20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvor mange feirer 1. mai ved å delta på såkalte 1. mai-arrangement?  (Lest 15423 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Jula feiret man ihvertfall i Romerrike lenge før Josef var født og det med god grunn. Man skulle feire at sola snudde og det gikk mot lysere tider.
Kristendommen og Keiser Konstantin fant det lurt å gjøre om denne høytiden om til en kristen høytid,  istedenfor å lage en ny en. Da kunne jo folk bare fortsette å feire noe de alltid hadde feiret.
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Var noe slikt jeg har hørt ja!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
Stemmer det! Hadde hørt noe sånt jeg og.

http://no.wikipedia.org/wiki/J%C3%B3lablot

Vi kan jo gå over til å feire Jólablot igjen. Høres myyye tøffere ut og!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Fra nå av skal jeg feire jula fordi sola snur! :D
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
1. mai er jo en strålende dag for å feire arbeidernes internasjonale dag. En dag man markerer i så godt som alle kommuner rundt om i hele landet, fra Ny-Ålesund i nord til Mount Amundsen i sør.  :D

Selv deltar jeg alltid i politisk arrangerte 1. mai-arrangement med arbeiderbevegelsen og andre interesserte, men hvordan er det med dere andre?

Deltar dere, eller har dere noen gang deltatt, på et 1. mai-arrangement (i politisk øyemed)?
Svar ærlig og fortell gjerne om hvordan det var! Jeg kan jo samtidig stille spørsmålet om hvem som planlegger å feire/ikke feire årets store dag?

Er ikke du født i 1990 ? Hvor sterke bånd kan du føle til arbeiderbevegelsen i så ung alder ?
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
Jeg tillater meg å svare: Svært sterke bånd.

Jeg kan på ingen måte tillate meg å hevde at jeg har samme bånd til arbeiderbevegelsen som dem som vokste opp med fagbevegelsen og arbeiderbevegelsen som samfunnets absolutte helter for noen år tilbake, men det betyr jo ikke at jeg ikke kan ha sterke bånd.

Jeg kjenner meg så sterkt igjen i arbeiderbevegelsens verdier og prinsipper at jeg har valgt å bli en del av den. Jeg sier ikke at jeg vet at jeg kommer til å være like sterkt knyttet til bevegelsen om ti år, men slik det ser ut nå er jeg mer eller mindre urokkelig plassert i dens fellesskapsstyrkende plattform.

Selvsagt kan også jeg stille meg kritisk til ting i partiet/bevegelsen, men det vil ikke si at jeg ikke stiller meg bak brorparten av det andre bevegelsen står for. Derfor synes jeg også at 1. mai, arbeidernes dag, er en glimrende anledning til å feire de verdier arbeiderbevegelsen har kjempet (og kjemper) for, og er glad for å være en del av en så sterk bevegelse med så stor gjennomslagskraft i Norge.
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

borbis

• Supersub
    • Vis profil
1. mai er dagen der man skal restituere seg etter en skikkelig fest den 30. april :) Kan ikke si at jeg har noe forhold til å gå i tog osv. No tilhører jeg den postmoderniserte generasjonen der vi som læreren min sier "gir faen, er lat og gidder ikke å bry oss om noen ting fordi vi trur alt går av seg sjøl"  :P
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs

?It wasn?t the hand of God. It was the hand of a rascal. God had nothing to do with it.?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Det der er ikke bare noe læreren din sier. Det ER faktisk sånn.

Problemet er at ting ikke går av seg selv, og at det er derfor det er så kjekt med 1. mai.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Journalisten, du minner meg litt om Elling til tider
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com

:o  :P

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8

:)

Det er du i din fulle rett til å mene, og jeg tar egentlig ikke det så veldig negativt siden Elling jo er en artig karakter som også besitter sterke bånd til arbeiderbevegelsen. Om du mente hans rent mentale tilstand i din komparasjon, så får det være din mening, men helt ærlig tror jeg nok kanskje ikke du vet nok om meg til å dømme meg slik.

Likevel er det jo fortsatt en morsom liten sak, siden Elling jo ideologisk er så sterkt knyttet til min bevegelse og er en svært sympatisk type.
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Hahahaha...spot on