20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle-Man Utd  (Lest 45523 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Newcastle-Man Utd
« Svar #30 på: 31. Des. 2006, 19:05 »
Parker i en ''Gerrard-rolle'' som Roeder kaller det går ikke, men Parker som anker og Emre som offensiv midtbane er bra.

Enig i at Parker og Emre der begge er offensive ikke går, Parker passer ikke til en ''Gerrard-rolle''. Men som anker passer han veldig bra!
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Newcastle-Man Utd
« Svar #31 på: 31. Des. 2006, 19:08 »
Sitat fra: "Håvard"
Parker i en ''Gerrard-rolle'' som Roeder kaller det går ikke, men Parker som anker og Emre som offensiv midtbane er bra.

Enig i at Parker og Emre der begge er offensive ikke går, Parker passer ikke til en ''Gerrard-rolle''. Men som anker passer han veldig bra!

Då hadde det vore det beste om at Parker hadde blitt REINDYRKA som defensivt anker. For i den offensive rollen er han ikkje god nok. Parker har sine styrkar defensivt.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Newcastle-Man Utd
« Svar #32 på: 31. Des. 2006, 20:13 »
Uenig der. Parker var helt enorm som box-to-box-spiller i sin tid i Charlton, og jeg vil gjerne se ham spille slik for oss også. Han er heller ikke så svak offensivt som enkelte skal ha det til og er meget god på sine løp inn i boksen samt at han er flink til å sette fart på ballen. At Parker er god som box-to-box-spiller kan lett beskrives i at han ihvertfall har puttet 3 mål i PL denne sesongen, som er bedre enn de fleste av sine medspillere på midten.
Dette minner meg i det hele tatt litt om en lignende diskusjon rundt en tidligere spiller vi hadde her, som lignet litt på Parker, nemlig Gary Speed. Var stadig folk som undervurderte hans bidrag til laget og som ikke så hvilken god spiller han var. Han var ofte sett på som et rent anker, men Gary Speed har aldri vært noe helrent anker. Han liker seg meget godt offensivt, og gjorde også det i Newcastle. Og JJ og Dyer klarte seg aldri like bra som når Speedo spilte på midten.
Jeg tror det er mulig å spille med to spillere som begge vil angripe. Parker vil nok bære hovedtyngden bakover sammen med Emre, men begge spillerne er fightere og fungerer godt sammen. Referer nok en gang til Roeders hitils glansperiode som Newcastle-manager, da Emre og Parker spilte sammen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Newcastle-Man Utd
« Svar #33 på: 31. Des. 2006, 20:36 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Uenig der. Parker var helt enorm som box-to-box-spiller i sin tid i Charlton, og jeg vil gjerne se ham spille slik for oss også. Han er heller ikke så svak offensivt som enkelte skal ha det til og er meget god på sine løp inn i boksen samt at han er flink til å sette fart på ballen. At Parker er god som box-to-box-spiller kan lett beskrives i at han ihvertfall har puttet 3 mål i PL denne sesongen, som er bedre enn de fleste av sine medspillere på midten.
Dette minner meg i det hele tatt litt om en lignende diskusjon rundt en tidligere spiller vi hadde her, som lignet litt på Parker, nemlig Gary Speed. Var stadig folk som undervurderte hans bidrag til laget og som ikke så hvilken god spiller han var. Han var ofte sett på som et rent anker, men Gary Speed har aldri vært noe helrent anker. Han liker seg meget godt offensivt, og gjorde også det i Newcastle. Og JJ og Dyer klarte seg aldri like bra som når Speedo spilte på midten.
Jeg tror det er mulig å spille med to spillere som begge vil angripe. Parker vil nok bære hovedtyngden bakover sammen med Emre, men begge spillerne er fightere og fungerer godt sammen. Referer nok en gang til Roeders hitils glansperiode som Newcastle-manager, da Emre og Parker spilte sammen.
Har ikke fått barnepass idag, så da skriver jeg litt isteden. Nok om det.

Jeg er veldig enig med det du skriver her Mr Eilertsen. Og må si at Parker har en ganske god skuddfot også, som jeg skulle ønske han brukte mer.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Newcastle-Man Utd
« Svar #34 på: 31. Des. 2006, 21:19 »
Jepp, der har du et moment jeg glemte av  :wink:
Skuddfoten til Parker er meget god. Han er uten tvil god nok for flere mål fra distanse.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Newcastle-Man Utd
« Svar #35 på: 31. Des. 2006, 21:30 »
Parker sin skuddfot kan samanliknas med Carew sin. Syns Parker slit med dårleg treffpunkt på ballen til tider. Sånn som Carew. Men når han først treff, så treff han! Det skal seiast.  :)
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Newcastle-Man Utd
« Svar #36 på: 31. Des. 2006, 22:12 »
Sitat fra: "Hans Emil"
Parker sin skuddfot kan samanliknas med Carew sin. Syns Parker slit med dårleg treffpunkt på ballen til tider. Sånn som Carew. Men når han først treff, så treff han! Det skal seiast.  :)
Synes det var en ganske dårlig sammenligning.
Er det ikke sånn med alle fotball spillere, at når de først treffer så treffer de??
Senest mot Bolton når vi lå under 2-1 og slet med å produsere sjangser, tok Parker initiativ med en suser langs bakken fra en ca 25 meter som Jussi J. måtte slå til corner.

Godt Nyttår

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Newcastle-Man Utd
« Svar #37 på: 31. Des. 2006, 22:44 »
Det er tydeligvis ikke kun jeg som ikke får feiret nyåret? Sitter på jobb og er ikke ferdig før i morgen klokken 09.00 !!  :cry:

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Newcastle-Man Utd
« Svar #38 på: 01. Jan. 2007, 12:22 »
Ulfax sa Suveren Suveran. Synes aldri nyttårsaften er spesielt bra uansett jeg, men nok om det.

Enig i det med skuddfot. Er jo slik for alle fotballspillere at enten så treffer de, eller så treffer de ikke. Og jeg synes ikke det er spesielt ofte at Parker sleiver den 10 meter utenfor. Emre og Robert har jo en fantastisk skuddfot, som jeg vil si er bedre enn Parker sin, men vi har jo ofte sett de blåse ballen 10 meter over eller utenfor.

Tror kampen i dag blir tøff, meget tøff. United ser ut til å være mer eller mindre ustoppelige i år, med kun noen få glipptak. Vår eneste mulighet til poeng i dag er at de har en slik dag i dag også. Får Unitedmaskineriet gjøre som de vil kommer vi til å ende opp som slakt.

Offensivt stiller vi et ganske bra lag, meg jeg er spent og nervøs på den defensive biten. Stiller vi med Huntington og Edgar bak der er jeg redd det kan gå dårlig...

Sinilio

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Newcastle-Man Utd
« Svar #39 på: 01. Jan. 2007, 13:20 »
Vanskelig bortekamp, det får jeg si. De siste 5 kampene har endt med seier, siste endte med 2-0 høsten 2005. Sist United og United møttes var i høst, da Man United vant 2-0 der Solskjær putta begge. For en deilig kamp. Satser på det samme nå, hadde vært gøy om Rossi hadde putta hattrick, samt ett av Larsson, men tviler sterkt på om noen av de er med.

Edwin van der Sar hadde en tabbe mot Reading, og heller ikke på overtid var han god da Reading fikk 3-2 målet. Likevell er han sikker som banken i mål, men kapteinsbindet må han gi fra seg.

Scholes og Vidic er tilbake fra karantenen mot Reading, så det blir nok ingen gratismål fra Silvestre idag. Fergie har sagt at Neville skal spille etter han sto over mot både Wigan og Reading. Om han ikke spiller, så er Brown bankers. Vidic og Rio blir gjenforent bak. Evra ble byttet ut etter 70 minutter mot Wigan og er ganske uthvilt, men Heinze er nok best å bruke mot Milner.

Giggs våknet i andre omgangen mot Reading fra en dvale som han har vært i siden forrige Newcastle-kamp. Håper han holder formen og storspiller idag. Ronaldo er bankers med hans form denne sesongen, og Scholes og Carrick gjenforenes som midtbanepar. Forhåpentligvis får vi se ett par geniale Scholes-pasninger.

Rooney er med uansett. Saha har hvilt mot både Wigan og Reading, der Solskjær scoret ett mål i begge kampene. Tipper Rooney og Saha gjenforenes(begynner å bli et brukt ord) som det tredje sentrale paret som ikke har spilt sammen siden Villa-kampen.

Benken blir med de spillerne som har vikariert i julekampene. O'Shea er sikker på benken, Brown er nok også der. Fletcher for å ha dekning på høyrekant og sentralt, og Solskjær som spiss. Kuszczak er også der, selvfølgelig.

Mitt Manchester United-lag:

-----------------EvdS---------------
Neville------Rio-----Vidic-----Heinze
---------------------------------------
Ronaldo--Scholes--Carrick---Giggs
---------------------------------------
-----------Rooney--Saha------------

Benken:

Kuszczak
O'Shea
Brown
Fletcher
Solskjær

Håper Butt spiller for Newcastle. Mannen som fikk stående applaus på Old Trafford i oktober.

Så får dere ha lykke til, og la statistikken seire nok en gang :)
Bli med på COM

Er Man United-supporter, men fikk lyst til å registrere meg på newcastle forumet. Skal være så seriøs som mulig.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Newcastle-Man Utd
« Svar #40 på: 01. Jan. 2007, 14:07 »
Manutd kommer nok til å gå på en solid smell. Tipper at vi vinner 2-1.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
Newcastle-Man Utd
« Svar #41 på: 01. Jan. 2007, 14:43 »
eg tippe me vinne 5-0
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Newcastle-Man Utd
« Svar #42 på: 01. Jan. 2007, 15:03 »
Sitat fra: "annern"
eg tippe me vinne 5-0

Da står ikke verden til påsken :P

shpetim

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Newcastle-Man Utd
« Svar #43 på: 01. Jan. 2007, 15:11 »
Ser at Peter Crouch startet idag for Liverpool og skårte et jævla bra mål, er dårlig nytt for vi som vil ha han :?

Men ellers så er jeg bombesikker på at vi slår Manu, på Hjemmebane så kan vi måle oss med alle lag. OG tror mange av spillerne kommer til å gi i alt siden det er serie ledern og MANU de spiller mot.

Tipper vi vinner 3-1, Vi leder 1-0 og har kontroll i kampen, så skårer de og tar over spillet 1-1. Så putter vi på et flakse måk og punkterer kampen;O hehe
ax

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Newcastle-Man Utd
« Svar #44 på: 01. Jan. 2007, 15:22 »
Crouch har vært rævva utenom målet da, men målet var høy klasse...