20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle-Man Utd  (Lest 45508 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Newcastle-Man Utd
« på: 30. Des. 2006, 21:40 »
Første kamp på ny året.Å vi møter serieleder Manchester United.Å det blir uhyrlig vanskelig.Bare tenke på de skadene vi har. Har ikke så veldig høye forventinger til noe poeng her, men mirakler har sjedd før.

Siste kampene mot Man Utd.

1993/94 drew 1-1 Cole
1994/95 drew 1-1 Kitson
1995/96 lost 0-1 no scorer
1996/97 won 5-0 Peacock, Ginola, Ferdinand, Shearer, Albert
1997/98 lost 0-1 no scorer
1998/99 lost 1-2 Solano
1999/00 won 3-0 Ferguson, Shearer 2
2000/01 drew 1-1 Glass
2001/02 won 4-3 Robert, Lee,
Dabizas, Brown og.
2002/03 lost 2-6 Jenas, Ameobi
2003/04 lost 1-2 Shearer
2004/05 lost 1-3 Shearer
2005/06 lost 0-2 no scorer

Dette blir en sånn unna gjort kamp

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Newcastle-Man Utd
« Svar #1 på: 30. Des. 2006, 22:44 »
Nå er det lenge siden vi fikk poeng hjemme mot dem, ja. Kanskje på tide å endre på det.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Newcastle-Man Utd
« Svar #2 på: 30. Des. 2006, 23:05 »
5 siste møtene på St.James Park inkludert cup.

2005-08-28 Newcastle United - Manchester United 0 - 2
2005-04-17 Newcastle United - Manchester United 1 - 4 (FA Cup)
2004-11-14 Newcastle United - Manchester United 1 - 3
2003-08-23 Newcastle United - Manchester United 1 - 2
2003-04-12 Newcastle United - Manchester United 2 - 6
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
Newcastle-Man Utd
« Svar #3 på: 30. Des. 2006, 23:18 »
Solskjær har funnet formen, Ronaldo er bedre enn kanskje noensinne og alt ser rosenrødt ut for de røde djevlene. De har diktert i samtlige kamper de siste ukene, og drar ifra i toppen. men det er en ørliten lekkasje bakover på banen for United. De får stadig baklengsmål, selv mot de mer middelmådige klubbene. Men så lenge de scorer flere mål enn motstanderen, skulle ikke det gjøre stor skade.

For Manutd er spesialister i å score mål, og da hjelper det lite at vi er spesialister i å få mål mot oss. Og dessverre, så er skadelisten uendelig lang, og selvfølgelig er det pistrete forsvaret vårt hardt utsatt for skader. Så utsatt at vi må bruke midtbanespillere og ungdommer baki der!

Og det slutter ikke der! Vi har en manager som er så ubegavet det går an å få blitt hvorvidt det gjelder taktiske bytter iløpet av kamper!

Kanskje vi scorer mot Manchester United på mandag, om vi skulle være så heldige å utnytte sjansen(e) vår(e). Men Manchester United scorer nesten 100% sikkert på oss, og de lukker neppe scoringskontoen deres etter ett mål!

Den eneste måten vi overhodet kan samle poeng på til mandagen, er en Shay Given i kjempeform (og han har langt ifra spilt opp til sitt beste de siste kampene), vi må utnytte sjansene (noe vi så absolutt ikke har gjort i det siste), og vi trenger flaks! Ikke bare litt flaks, men veldig mye flaks!

Anti-mackem

• Supersub
    • Vis profil
Newcastle-Man Utd
« Svar #4 på: 30. Des. 2006, 23:20 »
Hvis Everton-kampen glemmes, så tror jeg vi har en bra sjanse. Det er bare å gå ut med alt og prøve.
Norwegian blood, Geordie heart

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Newcastle-Man Utd
« Svar #5 på: 30. Des. 2006, 23:22 »
Sitat fra: "Anti-mackem"
Hvis Everton-kampen glemmes, så tror jeg vi har en bra sjanse. Det er bare å gå ut med alt og prøve.

Ehhhhhhhhhh bra sjanse? Bookmakerene er ihvertfall ikke enig med deg. Med andre ord bør du sette penger på Newcastle snarest. Du får nok minst 6 i odds.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
Newcastle-Man Utd
« Svar #6 på: 30. Des. 2006, 23:23 »
Vi skal prøve, ja! Det gjør vi jo i hver eneste kamp! Det gjorde vi også mot Everton! Og vi ser jo hvordan det gikk. Kanskje ikke gutta prøver hardt nok, for på papiret skulle de være adskillig mye bedre enn Everton sine spillere.

Men vi har ingenting å tape denne kampen, så jeg håper at vi får se et kreativt og nytenkende Newcastlelag på mandag.

Å tape på mandag er greit nok, så lenge vi ikke blir knust. Jeg aksepterer et knepent tap, der gutta gjorde det de kunne, men jeg aksepterer ikke et tap med mange baklengsmål, deprimerende spill og en handlingslammet Roeder i managerboksen.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Newcastle-Man Utd
« Svar #7 på: 30. Des. 2006, 23:28 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Vi skal prøve, ja! Det gjør vi jo i hver eneste kamp! Det gjorde vi også mot Everton! Og vi ser jo hvordan det gikk. Kanskje ikke gutta prøver hardt nok, for på papiret skulle de være adskillig mye bedre enn Everton sine spillere.

Jeg er ikke engang litt enig. Defensivt er vi mange hakk bak dagens Everton. Noe jeg også sa foran dagens kamp

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
Newcastle-Man Utd
« Svar #8 på: 30. Des. 2006, 23:32 »
Defensivt, kanskje. Men ellers er vi bedre rustet i alle ledd.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Newcastle-Man Utd
« Svar #9 på: 30. Des. 2006, 23:34 »

Om du har rett er det noe fryktelig galt med Roeder. Everton har scoret hele 27 mål, mens Newcastle har scoret fattige 21.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
Newcastle-Man Utd
« Svar #10 på: 30. Des. 2006, 23:38 »
Sitat fra: "Asbjørn"

Om du har rett er det noe fryktelig galt med Roeder. Everton har scoret hele 27 mål, mens Newcastle har scoret fattige 21.

Det er ikke noe fryktelig galt med Roeder, bare noen småfeil som trengs å rettes opp i.

At Everton scorer flere mål enn oss, betyr jo ikke NØDVENDIGVIS at de er bedre enn oss offensivt.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
Newcastle-Man Utd
« Svar #11 på: 30. Des. 2006, 23:44 »
Vi har forresten 11 mål de siste 5 PL kampene, imens Everton "kun" har 7. Det til tross for at Everton slo oss 3-0 idag.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Newcastle-Man Utd
« Svar #12 på: 31. Des. 2006, 00:11 »
Preview: Newcastle - Manchester United
Skrevet av Nordin, 31 Desember 06 Rediger

Et kriserammet Newcastle-mannskap med to strake tap på samvittigheten og elleve spillere ute med skade, skal forsøke å reise kjerriga mot ligaleder Manchester United første nyttårsdag?

NEWCASTLE
Det så veldig lyst ut en periode etter fem seiere på seks kamper, men nå har ?Good old Newcastle? vist seg fra sin sanne side igjen med to bortetap mot lag som vi egentlig bør ligge foran på tabellen. Sene scoringer fra Manchester City og Fulham i dagens runde gjør at Newcastle nå ligger på en 13.plass. Hjemmestatusen viser 5-2-3 på 10 kamper.

De som definitivt er ute med skade er følgende spillere: Ameobi, Babayaro, Bernard, Bramble, Ramage, Carr, Harper, Moore, N?Zogbia og Owen. I tillegg er Damien Duff usikker.

MANCHESTER UNITED
Manchester United har overgått alle forventninger denne sesongen og leder Premier League med hele 6 poeng foran rubelgutta fra Vest-London. Sir Alex Fergusons mannskap står med smått utrolige 17-2-2 på 21 kamper. Dette har gitt dem 53 poeng, noe som er over dobbelt så mye som det Newcastle har klart å sanke denne sesongen. På bortebane står laget med 8-1-1 på 10 kamper.

The Red Devils har vunnet de tre siste ligakampene mot henholdsvis Aston Villa (3-0 borte), Wigan (3-1 hjemme) og Reading (3-2), men for bare to uker siden presterte de å gå på et overraskende bortetap mot nedrykkstruede West Ham.

I følge PhysioRoom.com er det bare Patrice Evra som er usikker til kampen mot Newcastle.

Tilsvarende oppgjør
Newcastle har sjelden god statistikk mot topplag, og Manchester United er ikke noe unntak. Hvis vi forbigår historien i stillhet og konsentrerer oss om de siste sesongene, står Newcastle med èn seier, null uavgjorte og fire tap.

2001/02 seier 4-3 Robert, Lee, Dabizas, Brown (selvmål).
2002/03 tap 2-6 Jenas, Ameobi
2003/04 tap 1-2 Shearer
2004/05 tap 1-3 Shearer
2005/06 tap 0-2

TV-info
Kampen starter 18.15 og vises på følgende kanaler:
ART Sport 4
Canal+ Sport 1
TPS Star
SkySports 1
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

MaKo

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Newcastle-Man Utd
« Svar #13 på: 31. Des. 2006, 01:36 »
Hva skjer med forsvaret vårt?
Ramage blir nok desverre ute. Ja jeg sa faktisk desverre.. fordi vi har ingen andre å sette der som holder et någelunde mål.
Tipper det blir noe sånt:
Solano-Tayls-Paul-Edgar eller lignende.

Stephan Solheim

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Newcastle-Man Utd
« Svar #14 på: 31. Des. 2006, 01:51 »
vi gjentar kampen for 10 år siden og banker de 5-0  8)
men kan noen si meg hvem som IKKE spiller kampen mot scums ?
Fk Kinsek

www.kinsek.tk