20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Sam Allardyce  (Lest 82012 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Sam Allardyce
« Svar #165 på: 23. Nov. 2007, 12:18 »
Så klart det er katastrofe å miste Owen nå! Vi skal spille 8 kamper eller noe i Desember måned, så vi er avhengig av å la alle spillerne spille. Det her betyr nok at Ameobi vil få 2-3 kamper i stedet for Owen.

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #166 på: 23. Nov. 2007, 15:51 »
Vi kommer vel til å handle en del nye spillere i januar, men det hadde vært litt rart om vi skulle ha kjøpt flere spisser siden Sam har sagt at Ameobi skal bli.
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #167 på: 23. Nov. 2007, 19:27 »
Det tror jeg bare er et skalkeskjul, han kommer til å forsvinne til sommeren..
Jeg tror han sier det på denne måten slik at han skal ha fokus å spille på sitt beste. Vi mister jo Martins i Januar gør vi ikke det da. Da nyter det jo ikke selge unna spillere i det vinduet. Så det blir nok til at han blir i klubben frem til sommeren, så bay bay Ameobi bay bay..
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #168 på: 24. Nov. 2007, 03:34 »
Big Sam har så forbanna rett i det han sier her:
"I always said at the time that if it ever came around again I'd have to be at a top club doing really well," the Newcastle manager reflected this week. "Now this is a top club and if we do really well and a chance comes again then you never know. But it's too far ahead to be looking at that."    
Big ask: Sam Allardyce has his work cut out at St James's Park

To put these comments into context, Allardyce was speaking three days before McClaren was shoved through the exit door. Like me, he could only envisage a successful outcome against Croatia. Like everyone, he didn't expect the Football Association to be in this position, desperately searching for the right path.

Since our chat, what's more, Allardyce has firmly ruled himself out of the running, reiterating the point made succinctly above that a big job on Tyneside takes precedence now. And despite their timing, his earlier words on the subject still carry some weight. When it comes to his country you can tell he really cares.

"I am a big patriot, that's why I wanted it so much before," he says. "There was no fear on my part that I couldn't do the job, only an excitement of hopefully being the right man. To be considered, any manager has got to be in a really strong position. Back then, it was a good time to be an English manager, wasn't it, but we've seen how that can change.

"I always remember the time Roy Hodgson was going to be the next England manager. He'd come storming in at Blackburn and apparently had all these great credentials as a foreign-type coach. You know, all the crap that always gets spouted.

"Basically, Roy is an Englishman who put English values into coaching abroad but came back with a few different ideas that looked like they were going to work very well - and then didn't. Eighteen months later he was sacked. He could have been England's coach. That's how it can work out."

There is no danger just yet of Allardyce being presented with his own P45, even though the Toon Army threatened revolt when, in Newcastle's last home game, Portsmouth banged in three goals inside the first 11 minutes. The eventual 4-1 reverse triggered a reaction that even managed to surprise this seasoned old pro.

"We'd only lost two games on the trot so I found it quite bizarre when there was speculation about my job. It shocked me, that, because it had been Newcastle's best start in 10 years. A bad spell? I call a bad spell not winning in five."

And therein lies one obvious difference between managing Bolton Wanderers and taking charge of a Geordie institution with more than 50,000 frenzied followers packed into St James' Park.

Allardyce has come to a city consumed by football, a city craving success since the year dot. The task of changing that culture of rank underachievement now towers up before him like the Angel of the North. It's a challenge he knows cannot be conquered overnight.

"There's an impatience here, one that's bigger than I first envisaged," he admits. "That's the hardest thing to deal with because waving a magic wand is a really difficult thing to do.

"I've managed to wave a few of those in my time but waving one as quickly as they want here is very difficult indeed. It's hard to get that point across, to explain that you can't achieve the results they want - that we all want - in a short time.

"I don't want to be chasing instant success because that kind of success is never sustainable. That's happened here before. This is a big club because of its history and fan base but the infrastructure here hasn't reached the same level yet. That's why I talk about sustainable success. The infrastructure has to be built to achieve that. It's hard to get that across to the fans because they're not really interested.

"They're more interested in me going out spending big money on big players because that's the way they've been doing it for years. Don't get me wrong, I came here to spend big money, but with the change of ownership there's been a huge transformation which has made it very difficult pulling everything together."

Allardyce sits back and stretches in his office chair, looking out to the green fields of Newcastle's training ground. For him, that's where it matters, where he is trying to imbue the right mentality - a similar sort, actually, to the one that went down a storm at the Reebok Stadium.

On this point, Allardyce must face up to an old accusation, namely that his teams deploy an ugly long-ball game that has regularly upset rival managers. One of those managers, what's more, Rafael Benitez, happens to be bringing his Liverpool side to St James' today.

Defending his corner, Allardyce repeats his argument for the umpteenth time. Faced with superior players, you cannot fight fire with fire. You have to adapt, show some imagination.

"And when Wenger starts throwing his tie off and Benitez doesn't shake your hand at the end you know you're winning," he says with some satisfaction. "The unfortunate aspect is that the media take up what those managers say and it sticks with you.

"I've never been lucky enough in my managerial career to be presented with a group of players regarded as the best in that division. Until that happens, you've got to be very careful how you go about preparing to cope with the opposition. If you don't do it right, you can easily get caught out."

The implication is clear. Allardyce still has not got what he would ideally want, particularly with Michael Owen injured yet again. So until such a time when the situation has improved, he will just have to be practical, do what he can and start developing the youth setup in order to safeguard the future. Yet there is always a drawback to long-term planning.

"If I don't get the first team right in the next two or three games, I might never see the benefit," he says. "But when you consider the amount of work we've done since the beginning of June there's been a huge amount of change to help this football club become successful. That's what I'm after because I've succeeded everywhere else. The last place I want to be unsuccessful is here."

Han har så rett så rett, i mine øyne. Håper også Mort og co ser dette, og gir han den nødvendige tiden!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #169 på: 24. Nov. 2007, 18:51 »
Tror Big Sam hadde tjent på å være litt mer ydmyk i måten han fremstår på. Slik han fremstår for tiden gjør han ikke akkurat mer populær blant Newcastlefansen. For å ta et par punkt han kunne spart seg for:

- Hetsingen av Rafa Benitez, en gentlemann innen fotballverdenen. En respektert mann som har vunnet det som kan vinnes i Spania, England og Europa - bortsett fra serietrofeet i England. At det skal være litt temperatur mellom managere er greit nok det, men jeg synes angrepet mot Benitez var ufint. Slike idiotutspill kommer kun til å slå tilbake på Big Sam.

- Før kampen mot Pompey så uttalte Sam at klubben hadde hatt sin beste start i ligaen på 11 år! TOTAL skivebom. Man skal ikke lenger tilbake enn 04/05 sesongen for å finne en bedre start, også 01/02 hadde vi en bedre start. Slike utspill er en HÅN mot de managerne som tidligere har vært i klubben, og spesielt et HÅN mot en legende som Sir Bobby Robson. Latterlig blir det når det han sier om "beste start på 11 år" viser seg å være totalt feil!

-

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #170 på: 24. Nov. 2007, 18:56 »
Nå må vi for pokker begynne å ANGRIPE fotballkamper!!!! Ikke legge premissene i motstanderenes hender som vi gjør HVER gang vi spiller bortekamper og som vi igjen gjorde i dag!!!!! Er lei av den forbanna "safety first"-tankegangen til BigSam....la oss få se et lag som TØR å angripe, TØR å holde i ballen!!!
Var det ikke Nils Arne Eggen som en gang sa at motstanderen scorer ikke hvis du har ballen?? Tenk på den Allardyce!!

Vi må begynne å ta tak i fotballkampene vi spiller!! Vi må spille VÅRT eget spill, og tørre mer!! Jeg sier ikke at vi skal kjøre over Liverpool, men hadde vi turt å gå ut med spillerne høyt i banen kunne vi gjort mye for å forstyrre Liverpool!!! Jeg skjønner faen ikke hva BigSam tenkte på i dag...ligge så lavt i banen og bare slå lange baller.....Også er det de byttene da....herregud!

Dessverre så vi i dag at feigheten til Allardyce ingen ende vil ta.....eller får vi se et mer offensivt Newcastle lag de neste kampene? Jeg tror det at vi nok fort kan tape våre to neste kamper, blackburn B og Arsenal H.....og hvis vi gjør det vil hjemmekampen mot Birmingham avgjøre BigSams fremtid i Newcastle....
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #171 på: 24. Nov. 2007, 19:16 »
Big Sam - We're at rock-bottom
Magpies boss ready to roll his sleeves up
http://www.skysports.com/story/0,19528,11678_2918456,00.html
Ja, det har vi.. Men bunnen ligger nok enda nærmere etter de 2 neste kampene desverre..
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #172 på: 24. Nov. 2007, 21:36 »
Nå handler alt om å få en seier igjen slik at vi gradvis kan spille på oss selvtillitt. Jo flere kamper vi går uten seier, jo lavere blir selvtillitten.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #173 på: 25. Nov. 2007, 12:43 »
Tror Big Sam hadde tjent på å være litt mer ydmyk i måten han fremstår på. Slik han fremstår for tiden gjør han ikke akkurat mer populær blant Newcastlefansen. For å ta et par punkt han kunne spart seg for:

- Hetsingen av Rafa Benitez, en gentlemann innen fotballverdenen. En respektert mann som har vunnet det som kan vinnes i Spania, England og Europa - bortsett fra serietrofeet i England. At det skal være litt temperatur mellom managere er greit nok det, men jeg synes angrepet mot Benitez var ufint. Slike idiotutspill kommer kun til å slå tilbake på Big Sam.

- Før kampen mot Pompey så uttalte Sam at klubben hadde hatt sin beste start i ligaen på 11 år! TOTAL skivebom. Man skal ikke lenger tilbake enn 04/05 sesongen for å finne en bedre start, også 01/02 hadde vi en bedre start. Slike utspill er en HÅN mot de managerne som tidligere har vært i klubben, og spesielt et HÅN mot en legende som Sir Bobby Robson. Latterlig blir det når det han sier om "beste start på 11 år" viser seg å være totalt feil!

-

Dette syns jeg egentlig ikke er så velig mye å henge seg opp i. Den saken med Benitez tror jeg faktisk er tatt litt ut av sammenhegen. Jeg tviler på at Big Sam innkalte til pressekonferanse for å uttale seg om Rafa, men dersom han blir spurt, hvorfor skal han ikke da få lov til å si det han mener? Bentiez er jo ikke helt borte når det gjelder å ha sine egne meninger han heller, og han er heller ikke redd for å uttrykke dem. Jeg har faktisk snakket litt om den saken der med ett par Liverpool-kompiser og flere mener Big Sam er inne på noe: hadde ikke Liverpool vært i to CL finaler og vunnet en av dem er det faktisk ikke sikkert Benitez hadde sittet like trygt, men den diskusjonen trenger vi jo uansett ikke å ta her.

Det der med statistikk på sesong-åpninger har jeg ikke tilgjengelig men jeg vektlegger det heller ikke så mye. Jeg tror ikke Sir Bobby har opplevd Allardyce sin uttalelse som noe voldsomt hån akkurat, og om Souness og Roeder gjør det så driter jeg rimmelig hardt i akkurat det.

Som manager må du ganske enkelt være litt sta, litt gal, og man må iallfall ha en egen evne til å stå på sitt, og Big Sam selv har vel også uttalt "I must have been mad" eller noe i den dur for å ta denne jobben. Selv om jeg er uenig i enkelte av valgene hans tror jeg fortsatt han prøver så godt han kan å gjøre jobben sin på den riktige måten. Litt ydmykhet skader sjelden, men en tøffelhelt av en manager kommer ikke langt han heller, og iallfall ikke i Newcastle jobben.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #174 på: 25. Nov. 2007, 15:02 »
Som manager må du ganske enkelt være litt sta, litt gal, og man må iallfall ha en egen evne til å stå på sitt, og Big Sam selv har vel også uttalt "I must have been mad" eller noe i den dur for å ta denne jobben. Selv om jeg er uenig i enkelte av valgene hans tror jeg fortsatt han prøver så godt han kan å gjøre jobben sin på den riktige måten. Litt ydmykhet skader sjelden, men en tøffelhelt av en manager kommer ikke langt han heller, og iallfall ikke i Newcastle jobben.
Det er noe helt annet å være sta, enn å skryte på seg noe som slett ikke er tilfelle! Jeg reagerte også når Allardyce hevdet at vi hadde hatt den beste sesongstarten på 11 år! Ser rett og slett ikke poenget i å bløffe slikt! Trodde han ikke at vi NUFC supporterevisste eller kom til å sjekke dette opp, for ikke å snakke om pressen!?!
Det er sjelden populært å lyve, og når du gjør det for egen vinning kan det virke som om noe alvorlig er galt!

Og en annen ting, det er gøy at managerne tørr å kjegle litt med hverandre, men før Allardyce gjør det (begynne å kritisere andre) må han nok vise at han kan takle jobben som manager for en storklubb. Er jo et helt annet press og forventninger, og man blir dømt mye raskere enn i småklubber!

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #175 på: 25. Nov. 2007, 15:09 »
Sam ser på poengene. Hjelper ikke det når vi ligger på 11 plass så langt. De andre lagene har blitt bedre. Menst vi er forsatt på stede hvil etter Robson sin avgang.(spillemessig)

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
« Svar #176 på: 25. Nov. 2007, 17:04 »
Sam ser på poengene. Hjelper ikke det når vi ligger på 11 plass så langt. De andre lagene har blitt bedre. Menst vi er forsatt på stede hvil etter Robson sin avgang.(spillemessig)
Antall poeng så langt må sees i sammenheng med hvilke lag NUFC har møtt. -At Allardyce driver og brysker seg med dette som et poeng (som stadig blir dårligere og dårligere), gjør meg ikke særlig optimistisk for det som gjenstår av sesongen.
Livet er svart/hvitt!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #177 på: 25. Nov. 2007, 18:41 »
Ifølge dagens VG (papirutgave) skriver journalist Robert Simsø følgende:
"Ifølge The Times er flere av spillerne misfornøyde med Allardyce".

The Times er jo en meget seriøs avis, og jeg lurte på om det er noen andre som har fått dette med seg, og om de evt kan legge ut en link til hele artikkelen?

Om dette stemmer kan plutselig Allardyce sin tid som manager hos NUFC bli ganske kortvarig!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #178 på: 25. Nov. 2007, 18:56 »

The Times er jo en meget seriøs avis, og jeg lurte på om det er noen andre som har fått dette med seg, og om de evt kan legge ut en link til hele artikkelen?

Om dette stemmer kan plutselig Allardyce sin tid som manager hos NUFC bli ganske kortvarig!

Hvis det stemmer at mange av spillerne faktisk er misfornøyde er mitt spørsmål: har de egentlig noen grunn til å være misfornøyd? Hva er det Big Sam gjør som er galt, og er spillerne egentlig berettigeget å klage så tidlig under "et nytt regime" i klubben, eller har vi en haug med spillere med dårlige holdninger?

Så en litt annen ting Frode: det der med om Allardyce skryter på seg noe som ikke er tilfelle, og i såfall lyver: var det ikke en stund tilfelle at dette var den beste seriestarten på en 10 års tid eller noe? Mener liksom det ble sagt en del om det en stund uten at noe protesterte nevneverdig? I såfall vil jo noe slikt forandre seg veldig fort og bli vanskeligere å vanskeligere å opprettholde for hver kamp som går....

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #179 på: 25. Nov. 2007, 19:03 »

Kast ut spillerne!
Skal ikkje ha noke sirkus tilstander igjen.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]