20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Nicky Butt  (Lest 64665 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Nicky Butt
« Svar #105 på: 14. Jan. 2008, 16:39 »
Du har feil i utsagnet om at Butt er vår beste DM. Svaret er Abdoulaye Faye. Trengs overhodet ikke begrunnes.

Helt sant. Dilemmaet blir om Faye er FOR god i forsvar til å kunne bli satt på midtbanen. At forsvaret rakner uten han...?

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #106 på: 14. Jan. 2008, 16:54 »
Du har feil i utsagnet om at Butt er vår beste DM. Svaret er Abdoulaye Faye. Trengs overhodet ikke begrunnes.
Helt sant. Dilemmaet blir om Faye er FOR god i forsvar til å kunne bli satt på midtbanen. At forsvaret rakner uten han...?

Forsvaret rakner as we speak uansett, så det må minst en midtstopper inn. Faye kan gjerne brukes som DM for min del. Cacapa og Rozehnal er alt for dårlige. Enkelt og greit.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #107 på: 14. Jan. 2008, 17:31 »

Forsvaret rakner as we speak uansett, så det må minst en midtstopper inn. Faye kan gjerne brukes som DM for min del. Cacapa og Rozehnal er alt for dårlige. Enkelt og greit.

Enig.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #108 på: 14. Jan. 2008, 19:13 »

Faye har ikke spilt så mye DM i Newcastle, at jeg umiddelbart vil si meg enig i Fredriks påstand. Han spilte nok bedre enn Butt i de kampene han har spilt, men Geremi var glimrende som DM i pre season og helt i starten av sesongen han også. Trengs ikke begrunnes det heller.

Hvorvidt forsvaret rakner uten han? Over tid synes jeg ikke forsvaret har vært SÅ mye dårligere uten Faye, enn med, så det er hipp som happ etter min mening.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #109 på: 14. Jan. 2008, 19:58 »
Se tilbake til preseason?
Der spilte vi med en 3er på midten. Da spilte blant annet Zoggy en meget stor rolle. Mener det var en av grunnene til at Geremi faktisk var god, spillerene rundt han gjorde han god. Da kunne Geremi plassere seg inni midtbanesirkelen å kontrollere å spille de enkle passningene..

PS!! Var vel Robson som kom med en komentar ang Geremi etter at han hadde sankket med Mourinho.
Finner ikke linken, noen som kan hjelpe?
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

RHCP14

• Gjest
« Svar #110 på: 30. Jan. 2008, 08:26 »
Etter å ha sett Newcastle nok ein gong tape soleklart mot Arsenal er eg kanskje lite objektiv i min begrunnelese når eg nå kritiserer spillerene MEN!!! når ein har ein spiller som Nicky Butt på midtbanen er det ikkje muligheter i det hele å vinne ein kamp mot Arsenal. For det første så hjelper det ikkje å være ein god ballvinner når han spiller den direkte til ein Arsenal-spiller i pasningen etter. Han slår så utrulig mange feilpasninger og spesielt langpasningene er dårlige. Grunnen til at han vinner så mange baller er jo at han springer overalt som ein idiot der på midtbanen. Som Parker springer han i heile kampen....og dette liker fansen....men når ein spiller mot eit lag som Arsenal og er overivrig i presset spiller dei deg lett ut. Når Butt presser som ein gal Doffen på midtstopperene, spiller dei berre lett opp på Fabregas som gir Arsenal eit overtal som dei ikkje KAN få. Når dei så tar opp Clichy eller Sagna så er dei i eit klart overtal offansivt.

Butt MÅ ut, og han må bli erstatta med ein pasningsdyktig og ikkje minst smart midtbanespiller. Butt er rett og slett dum!

Ein må få ein samhandling på midtbanen der dei presser som eit lag og ikkje enkeltvis. Dette fungerer kanskje mot dårlige motstandere (på hjemmebane), men ikkje mot Arsenal og gode lag. 

kico

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #111 på: 30. Jan. 2008, 14:58 »
Godt poeng, men sånn i det store og hele er dette noe en manager jobber med og ikke enkeltspillernes beslutninger.
At Butt ikke skal spille fast på Newcastles midtbane neste sesong tror de fleste Newcastle supportere er ganske samstemte om, men i gårsdagens match hadde vi med unntak av Barton, ingen andre å bruke der.
Butt er ingen klassespiller, men dum er han hvertfall ikke! Han har spilt fotball på et ekstremt høyt nivå i over 14 år nå, og det tror jeg ikke han hadde gjort hvis han hadde vært en "dum" person.
Walking in a Keegan wonderland!

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #112 på: 30. Jan. 2008, 15:00 »
Enig!
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #113 på: 30. Jan. 2008, 16:31 »
Etter å ha sett Newcastle nok ein gong tape soleklart mot Arsenal er eg kanskje lite objektiv i min begrunnelese når eg nå kritiserer spillerene MEN!!! når ein har ein spiller som Nicky Butt på midtbanen er det ikkje muligheter i det hele å vinne ein kamp mot Arsenal. For det første så hjelper det ikkje å være ein god ballvinner når han spiller den direkte til ein Arsenal-spiller i pasningen etter. Han slår så utrulig mange feilpasninger og spesielt langpasningene er dårlige. Grunnen til at han vinner så mange baller er jo at han springer overalt som ein idiot der på midtbanen. Som Parker springer han i heile kampen....og dette liker fansen....men når ein spiller mot eit lag som Arsenal og er overivrig i presset spiller dei deg lett ut. Når Butt presser som ein gal Doffen på midtstopperene, spiller dei berre lett opp på Fabregas som gir Arsenal eit overtal som dei ikkje KAN få. Når dei så tar opp Clichy eller Sagna så er dei i eit klart overtal offansivt.

Butt MÅ ut, og han må bli erstatta med ein pasningsdyktig og ikkje minst smart midtbanespiller. Butt er rett og slett dum!

Ein må få ein samhandling på midtbanen der dei presser som eit lag og ikkje enkeltvis. Dette fungerer kanskje mot dårlige motstandere (på hjemmebane), men ikkje mot Arsenal og gode lag. 

Å påstå at butt er dum framstille berre deg som dum!!!

RHCP14

• Gjest
« Svar #114 på: 30. Jan. 2008, 20:16 »
Ein spiller som ikkje kjenner sine eigne begrensninger som 30 + er for meg ein mindre klok spiller. Butt mister veldig mange baller på langpasningsfeil. Ja..og da kan du sei at eg er dum som seier at han aldri skal prøve. Men for h.... se på Makelele. Han slår stort aldri langpasninger. Alonso slår langpasninger fordi han faktisk kan det....

...og når du presser på eigen hånd uten at resten av laget følger etter, blir det feil. Når Butt som høgre midtbane går over på venstre for å presse, må Milner komme lenger inn i banen for å stenge korridorer som Butt etterlater seg (det blir rett og slett ubalanse). Det som skjer da, er at det blir ein støttepasning til motsatt stopper for presset. Han slår så ein pasning opp i mellomrom til meget ballsikre spillere. Dei spiller lett ut til ving eller back på løp som fritt kan komme opp i eit massivt overtall. Dei største sjansene til Arsenal pluss målet kom etter innlegg i overtall....

...dersom dei hadde lågge i ein flat firer, ville det blitt vanskligere å slå opp i mellomrom.   

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #115 på: 30. Jan. 2008, 20:28 »
Jeg er så utrolig lei av denne latterlige kritikken av Butt, jeg er enig i at han ikke er verdensklasse men det er heller ingen andre i stallen vår. Jeg vil påstå Butt har vært en av våre beste spillere denne sesongen, likevel får han kritikk uansett hva han gjør. Han er en dårlig pasningsspiller, men på innsatsen og ballvinneregeneskapene er det ikke mange som matcher han. Enkelte her inne kritiserer spillerne de ikke liker og roser de spillerne de liker uansett hva de presterer. Lavmål.
an sparker ikke Bobby Robson??

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #116 på: 30. Jan. 2008, 20:42 »
Lest en del på dette forumet, men det har ikke blitt til at jeg har registrert meg før nå. Virker uansett som et flott sted [/smisk] Må si meg enig med Abel i at Butt får ufortjent mye kritikk. Greit, han har aldri vært noen entertainer av noe slag, han er ikke den som kan flest finter, slår de fantastiske pasningene eller scorer masse mål som enkelte andre midtbanespillere, men du vet i alle fall alltid hva du får av Butt, 100% innsats, gode taklinger og knallhard jobbing. Jeg er helt sikker på at mange offensive spillere ser på Butt som vanskelig å spille mot fordi han gir dem lite spillerom (se f.eks. 1.omgang mot Arsenal i FA-cupen hvor Butt er GLIMRENDE). Butt trenger en kreativ midtbanespiller ved siden av seg. En Emre som spiller på samme måte som han gjør for Tyrkia ville vært perfekt, ligger dypt og kan få ballen når Butt vinner den for å så slå den geniale pasningen som Butt selv ikke kan slå.

Når det er sagt holder Butt på ingen måte verdensklasse, men han har desverre vært en av våre aller beste denne sesongen.

Det ble et langt første innlegg.  :P

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #117 på: 30. Jan. 2008, 21:07 »
Ok Skal skryte av Butt da. Butt holdt nesten på og score i rett mål i går. Det er positiv utvikling.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

RHCP14

• Gjest
« Svar #118 på: 30. Jan. 2008, 21:10 »
Kanskje ein burde kritisere Keegan som lar han spille???? Vil ikkje det. Kunne heller ikkje kritisere Allerdyce for å bruke Butt siden han er god i eit lag der midtbanen kun er for å vinne ballen tilbake.

Du kan sei at Butt gir 100 %, men har du ikkje egenskapene så har du dei ikkje. Vi har bedre spillere i den rollen. Synes faktisk Rozenthal kunne gjort ein vel så bra jobb. Ballene Butt vinner, tar Rozenthal igjen da han treffer på fleire langpasninger og pasninger generelt. Han viste mot Bolton at han har ein bra fot. Dessuten så trur eg Rozenthal hadde vore meir pliktig i ein flat firer på midten. Se på Arsenal når dei berre ligger å venter på feilpasning fra Newcastle. Dei ligger disiplinert i ein firer på midten og i forsvar. Det er også ein sterk årsak til at Liverpool er så bra i forsvar.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #119 på: 30. Jan. 2008, 21:15 »
Kanskje ein burde kritisere Keegan som lar han spille???? Vil ikkje det. Kunne heller ikkje kritisere Allerdyce for å bruke Butt siden han er god i eit lag der midtbanen kun er for å vinne ballen tilbake.

Du kan sei at Butt gir 100 %, men har du ikkje egenskapene så har du dei ikkje. Vi har bedre spillere i den rollen. Synes faktisk Rozenthal kunne gjort ein vel så bra jobb. Ballene Butt vinner, tar Rozenthal igjen da han treffer på fleire langpasninger og pasninger generelt. Han viste mot Bolton at han har ein bra fot. Dessuten så trur eg Rozenthal hadde vore meir pliktig i ein flat firer på midten. Se på Arsenal når dei berre ligger å venter på feilpasning fra Newcastle. Dei ligger disiplinert i ein firer på midten og i forsvar. Det er også ein sterk årsak til at Liverpool er så bra i forsvar.

Jeg tror Rozenahl hadde vært forbanna god som en slags spillende stopper hvis han bare hadde blitt litt sterkere, han har jo i tidligere klubber at han kan å spille midstopper men jeg mener han per dags dato ikke er den ballvinneren på midten som Butt er nettopp på grunn av at han er for svak i kroppen. Og hvis du skal ha en spiller som Emre eller N'Zogbia ved siden av han tror jeg ikke det blir morsomt å være forsvar. Defor trenger vi Butt, ideelt sett skulle vi hatt noen bedre, men jeg tror ikke vi har det.