20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Sommerens kjøp og salg  (Lest 345647 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Sommerens kjøp og salg
« Svar #315 på: 19. Mars 2007, 14:14 »
Carr, Moore, Bramble, Bernard, Babayaro, Ramage, Pattison, Luque, Gate og Srnicek. Dette e 10 spelarar uten noko stor framtid i Newcastle. I tillegg trekker dei sikkert bra med lønn så ein bør snart begynne å kvitte seg med mesteparten av dei.
Er egentlig enig i alle, men ifølge de nye reglene som skal bli innført i PL om at hvert lag må ha 7-8 eller 9 egenproduserte spillere i A-lagstallen innen 2008 eller 2009 (tall husker jeg dårlig, beklager), så synes jeg Ramage kansje skal revurderes litt.

Ramage er grei å ha som backup da han er en ganske allsidig spiller. Kan spille i alle posisjonene i forsvar, og er derfor litt lik Aaron Hughes. Grei å ha som backup om evt skader eller vi trenger å hvile noen spillere i "ny og ne".

Men er enig i at Ramage ikke hever laget særlig, og at han har store mangler som fotballspiller. Jeg har selv sagt at han godt kan finne seg en ny klubb, men etter å ha tenkt meg om tror jeg vi fremdeles kan ha litt nytte av han. Men for all del, jeg "gråter" ikke om han forsvinner!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #316 på: 19. Mars 2007, 14:49 »
Hvorfor sier alle at vi har en så vanvittig godt midtbane? Ja, på papiret ser det veldig pent ut. Men de blir jo knust i kamp etter kamp. Når spilte vi sist en kamp hvor midtbanen faktisk fungerte godt? Duff er en tragedie på venstrekanten, Parker og Butt har bare vært middelmådige og Milner prøver og prøver men får ikke til allverden han heller. Face it, vi har 2 valg, enten bytte ut flere av spillerne, eller få inn en manager som klarer å utnytte det potensialet som ligger her.
Vi har kansje PL`s dårligste forsvar, og vi har nok også kansje PL`s dårligste angrep! Selv om Martins har vært en positiv overraskelse, er han den eneste spissen vi for øyblikket kan skryte av. Sibierski gjør en ok jobb, innsatsen og arbeidsmoralen hans er til tider veldig god, men han er langt fra den spissen som hever oss. Han skulle slitt veldig med å spille seg inn på andre ambisiøse lag i PL!

Det hjelper veldig lite om vi har PL`s beste keeper i Given og en veldig STERK midtbane, når vi så har det dårligste forsvaret og angrepet. Given sammen med midtbanen vår kan ikke løfte laget opp blant de 4 store alene. Vi MÅ HA NYTT FORSVAR, og selv om Owen og Ameobi kommer tilbake fra skade snart, MÅ VI OGSÅ HA EN SPISS LITT ULIK DE VI HAR FRA FØR!

Er enig i at midtbanen vår ikke helt har prestert som forventet, men vi vil ALDRI få se denne midtbanen fungere ordentlig før vi har fått orden på forsvaret og angrepet vårt.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #317 på: 19. Mars 2007, 23:30 »
Carr, Moore, Bramble, Bernard, Babayaro, Ramage, Pattison, Luque, Gate og Srnicek. Dette e 10 spelarar uten noko stor framtid i Newcastle. I tillegg trekker dei sikkert bra med lønn så ein bør snart begynne å kvitte seg med mesteparten av dei.

Sleng på Butt, Ameobi, og muligens Duff så er jeg enig.

borbis

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #318 på: 20. Mars 2007, 01:20 »

Sleng på Butt, Ameobi, og muligens Duff så er jeg enig.
Hvorfor vil du ha ut Ameobi? Han er en grei backupspiss han. Banket inn mange mål for oss i serieavslutningen i fjord. Også krever han ikke så sinnsykt mye i lønn.
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs

?It wasn?t the hand of God. It was the hand of a rascal. God had nothing to do with it.?

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #319 på: 20. Mars 2007, 03:38 »
Kanskje fordi Ameobi ikke er god nok om vi skal sikte litt høyere enn 10 plass. Bedre selge han og kjøpe inn en med lik stil bare bedre:)

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #320 på: 20. Mars 2007, 14:15 »
Ameobi hadde en fullt brukbar serieavslutning ifjor, og fikk dessverre høsten fullstendig ødelagt pga hofteproblemene sine. Gud vet hvorfor han ikke ble operert i sommer?
Og at han fikk så mye spilletid som det han faktisk gjorde når han til tider "nesten ikke kunne bevege seg" er en vits, men det er ikke Sholas feil. Jeg vil minst se hva han kan utrette i løpet av høsten før det er aktuelt å sette ham på transferlista. Mye tydet på at han endelig var i ferd med å få utløp for talentet sitt mot slutten av fjorårssessongen, og da skal vi alldeles ikke selge ham kun basert på det lille vi så i høst da Shola egentlig aldri burde spilt. Nei, noen ny Shearer blir han dessverre ikke, men hvem faen blir vel det?
Jeg er av den oppfatning av at Ameobi er arbeidsvillig og villig til å kjempe for sin plass, og han er heller ikke er førstemann til media for å klage når han blir benket. Han SKAL iallfall minst få høsten på seg til å vise hva han duger til. Hvis han skal selges skal det skje tidligst i vintervinduet neste sessong. Og om det er riktig å selge ham da eller ikke, det er det altfor tidlig å bedømme.

Jeg ser heller ikke helt hva vi skal tjene på å selge Nicky Butt. Han har vist seg som en glimrende "squadspiller" denne sessongen og har faktisk tidvis vært såpass god at han kan vurderes sammen med Emre på midten foran Parker. I tillegg tror jeg ikke vi får så veldig mye igjen for ham uansett. Men han har helt klart minst en god sessong til i seg.

Duff er det også, etter min mening, altfor tidlig å dømme. Han har slitt med skader, og har så deffinetivt ikke hatt de beste arbeidsforholdene, snarere tvert imot. Ingan habil venstreback bak seg, og nesten aldri samme midtbanen to kamper i strekk, og i tilllegg spilt på et lag som knapt nok har fungert som ett lag. Da er det neimen ikke lett å spille godt!

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #321 på: 20. Mars 2007, 14:18 »
At folk snakker om å selge Duff er helt utrolig. Han er fortsatt en av PLs beste. Gi gutten tid. Masse tid!

borbis

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #322 på: 20. Mars 2007, 16:25 »
Gi duff en skikkelig venstreback bak seg som kan komme på løp og skape 2 mot 1 situasjoner på kanten så skal du se at han blomstrer mye mer enn det han gjør no. Sier ikke at er årsaken til at han ikke har funnet formen enda. Han har vært skadet osv. Men synes det ville bli for dumt å kaste han ut enda.
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs

?It wasn?t the hand of God. It was the hand of a rascal. God had nothing to do with it.?

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #323 på: 20. Mars 2007, 21:36 »
Nest sesong blir muligens Carroll vurdert enda mer seriøst også. Men jeg er redd at de skal blir for stor kø forran ham . Virker som gutten har stort potensiale!
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #324 på: 20. Mars 2007, 23:13 »
Jeg synes problemet til Newcastle de siste årene har vært at vi alltid har hatt for mange slike "squad spillere", som feks Ameobi, Hughes, Butt, Clarke, Ambrose osv. Derfor mener jeg vi bør ha virkelig opprydning i stallen, både når det gjelder stallfyll og spillere som ikke lever opp til forventningene. For min del kan man selge hele midtbanen bortsett fra Zoggy, Milner og Parker, Emre kan muligens bli, men er ikke like begeistret for han som mange andre her inne.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #325 på: 20. Mars 2007, 23:51 »
Enig at vi kan rydde opp på midten. Emre kan godt dra for min del. Ser ikke hely hva dere ser i han.Liten treig og svak :) Dyer er bedre og omtrent samme spillertype. vil ha duff,zoggi,Dyer,Parker,Milner.. SELG Emre,solano,butt,sibbe,så lan vi kjøpe en stor sterk hodesterk spiss til å matche owen og martins på topp.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #326 på: 20. Mars 2007, 23:53 »
Forsvaret trenger også ein opprydning. Sitter med en følelse av at Bramble og co ødelegger dei nye forsvararane som kjem inn. F.eks var jo Boumsong knallgod før plutselig han også vart heil håplaus.

nemo

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #327 på: 21. Mars 2007, 00:36 »
Sitter med en følelse av at Bramble og co ødelegger dei nye forsvararane som kjem inn. F.eks var jo Boumsong knallgod før plutselig han også vart heil håplaus.

Jeg synes du har et godt poeng her!

Bambi ødelegger mentaliteten til absolutt alle forsvarspillere han spiller sammen med.
Han drar dem ned til et dårligere nivå slik at folk tror han er bedre enn han virkelig er.

Fysjameg, den som må forsvinnes først MÅ være Titus "Bambi on ice" Bramble!

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #328 på: 21. Mars 2007, 07:41 »
KAa?? har vi noe oljepenger bare dere på newutd forumet vett om eller ?
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #329 på: 21. Mars 2007, 08:53 »
KAa?? har vi noe oljepenger bare dere på newutd forumet vett om eller ?
Vi kunne iallfall trengt det ;)