20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Nicky Butt  (Lest 64584 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Nicky Butt
« Svar #150 på: 31. Mars 2008, 09:34 »
Det verste er at han faktisk har vore ein klassespelar dei siste kampane. Har vel vore vår bestemann i dei 3 siste.
Nå synes jeg du tar litt hardt i.
I forrige kampe var banens desidert bese Steven Taylor. Det grunnet, han gjorde ikke en eneste feil.
Men i går var han Newcastles beste spiller. Håper han fortsetter, for han har endel å bevise. Men sånn som vi spiller nå, å vist fremgangen er stabil å vedvarende. Da vil jeg fortsatt benytte meg ac han i den rollen.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #151 på: 31. Mars 2008, 12:37 »
Fortell meg fortsatt en sentral midtbanespiller som leverer på et like stabilt nivå som Nicky Butt i dagens stall. Jeg kommer ikke på noen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #152 på: 31. Mars 2008, 12:52 »
Fortell meg fortsatt en sentral midtbanespiller som leverer på et like stabilt nivå som Nicky Butt i dagens stall. Jeg kommer ikke på noen.

Hvis du snakker utelukkende om den defensive delen av spillet er jeg enig, ellers har det vært fryktelig ujevne prestasjoner fra Nicky Butt sammen med alle de andre midtbanespillerene våre..

Men faktum er at sentral midtbane har vært vår svakeste lagdel denne sesongen og vi trenger minst to kvalitetsspillere inn til sommeren..Nicky Butt, Geremi, Barton og Emre er ikke nok. Vi trenger en, helst to klassespillere i tillegg til disse fire som bare holder et ok PL nivå over en hel sesong..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kråka

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #153 på: 31. Mars 2008, 13:19 »
i de to siste kampene har Butt vært enestående! Barton kommer vel snart for fult han også..

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #154 på: 31. Mars 2008, 14:51 »
Pasningene sitter fremdeles ikke for Butt. Både Geremi og Barton hadde flere vellykkede pasninger.

Barton total passes: 57, good passses: 49, bad passes: 8, key passes: 3
Geremi total passes: 55, good passes: 49, bad passes 6, key passes: 3
Butt total passes: 64, good passes 47, bad passes 17, key passes: 0

« Siste redigering: 31. Mars 2008, 14:53 av Fredrik »
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #155 på: 31. Mars 2008, 15:18 »

Hvis du snakker utelukkende om den defensive delen av spillet er jeg enig, ellers har det vært fryktelig ujevne prestasjoner fra Nicky Butt sammen med alle de andre midtbanespillerene våre..

Men faktum er at sentral midtbane har vært vår svakeste lagdel denne sesongen og vi trenger minst to kvalitetsspillere inn til sommeren..Nicky Butt, Geremi, Barton og Emre er ikke nok. Vi trenger en, helst to klassespillere i tillegg til disse fire som bare holder et ok PL nivå over en hel sesong..
Men hvorfor skal Nicky Butt gjøre en annen jobb en den han har ferdighetene og kunnskapen til å gjøre? Du forventer altså at Butt skal være vår beste spiller i hver kamp, selv om han spiller offensiv midtbanespiller?

Butt er en ryddegutt. Han har aldri vært noe annet enn det. Så hvorfor skal vi da forvente så mye, mye mer fra den mannen, når vi vet at det han kan er å rydde opp etter sine offensivt anlagte medspillere? Hvorfor sikal vi forvente at han er en playmaker, en pasningssterk dribler i tillegg, når alt han behøver for å være ryddegutt er å kunne rydde opp etter medspillerne sine?

Rollen som Defensiv Midtbanespiller kan løses på mange ulike måter. Nicky Butt er en ryddegutt. Claude Makelele er ryddegutten som også er god med ballen, men ingen playmaker. Så har du Vieira, som er en god playmaker, men ikke en fullt så god ryddegutt. Også har du Essien, som er løpssterk, god med ball men overhodet ingen ryddegutt. Hvorfor skal Butt være seg selv OG Essien samtidig, når han aldri har vært noe annet enn en fantastisk ryddegut?

Butt løser sin rolle i laget på en utmerket måte, så lenge han får lov å løse den defensive rollen på den måten han gjør det best. Det kan du da umulig bestride. Så hvorfor skal vi ikke anerkjenne det?

Butt har vært vår suverent mest stabile spiller denne sesongen. Han har kanskje ikke imponert med så veldig godt spill bestandig, men han har vært stabil i prestasjonene. Han har ikke svingt så mye som våre andre midtbanespillere. Men likevel så skal han altså få kjeft. Fordi han ikke har gjort en oppgave han ikke behersker på en tilfredsstillende måte.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Filla

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #156 på: 31. Mars 2008, 16:01 »
Butt har värt veldig god de siste kampene og fortjener skryt for dette..Han har jo fått mye dritt når han har spilt dårlig, så det er jo bare rett att han bör få beröm nå som han spiller bra.
MEN vi trenger ett nytt midtbaneanker til neste år om vi skal bli bedre og kjempe om topp-6 plassering...Michael Carrick sier jeg bare

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #157 på: 31. Mars 2008, 16:07 »
Ja, vi trenger et nytt anker.
Men ikke fordi Butt er for dårlig, eller ikke god nok for topp 6. Men fordi Butt gradvis begynner å utspille sin rolle, og blir mer og mer avhengig av mer ballsikre spillere rundt seg, og fordi Butt ikke lenger er noen ungdom.

Carrick er et godt alternativ.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #158 på: 31. Mars 2008, 16:17 »

Men hvorfor skal Nicky Butt gjøre en annen jobb en den han har ferdighetene og kunnskapen til å gjøre? Du forventer altså at Butt skal være vår beste spiller i hver kamp, selv om han spiller offensiv midtbanespiller?

Butt er en ryddegutt. Han har aldri vært noe annet enn det. Så hvorfor skal vi da forvente så mye, mye mer fra den mannen, når vi vet at det han kan er å rydde opp etter sine offensivt anlagte medspillere? Hvorfor sikal vi forvente at han er en playmaker, en pasningssterk dribler i tillegg, når alt han behøver for å være ryddegutt er å kunne rydde opp etter medspillerne sine?

Rollen som Defensiv Midtbanespiller kan løses på mange ulike måter. Nicky Butt er en ryddegutt. Claude Makelele er ryddegutten som også er god med ballen, men ingen playmaker. Så har du Vieira, som er en god playmaker, men ikke en fullt så god ryddegutt. Også har du Essien, som er løpssterk, god med ball men overhodet ingen ryddegutt. Hvorfor skal Butt være seg selv OG Essien samtidig, når han aldri har vært noe annet enn en fantastisk ryddegut?

Butt løser sin rolle i laget på en utmerket måte, så lenge han får lov å løse den defensive rollen på den måten han gjør det best. Det kan du da umulig bestride. Så hvorfor skal vi ikke anerkjenne det?

Butt har vært vår suverent mest stabile spiller denne sesongen. Han har kanskje ikke imponert med så veldig godt spill bestandig, men han har vært stabil i prestasjonene. Han har ikke svingt så mye som våre andre midtbanespillere. Men likevel så skal han altså få kjeft. Fordi han ikke har gjort en oppgave han ikke behersker på en tilfredsstillende måte.

Har du problemer i hodet? Hva med å skrive litt kortere og mer presist? Drit i den retorikken din og prøv å få frem poenget ditt!! Du trenger ikke å forklare meg hele livshistorien til Nicky Butt, fordi jeg sier han har vært ujevn i år.

Jeg sier for faen ikke at Nicky Butt skal gjøre noe annet enn å være en ryddegutt....MEN når han allikevel skal begynne å slå disse håpløse langpasningene sine og når han generelt spiller med for høy  risiko i pasningsspillet(noe han ikke behersker).. Det er jo også en VIKTIG ting i fotball; nemlig at du skal spille på dine styrker....og det har ikke Butt gjort tilfredstillende denne sesongen.. For all del, Butt har hatt flere gode kamper denne sesongen, og med de riktige spillerene ved siden av seg så kan Butt være den ryddegutten og bare ryddegutt! Men det har ikke vært slik denne sesongen...Problemer er ofte sammensatt, og januar og februar var like skrekkelig for Butt som resten av laget..

Det virker som om du unnskylder Nicky Butt sine dårlige pasninger med at han egentlig ikke er den "type spiller".....Det er ikke slik det fungerer Joakim!! Slår man en dårlig pasning, så er det en dårlig pasning...uavhengig om du heter Nicky Butt eller Steven Gerrard!!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #159 på: 31. Mars 2008, 16:28 »
En del av de langpasningene du beskriver skyldes vel kanskje i stor grad mangelen på en klar spillestil. Det kan ha skyldtes at han ikke hadde de "riktige" spillerne rundt seg. Når laget har vært bra, har Butt alltid vært bra. Når laget overhodet ikke har vært bra, har Butt sjelden vært vårt svakeste ledd.
Selv i fadesekampen mot Portsmouth var Butt sannsynligvis vår beste spiller.

Jada, en dårlig pasning er en dårlig pasning. Men så er spørsmålet hvor mye vekt vi skal legge på dårlige pasninger, i og med at Butt er en spiller som er avhengig av et godt lag rundt seg, for å slå gode pasninger.

Jeg velger å fokusere på Butts styrker, og hans positive egenskaper. Du fokuserer utelukkende på at han ikke er god til å slå pasninger. Men hvor god trenger han egentlig å være da?

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #160 på: 31. Mars 2008, 16:40 »
God nok for Newcastle, sånn som Newcastle bør være, og det er han ikke. 100 % enig med kø1. Det er greit at Butt har spilt noen gode kamper i det siste, men man trenger ikke å gå helt fra konseptene av den grunn. Hva med å nevne de andre spillerne som har vært minst like stabile? Butt er utgått på dato etter denne sesongen.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #161 på: 31. Mars 2008, 16:43 »
Altså når det gjelder pasninger og teknikk så har Butt veldig gode basisferdigheter. Han har et bra kortpasningspill, gode mottak, slår ofte godt på ett og to touch. Han spiller enkelt og godt. MEN altfor ofte denne sesongen har han spilt med for høy risiko...og det gagner ikke Butt fordi han ikke har blikket og de kreative evnene.

Mangelen på gode medspillere er selvsagt noe som har satt Butt i et dårligere lys, og så lenge han slår dårlige pasninger så vektlegger jeg det fordi det er et feilvalg! Han kunne heller dyttet ballen til en annen midtbanespiller..Du nevnte Makelele, han er ganske lik Butt. Pasningsferdighetene er begrenset, men forskjellen på Makelele og Butt er at Makelele alltid gir fra seg ballen når det blir for "vanskelig", med andre ord så kjenner han sin begrensning. Makelele har også gode basis ferdigheter, men mangler blikket og kreativiteten offensivt. Da overlater han til Lampard....Jeg kan unnskylde Butt litt for at han ikke har hatt gode spillere...men som jeg sa, en dårlig pasning er en dårlig pasning.

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #162 på: 31. Mars 2008, 16:46 »
Jeg synes butt har vært flink til å vri spillet fra høyre og over til venstre og omvendt raskt. Jeg synes Butt har blitt mye bedre under Keegan enn han var under Big Sam hvor han bare slo disse håpløse passningene opp i mot Viduka. Han har alltid vært flink til å rydde unna og vinne baller. Jeg tror også en god egenskap butt har er at han har psyken på plass. Mange yngre spillere driter i buksa når når de står utpå matta til old trafford.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #163 på: 31. Mars 2008, 16:59 »
God nok for Newcastle, sånn som Newcastle bør være, og det er han ikke. 100 % enig med kø1. Det er greit at Butt har spilt noen gode kamper i det siste, men man trenger ikke å gå helt fra konseptene av den grunn. Hva med å nevne de andre spillerne som har vært minst like stabile? Butt er utgått på dato etter denne sesongen.

100% ueinig med deg og kø1. 110 % einig med Joakim. Når Butt spelar på det nivået han har gjort dei to siste kampane so er han ikkje utgått på dato! Dykk meinar at vi skal kvitte oss med Butt etter denne sesongen? Når han gang på gang er vår bestemann når heile laget gjer det bra, og nesten aldri dårlegast når laget gjer det dårleg. Greit nok at han ikkje skal få kontraktfesta fast plass neste sesong, men i verste fall er han god som backup. Det verte heilt feil og som å skyta seg i foten å tru at Newcastle ikkje har bruk for Butt meir.

Forventar ikkje at Fredrik skal skjønne dette ( sidan han påstår Butt aldri har spelt ein god kamp for oss) , men resten må skjønna at Butt ikkje er utgått på dato for eit Newcastle som har kjempa i botnen heile sesongen.
« Siste redigering: 31. Mars 2008, 17:02 av lgrinde »

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #164 på: 31. Mars 2008, 17:07 »
Javel, jeg tyder det slik at du mener Butt må beholdes hvis vi skal kjempe om en Europacup-plass neste sesong?
Jeg kunne ikke vært mer uenig, for Newcastle har vel ambisjoner om nettopp en 5-7 plass neste sesong.
Denne diskusjonen er delt opp i to helt forskjellige synspunkter og ståsteder. Du går inn i diskusjonen med ditt synspunkt og jeg med mitt, du ser situasjonen helt annerledes tydeligvis, men jeg tror nok de fleste her på forumet er unisont enige om at Butt ikke skal spille i førsteelleveren neste sesong. Såpass ærlige må vi være.