20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: AZ Alkmaar - Newcastle  (Lest 72411 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Captain Scott

• Supersub
  • Newcastle United <3
    • Vis profil
Sv: AZ Alkmaar - Newcastle
« Svar #30 på: 13. Mars 2007, 08:37 »
Blir en veldig tøff kamp dette her... Men mener det blir feil og satse defensivt i denne kampen. Vi spiller bedre angrepsfotball en forsvarsspill.
Derfor håper jeg på dette laget:
Given

Solano Bramble Taylor Hunty

Milner       Parker        Duff

Dyer      Emre

Martins.

Men tror Roeder velger dette laget:

Given
Solano Bramble Taylor Carr
Milner Dyer Parker Emre Duff
      Martins.

Er ikke så alt for dumt lag det heller. Men jeg vil se at vi tørr å satse offensivt i denne kampen. At Emre er tilbake er herlig. Men når vi har han tilbake er det værtfall grunn til å spille offensivt. Men men... 4-5-1 er ikke så ille. Men tror vi lykkes bedre med 4-3-2-1.

Tips: Borteseier 2-1.

Howay the Lads!!! ;D
Howay the Lads!

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #31 på: 13. Mars 2007, 09:07 »
Håper vi går offensivt ut og får 1-0, da er kampen så godt som over. Hvis AZ får 1-0 derimot, blir det et helvete.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #32 på: 13. Mars 2007, 10:53 »
Jeg vil ha dette laget fra start:

Given

Solano          Taylor          Bramble         Baba/Carr

Parker
Milner            Dyer            Emre              Duff

Martins

Så har vi spillere som Butt, N`Zogbia og Sibierski som kan komme inn å gjøre en god innsats om vi trenger litt forandringer.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #33 på: 13. Mars 2007, 16:19 »
Jeg registrerer at du tror jeg har tenkt, med min oppstilling, å gå ut å kjøre over AZ fra start. Da har du ikke lest innlegget mitt, Frode. Jeg mener det laget som spilte mot AZ hjemme også er det beste laget til å spille mot AZ borte. Vi trenger duellstyrken til Sibierski allerede fra start. Vi trenger Dyers enorme løpskraft. Vi trenger BÅDE Parker og Butt til å ødelegge AZs spill og til å hjelpe forsvaret, men vi trenger IKKE Emres overblikk og pasninger like sterkt som vi trenger defensiv og offensiv løpskraft og duellstyrke.

Dessuten er jeg heller ikke så sikker på om Emre er klar for å starte en kamp allerede nå.

Butt og Parker er ikke optimale sammen, men i en kamp som denne kan de være nøyaktig det vi trenger. Vi trenger terriere som kan ødelegge AZs spill. Vi trenger terriere som kan stresse ballfører og som tør å takle. Vi trenger ikke tekniske finesser og offensiv drivkraft på samme måte.
Vi trenger bare tre kontringsspillere (Dyer, Martins, Duff) med gode avslutninger og vi trenger noen skikkelige DYR bakover på banen. Vi trenger lagets suverent beste offensive duellspiller, Sibierski allerede fra første minutt. Emre og Zog er spillere vi kan få bruk for etterhvert. Men ikke fra start av.

Her skal vi få jobben gjort. Hindre AZ i å komme til sjanser, og da mener jeg faktisk at din midtbane er langt mer offensiv enn min, Frode. Og jeg vil til min død hevde at mitt lag har en bedre sjanse enn ditt. Du sier jo selv at vi må ødelegge AZs spill. Hvem er vel bedre til å gjøre det enn Parker OG Butt?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #34 på: 13. Mars 2007, 16:44 »
Vi må ødelegge AZs spill. Hvem er vel bedre til å gjøre det enn Parker OG Butt?

Tull. Vi må ikke ødelegge deres spill, men slå dem med vårt eget. Vi er AZ overlegne når vi spiller som vi gjorde i første kampen. Håper ikke den jantelovinnstillingen deres har smittet over til Glenn. Da kan man like gjerne støtte Liverpool.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #35 på: 13. Mars 2007, 16:48 »
Vårt spill? Hva slags spill har vi?

Det vi greide på hjemmebane var å BRYTE NED AZs spill, frata dem ballen og komme hurtig fremover. Og Parker og Butt var svært delaktige i å bryte ned AZs spill. Sibierski var veldig delaktig i å vinne viktige dueller på AZs banehalvdel, slik at vi fikk muligheten til å komme etter med flere folk. Det sier jo seg selv at den løsningen er like mye løsningen på bortebane.
Det er jo der vår eneste sjanse ligger.

For når det gjelder ballsikkerhet, så er nederlenderne oss overlegen. Vi så jo det på hjemmebane, hvor lett de kan spille seg gjennom laget vårt. Samme hvor godt organiserte vi er.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #36 på: 13. Mars 2007, 16:51 »
Vårt spill? Hva slags spill har vi?

Vi har styrker både kontringsmessig og langs kantene, samt at vi kan slå langt på både Martins og Sibbe. Selvfølgelig har vi et spillemønster, selv om det ikke kommer like godt frem i alle kampene.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #37 på: 13. Mars 2007, 17:25 »
Newcastle er ikke noe gode på 4-5-1. Den eneste spissen som kan duge i en slik formasjon er kanskje Sibi?
Men det nytter lite med bortemål når de alltid slipper inn to mål selv på hjemmebane i uefa!

« Siste redigering: 13. Mars 2007, 21:14 av Ã…smund »

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #38 på: 13. Mars 2007, 22:10 »
For det første Joakim, det kan selvfølgelig hende at "ditt" lag har en bedre sjanse enn det jeg laget jeg mener bør starte. Men det vil vi nok aldri få noe helt klart svar på!

Du mener også at "min" midtbane er mer offensiv enn den du valgte. Da vil jeg si Joakim, at den midtbanen jeg har satt opp har utvilsomt større potensial offensivt enn "din" midtbane. Den er ikke nødvendigvis mer offensiv, men den har spillere som kan holde ballen litt i laget, skape noe på egenhånd, som kan slå pasninger, som kan starte hurtige overganger osv. I den midtbanen jeg har satt opp er det INGEN like spillere, ALLE har forskjellige spisskompetanse eller områder de er best på. Da mener jeg også at de utfyller hverandre HELT PERFEKT!

Som sagt har den midtbanen jeg har valgt mye større potensial til å true AZ offensivt, men det er ikke dermed sagt at den er dårligere deffensivt. Grunn: fordi Roeder på forhånd setter opp taktikken om hvor høyt vi skal presse motstanderen deffensivt, og for at vi da vil ha 4 spillere + 1 "anker", altså 5 spillere til å jobbe i "ramma" deffensivt. Da tror jeg AZ vil slite ganske kraftig med å tre igjennom vår "femmer" på midten, samtidig som det er et spørsmål hvor mange AZ tørr å kjøre frem i angrepene sine, da de vet at vi har raske dødlige overganger!

Med en 4-4-2 og Butt og Parker på sentral midtbane er det stor sjans for å bli presset langt nærmere egen 16 meter og risikere mange innlegg inn i vår faresone. Butt og Parker er heller ikke noen eminente pasningspillere og mangler en del når det kommer til offensiv kreativitet.

Men med de 5 på midten som jeg har valgt, mener jeg at AZ skal slite med å komme igjennom vår midtbane, samtidig som vi er en skikkelig trussel ved overganger, da vi kan fylle på angrepene med spillere som er raske, har gode pasninger, gode til å utfordre og gode avsluttere.

Det kan selvfølgelig også være plass til Sibierski på midtbanen, men jeg tror at vi kan ha større nytte av å ha han på benken og heller la han komme inn om vi trenger det!

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil

djmattis

• Gjest
« Svar #40 på: 14. Mars 2007, 18:01 »
Håper vi spiller for å vinne!

nei jeg tror faktisk newcastle går ut foran hver kamp med tanken at de skal tape så mye som mulig
 ::)

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #41 på: 14. Mars 2007, 18:15 »
Håper vi spiller for å vinne!

nei jeg tror faktisk newcastle går ut foran hver kamp med tanken at de skal tape så mye som mulig
 ::)

Med tanke på at 0-0 holder for oss, skjønner du vel hva gutten mener?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #42 på: 14. Mars 2007, 19:51 »
Jeg forstår hvor du vil hen, Frode, men jeg tror det er faktorer du ikke har tatt hensyn til.

1. Nicky Butt er i KANONform, noe Scott Parker så absolutt ikke er. Men Parker er såpass god og såpass viktig, at jeg mener vi i DENNE kampen, er bedre tjent med dem begge to. De er terriere begge to, med veldig like ferdigheter. Jeg mener det i DENNE kampen er positivt. Fordi jeg tror de har en større sjanse for å bryte ned AZs spill.

2. Emre er sannsynligvis ikke helt 100%. Ja, han er 100% skadefri, men ikke helt på topp likevel, og jeg tror ikke han er sterk nok til å starte en kamp ennå. Ihvertfall ikke en kamp som denne, osm vil bli veldig krevende.

Greit nok at "din midtbane" har ferdighetene til å holde ballen i laget, slå gode pasninger, skape noe på egenhånd og starte raske overganger, men jeg tror likevel ikke vi er gode nok til å holde ballen så mye i laget at vi greier å tilintetgjøre AZ. AZ vil ha mye ball, og jeg tror at selv om din femmer er aldri så godt organisert, så kan AZ spille seg lett gjennom. Jeg tror ikke min er så veldig mye bedre der, men jeg tror vi kan stoppe dem lettere før det er forseint, med Parker og Butt sentralt. Skulle det vise seg å være feil, så har vi Emre og Milner på benken.

3. Sibierski har en duellstyrke som er overlegen alle andre offensive spillere i laget. Og er det noe vi vil trenge, så er det en vi kan slå lange baller opp på, som kan holde litt på ballen, og vente på at midtbanen skal komme etter. Vi mistet veldig mye duellstyrke offensivt etter at Sibierski måtte gå ut på hjemmebane, og vi ble langt dårligere etter at han gikk ut. Det får meg til å trekke den konklusjon at Sibierskis duellstyrke vil bli veldig viktig å ha så lenge som mulig i morgendagens kamp.

I mine øyne vil vi savne mulighetene til å slå lange baller på Sibierski med din oppstilling.

4. Milner har hatt en dalende formkurve i det siste. Han har ikke vært like "på hugget" i de siste kampene, som for få måneder siden. Det er en grunn til at jeg tror han, også i morgendagens kamp, vil gjøre bedre nytte for seg som innbytter. Også fordi den midtbaneoppstillingen jeg tror vil være best, ikke har plass til Milner.

5. 4-5-1 er en formasjon vi har forholdsvis dårlige erfaringer med. Jeg kunne gått for den oppstillingen og erketypisk drillo-fotball, dersom vi hadde hatt et bedre utgangspunkt. Men jeg mener vi trenger et langt mer krigersk lag, med det utgangspunktet dommeren dessverre skaffet oss.

borbis

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #43 på: 14. Mars 2007, 23:19 »
Ser ut som Roeder vil starte med butt og parker og midtbanen ja. Håper vi presser mye de første minuttene. Tar dem på senga og lager 1 eller 2 mål, for vil moralen deres synke og det vil bli nesten umulig å ta oss igjen. Men på en annen side er ikke Newcastle det beste laget til å holde på en ledelse og ri på den :P
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs

?It wasn?t the hand of God. It was the hand of a rascal. God had nothing to do with it.?

localhero

• NewUtd-teamet
  • Supersub
    • Vis profil
« Svar #44 på: 15. Mars 2007, 13:30 »
Setter vi et mål i kveld, vil jeg nesten si vi er videre... Da må AZ score 3 mål, og vi har ikke sluppet inn 3 mål siden vi spilte borte mot everton, hvis ikke jeg tar helt feil... Oba setter garantert et mål, så jeg tror og håper vi kan slappe av og kose oss med kampen i kveld. Er det forresten noen newcastle fans fra Kristiansand her?
'I'd like to play for an Italian club, like Barcelona.' - Mark Draper