20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Andrew Carroll  (Lest 274256 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Simmi

• Gjest
Sv: Andrew Carroll
« Svar #1410 på: 21. Aug. 2011, 14:42 »
Enig med kø her. Carroll er en helt annen type spiller enn Aguero. Aguero er en rask og teknisk god spiller, og kan derfor gjøre ting på egenhånd, mens Carroll er veldig sterk og god på hodet, og trenger derfor gode lagkamerater, som legger bra innlegg og spiller han god.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1411 på: 21. Aug. 2011, 14:42 »
Selvfølgelig har Thomas riktig i mye av det han sier. Kjøper man en spiller for 350mill bør man kunne forvente at spilleren klarer å skape ting uten å være fullstendig avhengig av medspillerne.

Er faktisk ikke Carrolls problem, men Liverpools som betalte en vanvittig overpris for en spiller som ikke er verdt halvparten.. :)

Joda, er enig der. Kritikken min var egentlig mer retta mot Liverpool enn Carroll selv.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1412 på: 21. Aug. 2011, 14:44 »
Vi er nok veldig uenig her. Men å sammenligne Carroll med Shearer og Henry blir vel egentlig ganske feil.

Hahahaha....jeg gir meg!! Sammenlignet Carroll med Shearer. Og poenterte at Shearer kunne ikke sammenlignes med Henry, på samme måte som at det blir feil å sammenligne Carroll med Aguero.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1413 på: 21. Aug. 2011, 14:59 »
Ser den, men hele poenget mitt var egentlig at jeg ikke synes Carroll har vært et bra kjøp av Liverpool for den prisen. Ikke at Carroll er en håpløs spiller som ikke klarer noen ting.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1414 på: 21. Aug. 2011, 15:06 »
Forresten, hater å diskutere med folk som bruker makt- og undertrykkelsesteknikker og prøver å latterliggjøre meg i hvert eneste innlegg, bare fordi jeg har noen andre meninger enn deg..

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1415 på: 21. Aug. 2011, 15:20 »
Enig med kø her. Carroll er en helt annen type spiller enn Aguero. Aguero er en rask og teknisk god spiller, og kan derfor gjøre ting på egenhånd, mens Carroll er veldig sterk og god på hodet, og trenger derfor gode lagkamerater, som legger bra innlegg og spiller han god.

Uansett når du betaler 35 mill pund for en spiller så forventer du at han er en som kan utgjøre forskjell på lagene, at han har egenskapene som skal til for å skape sjanser til seg selv og laget, gjøre lagkammeratene gode, osv. Det er ikke så firkantet at man må ha egenskapen å drible 3-4 mann å putte ballen i mål for å utgjøre en forskjell.
Opp igjennom historien er det plenty av eks på forskjellige spillere med forskjellige spisskompetanse som har vist hvor viktige de er for sine lag på forskjellige måter. Felles for dem er at de er gode på å putte ballen i mål.

Om Carroll er så dønn avhengig av visse kavliteter på sine medspillere så er han ikke verdt 35 mill pund. Dessuten så har han kansje muligheten på best service av samtlige spisser i PL, med pasningsføttene til Adam, Downing, Kuyt, Meireles, osv. Mye kvalitet å velge fra i det laget der.

Men jeg tror fremdeles at Carroll vil slå til i LFC, og jeg ser fremdeles på LFC som den største tittelkandidaten, knepent foran ManCity og Chelsea. LFC har mange nye spillere som trenger tid sammen. Du får ikke dem samspilt over 3-4 kamper i pre season. Jeg tror jo lenger ut i sesongen man kommer jo mer problemer vil det det bli å møte LFC, desverre. Unner dem ingenting!

Simmi

• Gjest
« Svar #1416 på: 21. Aug. 2011, 15:58 »
Er selvfølgelig enig i at han ikke er verdt 35 mill pund, hvis du trodde det.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1417 på: 21. Aug. 2011, 16:11 »
Uansett hvordan man snur og vender på dette, så har Liverpool lagt veldig mye penger på bordet for en såpas primitiv spiller som Carroll. Det er det ikke mulig å komme unna.

Chrisnr.9

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1418 på: 21. Aug. 2011, 16:56 »
Hvis jeg skulle sammenlignet Carroll med en spiller må det nesten være Duncan Ferguson. De er(Fergusons tilfelle var) store kraftige spisser som er ekstremt gode på hodet, men med begrenset fart og tekniske ferdigheter.

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1419 på: 21. Aug. 2011, 19:46 »

Litt av poenget med Carroll er at han ikke trenger spesielt gode baller inn i boksen for å skape noe. Bare pump den inn, så får han hodet på ballen på en eller annen måte.

Samme med oppbygging av spillet dersom passningsspillet ikke sitter: Pump ballen opp mot Carroll som vinner ballen og får lagt den av til en medspiller.

Han har også en utrolig god skuddfot, og kan skape mye ut av ingenting med den.

Carroll passer nok bedre i en klubb som Newcastle, men han er verdt sin vekt i gull de gangene resten av Liverpool-laget har en dårlig dag.

Jeg er ganske sikker på at Liverpool visste hva de betalte for når de kjøpte han. Ergo de forventer ikke at han skal drible seg forbi tre spillere for så å elegant lobbe ballen over keeper og i mål.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1420 på: 21. Aug. 2011, 23:09 »
Det Liverpool gjorde mye i førsteomgangen mot Arsenal var jo å pumpe ballen opp mot Carroll, men det kom jo ingen løpende etter, og da ble Carroll seende fryktelig dårlig ut. Carroll er avhengig av at medspillerne løper etter og beveger seg rundt han, for å kunne se god ut. Det skal ikke mye hokuspokus til for å gjøre Carroll god, men det krever i det minste at medspillerne løper litt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daggie Riise

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #1421 på: 21. Aug. 2011, 23:52 »
Tror nok at Liverpool har ganske så god peiling på hva de holder på med når det gjelder overganger. Folk er for opptatt av "synlige" prestasjoner og statistikk (mål, assist osv..) men glemmer det faktum at Carroll meget trolig var en nøkkel til seiren mot Arsenal. For det første holdt han ballen bra opp for medspillerene som igjen gjorde at Pool hadde bedre possesion enn Arsenal. I tilegg gav han mye bank til Arsenal sine forsvarere og slet dem ut så Suarez og Meireles fikk fri bane når dem kom inn. I følge meg så var Carroll en nøkkel for seiren i går og da kan man vel ikke klage på prestasjonene?

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1422 på: 22. Aug. 2011, 01:57 »
Urovekkende at dere vet så mye om prestasjonen til Carroll mot Arsenal mtp hvilken annen kamp som gikk samtidig.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1423 på: 22. Aug. 2011, 02:27 »
Tja, Arsenal-Liverpool begynte vel 45 minutt senere enn Newcastle-kampen så en omgang har vel de fleste fått med seg. Iallefall jeg.  :) Ellers så går det jo an å se kamper i etterkant. Det gjør jeg rett som det er om det er flere kamper som virker interessante!  ;D

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1424 på: 22. Aug. 2011, 08:37 »
Vi hadde pool kampen på stream. Jeg synes Carroll var helt horribel. Han virket slapp og giddaløs. Gampet bare rundt på banen. Hadde vel 1 heading på mål som var litt halvfarlig.