20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Sommerens kjøp og salg  (Lest 345595 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Sommerens kjøp og salg
« Svar #330 på: 21. Mars 2007, 08:56 »
Var vi ikke linket til Chelseas Diarra i Januar nå? Der har vi en spiller som har vist seg å være en habil høyreback (imponerte mot Tottenham nå i FA Cupen) (til tross for at han egentlig er en deffansiv midtbanespiller). Kunne virkelig trengt ham nå...

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #331 på: 21. Mars 2007, 09:00 »
Var vi ikke linket til Chelseas Diarra i Januar nå? Der har vi en spiller som har vist seg å være en habil høyreback (imponerte mot Tottenham nå i FA Cupen) (til tross for at han egentlig er en deffansiv midtbanespiller). Kunne virkelig trengt ham nå...
Enig, men ikke som høyreback. Heller som erstatter for Butt.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #332 på: 21. Mars 2007, 11:37 »
Jeg synes problemet til Newcastle de siste årene har vært at vi alltid har hatt for mange slike "squad spillere", som feks Ameobi, Hughes, Butt, Clarke, Ambrose osv. Derfor mener jeg vi bør ha virkelig opprydning i stallen, både når det gjelder stallfyll og spillere som ikke lever opp til forventningene. For min del kan man selge hele midtbanen bortsett fra Zoggy, Milner og Parker, Emre kan muligens bli, men er ikke like begeistret for han som mange andre her inne.

Har du virkelig gitt opp Duff helt? Han er uten tvil den beste midtbanespilleren vår når vi får han i form. Er ikke lett å være venstreving med en lam venstreback..

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #333 på: 21. Mars 2007, 12:23 »
Jeg synes problemet til Newcastle de siste årene har vært at vi alltid har hatt for mange slike "squad spillere", som feks Ameobi, Hughes, Butt, Clarke, Ambrose osv. Derfor mener jeg vi bør ha virkelig opprydning i stallen, både når det gjelder stallfyll og spillere som ikke lever opp til forventningene. For min del kan man selge hele midtbanen bortsett fra Zoggy, Milner og Parker, Emre kan muligens bli, men er ikke like begeistret for han som mange andre her inne.

Har du virkelig gitt opp Duff helt? Han er uten tvil den beste midtbanespilleren vår når vi får han i form. Er ikke lett å være venstreving med en lam venstreback..
Det som overrasker meg mest er den "blinde kjærligheten" til Milner som mange har. Han har spilt 27 kamper for oss denne sesongen, har scoret 3 mål og fikset 4 målgivende pasninger. Med andre ord ikke den beste statistikken. Det som irriterer meg noe grenseløst er de forbanna dårlige innleggene hans. Han slår inn i en motspiller så vanvittig ofte at jeg begynner å lure på om han ser dårlig. Og treffer han ikke en motspiller, så går den som oftest ut bak mål. Det hjelper så utrolig lite å være best til å løpe opp og ned på vingen når man svikter så til de grader på den avgjørende fasen av spillet, nemlig å legge ballen inn i motstanderens målområdet.

Men for all del, jeg mener ikke vi skal selge han! Men JA DET FINNES BEDRE HØYREVINGER DER UTE!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #334 på: 21. Mars 2007, 14:16 »
Enig, men ikke som høyreback. Heller som erstatter for Butt.
Joa, som jeg skriver i den første posten, er klar over at back ikke er hans foretrukne posisjon, men den som så kampen mot Tottenham på Mandag så at han faktisk beklær den rollen bra også. Og det er jo ikke akkurat noen ulempe med allsidige spillere.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #335 på: 21. Mars 2007, 14:23 »
Sitat fra: Frode
Det som overrasker meg mest er den "blinde kjærligheten" til Milner som mange har. Han har spilt 27 kamper for oss denne sesongen, har scoret 3 mål og fikset 4 målgivende pasninger. Med andre ord ikke den beste statistikken. Det som irriterer meg noe grenseløst er de forbanna dårlige innleggene hans. Han slår inn i en motspiller så vanvittig ofte at jeg begynner å lure på om han ser dårlig. Og treffer han ikke en motspiller, så går den som oftest ut bak mål. Det hjelper så utrolig lite å være best til å løpe opp og ned på vingen når man svikter så til de grader på den avgjørende fasen av spillet, nemlig å legge ballen inn i motstanderens målområdet.

Men for all del, jeg mener ikke vi skal selge han! Men JA DET FINNES BEDRE HØYREVINGER DER UTE!
Ser problemet du sikter til, men  syns fortsatt Milner har vært en av våre bedre spillere denne sessongen. Men så har jeg en liten forkjærlighet for "arbeidsmaurer" også. Og det er Milner så deffinetivt. Nå er ikke jeg noen ekspert på statistikk, men syns det er rart hvis han virkelig ikke har mer enn 4 assist?
Uansett er han et uromoment og tar stadig vekk initativ til å skape noe, og det er det pr dags dato ikke for mange av spillerne våre som gjør. Om han ikke "setter ballen i nota selv" så er han utvilsomt med å bidrar når han er på banen, om han ikke gjør jobben selv så kan han være det uromomentet som kanskje skaper det lille ekstra rommet f.eks Martins trenger. I tillegg forsvarer jeg Milner fordi han fortsatt er meget ung og fortsatt vil utvikle seg mye.
Jeg er fullt klar over at Milner har sine svakheter ennå han også, men jeg velger å se på alt det positive han bidrar med i stedet for å irritere meg over det han gjør feil. Rett og slett fordi jeg tror han bare blir bedre og bedre fremover. Når sant skal sies så har vi vel heller ikke noe bedre alternativ som høyreving?

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #336 på: 21. Mars 2007, 14:40 »
Delvis enig her. Vi kan jo for eksempel se på dagens stall, jeg velger å begynne bakerst)

- Harper er god nok backup for Given, vi kan ikke forvente å ha en bedre reservekeeper tror jeg, i tillegg er vi allerede bortskjemt med å ha en av ligaens beste keepere.

- Forsvaret: Rett og slett for dårlig. Taylor blir etter alt å dømme en stor forsvarsspiller, men er ennå på utviklingsstadiet i karrieren sin. Ergo skal vi ikke forvente at han skal være "vår John Terry" allerede. "Gooch" skal få ut sessongen på å bevise hva han kan, så får vi vurdere ham da. Bramble, Carr og Babayaro vil ellers være førstevalg, og ingen av de er egentlig ikke noe mer enn "backupspillere" i beste fall, tragisk nok. Ramage og Moore er dessverre ikke stort bedre de heller, sistnevnte imponerte meg mot slutten av sessongen ifjor, men har senere vært veldig ustabil (og ikke minst mye skadet). Huntington og Edgar er fortsatt for unge til at vi skal kunne forvente noe særlig av dem. Det er iallfall på grensen til idioti å starte med Huntington som venstreback i en vanskelig bortekamp i UEFA Cupen. Bernard gidder jeg ikke kommentere mer enn at han er kun en utgiftspost for klubben. Solano har faktisk løftet forsvaret vårt litt denne sessongen, Duff også de få gangene han har spilt back.

Midtbanen: her har vi pr dags dato relativt bra dekning. Milner og Solano kan begge være gode på høyresiden når de er i form. Sentralt er både Emre, Dyer, Butt og Parker gode nok til å forsvare en plass i start 11'ern. På venstre holder Duff og N'Zogbia mer enn nok, og kanskje tilogmed Luque (hadde han fått sjansen). O'Brien er jeg litt i tvil om, fortsatt ung og vanskelig å vurdere. Pattison på sin side ligner mer og mer en spiller som ikke er god nok for det nivået Newcastle VIL holde.
Nøkkelen på midtbanen blir å finne en kombinasjon som fungerer sammen (f.eks. Butt og Parker blir for like i de kampene VI skal styre), og i tillegg må vi bli bedre på å forebygge skader og klare å få\holde spillerne våre i form.

Angrep: Martins og Owen er begge imponerende navn. Sistnevnte er dog altfor mye skadet. Spørsmålet blir om Newcastle klarer å spille på en måte som gjør at vi kan spille med 2 "små angripere". For da er i såfall Owen og Martins førstevalg. Jeg tror faktisk de KAN fungere sammen, Owen som den typiske måltyven, og Martins som arbeidsmauren.
Ameobi er det veldig vanskelig å vurdere rett og slett fordi han knapt nok har vært spilledyktig denne sessongen. Men vi vet at Owen lett blir skadet og derfor må vi ha minst 3 gode spisser. Sibierski er ikke noe mer enn ett fjerdevalg, og jeg tror mye av grunnen til at fansen har vært såpass fornøyd med ham denne sessongen er at vi har hatt så uendelig med skadeproblemer.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #337 på: 21. Mars 2007, 14:41 »
En vi virkelig ikke kan klage på i år er James Milner. Han har sammen med Oba Martins, Shay Given og Steven Taylor vært en av våre beste spillere. Og fortsetter han utviklingen neste år blir han farlig god. Det skal legges til at Milner også løper mest av alle Newcastlespillerne i løpet av en kamp.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #338 på: 21. Mars 2007, 15:01 »
Sitter med en følelse av at Bramble og co ødelegger dei nye forsvararane som kjem inn. F.eks var jo Boumsong knallgod før plutselig han også vart heil håplaus.

Jeg synes du har et godt poeng her!

Må innrømme at jeg har tenkt litt i de samme baner selv. Det er ingen hemmelighet at forsvaret vårt er et av de som vakler mest i PL, og jeg tror ikke vi klarer å rette på det ved å hente inn bare en enkelt spiller. Selv ikke Cannavaro eller kong Carles (Puyol) hadde klart å tette igjen foran Given med spillere som Carr, Babayaro, Bramble og Ramage rundt seg.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #339 på: 21. Mars 2007, 15:07 »
Milner har ikke mer enn fire assists, men vi må huske på at med måten vi har spilt på i år, så har det ikke alltid vært like enkelt for vingene å være nest sist på ballen. Jeg tror Milner minst like ofte har vært tredje sist på ballen, og ofte er det Milner som har vært hovedregissøren bak sjansene vi har skapt og målene vi har scoret. Innleggene hans kan fremdeles bli mye bedre, det er det ikke tvil om. Men i forhold til hvordan Milner var før han ble lånt ut til Villa, så er jo den Milner vi har sett i år av en helt annen verden. Han har utviklet seg enormt på det året han var på utlån til Villa, og vi skal virkelig være takknemmelige for at Roeders planer gikk i vasken. Noe vi alle vet at både Roeder og Milner også er.

Sammen med Dyer er det ingen som løper så mye i løpet av en kamp, som Milner. Og gjennom den enorme arbeidsinnsatsen, så skaper også Milner mange av sjansene våre. Han har nok like ofte vært sist som nest sist på ballen i år. Men om han er tredje sist, eller den som virkelig setter i gang angrepet som fører til mål, så er det også verdt å anerkjenne ham for. Vi skal aldri glemme dem som faktisk starter de målgivende angrepene våre. Selv om de ikke nødvendigvis er sist eller nest sist på ballen.

En god del av målene vi har skapt i år har vært langskudd, straffespark og enkeltmannsprestasjoner. Kanskje som et resultat av at spillet ikke har vært spesielt bra.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #340 på: 21. Mars 2007, 16:15 »
Milner har ikke mer enn fire assists, men vi må huske på at med måten vi har spilt på i år, så har det ikke alltid vært like enkelt for vingene å være nest sist på ballen. Jeg tror Milner minst like ofte har vært tredje sist på ballen, og ofte er det Milner som har vært hovedregissøren bak sjansene vi har skapt og målene vi har scoret. Innleggene hans kan fremdeles bli mye bedre, det er det ikke tvil om. Men i forhold til hvordan Milner var før han ble lånt ut til Villa, så er jo den Milner vi har sett i år av en helt annen verden. Han har utviklet seg enormt på det året han var på utlån til Villa, og vi skal virkelig være takknemmelige for at Roeders planer gikk i vasken. Noe vi alle vet at både Roeder og Milner også er.

Sammen med Dyer er det ingen som løper så mye i løpet av en kamp, som Milner. Og gjennom den enorme arbeidsinnsatsen, så skaper også Milner mange av sjansene våre. Han har nok like ofte vært sist som nest sist på ballen i år. Men om han er tredje sist, eller den som virkelig setter i gang angrepet som fører til mål, så er det også verdt å anerkjenne ham for. Vi skal aldri glemme dem som faktisk starter de målgivende angrepene våre. Selv om de ikke nødvendigvis er sist eller nest sist på ballen.

En god del av målene vi har skapt i år har vært langskudd, straffespark og enkeltmannsprestasjoner. Kanskje som et resultat av at spillet ikke har vært spesielt bra.
Tror ikke jeg har tall/statistikk på hvor mange eller om han i det hele tatt har vært 3. sist på ballen, eller på hvor mange angrep han har startet, så alt er mulig der.

Jeg er stort sett enig i det du skriver. Jeg bare poengterte at Milner har et stort forbedringspotensiale på enkelte områder, da spesielt dødballer og innlegg generelt. Han er selvfølgelig et stort talent, men har en ganske lang vei å gå fremdeles. Jeg er sikkert ikke den eneste som har sittet med ølen i hånda under kampene og irritert meg grenseløst over de svake dødballene og innleggene til Milner. For all del, jeg mente ikke at han skulle selges!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #341 på: 21. Mars 2007, 16:18 »
Jeg har irritert meg mer over alle de svake dødballene til Milner. Innleggene synes jeg har vært brukbart bra. Problemet har vært at vi kun har hatt Martins i boksen. Og knapt nok det.
Dødballene til Milner burde vært forbudt, og jeg føler meg mye tryggere på Emre eller Solano, og jeg synes det er merkelig at Milner skal få ta så mye dødballer.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #342 på: 21. Mars 2007, 16:36 »
For det er vi enige i ALLE sammen: Milner suger på dødballer.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #343 på: 21. Mars 2007, 22:39 »

Nei, jeg har ikke gitt han opp helt. Men det er ikke langt i fra.. For det første så var jeg ikke så veldig positiv til at vi hentet han når vi gjorde det (selvom vi fikk han "billig"), og for det andre så er veldig - veldig skuffet over han denne sesongen. Han er kanskje den spilleren som har skuffet meg mest. Selvom man spiller på et lag som ikke er allverden forventer jeg å se engasjement og en lyst til å spille fotball når han drar på seg den svarte og hvite drakten. Desverre har jeg sett altfor lite av det fra Duff sin side, og jeg ville ikke begynt å gråte hvis han ble solgt for 6-7 MP i sommer.

Men jeg har ikke gitt han opp, han er den spilleren jeg tror har mest å gå, men det er på tide han viser det! :)

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #344 på: 22. Mars 2007, 04:40 »
Jeg ville ikke rynket på nesen en gang om vi solgte han med £1m tap. Han har vært en skuffelse av de skjeldne, og ligner ikke seg selv i det hele tatt. Han spiller helt motsatt av hvordan han gjorde før han kom hit. Det jeg likte best ved han, var den "gi faen" mentaliteten der man bare springer på forsvarere og utfordrer dem. Han pleide å vinne de fleste duellene, men nå virker det som noen har lobotomert han, for han stopper jo opp hele tiden, klør seg i hodet, også sender ballen i motsatt retning av der den skal.