20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: AZ Alkmaar - Newcastle  (Lest 72410 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: AZ Alkmaar - Newcastle
« Svar #15 på: 11. Mars 2007, 23:39 »
Hater 4-5-1!

I cuper er det mye taktikk med/mot lag man ikke møter i serien bestandig. Da kan det lønne seg å være litt forsiktig. Jeg driter i om NUFC og Roeder spiller en kjedelig 0-0 kamp borte mot AZ, vi er jo uansett videre med det da! Så får vi heller underholde på hjemmebane i neste runde!

Til denne kampen har vi en ledelse å forsvare! Vi må ikke fremover på banen, men AZ må, de må score. Da mener jeg vi må benytte oss av dette, og ikke gjøre det enkelt for AZ å komme til sjanser. Heller stenge de, stresse de, psyke de ut og satse på kontringer.

Den gode gamle reglen er enkel, SEIER HJEMME OG UAVGJORT BORTE!

borbis

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #16 på: 12. Mars 2007, 00:00 »
Vi må være kyniske ja. Men ikke bli for defensive, og legge oss bakpå så AZ kan holde trykke oppe. Det er jeg redd vil skje. Vi skal ha holdningen om at vi skal vinne og komme videre. En offensiv og uredd psyke er viktig. Det tror jeg er nøkkelen. Sier Roeder atvi skal "legge oss bakpå" så kan spillere bli for defensive.
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs

?It wasn?t the hand of God. It was the hand of a rascal. God had nothing to do with it.?

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #17 på: 12. Mars 2007, 00:19 »
Da foreslår jeg denne startelleveren:

-------------Given---------------
Nobby--Tayls--Bramble--Duff
--------------Butt----------------
---------Parker-Emre-----------
Dyer----------------------Milner
------------Martins--------------

Jeg står ved Duff som venstreback, og mener han er kapabel til oppgaven. Han er bedre enn alle resterende backer vi har tilgjengelig, med klar margin.

Jeg mener disse er spillerene vi må benytte oss av. Sibierski er vel skadet, så vidt jeg vet ?! Og siden vi har 3 eksemplariske sentrale midtbanespillere hvorav 2 av dem kan beherske ankerrollen, bør denne formasjonen benyttes, i hvert fall på fremmed gress.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 12. Mars 2007, 04:51 »
Denne kampen skal det tippes hardt på. Er rimelig sikker Newcastle vinner borte også..

tips 3-1 til Newcastle
skal også spille over 2.5 mål i kampen,da både new og alk slipper inn mye mål.

følges av frivilje. :)

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 12. Mars 2007, 08:26 »
tips 3-1 til Newcastle
skal også spille over 2.5 mål i kampen,da både new og alk slipper inn mye mål.
Slipper AZ Alkmaar inn mye mål?
-------P---W---D---L---GF---GA---DIF-
AZ     28    17    8    3    71    26    45    

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #20 på: 12. Mars 2007, 10:49 »
AZ har god statistikk i ligaen, men i cupen har de sluppet inn masse. 5 mål kun mot Fenerbache (hjemme og borte).

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 12. Mars 2007, 10:59 »
AZ har god statistikk i ligaen, men i cupen har de sluppet inn masse. 5 mål kun mot Fenerbache (hjemme og borte).

Er interessert i hvordan de har spilt i de andre UEFA cup kampene denne sesongen. Noen som vet eller har en link?

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
« Svar #22 på: 12. Mars 2007, 12:02 »
Da foreslår jeg denne startelleveren:
-------------Given---------------
Nobby--Tayls--Bramble--Duff
--------------Butt----------------
---------Parker-Emre-----------
Dyer----------------------Milner
------------Martins--------------
Jeg står ved Duff som venstreback, og mener han er kapabel til oppgaven. Han er bedre enn alle resterende backer vi har tilgjengelig, med klar margin.
[................................]
Støttes delvis. Men jeg skulle gjerne sett Duff på den samme plassen som i forrige kamp. Han hadde stor vilje, men fikk lite passninger. De gangene han var involvert var han "skapende". Jeg begynte å miste tålmodigheten med Duffer'n, men under hjemmekampen mot AZ syntes jeg det var mye lovende fra han.
Når det gjelder venstre back-plass, så vil jeg si det slik: Alle alternativer er bedre enn Carr.
Livet er svart/hvitt!

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #23 på: 12. Mars 2007, 17:31 »
Jeg er veldig usikker på Duff som venstreback. Først og fremst fordi jeg mener han bør finne storformen på venstrekanten der han hører hjemme.
Da er jeg heller tilhenger av å sette Butt på benken, Parker på ankerplass, Dyer inn sentralt, Milner på høyre og Duff på venstre.
Gjerne gi Edgar litt kamptrening på vb plass
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

NUFCern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://rbk.no/
« Svar #24 på: 12. Mars 2007, 17:52 »
Guttene har får nå en hel uke til å hvile og forberede seg til denne kampen, så dette skal nok gå rimelig greit skal dere se. Emre er fit for fight igjen, og det er gledelig. Kan bli viktig i denne kampen.

Håper på denne startoppstillingen:

Given
Solano Taylor Bramble Carr
Milner Parker Butt Emre Duff
Martins

Emre kan om mulig flyttes opp og være hengende spiss. Eneste problemet er at jeg ikke fikk plass til Mr. Kieron Dyer. For å få med han, kan dette laget være løsningen:

Given
Solano Taylor Bramble Carr
Milner Parker Emre Duff
Dyer Martins

Egentlig hipp som happ hvilket lag Roeder velger blant disse to. Om man bytter Butt med Dyer får vi mer offensive kalibrer istedenfor defensive, og det trenger ikke nødvendigvis å være negativt. Men siden dette er en bortekamp vi ikke trenger å vinne, kan kanskje det defensive prioriteres. Uansett så blir det spennende å se hvem Glenn Roeder velger.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #25 på: 12. Mars 2007, 18:17 »
Jeg vil se oss starte med nøyaktig de samme 11 som sist.
Vi må angripe denne kampen på riktig måte.

De første 45 minuttene handler om å ødelegge for AZ, og prøve å utnytte eventuelle feil fra deres side. Da må vi ha kjappe folk på topp, men samtidig trenger vi en duellsterk mann i Sibierski. Den som fulgte godt med på hjemmekampen, så at vi mistet en del duellkraft på topp når Sibbe gikk ut. Det kan ha vært avgjørende i forhold til at vi mistet litt av initiativet. I tillegg trenger vi to råskinn sentralt på midten. To stykker vi vet tåler dette, og som vi vet vil gjøre jobben defensivt.
Altså Parker og Butt.
Duff spilte så bra sist, at han fortjener fornyet tillitt på venstrevingen i nederland. Dyer spilte enda bedre, og bør stjele høyrevingplassen fremfor en Milner som ikke er i fullt så godt slag som tidligere, og som ikke har helt de samme fighteregenskapene til Dyer. Dessuten er han fremdeles ikke like trygg foran kassa som Dyer har utviklet seg til å bli.

Solano og Carr gjorde seg på ingen måte bort i hjemmekampen, og selv om en kanskje kan argumentere med at det defensive er viktigst på bortebane, så vil vi tjene enormt på å ha backer som kan bidra offensivt.

Ergo vil jeg se denne oppstillingen på torsdag:
Given
Solano - Taylor - Bramble - Carr
Dyer - Parker - Butt - Duff
Sibierski - Martins

Emre er glimrende å ha sittende på benken. Luque og Milner kan også være kjekke jokere å ha klare til å steppe inn dersom deres ferdigheter behøves.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

NUFC

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #26 på: 12. Mars 2007, 18:43 »
Ja, er enig med deg, men leder vi mye og er sikret billetten til kvarten synes jeg Luque absolutt er en spiller som bør kastes innpå...
Arne Scheie:
For mye fotball på TV?? Jeg sier som Sølve Grotmol: Det er for mange bøker på biblioteket også.

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #27 på: 12. Mars 2007, 19:03 »
Ja, er enig med deg, men leder vi mye og er sikret billetten til kvarten synes jeg Luque absolutt er en spiller som bør kastes innpå...

I prinsippet er jeg enig, men nå vet vi at Luque aldri vil bli satset på og vi vet at han aldri kommer til å slå igjennom og vi vet at han forsvinner til sommeren. Derfor mener jeg det er mer hensiktsmessig å gi Carroll de 15 minuttene enn Luque.
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #28 på: 12. Mars 2007, 21:47 »
Ser at en del ønsker seg samme startoppstilling som hjemmekampen mot AZ. Men dere må tenke på at dette er 2 forskjellige kamper, med 2 forskjellige utgangspunkter! I hjemmekampen var de NUFC som skulle/måtte angripe, holde presset oppe og skaffe et godt utgangspunkt. Men nå går kampen i Nederland og vi har en 4-2 ledelse å forsvare.

Derfor vil jeg ha en 4-5-1 formasjon med masse løpstyrke og hurtighet på midtbanen, kombinert med 1 og ikke 2 ankere. Slik håper jeg at vi kan klare å stenge de fra ca på midtbanen, eller 10 meter inn på egen banehalvdel. Så får vi sette fart når sjansen byr seg, spille hurtig langs bakken, "klikk klakk" mellom Martins, Dyer, Duff, Milner og evt Emre eller Zoggy. Så får de jobbe hurtig hjem i "ramme" når angrepet er ferdig, stenge midtbanen for AZ, stresse de, vise at vi har hurtige overganger og spre utrygghet hos AZ.

Kansje mange synes at dette er defensivt, men vi reiser IKKE ned til Nederland for å underholde. Vi skal bare ha resultatet som gir oss en kvartfinale!!!
« Siste redigering: 12. Mars 2007, 21:49 av Frode »

nerli

• Gjest
« Svar #29 på: 13. Mars 2007, 03:27 »
tror og håper newcastle vinner sammenlagt..
blir vanskelig å vinne på bortebane.. men d er fullt mulig..

enten blir d uavgjort..eller så vinner ett av lagene me ett mål...