20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Nicky Butt  (Lest 64234 ganger)

0 medlemmer og 5 gjester leser dette emnet.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Nicky Butt
« Svar #90 på: 05. Jan. 2008, 02:37 »
Hvis Butt er landslag aktuell igjen så bør det vel være et tegn på at han faktisk er god? Eller er Capello nok en inkompotent dust som ville brukt en uduglig spiller som Butt?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #91 på: 05. Jan. 2008, 02:56 »
Har omtrent gitt opp å diskutere Butt med enkelte. Om Butt har fremstått som udugelig denne sesongen, er det likesågreit å kjøpe en helt ny stall omtrent for vårs.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Ø.L

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #92 på: 05. Jan. 2008, 05:40 »
Har omtrent gitt opp å diskutere Butt med enkelte. Om Butt har fremstått som udugelig denne sesongen, er det likesågreit å kjøpe en helt ny stall omtrent for vårs.

Hør Hør!
quot;Jeg dro til Nederland full av optimisme, men allikevel sikker på at vi skulle tape"
"Det var grusomt varmt i Nederland, men gutta spilte som om det skulle være +11 grader"
KKR vm kvaliken '93

Newcastle-Lyn

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #93 på: 05. Jan. 2008, 13:11 »
Hvis Butt er landslag aktuell igjen så bør det vel være et tegn på at han faktisk er god? Eller er Capello nok en inkompotent dust som ville brukt en uduglig spiller som Butt?

Er Capello sitert noen plasser der han sier: "Jeg sikler etter å få Nicky Butt tilbake igjen på landslaget. Det oser klasse av den guten."?
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #94 på: 05. Jan. 2008, 13:18 »
Må man si det ordrett for å mene at Butt er god? Hvis Butt er god nok for England er han vel god nok for en middelmådig PL klubb?

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #95 på: 05. Jan. 2008, 13:35 »
Du skal få lov til å mene at Butt er en av Englands beste midtbanespillere, men det jeg ikke forstår er hvordan du til enhver tid forsvarer han med nebb og klør, selv etter elendige kamper, som det bare blir flere og flere av. Er det et slags motangrep mot folk som påpeker at dette har vært en slett aften for Butts del? Det samme foregår med Martins. Nå er det jo generelt sett klasseforskjell mellom Martins og Butt, men mange forsvarer Martins med det de har etter dårlige prestasjoner, fordi de ikke vil innse at fakta ligger på bordet, og ikke vil gi opp håpet om at "jeg har rett, og ingen andre skal fortelle meg noe annet".

Tenk litt over fotballspilleren Butt. Er han virkelig en ultra-hyper-hinsides god midtbanespiller som vinner alt av baller og takler som en helt?

Nei, han er en helt gjennomsnittlig midtbanespiller som har spilt sin beste kamp for lenge siden i Manchester United og som like gjerne kunne hentet lønnsslippen sin hos Fulham, Cardiff eller Southend. Han vinner baller, joda, men han har en tendens til å spille den til en motspiller i 70 % av tilfellene etter at ballen er vunnet. Dette trengs ikke og spekuleres i. Dette er sant, det er egentlig bare til å innse det. Og de som ikke vil innse det, kan jeg dessverre ikke hjelpe.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #96 på: 05. Jan. 2008, 13:41 »
Jeg mener ikke at Butt er en av Englands beste midtbane spillere. Men han er svært god i den jobben han er satt til å gjøre, nemlig å vinne baller forran sitt eget forsvar. Akkurat til det kan han være en av englandsbeste spillere, men som pasningslegger er han ikke i sett "ess" nei.

Jeg har ingen forkjærlighet for Butt, og hvis han spiller en ræva kamp så har jeg ingen glede av å forsvare han. Men det som irriterer meg er at du og noen andre skriver feks " jeg klarer ikke å forsvare butt what so ever", og det er kun fordi det er BUTT. Om Butt faktisk spiller en god kamp, så får han fortsatt "kjeft" fordi han misset på 5 pasninger, DET irriterer meg. Butt er veldig varierende i spillet sitt, og i enkelte kamper kan det være ødeleggende, men lik det eller ei, per i dag så er han faktsk vår beste defensive midtbanespiller og før vi får inn en ny og bedre spiller i den rollen så bør han få spille.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #97 på: 05. Jan. 2008, 14:24 »
Somme kritiserer Butt både når han gjer ein bra kamp og ein dårleg, medan andre gir han ros uansett. Folk har forskjellege meininga om Butt, so det må folk respektere. Eg er av den oppfatninga av at han bør bli kritisert når det er grunn til det, og bli rost når han har gjort det bra. Butt har faktisk vore vår beste midtbanespelar i år, sjølv om eg ikkje har sansen for mannen i det heile teke.

Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #98 på: 05. Jan. 2008, 16:42 »
Nicky Butt er en begrenset spiller, men han er veldig god i den rollen han har og det eneste midtbaneankeret vi har i klubben. Per nå bør han være selvskreven i førsteelleveren etter min mening, og et klart større kapteinsemne enn både Smith og Geremi.

Jeg synes Sam burde forsøke å drille Butt /Emre som to sentrale midtbanespillere. Vi så forrige sesong at det fungerte langt bedre med Butt/Emre enn med Parker/Emre og Parker/Butt. Butt/Emre vil kunne gi den perfekte balansen. Butt/Barton, Butt/Geremi og Butt/Smith blir altfor mye gamp og lite kreativt, og vi vet jo fra før at Butt trives langt bedre med en slags playmaker type ved sin side - som han gjorde til tider med Scholes i ManU.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #99 på: 05. Jan. 2008, 17:11 »
Er til dels enig med deg KingKev, men jeg synes at med den spillestilen vi har om dagen så kommer ikke Emre til sin rett samme hvem han spiller sammen med. Jeg også synes Butt skal være selvskreven, og han har vært best som den sentrale og mest defensive i 4-3-3.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #100 på: 05. Jan. 2008, 19:14 »
Hva mener du med midtbanen??
Gjelder det i en 4-3-3- formasjon, eller har du da tatt med deg 4-4-2 formasjonen?
Vist du har tatt med deg 4-4-2 formasjonen, er det forkastelig å si at Butt har vært bedre enn Milner ::)
Men vist du regner en 4-3-3 formasjon, ja da har Butt vært den beste, nja kansje på lik linje med Barton, men Butt har jo spilt flere kamper så holder han kansje litt foran..
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #101 på: 06. Jan. 2008, 03:23 »
Jeg har mang en gang kritisert Butt når han har fortjent det, men det er klart, man forsvarer Butt ekstra når en ser at han får så mye usaklig dritt slengt mot seg. Martins er jo uten tvil en spiller som har langt større ferdigheter og potensiale enn Butt, men Martins har for eksempel ikke vært like god denne sesongen som det Butt har vært, og det gjelder de fleste av Butts medspillere. Dette til tross for at Butt har vært svakere denne sesongen enn forrige, og vært for variabel. Der sier jo en hel del.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #102 på: 06. Jan. 2008, 13:56 »
Jeg mener ikke at Butt er en av Englands beste midtbane spillere. Men han er svært god i den jobben han er satt til å gjøre, nemlig å vinne baller forran sitt eget forsvar. Akkurat til det kan han være en av englandsbeste spillere, men som pasningslegger er han ikke i sett "ess" nei.

Jeg har ingen forkjærlighet for Butt, og hvis han spiller en ræva kamp så har jeg ingen glede av å forsvare han. Men det som irriterer meg er at du og noen andre skriver feks " jeg klarer ikke å forsvare butt what so ever", og det er kun fordi det er BUTT. Om Butt faktisk spiller en god kamp, så får han fortsatt "kjeft" fordi han misset på 5 pasninger, DET irriterer meg. Butt er veldig varierende i spillet sitt, og i enkelte kamper kan det være ødeleggende, men lik det eller ei, per i dag så er han faktsk vår beste defensive midtbanespiller og før vi får inn en ny og bedre spiller i den rollen så bør han få spille.

CHI-CHING. Kesse har skjønt det han. Stiller meg fullt og helt bak dette innlegget, riktignok med unntak av skrivefeilen "englandsbeste" der det mangler ett enkelt mellomrom ;)

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #103 på: 06. Jan. 2008, 15:52 »
Du har feil i utsagnet om at Butt er vår beste DM. Svaret er Abdoulaye Faye. Trengs overhodet ikke begrunnes.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #104 på: 14. Jan. 2008, 16:05 »
Faye er mykje bedre enn Nicky Butt. At Butt har vert vår beste midtbanespiller i år, seier litt om korleis laget har prestert.....

NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.