20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Nicky Butt  (Lest 64096 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Nicky Butt
« Svar #165 på: 31. Mars 2008, 17:14 »
Ja vi har alle forskjellige syn her. Om Butt presterar slik som mot Spurs i går, så er han meir enn god nok for eit lag som skal kjempa om 6-7 plass.
Men trur du har eit litt anna syn på kven vi skal få inn som erstattar og kva plass vi skal kjempe om. Vi kan jo ikkje selja Butt uten å ha ein god nok erstattar. Og er ganske skeptisk til kva vi kan lokka til oss. Og om det vi får duger. Derfor bør vi beholda Butt uansett. Funkar erstattaren din (som bør vera ein ekstremt god spelar sidan vi skal kjempe om 5.plass ifølgje deg) so bra. Men funkar han ikkje (dvs flopp, skadar osv), så har vi Butt.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #166 på: 31. Mars 2008, 17:24 »
Jeg vil ha Butt som back-up spiller neste år, men som Fredrik sier; skal vi ha ambisjoner om å bli et lag som skal kjempe om europacupspill så trenger vi bedre spillere enn Butt..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #167 på: 31. Mars 2008, 18:26 »
Jeg har lenge spurt meg hvorfor alltid Butt er den første som slaktes når vi taper, og jeg tror svaret er så enkelt at de aller fleste her i alt for stor grad vektlegger det offensive. Butt er en av de beste ballvinnerne i ligaen, han går alltid foran med en enorm innsats og har vært vår mest stabile spiller denne sesongen. MEN Butt er ingen fantastisk pasningsspiller, han slurver alt for ofte men svært ofte kommer dette som et resultat av at han blir tvunget til å prøve på en vanskelig pasning pga elendig bevegelse i laget. Nå får jeg sikkert mange imot meg når jeg påstår at Butt har et større pasningsreportoar enn både Makelele og Parker, men det mener jeg helt seriøst. Jeg sier ikke at Butt er en god pasningsspiller, men han er ikke ekstremt dårlig i forhold til andre defensive midtbanespillere. Makelele triller alltid ballen i støtte eller en 5 meters pasning til en ledig Chelseaspiller som deretter skaper noe framover. Der er den store forskjellen, i store deler av sesongen har ikke Butt hatt noen å trille ballen til, mens nå i det siste har både Barton og Geremi vært flinke til å gjøre seg spillbare.

Huff dette ble et utrolig rotete innlegg men jeg håper noen klarer å tolke hva jeg mener.
an sparker ikke Bobby Robson??

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #168 på: 31. Mars 2008, 19:28 »
Du har helt rett Abel, og det er dette jeg har sagt lenge nå. Butts manglende offensive evner blir svært mindre synlig dersom han spiller på et fungerende lag med bevegelige medspillere.
Om han ikke er god nok for å være fast innslag i førsteelleveren, er han definitivt bra nok for stallen. Han har en enorm rutine og en innstillingen som er svært viktig for laget.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #169 på: 31. Mars 2008, 22:21 »
Jeg har lenge spurt meg hvorfor alltid Butt er den første som slaktes når vi taper, og jeg tror svaret er så enkelt at de aller fleste her i alt for stor grad vektlegger det offensive. Butt er en av de beste ballvinnerne i ligaen, han går alltid foran med en enorm innsats og har vært vår mest stabile spiller denne sesongen. MEN Butt er ingen fantastisk pasningsspiller, han slurver alt for ofte men svært ofte kommer dette som et resultat av at han blir tvunget til å prøve på en vanskelig pasning pga elendig bevegelse i laget. Nå får jeg sikkert mange imot meg når jeg påstår at Butt har et større pasningsreportoar enn både Makelele og Parker, men det mener jeg helt seriøst. Jeg sier ikke at Butt er en god pasningsspiller, men han er ikke ekstremt dårlig i forhold til andre defensive midtbanespillere. Makelele triller alltid ballen i støtte eller en 5 meters pasning til en ledig Chelseaspiller som deretter skaper noe framover. Der er den store forskjellen, i store deler av sesongen har ikke Butt hatt noen å trille ballen til, mens nå i det siste har både Barton og Geremi vært flinke til å gjøre seg spillbare.

Huff dette ble et utrolig rotete innlegg men jeg håper noen klarer å tolke hva jeg mener.

Glimrende innlegg!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #170 på: 01. April 2008, 19:59 »

Jeg synes du formulerte deg meget bra, Abel. Et innlegg som dette trengte vi.

Vi bør selvfølgelig se etter en mulig erstatter for Butt til neste sesong, men det kan skje at erstatteren ikke fungerer, eller blir skadet. Da trenger vi Butt. En spiller som ALLTID går foran med et godt eksempel, som hater å tape, og som gang på gang viser at han ikke er ueffen offensivt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #171 på: 01. April 2008, 20:45 »
Hvordan du kan få deg til å si at Butt ikke er ueffen offensivt må gudene vite. Butt er vel noe sånn som regelrett tragisk offensivt.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #172 på: 01. April 2008, 20:53 »
Hvordan du kan få deg til å si at Butt ikke er ueffen offensivt må gudene vite. Butt er vel noe sånn som regelrett tragisk offensivt.
Ja, det er jo derfor han scorer en tre-fire mål i sesongen. Det er jo derfor han var så utrolig god til å fordele ballene mot Spurs.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #173 på: 01. April 2008, 20:59 »
Ja, det er jo derfor han scorer en tre-fire mål i sesongen. Det er jo derfor han var så utrolig god til å fordele ballene mot Spurs.

Du kan ikke måle det i antall scoringer! Er Joey Barton dårligere offensivt enn Butt han da, fordi han har kun en scoring mens Butt har tre..? Butt har scoret målene sine på smartness, det skal han virkelig ha! Et par av scoringene har vært veldig fine avslutninger også. Men noen god offensiv midtbanespiller er han ikke...det omfatter så veldig mye mer. Men som sagt, enkelte ting løser Butt fortreffelig offensivt også, mye pga at han er en rutinert og smart fotballspiller. Å fordele baller til Geremi og Barton telles ikke!!

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #174 på: 01. April 2008, 21:36 »
KØ1, i dette innlegget er du en liten gud ;)
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

BallaJazz

• Gjest
« Svar #175 på: 01. April 2008, 22:41 »

Du kan ikke måle det i antall scoringer! Er Joey Barton dårligere offensivt enn Butt han da, fordi han har kun en scoring mens Butt har tre..? Butt har scoret målene sine på smartness, det skal han virkelig ha! Et par av scoringene har vært veldig fine avslutninger også. Men noen god offensiv midtbanespiller er han ikke...det omfatter så veldig mye mer. Men som sagt, enkelte ting løser Butt fortreffelig offensivt også, mye pga at han er en rutinert og smart fotballspiller. Å fordele baller til Geremi og Barton telles ikke!!

Korrekt formulert ! :).Men så har det  noe å gjøre med Butt`s offensive kvaliteter at Butt er en mere defansiv midtbanespiller type enn offensiv.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #176 på: 01. April 2008, 22:59 »
KØ1, i dette innlegget er du en liten gud ;)

Synes ikke Gud er så spesielt bra jeg. Synes egentlig at Gud er teit...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #177 på: 02. April 2008, 16:07 »

Du skjønner da du også at det ikke er det jeg mener.
Så dum er du ikke (selv om det hender jeg tviler iblant).

Jeg prøvde ihvertfall å få frem at Butt ikke er så fryktelig dårlig offensivt, til å være en defensiv midtbanespiller, uten særlig ferdigheter med ball. Når Butt får spille DM og spille på sine premisser, bidrar han godt også offensivt. Han løper godt, slår gode pasninger, hvis forholdene bare ligger til rette, og han vet da også hvor målet står. Og langskuddene er ikke så fryktelig ille de heller.
Butt har aldri vært en offensiv midtbanespiller, men til å være den spilleren han er, med sine styrker og svakheter, er han på ingen måte ueffen offensivt. Løpssterk, skuddvillig og smart. Hva mer kan vi forvente av en defensiv midtbanespiller?

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #178 på: 02. April 2008, 16:10 »
Så dum er du ikke (selv om det hender jeg tviler iblant).

Takk for den ;)

PS! Fotballforståelse er ganske uavhengig av av IQ...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #179 på: 02. April 2008, 16:15 »
Jeg har det inntrykket at Forrest Gump ikke nødvendigvis vil ha den helt store fotballforståelsen, for å si det sånn.
Men det finnes selvfølgelig helt sikkert mange Mensa-medlemmer som ikke vet opp og ned på et fotballmål, og som tror offside er et sjøuttrykk.