuftig? Han er helt ny i klubben og kjenner ikke alle spillerne og vet vel heller ikke helt hva som passer dem best. For å finne den beste formasjonen må han prøve ut ulike løsninger og for å finne den beste ellveren må han bruke ulike spillere. Det er frustrerende at vi ikke spiller med samme ellver og samme formasjon hver uke, men vi må prøve å se litt fra Big Sams situasjon og. Når han kom til klubben satt han ikke med noen fasit på hvem som skulle spille og hvilken formasjon vi skulle spille. For å finne ut dette må han prøve ulike ting, og det er vel også lurt at han gjør.

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #197 på: 26. Nov. 2007, 20:17 »
Newcastle uten vingspill kvalifiserer ikke til et fotballag en gang, så jeg tror vi kan konstatere at 4-4-2 er formasjonen som bør spilles.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #198 på: 26. Nov. 2007, 20:57 »
Newcastle uten vingspill kvalifiserer ikke til et fotballag en gang, så jeg tror vi kan konstatere at 4-4-2 er formasjonen som bør spilles.
Jaha, den var ny.
Men da slenger jeg ut en ny vri her da??
Hva med 4-1-3-2 med disse spillerene her..
              Given
Beye-Faye-Taylor-Enrique
              Emre
    Milner-Barton-Zoggy
       Viduka-Martins
Ikke utenkelig dette, eller hva??
Men formasjonen er ikke alt som dere sier. Her er det plass til vingene som for støtte av en angrepsvillig Barton. Med den kreative Emre som kan fore spillerene med lekre baller. Å Emres jobb blir mere defensive slik av vi for en bedre dekning å trygghet bakover. Mens Barton blir den litt mere offensive spilleren i en slags skjeiv 2 sentralt på midten.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #199 på: 26. Nov. 2007, 21:00 »
Hehe, det er vanskelig å rive seg vekk fra gamle Newcastle-tradisjoner og det klassiske vingspillet, men jeg er helt enig. Slik dagens stall er tror jeg vi er best tjent med å spille 4-4-2. Vi har utrolige kvaliteter og kapasiteter i vingene Zog, Milner og Duff, og med spisser som Viduka og Owen vil legg fra kant være en god vinneroppskrift. Det har vel årets sesong også vært et klart bevis på!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #200 på: 26. Nov. 2007, 21:13 »
Sam Allardyce is ready to be talked into becoming England manager, one of his biggest supporters - League Managers Association chief executive John Barnwell - told the FA. (Daily Mail)
Alltid morsomt å se hva som står i avisene i England. Dette kom vel ikke som en bombe for oss iallefall.(men det kan skje)

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #201 på: 26. Nov. 2007, 21:33 »
Jeg griner ikke akkurat om vi mister han....men det er synd mtp kontuiniteten, men slik det har vært i det siste er jeg blitt litt tvilende på hans evner...Ikke minst hans spillestil, som jeg forøvrig aldri har hatt sansen for...Men jeg håper vi slår til skikkelig i de neste kampene og at vi slipper å sparke en trener nok en gang...

Men hvem kunne vært aktuelle om vi skulle miste Sam? Eller om han fikk sparken...?

Vil kongen være aktuell allerede..?
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #202 på: 26. Nov. 2007, 21:34 »
Leste noe lignende i Guardian igår! De mente at Sam Allardyce ikke ville takke nei om FA kom å reddet han ut av marerittet som hadde oppstått hos "oss"!

Her:
http://football.guardian.co.uk/comment/story/0,,2216567,00.html

« Siste redigering: 26. Nov. 2007, 21:41 av Frode »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #203 på: 26. Nov. 2007, 21:39 »
Engelsk presse. Totalt håpløst. Hør på Big Sam selv og ta Joey Bartons advice sier jeg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #204 på: 26. Nov. 2007, 21:45 »
Tror neppe Sam går av på egen hånd med det første.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #205 på: 26. Nov. 2007, 22:18 »
Får han et seriøst tilbud av FA er det ikke umulig at han takker ja, selv om han mer eller mindre har avvist at han er den kommende manager for England.

Ville satt oss i en vanskelig situasjon, da.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #206 på: 26. Nov. 2007, 22:47 »
Her er et senario.
Vist Ashley å Mort vil kvitte seg med han, hadde det vært det beste for Newcastle å slippe han. Da hadde vi fått penger for Allardyce fra FA.. Men vist de vil gi han sparken, blir det en saftig utbetaling som vi ville måtte gi Allardyce i kompensasjon..
Et problem??? Nei, tror ikke det siden Allardyce sitter trygt, men det var vel det samme de sa om Billy Davies i Derby ::)
Å jepp, det finnes alternativer..
Mourinho
Benites, for vel sparken i desember ser det ut til.
Lippi
Cappello
Sollied
Kan nevne flere topptrenere, men det er altså ikke nødvendig tror jeg siden Allardyce blir ;)

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #207 på: 26. Nov. 2007, 23:21 »
Jeg vet faktisk ikke om jeg skal skylde på Sam eller spillerne... Det ser tidvis ut som det ikke er noen offansiv plan i laget. ingen selvtillit eller vilje. Jeg kan godta å tape 5-0 mot liverpool. De har en bedre stall en oss. De spiller god fotball og er et topplag. Det jeg ikke kan godta er at vi bare har 1 halveis godkjent skudd på mål iløpet av 90 minutter og null plan over spillet.

Jeg klarer ikke å sette fingern på hvor det feiler i Newcastle om dagen. Jeg vet ikke hvem jeg vil bytte av, og hvem jeg vil få inn. så jeg kan ikke annet en å krysse fingrene å håpe Sam ser noe som ikke jeg ser.

Men når vi har snakket formasjon, har han lykkes mere med 4-3-3 en 4-4-2
Han kom, ble mett og dett var dett....

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #208 på: 27. Nov. 2007, 00:48 »
jeg skylder på big sam, med sine håpløse taktiske valg og håpløse langball taktikk.
lt;3 Newcastle <3

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #209 på: 27. Nov. 2007, 01:44 »
Jeg har bare sittet å vente på dette hele tiden, jeg. Kaller det en blanding av kultursjokk, ny stall og helt ny type manager. Prøvde forsiktig si det før sesongen var i gang og positiviteten var enorm, at dette var et helt nytt lag som ikke kom til å briljere med det første. Det varslet jo også Big Sam lenge før noen var kjøpt eller noe som helst. Til kritikk fra en mann som Roeder blant annet, som gikk ut å lovet Europacup, men iløpet av sesongen måtte gjekke seg kraftig ned. Ironisk nok.
Men jeg setter fortsatt min lit til Sam, og er helt sikker på at han aldri har hatt som formål å spille denne planløse fotballen. Vi må stikke fingern i jorda og innse at Newcastle United er satt tilbake siden Sir Bobby ble sparket til en middelhavsfarer på grunn av kortsiktige løsninger. På tide vi lærer av våre feil og samtidig innser realitetene istedet for å fortsette å tro at vi er bedre enn det vi faktisk er.