20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: BIG SAM ny Newcastle manager  (Lest 41418 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Captain Scott

• Supersub
  • Newcastle United <3
    • Vis profil
Sv: BIG SAM ny Newcastle manager
« Svar #30 på: 08. Mai 2007, 14:15 »
Store nyheter!! Rett etter Blackburn-kampen funka ikke internett. Og nå funker det og for noen nyheter jeg fikk på en gang. Roeder sparka og Allerdyce ny manager! FLOTT!! Jeg er bare så glad!! SÅ GLAD!!! ;D

HOWAY THE LADS!!
Howay the Lads!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #31 på: 08. Mai 2007, 15:22 »
Jeg er litt overrasket over at alle sammen hopper i taket av glede. Jeg er litt overrasket over at alle er så unisont enige om at Sam Allardyce er det beste som har hendt Newcastle siden Sir Bobby Robson.

Jeg er veldig skeptisk. Men jeg ser frem til ny optimisme, og noe nytt å tro på.
Men jeg er usikker på managervalget. Så veldig "safe" synes jeg ikke det er. I mine øyne er det gambling vi holder på med nå.

Ja, Allardyce har flotte resultater å vise til i Bolton, og Bolton har alltid vært vanskelig å spille mot under hans ledelse. Kanskje spesielt på bortebane (altså på Reebok).

MEN, hva skjer når mannen får £50 millioner og vel så det mellom hendene i sommer, som han skal bruke på å gjøre Newcastle til et enda bedre lag. Hva skjer når han får veldig mange veldig gode offensive spillere å hanskes med. Hvordan kommer han til å disponere mannskapet? Hva skjer om han velger å spille 4-5-1/4-3-3? Hvordan skal vi da få utnyttet Michael Owen (som er udugelig som ensom spiss) og Obafemi Martins (som trenger en som kan hjelpe han med å score mål) best mulig? Hvordan skal vi få utnyttet både Damien Duff og Charlie N'Zogbia? Hvordan skal vi få benyttet oss av BÅDE Emre, Parker og Dyer?

Jeg sitter igjen med mange spørsmål. Og ikke minst om hvordan vi kommer til å fremstå på banen. Kommer vi til å slå utelukkende langt, kommer vi til å undergrave kompetansen til for eksempel Martins langs bakken? Blir vi seende ut som dagens Bolton, fullt av juksemakere, sytepaver og råtasser? Hva skjer med ungguttene våre? Blir speidernettverket Roeder begynte å utvikle opprettholdt og videreutviklet? Kan Allardyce trekke til seg de virkelig store spillerne vi trenger i forsvaret? Vil han greie å gjennomføre transformasjonen med Taylor, fra stortalent til klassespiller?

Og sist, men ikke minst. Hva med korrupsjonsanklagene?

Jeg hopper absolutt ikke i taket. Jeg er veldig spent og noe skeptisk til hvordan Newcastle og Allardyce vil gå sammen. Jeg kommer til å gi ham min fulle støtte i minst to sesonger. Men jeg kommer til å følge nøye med på hva han gjør og ikke gjør. Og jeg kommer nok til å være en av hans fremste kritikere (da mener jeg konstruktiv kritikk. Det bør jeg få lov til. Mannen er ikke skinnhellig).

Nå håper jeg bare Pearson leder laget til seier i sesongens siste kamp, og viser Watford hvor skapet skal stå. Det tror jeg han greier. Så ser jeg frem til å stifte bekjentskap med Sam Allardyce.

Velkommen skal du være, Sam, men forbered deg på en veldig vanskelig jobb.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

nemo

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #32 på: 08. Mai 2007, 15:32 »
http://www.teamtalk.com/football/story/0,16368,2483_2114202,00.html

er litt skeptisk jeg  :-\

Glimrende artikkel!

Veldig bra skrevet for både argumentene for og imot Big Sam.
Det høres jo egentlig veldig kjent ut, for alle disse argumentene har også blitt brukt i dette forumet.

Men jeg heller mer mot "anklagernes" side, da jeg mener vi trenger en toppmanager, en som er bedre enn Sam Allardyce til å løfte oss opp mot "de 4 store" i Premier League, og som gjør Newcastle til et titteljagende lag hver sesong. Vi er egentlig for store til å være fornøyde med europacup-plass.

Men, som sagt, alle nye managere skal jeg også støtte opp om, og jeg skal gi ham tid til å bygge opp laget. Jeg håper bare Big Sam gjør mine skeptiske spådommer til skamme etterhvert...

BallaJazz

• Gjest
« Svar #33 på: 08. Mai 2007, 15:56 »
Hvis detta er tilfellet at Big Sam blir klar for Newcastle så er det strålende.En meget kompetent å dyktig trener.Veldig spent på å se åssen han vill "føre" laget men er vell ingen tvil om at Big Sam kan få Newcastle på "Rett" bane igjen.Han er dyktig når det gjelder å hente spillere å få mye ut av dem.Har en def struktur rundt sin lederstil noe vi helt klart sårt trenger.En som kan stramme opp forsvaret å rette opp det kaoset som er der pluss at han SER hva som trengs å kjøpes inn for å forsterke laget .Så det vill si at han kommer såklart til å  kjøpe forsvar spillere som vill forsterke troppen og forsterkninger i andre ledd i laget som vi også trenger.Som nevnt..Big Sam er en meget dyktig trener å har det som skal til for å heve Newcastle til nye høyder igjen.Så HVIS han blir klar(Noe som ikke er sikkert før det er 100 bekrefta) så er strålende å vill helt klart lysne opp Newcastle`s framtid  enn på flere år men blir jo spennede å se hvem han velger å bruke å hvem han kommer til å selge.Beholder han for eks Bramble eller ..? Vill Ramage å det andre "Ugresset" bli solgt? Detta skal helt klart bli intresangt å se hva han velger i denna veien i likhet med mange andre avgjørelser som det stilles spørsmålstegn med hva han kommer til å gjøre men jeg har stor troa på Big Sam ;D

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #34 på: 08. Mai 2007, 15:57 »
Bra sagt joakim og jeg er 100% enig. Sitter også med en skeptisk følelese. Ikke helt bestemt meg om jeg syns dette er en god nyhet eller en dårlig nyhet :/

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #35 på: 08. Mai 2007, 16:04 »
At Big Sam får £50 millioner å bruke i sommer er selvsagt bare tull. Tipper vi maks kan vente oss at han får tildelt £20 millioner netto.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #36 på: 08. Mai 2007, 16:09 »
Jaja, samme det. 50 eller 20 endrer ikke poenget til Joakim.

Må si meg enig med han og TooN. Ikke kom med at det er de som har tviholdt på Roeder som ikke hopper i taket for Allardyce.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #37 på: 08. Mai 2007, 16:12 »
Jaja, samme det. 50 eller 20 endrer ikke poenget til Joakim.

Må si meg enig med han og TooN. Ikke kom med at det er de som har tviholdt på Roeder som ikke hopper i taket for Allardyce.

Du er ihvertfall en av dem, selv om du muligens byttet mening til slutt. Ellers er det stor forskjell på 600 millioner og 250 millioner.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #38 på: 08. Mai 2007, 16:13 »
Ja, men det endrer ikke poenget hvor mye penger det er.

Jeg ville ikke tviholde på Roeder...
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #39 på: 08. Mai 2007, 16:15 »

Selvsagt endrer det poenget. Om en manager får 600 millioner eller 250 millioner spiller stor rolle for hvilke spillere han kan hente inn.

Som jeg sa, mulig du byttet mening den siste uka.

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #40 på: 08. Mai 2007, 16:27 »
Martins er venstrefot, Owen er høyrefot. De kan også spille kant da. Men Ameobi i midten...

Neida, det blir jo bare spennende og se hvordan Sam løser dette. Kanskje det blir 4-4-2? Hvem vet. Uansett så er det jo kun luksus.

Problemet er å skaffe nye gode defendere.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #41 på: 08. Mai 2007, 16:42 »

Selvsagt endrer det poenget. Om en manager får 600 millioner eller 250 millioner spiller stor rolle for hvilke spillere han kan hente inn.

Som jeg sa, mulig du byttet mening den siste uka.

Du forstår ikke hva jeg mener... Selvfølgelig er det forskjell på hvilke spillere som kommer, men det har ingenting å si på om Allardyce er det rette valget eller ikke.

Hvis du ikke forstår det håper jeg det er fordi du ikke vil forstå det...

Jeg byttet mening om Roeder i går  ::)

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #42 på: 08. Mai 2007, 16:47 »
Jeg er glad for Big Sam, men jeg skjønner også skepsisen til noen her. For jeg sitter med den selv! Men jeg tror at per dags dato er Allardyce det beste Newcastle kan håpe på. Hvilken annen manager vil engang vurdere Newcastle?? Steve Bruce?

Men jeg håper for gudsskyld at Newcastle fansen nå gir Big Sam den roen og tiden han trenger til å bygge et slagkraftig lag. At noen allerede kommer med " kan vi forvente trofeer til neste sesong" er for meg idioti. Selvfølgelig kan vi ikke det. Big Sam er en manager, ikke en tryllekunstner, og som alle vet, det er ingen garanti for at han blir en suksess.Vi må bare håpe, gi tillit, tid og støtte!!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #43 på: 08. Mai 2007, 16:53 »
Hm, kan noen gi meg en link som BEKREFTER overhodet at Big Sam er ansatt som manager?!

Captain Scott

• Supersub
  • Newcastle United <3
    • Vis profil
« Svar #44 på: 08. Mai 2007, 16:58 »
Jeg er glad for Big Sam, men jeg skjønner også skepsisen til noen her. For jeg sitter med den selv! Men jeg tror at per dags dato er Allardyce det beste Newcastle kan håpe på. Hvilken annen manager vil engang vurdere Newcastle?? Steve Bruce?

Men jeg håper for gudsskyld at Newcastle fansen nå gir Big Sam den roen og tiden han trenger til å bygge et slagkraftig lag. At noen allerede kommer med " kan vi forvente trofeer til neste sesong" er for meg idioti. Selvfølgelig kan vi ikke det. Big Sam er en manager, ikke en tryllekunstner, og som alle vet, det er ingen garanti for at han blir en suksess.Vi må bare håpe, gi tillit, tid og støtte!!

Veldig godt sagt, kesse!
Big Sam trenger tid og støtte. Det tror jeg han vil be fansen om også. Men samtidig har jeg inni meg egentlig en stor forventning. Jeg tror at Big Sam kan gjøre mye med Newcastle-laget under sommeren. Han kan få bedre orden på den defensive delen og enda bedre offensiv kvalitet. Vil Big Sam lykkes vil han bli en stor suksess.

Jeg tror mange har respekt for ham som manager. Noe som jeg tror vil lokke flere spillere inn i portene på st. james' park. Blir veldig spennende å se hvilke spillere som går inn og ut i sommer. Men jeg har en god følelse og har en liten tro på at en plassering blant de 5-6 beste neste sesong vil være en god start. Jeg ønsker Big Sam lykke til og jeg støtter ham helt og fullt!
Howay the lads!
Howay the Lads!