20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvor mange feirer 1. mai ved å delta på såkalte 1. mai-arrangement?  (Lest 15424 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
1. mai er jo en strålende dag for å feire arbeidernes internasjonale dag. En dag man markerer i så godt som alle kommuner rundt om i hele landet, fra Ny-Ålesund i nord til Mount Amundsen i sør.  :D

Selv deltar jeg alltid i politisk arrangerte 1. mai-arrangement med arbeiderbevegelsen og andre interesserte, men hvordan er det med dere andre?

Deltar dere, eller har dere noen gang deltatt, på et 1. mai-arrangement (i politisk øyemed)?
Svar ærlig og fortell gjerne om hvordan det var! Jeg kan jo samtidig stille spørsmålet om hvem som planlegger å feire/ikke feire årets store dag?
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Jeg kommer ikke til å feire noe som helst den 1 mai...

Får jeg lov å spørre deg hvor gammel du er Journalisten? Bare av ren interesse...

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Dårlig med feiring da, gitt.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Feirer vel med 12 pils natt til 1. mai

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Får jeg lov å spørre deg hvor gammel du er Journalisten? Bare av ren interesse...

Jeg har fått inntrykk av at han er oppe i 20-årene. Er han rundt 16-18 år må han være uhyre intelligent for alderen. I hvert fall et godt stykke over gjennomsnittet for å si det slik!

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Trodde han var 15-16 år gammel jeg. Men ''moden for alderen'' er han, det skal han ha.  :)

Det eneste jeg feirer 1. mai er at jeg har fri.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
Ja, jeg også. Så lenge jeg får fri er jeg evig takknemmelig.

Noreng

• Gjest
Jeg vet ikke engang hvorfor vi har fri 1. mai jeg ;D

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Det kunne ikke falle meg inn å feire dagen.
Toon, Toon,
Black and white army

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Tidligere feiret jeg med å stå opp seint, ta meg en lang dusj, behandle hodeverket, tømme blæra 104 ganger, prøve å få i meg mat. Deretter så skulle gårsdagens junkfood ut av kroppen igjen, og så etter det så sovnet jeg igjen. Så våknet jeg kanskje igjen, og jeg er tørst selv om jeg peiste i meg flere liter med drikke dagen før. Så bar det igjen mot toalettet og tømme blæra 104 ganger, deretter så var det nok en gang prøve å få i meg mat.

Etter det så gikk vel turen til kompiser der vi diskuterte gårsdagen, så på tv før jeg la meg ganske så tidlig.

Slik var det i en rekke år, i år aner jeg ikke. Kanskje jeg skal tømme vanne blomstrene folk av en eller annen uforståelig grunn gir meg?Eller klippe plenen?Ta seg et vårbad?Ringe en gammel venn?Ta en dvd-maraton?

Mulighetene er mange, det er i alle fall sikkert.
Carr har altfor få landskamper for England!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
Jeg skal kaste egg på togene.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Det er vel direkte unødvendig?
Carr har altfor få landskamper for England!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Jeg var ganske så ung da jeg første gang ble dratt med til byen for å se 1. mai-toget og høre deler av appellene på Torget etterpå.

I snart 10 år har jeg vært trofast deltaker i 1. mai-togene selv. Jeg husker ikke helt når jeg begynte å gå, men jeg startet før jeg begynte på vgs, og det er åtte år siden nå.

Det varierer mye hvilke paroler jeg går under. Ofte har det dreid seg om internasjonale konflikter. Irak-krigen og Palestina/Israel. Men det har også dreid seg om arbeiderbevegelsens lokale kampsaker.

Når det gjelder Journalisten, så sier han ihvertfall selv at han er frilansjournalist, og har vært det i noen år. Da regner jeg ham for å være minimum rundt min egen alder, sannsynligvis eldre.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

plebbster

• Gjest
Feirer vel med 12 pils natt til 1. mai

Hehe, sant nok.

Journalisten skrev vel et sted at han er 90-årgang?

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
Ja, det stemmer at jeg er 90-årgang og hjertelig takk til André for hyggelig kompliment. Allerede 13 år gammel begynte jeg å skrive artikler her og der, og arbeidsmengden har økt med årene. Per i dag skriver jeg fast for to fotballnettsteder (blant annet dette), det ene som journalist og Web TV-reporter og det andre her på NewUtd.no, og to politiske nettsteder (ett som utegående skribent, og et som "innegående"), i tillegg hender det jeg skriver litt frilans, det vil si litt her og der hvor jeg måtte få forespørsler om å levere noen små artikler.

Ellers er det jo artig å lese at folk har ulike ritualer 1. mai, noen mer av kuriøs karakter enn andre. Som alltid hyggelig å lese Joakims innlegg, her som en av de få som gjennomfører politiske ritualer på arbeidernes kampdag. Bare et ørlite spørsmål til Mack: Er det i motstand mot arbeiderbevegelsens tradisjoner og generelt sett prinsipielt mot det, at det ikke kunne falle deg inn å feire den, eller har det andre grunner?
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!