20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: AZ Alkmaar - Newcastle  (Lest 72464 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: AZ Alkmaar - Newcastle
« Svar #375 på: 17. Mars 2007, 18:53 »
Jasså? Så du mener det var et genialt trekk og ikke hente en eneste forsvarsspiller i sommer da når vi fra før hadde det dårligste forsvaret i Premier League?
Roeder fant ikke, og fikk ikke de han ville ha i sommer. Han var selvsagt ute etter forsvarsspillere også i sommer og i vinter. Men han lyktes ikke.

Roeder ønsket ikke Campbell, og var usikker på Woodgate. Noe jeg også ville vært.
Ja, vi kan argumentere for at vi burde benyttet oss av sjansen til å hente disse. Men Roeder vil ikke ha noen kortsiktige løsninger. Han vil ha langsiktige løsninger. Er det virkelig så forferdelig?

Er det så forferdelig galt å være usikker på en spiller med Woodgates skadehistorikk, i en så skadeutsatt tropp som vi allerede hadde?
Var det så forferdelig galt å vrake en pensjonist? Er det ikke bedre med en 25 år gammel forsvarsspiller som holder samme nivå?

Og hvis Onyewu viser seg å bli en suksess. Har da Roeder gjort det så alvorlig galt?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Hecky

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #376 på: 19. Mars 2007, 19:58 »
Trenger ny forsvarer og et angrep som sammarbeider bedre med midtbanen. Trenger flere spillerer høyt oppe på banen. Og forsvarerer som kan å klarere en ball uten at den havner rett i motstanderenes ben.

Håpe Dyer kommer i form igjen snart, for da blir det straks mer fart over angrepene og færre støttepassninger under angrep

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #377 på: 19. Mars 2007, 20:08 »
Er det så forferdelig galt å være usikker på en spiller med Woodgates skadehistorikk, i en så skadeutsatt tropp som vi allerede hadde?
Var det så forferdelig galt å vrake en pensjonist? Er det ikke bedre med en 25 år gammel forsvarsspiller som holder samme nivå?

Er det Onyewu du mener er like god som Sol Campell? Sol Campell har vært utrolig god for Pompey i år. Bedre enn Onyewu har vært for oss til nå...
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #378 på: 19. Mars 2007, 21:35 »
Jeg sikter ikke til Onyewu, og jeg sikter ikke til noen andre spesielle.
Når jeg snakker om en 25 år gammel forsvarsspiller som holder samme nivå som Campbell, så tenker jeg på hvilken som helst 25 år gammel forsvarsspiller, som er på samme nivå som Campbell.

Ja, Sol Campbell har vært veldig god for Pompey i år. Og Onyewu har fremdeles ikke overbevist hos oss. Men det betyr ikke at han ikke kan overbevise. Og det betyr ikke at Campbell kommer til å være like god neste sesong, og sesongen etter der.

Jeg holder med Roeder i å satse langsiktig. Og Sol Campbell har aldri vært langsiktig for oss.
Vi er bedre enn Portsmouth, og det skal vi være også i fremtiden. Og da skal ikke Sol Campbell være god nok for oss særlig lenge. Han kan holde lenger i Portsmouth, enn i en klubb som tar sikte på å kjempe i toppen av PL.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #379 på: 19. Mars 2007, 23:27 »
Jasså? Så du mener det var et genialt trekk og ikke hente en eneste forsvarsspiller i sommer da når vi fra før hadde det dårligste forsvaret i Premier League?

Og hvis Onyewu viser seg å bli en suksess. Har da Roeder gjort det så alvorlig galt?

Ja, det er så forferdelig galt. Hadde vi hentet pensjonisten hadde vi hatt en klassestopper som hadde hevet laget, hevet forsvaret og fungerts om et perfekt forbilde for unggutte som vi har nok av. I stedet satser vi på en som ikke har spilt i PL før ( noe Roeder har sagt han ikke har tenkt til ). For all del, jeg har sånn passe trua på Onyewu, men hadde jeg fått valget mellom han og Cambell hadde jeg ikke vært i tvil. Cambell ER en klassespiller, Onyewu vil mest sannsynlig aldri komme opp det det nivået. Forsvaret vårt har i all tid blitt "glemt" av alle våre managere, Roeder også, et halvhjertig forsøk av et låneopphold er ikke nok.

borbis

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #380 på: 20. Mars 2007, 01:23 »
Gi gooch tid så vil han nok klare å tilpasse seg PL. Han har alle forutsetninger mener jeg. Han er sterk, veldig god på hodet, sånn passe rask, besluttsom. Bare se på Vidic. Hadde ikke akkurat den beste starten på PL når han kom til Man Utd.
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs

?It wasn?t the hand of God. It was the hand of a rascal. God had nothing to do with it.?

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #381 på: 20. Mars 2007, 08:10 »
Gi gooch tid så vil han nok klare å tilpasse seg PL. Han har alle forutsetninger mener jeg. Han er sterk, veldig god på hodet, sånn passe rask, besluttsom. Bare se på Vidic. Hadde ikke akkurat den beste starten på PL når han kom til Man Utd.

Det er godt mulig han vil gjøre det bra. Men det er fortsatt ikke nok, vi trenger minst 3 nye i backrekka for å få et bra forsvar.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #382 på: 20. Mars 2007, 09:25 »

Ja, det er så forferdelig galt. Hadde vi hentet pensjonisten hadde vi hatt en klassestopper som hadde hevet laget, hevet forsvaret og fungerts om et perfekt forbilde for unggutte som vi har nok av. I stedet satser vi på en som ikke har spilt i PL før ( noe Roeder har sagt han ikke har tenkt til ). For all del, jeg har sånn passe trua på Onyewu, men hadde jeg fått valget mellom han og Cambell hadde jeg ikke vært i tvil. Cambell ER en klassespiller, Onyewu vil mest sannsynlig aldri komme opp det det nivået. Forsvaret vårt har i all tid blitt "glemt" av alle våre managere, Roeder også, et halvhjertig forsøk av et låneopphold er ikke nok.
Campell ER IKKE en klassestopper lenger, men han VAR en klassestopper for et par sesonger siden. Den siste sesongen hans i Arsenal var jo katastrofal. Riktignok var han mye skadet da, men han hadde uansett så dårlig form at han ble plassert på tribunen av Wenger i flere kamper. Men han har vært brukbar for Portsmouth denne sesongen. Spesielt var han god i begynnelsen, mens han sammen med Kanu og resten av laget har slitt med formen nå litt i det siste.

Når det gjelder Onyewu, så har han potensialet til å bli like god om ikke bedre enn nevnte Campell. Han har flere gode egenskaper, og kan da nevne overlegenheten hans ved dueller både langs bakken og i lufta grunnet hans enorme fysikk. Han er også passe rask og viser grei/god teknikk.

Men, Onyewu har ikke vært i klubben i 2 mnd enda engang. Han har ikke hatt tid til å tilpasse seg PL. Han er heller ikke heldig som må spille ved siden av Bramble, som etter min mening sliter med det meste. Jeg har trua på Onyewu, og håper han får vist på de få mnd han har til rådighet at han duger. Jeg tror at får han tid og litt mer hjelp i forsvaret, da vil han heve laget. Og han er absolutt en spiller for fremtiden. Hvorfor ikke gi Onyewu de 3-4 mnd han har til rådighet, når Bramble har fått 5 år??

PS! Så ManU vs Middlesborough igår. Woodgate var skyld i at laget sitt røk ut av FA cupen, da det var han som på klønete vis felte Ronaldo. Straffen ble plassert sikkert i mål, og ManU vant 1-0.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #383 på: 20. Mars 2007, 21:28 »
enig. Onyewu må få tid på å tilpasse seg Pl. Er stor nivå forskjell mellom england og belgia.  Håper han klarer å markere seg i de siste kampene. Men som nevnt tidligere er det vanskelig å storspille man ikke har naturlige backer, eller en god makker.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #384 på: 20. Mars 2007, 22:38 »

Campell ER IKKE en klassestopper lenger, men han VAR en klassestopper for et par sesonger siden. Den siste sesongen hans i Arsenal var jo katastrofal. Riktignok var han mye skadet da, men han hadde uansett så dårlig form at han ble plassert på tribunen av Wenger i flere kamper. Men han har vært brukbar for Portsmouth denne sesongen. Spesielt var han god i begynnelsen, mens han sammen med Kanu og resten av laget har slitt med formen nå litt i det siste.

Når det gjelder Onyewu, så har han potensialet til å bli like god om ikke bedre enn nevnte Campell. Han har flere gode egenskaper, og kan da nevne overlegenheten hans ved dueller både langs bakken og i lufta grunnet hans enorme fysikk. Han er også passe rask og viser grei/god teknikk.

Men, Onyewu har ikke vært i klubben i 2 mnd enda engang. Han har ikke hatt tid til å tilpasse seg PL. Han er heller ikke heldig som må spille ved siden av Bramble, som etter min mening sliter med det meste. Jeg har trua på Onyewu, og håper han får vist på de få mnd han har til rådighet at han duger. Jeg tror at får han tid og litt mer hjelp i forsvaret, da vil han heve laget. Og han er absolutt en spiller for fremtiden. Hvorfor ikke gi Onyewu de 3-4 mnd han har til rådighet, når Bramble har fått 5 år??

PS! Så ManU vs Middlesborough igår. Woodgate var skyld i at laget sitt røk ut av FA cupen, da det var han som på klønete vis felte Ronaldo. Straffen ble plassert sikkert i mål, og ManU vant 1-0.

Jaha? Så Cambell hadde IKKE forsterket laget vårt? Godt du er fornøyd med forsvaret vi stiller med per dags dato. Cambell er selvfølgelig ikke like god som han var på sitt beste, men har en mer enn god nok for 14 av klubbene i PL mener nå jeg!:)

Onyewu har de egenskapene som KAN gjøre han til en god stopper i PL, men han har kun 6-7 kamper til å imponere på, og hvis han ikke har et ess i erme de siste kampene så ser jeg ingen grunn til å hente han permanent.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #385 på: 20. Mars 2007, 22:44 »
Enig med kesse...

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #386 på: 20. Mars 2007, 23:40 »
Jeg skjønner så absolutt poenget ditt og hvor du vil kesse, men er allikevel skeptisk til Campell. Han er ingen mann for fremtiden, og jeg regner ikke med at han holder så fryktelig mye lenger. Han var så mye skadet forrige sesong, og spilte tidvis så dårlig at Wenger plasserte han på tribunen, som jeg har nevnt tidligere.

Jeg var også skuffet over at det ikke kom inn noen forsvarspillere i fjor sommer. Da spesielt backer, for det er der vi sliter mest. Carr og Baba er rett og slett noen håpløse hypokondere. Men jeg skjønner jævlig godt at angrepet ble prioritert da. På et tidspunkt hadde vi jo kun Ameobi som eneste rene spiss, og han var atpåtil halvskadet. 

Jeg er enig med det Joakim skriver lenger oppe her, det å bygge et lag for fremtiden. Få inn unge friske spillere som er sultne og ønsker suksess. Spillere man kan ha nytte av i flere år fremover. Ikke gamle spillere på hell som er ute etter å melke en siste klubb for penger, før en fabelaktig karriere er over.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #387 på: 20. Mars 2007, 23:45 »
Må dere faen i meg gi dere. Sol er da slett ikke god nok for newcastle. Skal ikke kjøpe over the top spillere fra topplagene vi. Gooch har potensial ,men må seff ha litt tid. Har trua på han jeg. Han er stor og sterk ,bare la han tilpasse seg p.l så vil han lys av klasse! Sol cambell er ferdig. Grei i år uten å brilliere og blir nok ikke bedre de neste sesongene:)

Få inn Woody og Gooch så er midtforsvaret bra.. så slenger vi på med Bridge og et par backer til så hr vi et pottetett forsvar.

så kan vi vitte os med samtlige spisser,utenom Martins,Owen.(Bort med ameobi,luque,sibbe). Så kjøper vi en stor sterk ,hodesterk spiss.. så flytter vi carroll opp.. så har vi grei dekning på topp.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #388 på: 20. Mars 2007, 23:48 »
Campbell er ikke god nok nei, men det er heldigvis Ramage, Bramble, Moore, Huntington og resten av gutta i forsvaret...

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #389 på: 20. Mars 2007, 23:53 »
Men  er bramble,moore,ramage med i våre frmtidsplaner.. tror ikke det.. hunt kan bli han har potensiale til å bli noe stort. men de andre er jo stall fyll som jeg tipper blir borte til sommeren.