20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Nicky Butt  (Lest 64716 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

RHCP14

• Gjest
Sv: Nicky Butt
« Svar #120 på: 30. Jan. 2008, 21:49 »
Men ka om ein har Barton ved sida av Rozenthal? Da får vi ein litt dårligere ballvinner men bedre enn Zog og Emre. Det handler jo om å veie egenskaper opp mot kvarandre. Når Butt presser i one-man show gjør det til at heile laget må springe meir pga det han gjør. I ein flat firer er det snakk om raske sideforskyvinger på 10-15 meter. Med Butt på banen må ein springe opp alle ballene som havner i mellomrom...det betyr 40-60 meteres løp mot eigen 16 meter. Dette fører til at kreftene tærer fort. Den som har fylgt med på Newcastle denne sesongen, har sett at Newcastle stort sett er med i første, men mister insjativet i andre.

...seff er det også andre faktorer som f,eks ein dårlig trent Geremi men eg vil påstå at Butt er delaktig i at midtbanen springer unødvendig mykje. Det ser bra ut når Butt spurter alt han klarer i 70 meter for å vinne ballen. Men det er kattas lek med musen når ein møter motstand av kvalitet. Den samme feilen har Doffen på landslaget. Om ein ser andre målet til Tyrkia mot Norge er det han som lager ubelanse på midtbanen til Norge med å presse venstrebacken. Håpløst!

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #121 på: 30. Jan. 2008, 21:57 »
Jeg tror ikke jeg kan få sagt hvor enig jeg er med deg angående Doffen, Norges mest oppskrytte spiller. Jeg mener også at Barton hadde vært spennende å prøve, men han har jo av ulike grunner vært uaktuell, skader og fengsel bl.a. Butt gjør det også bedre enn Smith og Geremi som er de mest opplagte andre alternativene.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #122 på: 30. Jan. 2008, 23:13 »
Emres spillestil gjør han vel på mange måter perfekt som makker for Butt.
Han liker å møte ballen dypt i banen, og vandre fremover med den, eventuelt spille elegante pasninger fremover, for at spillet skal gå hurtig i lengderetning.

Barton er litt samme typen. Veldig bevegelig, og en spiller som kan møte ballen dypt, og spille smarte pasninger fremover.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #123 på: 31. Jan. 2008, 00:33 »
Nja. Barton er vel en mer komplett midtbanespiller, og han er jo mye mer interessert i å gå på løp inn i boksen enn hva Emre er.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #124 på: 31. Jan. 2008, 11:28 »
Emres spisskompetanse er uten tvil gode pasninger, gjerne fra dypet som tidligere nevnt. Barton er mye mer en box-to-boxspiller med mer løpskraft og taklingsstyrke, men han er nok ikke fullt så god som Emre til å slå de geniale pasningene. Jeg kunne tenkt meg å se Butt-Emre på midten en kamp, bare for å teste det om ikke annet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #125 på: 31. Jan. 2008, 11:34 »
Jeg håper vi spiller Emre - Butt.....rett og slett...Butt var en av våre beste spillere over to kamper mot arsenal, og vi trenger Butt i sånne fighter som jeg regner med det bli mot boro..Han har rutinen også. Emre er den eneste av våre spillere som har potensialet til å slå de geniale pasningene som spissene våre trenger, savner dødballene hans også..Milner og Zog har slått skandaløse dødballer i det siste!

BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

RHCP14

• Gjest
« Svar #126 på: 31. Jan. 2008, 12:41 »
Korleis argumenterer du for at han var ein av dei beste spillerene? Når du snakker om ein av dei beste så må det vel være top tre da eller? Synes Given, Cassapa, Taylor, var bedre enn Butt over to kamper. Grunnen til det, er at dei avklarte mange sjanser der Arsenal kommer i overtall. Eit overtall fordi det er ubalanse på midtbanen til Newcastle. Og ein av hovudgrunnene til ubalanse er Butt.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #127 på: 31. Jan. 2008, 16:04 »
Og hvordan argumenterer så du for at Butt er en av hovedgrunnene til ubalanse på Newcastles midtbane? Den greier jeg bare ikke å forstå.
Problemet er hvem Butt spiller sammen med på midten. Spiller vi med Butt-Smith eller Butt-Rozenhal blir det veldig ofte Butt som må ta i et tak offensivt. Og det er han ikke kapabel til, og da blir midtbanen ubalansert. Butt er den som kan balansere midtbanen vår best. Og balansen blir så definitivt bedre med Emre-Butt enn Butt-Smith eller Emre-Barton.

Det mener jeg selv å har argumentert for tusenvis av ganger, så jeg ser gjerne at du argumenterer for hvorfor du mener Butt er vårt svakeste ledd.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #128 på: 31. Jan. 2008, 17:02 »
Korleis argumenterer du for at han var ein av dei beste spillerene? Når du snakker om ein av dei beste så må det vel være top tre da eller? Synes Given, Cassapa, Taylor, var bedre enn Butt over to kamper. Grunnen til det, er at dei avklarte mange sjanser der Arsenal kommer i overtall. Eit overtall fordi det er ubalanse på midtbanen til Newcastle. Og ein av hovudgrunnene til ubalanse er Butt.

På midtbana er Butt ein av dei beste vi har tilgjengleg no for tida. Og mot Arsenal(to kampar) so var både milner,zog og rozenhal dårlegare enn butt. Eg ser gjerne Emre - Butt på midten. Forventar då at Emre vise seg ein plass verdig på laget, noko han har til gode å gjera.

RHCP14

• Gjest
« Svar #129 på: 31. Jan. 2008, 21:34 »
Og hvordan argumenterer så du for at Butt er en av hovedgrunnene til ubalanse på Newcastles midtbane? Den greier jeg bare ikke å forstå.
Problemet er hvem Butt spiller sammen med på midten. Spiller vi med Butt-Smith eller Butt-Rozenhal blir det veldig ofte Butt som må ta i et tak offensivt. Og det er han ikke kapabel til, og da blir midtbanen ubalansert. Butt er den som kan balansere midtbanen vår best. Og balansen blir så definitivt bedre med Emre-Butt enn Butt-Smith eller Emre-Barton.

Det mener jeg selv å har argumentert for tusenvis av ganger, så jeg ser gjerne at du argumenterer for hvorfor du mener Butt er vårt svakeste ledd.

Det der har eg argumentert for opp til fleire gonger på mine innlegg, men eg kan vel ta det igjen! Det kom veldig tydelig fram mot Arsenal. Når Butt som høyre midtbane presser Arsenals høgreback (Sagna), er det veldig sannsynlig at ein blir spilt ut av eit godt lag.
      Når Butt går til de grader over på "feil side av banen" er det dødssynd når du spiller mot eit lag som slår presise og kontante pasninger. Ved at Butt presser i one-man show må Milner følge unormalt langt etter....og det er dette som skaper ubalanse!!! Ved å presse på denne måten må lagspillerene forholde seg til både Butt og seg sjøl. I ein flat firer med korridorstenging er det snakk om hurtige sideforskyving på 10-15 meter. Med "Butt-press" må ein springe opp pasninger som går i mellomrom. Det betyr 40 meteres løp i forsvar. Gode lag skaper lett overtal når ein presser slik.
       Det er også ein medvirkende årsak til at Newcastle til at ein får ein følelse at Newcastle er dårlig trent fordi dei ikkje orker å springe i andre omgang. Det er jo noe å tenke på at Newcastle stort sett er best i første omgang.

Korleis kan du vite at balansen ikkje blir bedre med Emre - Barton? Dei to har spilt sammen sentral i ein kvart omgang. Og det var mot Birmingham. Emre kom inn på 1-1 og vi vant kampen 2-1. Meiner å huske at kampen tok seg kraftig opp for Newcastle dei siste minuttene. Ein får sikrere ballspillere pluss bedre balanse med Emre - Barton. Grunnen til det, er at dei ikkje orker å springe så mykje som Butt, og vil heller ligge å stenge korridorer. Dette er etter min meining meir effektivt. Det avhenger litt av at forsvaret komunisere bra med midtbanen. Dette behøver dei tid på.....og nå har vi tid til å skape relasjoner og samspill. Der Butt vinner ballen noen gonger slår Emre og Barton mindre feilpasninger. Ein MÅ ha god pasningsprosent når ein spiller midtbane uansett om ein er ballvinner eller kreativ...og med ein meir pasningsorientert spillestil vil Butt ødelegge meir enn han hjelper laget.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #130 på: 07. Mars 2008, 19:47 »
Sitat fra nufc.co.uk: "NO BUTTS ... Nicky must wear the yellow T-shirt for the worst trainer of the week!"

Nederste bildet i denne linken: http://www.nufc.premiumtv.co.uk/page/NewsDetail/0,,10278~1259501,00.html
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Nikolaien

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #131 på: 08. Mars 2008, 01:01 »
Kva som er saken med den skjorten? Har sett at både Given og Owen også har hatt den tidlegare

BallaJazz

• Gjest
« Svar #132 på: 27. Mars 2008, 03:33 »
Kva som er saken med den skjorten? Har sett at både Given og Owen også har hatt den tidlegare

LES:

Sitat fra nufc.co.uk: "NO BUTTS ... Nicky must wear the yellow T-shirt for the worst trainer of the week!"

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #133 på: 27. Mars 2008, 08:46 »
For å ta det mer eksakt, Nikolaisen.
Den må brukes av spilleren som resten av spillerne mener er den dårligste på trening. Den skal visstnok aldri vært vasket, og lukten av den skal være mindre behagelig!!!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #134 på: 27. Mars 2008, 19:09 »
Interessant...
Bør jo i høyeste grad være en motivasjonsfaktor for den som får "æren" av å bære trøya da.