20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: AZ Alkmaar - Newcastle  (Lest 72430 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: AZ Alkmaar - Newcastle
« Svar #330 på: 16. Mars 2007, 11:07 »
Roeder i morgen: Jeg er ikke typen som ser bakover. Vi har fortsatt mye å spille for denne sesongen, og det er viktig at vi får gårsdagens kamp ut av systemet så fort som mulig. På søndag er det en viktig kamp mot Charlton, og jeg har troen på at vi også i år vil levere en god sesongavslutning.

HAHAHAHAHAHAAHAHA, "mannen" som aldri skulle klage over skader syter som en unge nok en gang.

Newcastle United boss Glenn Roeder refused to accept that his side's season was over after they crashed out of the UEFA Cup at the hands of AZ Alkmaar.

A 2-0 defeat in Holland sent AZ through to the quarter-finals on away goals after the tie finished 4-4 on aggregate, but Roeder says his side must now focus of pushing as high up the Premiership table as possible.

He said: "It is too easy to say it is another season of failure for Newcastle.

"You know the problems we have had. The squad has been decimated for six months by injuries.

"We have got a few back now, but we have had to pick up points during the season with a team that was minus a dozen senior players.

"There are nine games left now and we need to pick up as many points as we can to make sure we finish as high up the Premiership as we can."

Of his side's display in the DSB Stadion, Roeder added: "Conceding two goals, we needed to score one and we did not. It is as straightforward as that.

"From our point of view, the two goals were poorly defended. Considering how well we played last week, we played very poorly here.

"We had too many players off-form, experienced players who I would have expected to do better."

"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #331 på: 16. Mars 2007, 11:13 »

Ganske utrolig at et lag som leder 4-1 etter en omgang i den første kampen kan greie å ryke ut.

Egentlig ikke. Solano - Taylor - Bramble - Huntington/Carr, det er ikke akkurat forsvarspillere man forventer skal holde nullen på dette nivået. Er ikke mange lag disse 5 hadde fått plass i! Da hjelper det jævlig lite at vi møter Nederlands nest beste lag, med tanke på at Nederlands beste lag slo ut Arsenal for en uke siden. Så motstanderen var nok litt tøffere enn enkelte her tror!

Jeg er en slagen mann idag, men innser at vi trenger spilleropprydding. Den forsvarsfireren vi stilte med igår, er IKKE noe man vinner UEFA cupen med!!!!!!!!!!!!!

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
« Svar #332 på: 16. Mars 2007, 11:19 »
Ganske utrolig at et lag som leder 4-1 etter en omgang i den første kampen kan greie å ryke ut.
Ja, og det var ganske utrolig at AZ fikk det straffesparket som som ga dem deres 2. bortemål, og like utrolig at Newcastle fikk ett mål annullert i går.

Jeg har skjønt veldig lenge at du ønsker å få fjernet Roeder Asbjørn. Men ut fra det den enkelte spiller sine prestasjoner i går, hva skulle han gjøre? Det så jo ut som om de aldri hadde slått en pasning før. Hvilke grep skal en manager gjøre når ikke en fordømt spiller er i stand til å avlevere ballen på ordentlig vis? -Tapet i går mener jeg i all hovedsak var spillernes ansvar. Ansvaret en manager må ta i ettertid er å strekke spillerne, eventuelt sende dem vekk. Slik jo-jo-tendens i de personlige prestasjonene som ble vist over disse to kampene er jo pinadø verre enn om de hadde spilt stabilt dårlig. Da hadde manageren i det minste visst hva han hadde å forholde seg til.
« Siste redigering: 16. Mars 2007, 11:21 av Brewcastle »
Livet er svart/hvitt!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #333 på: 16. Mars 2007, 11:29 »

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #334 på: 16. Mars 2007, 11:33 »

Ser at det snakkes om at Newcastle ska vere et topp4 lag, det har me ikkje vert siden Keegan sine dagar.

Sir Bobby Robson

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #335 på: 16. Mars 2007, 11:42 »
Ja, og det var ganske utrolig at AZ fikk det straffesparket som som ga dem deres 2. bortemål, og like utrolig at Newcastle fikk ett mål annullert i går.

Jeg har skjønt veldig lenge at du ønsker å få fjernet Roeder Asbjørn. Men ut fra det den enkelte spiller sine prestasjoner i går, hva skulle han gjøre? Det så jo ut som om de aldri hadde slått en pasning før. Hvilke grep skal en manager gjøre når ikke en fordømt spiller er i stand til å avlevere ballen på ordentlig vis? -Tapet i går mener jeg i all hovedsak var spillernes ansvar. Ansvaret en manager må ta i ettertid er å strekke spillerne, eventuelt sende dem vekk. Slik jo-jo-tendens i de personlige prestasjonene som ble vist over disse to kampene er jo pinadø verre enn om de hadde spilt stabilt dårlig. Da hadde manageren i det minste visst hva han hadde å forholde seg til.

Hehehehe
Er det spillerne sin feil at me har spela møkkafotaball heile sesongen ?
Ok så da må me skifta ut heila laget da istede for Roeder. Klokt tenkt :)
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
« Svar #336 på: 16. Mars 2007, 11:45 »

Ser at det snakkes om at Newcastle ska vere et topp4 lag, det har me ikkje vert siden Keegan sine dagar.

Sir Bobby Robson

Å faen, glemte jo han heilt ut.
Newcastlesupporter siden 1992

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
« Svar #337 på: 16. Mars 2007, 11:47 »
Uansett kossen spelarane spele, så er det manageren som har det overordna ansvaret. Er hans ansvar å få spelerene te å yte sitt beste, klarer han ikkje det, er det kanskje på tide å ta hatten sin og gå
Newcastlesupporter siden 1992

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
« Svar #338 på: 16. Mars 2007, 11:59 »
Hvis Roeder ikke får røsket opp i et spill som nærmest lukter sabotasje fra spillergruppa, så er det til hans eget beste å gå. Å slite seg ut med spillere som kun presterer når de selv føler det passer er bortkastet tid.
Synes situasjonen nå minner litt om tiden før Sir Bobbys ufrivillige avgang. En stor del av spillergruppa ga "bæng" i hans instrukser, og opptrådte etter eget godtbefinnende på og utenfor banen.
Livet er svart/hvitt!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #339 på: 16. Mars 2007, 12:23 »
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/europe/6449935.stm

Roeder skylder på forsvaret.
Helt enig med Roeder her! Det forsvaret som spilte igår holder ikke middels tippeligastandard engang. Og jeg skjønner ærlig talt "null og niks" over at Bramble som har har spilt dårlig for oss i bortimot 4,5 år, får så mye støtte av enkelte andre her på forumet i tråden som omhandler han, det KUN etter noen få uker med bra spill!  >:(

Jeg vil ha vekk ALLE middelmådighetene og spillere som ikke kan føre oss høyere opp på tabellen. I den kategorien er det mange, men jeg synes han skal begynne å hive ut de som har spilt dårlig over en lengere periode. Da bør Bramble være førstemann ut! Men den diskusjonen skal jeg fortsette i en annen tråd!

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #340 på: 16. Mars 2007, 12:42 »
Jeg syns vi bør gjøre som toppklubbene (Ferguson er skotsk, men likevel) ; få tak i en utenlandsk trener. Vi kunne ha sikret oss trenere som Ottmar Hitzfield før, men har tatt til takke med middelmådige folk. Jeg syns Roeder kan få sjansen til å rette opp inntrykket mot slutten av sesongen, ellers må han gå i sommer. Nå har vi ikke noe å spille for uansett, men klarer vi uefa-cup plass samt at det blir noen store signings og tetting av forsvaret til sommeren, så får vi se. Da får vi en forhåpentligvis fit og god Michael Owen igjen, han kommer til å være utrolig sugen på å bevise hva han er god for. Da har Martins fått en hel sesong i PL under beltet, og denne fyren kommer bare til å bli bedre og bedre. Han har vært knallgod i år. Duff må også bevise at han er så god som han en gang har vært, ellers syns jeg vi bør satse på N'Zogbia til neste år. Se på Arsenal, de har et halvt lag med unggutter som spiller fantastisk fotball.

Ganske enig i det du sier her. Er litt usikker på hva jeg egentlig mener om Roeder. Han hadde en god avslutning på sesongen i fjor. Etter sommerhandelen satt jeg igjen med veldig blandede følelser. Han hadde fått tak i to gode spillere i Martins og Duff, mens han sviktet totalt når det gjaldt å handle inn forsvarspillere og en god spiss. Dette har vi slitt med i hele år med tanke på at det har vært veldig tynt bakover og ganske tynt på topp utenom Martins. Det kunne vært spennende å se hva Roeder hadde fått til med et godt mannskap, men det er hans egen feil at han ikke klarte å få gode nok spillere til klubben i sommer. Jeg synes også han har gjort noen feile taktiske beslutninger i kampene i år.

Det er ikke bare Roeders feil at det har gått så dårlig som det har gjort i år. Spillerne må også dele litt av skylden. I år har vi avgitt poeng hjemme mot Charlton, Sheffield United, West Ham, Fulham, Everton, Boro, Bolton. Lag vi skal slå greit hjemme. I flesteparten av disse kampene har spillerne vært helt håpløse, mens Roeder har stått handlingslammet på sidelinja. Hadde vi vunnet disse kampene hadde vi hatt 17 poeng ekstra og vært med i kampen om CL-plassen. Og det skulle ikke vært umulig.

Jeg blir ikke skuffet om Roeder får sparken i sommer og vi får inn en ny og forhåpentligvis bedre manager. Men om han blir i klubben og får handlet inn et nytt forsvar og får tilbake Owen og Ameobi på topp kan det bli spennende å se hva han kan utrette...

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #341 på: 16. Mars 2007, 13:10 »
Lurer på om Butt kanskje var rasistisk i går, noen som har lest noe om det?
Han var i kraftig klinsj med noen av negerne på AZ i går og etter kampen måtte Martins trøste en gråtende AZ-spiller mens resten av laget jubla...

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #342 på: 16. Mars 2007, 13:16 »
Roeder og forsvaret har skylden for dette tapet og resten av sesongen. Hvis Roeder hadde vært en bra manager så hadde han fått laget til å yte ala Sam Allardyces Bolton eller Martin Oneills Aston Villa som forøvrig har dårligere spillerstall enn nettopp Newcastle. Forsvaret er som kjent fantastisk tragisk og når du i tillegg har en manager som aldri vil få noen av dem til å blomstre så sier det seg selv at det går adundas! Håper for guds skyld at noen viktige personer i Newcastle styret ser problemet og går til verks.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
« Svar #343 på: 16. Mars 2007, 13:21 »
[.......................] Jeg blir ikke skuffet om Roeder får sparken i sommer og vi får inn en ny og forhåpentligvis bedre manager. Men om han blir i klubben og får handlet inn et nytt forsvar og får tilbake Owen og Ameobi på topp kan det bli spennende å se hva han kan utrette...
Roeder fikk sin standhaftighet med langsiktig tenkning midt i fleisen i går. Han har brukt tid og tålmodighet på transfermarkedet for å skaffe unge spillere som er villige til å blø for drakta. -Når jeg så tragedien i går, så forstår jeg godt hvorfor han har det som plan. Hadde vi hatt noen spillere med "blø for drakta" mentalitet i går så ville vi ventet i spenning på trekningen av neste runde av UEFA-cupen nå :-\.
Jeg har vært i Roeders forsvarsrekke, og befinner meg der fortsatt. Men etter spillernes sabotasje i går så skjønner jeg godt at diskusjonen rundt Roeders stilling intensiveres. Jeg mener Roeder skal fortsette. Jeg har tro på hans filosofi rundt byggingen av laget. Skulle han ikke greie å skaffe resultater med "sitt" lag, er det i det minste store muligheter for at hans arvtaker får overta en sterk stall.
Jeg mener Roeder skal få muligheten en sesong til. Vi må ikke glemme at han fikk et vaklevorent lag i fanget. Han fikk oppgaven med å erstattte Big Al. En oppgave han løste godt synes jeg. Og han fortjener å få bygge laget i neste trinn også. Jeg unner foreløpig ingen andre å lede NUFC med Martins og Owen i 2-spann.
Livet er svart/hvitt!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #344 på: 16. Mars 2007, 13:22 »
Det er ikke bare Roeders feil at det har gått så dårlig som det har gjort i år. Spillerne må også dele litt av skylden. I år har vi avgitt poeng hjemme mot Charlton, Sheffield United, West Ham, Fulham, Everton, Boro, Bolton. Lag vi skal slå greit hjemme. I flesteparten av disse kampene har spillerne vært helt håpløse, mens Roeder har stått handlingslammet på sidelinja. Hadde vi vunnet disse kampene hadde vi hatt 17 poeng ekstra og vært med i kampen om CL-plassen. Og det skulle ikke vært umulig.

Jeg blir ikke skuffet om Roeder får sparken i sommer og vi får inn en ny og forhåpentligvis bedre manager. Men om han blir i klubben og får handlet inn et nytt forsvar og får tilbake Owen og Ameobi på topp kan det bli spennende å se hva han kan utrette...
Helt enig med deg her!

Men må tilføye at det å erstatte Alan Shearer som kaptein og target mann ikke var så lett som enkelte av oss på forhånd har trodd, og det hjalp ikke da Owen skadet seg i VM. Og når vi i tillegg har slitt med så massive skader som vi har denne sesongen, har ikke Roeder hatt en enkel jobb!

Men å si at sesongen er spolert som enkelte her hevder, er jeg IKKE enig i! Vi er 6 poeng bak 6. plassen, og det er 27 poeng igjen å spille om, så jeg ser absolutt muligheter til å klatre høyere på tabellen. Men da må hele laget og alle ansvarlige i NUFC heve seg betraktlig!