20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Shola Ameobi  (Lest 253247 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Hakiki

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Shola Ameobi
« Svar #1230 på: 31. Mai 2013, 18:32 »
Skulle virkelig tro at det blunkefjeset ville få folk til å skjønne at den siste setninga var noget humoristisk ment. Beklager at det ikke kom godt nok frem.

[...] Jeg mener dere overdriver betydningen av Shola Ameobis viktighet for dette laget utenfor banen. Dere mener det motsatte. Slik jeg ser det er det subjektive meninger om faktum ute og går her.

For min del så kom humoren ganske godt frem, bare så det er sagt. 

Og så til det neste jeg quotet.  Faktum er at dette fra absolutt alle er subjektive meninger, det er det vel ingen tvil om.  Og så lenge vi ikke har noen konkrete kilder å henvise til, så vil vi nok ikke klare å overbevise hverandre.  Jeg mener å huske at for en tid tilbake ble det i Norge kjørt en undersøkelse innen politikken, der man satte opp noen grupper der man på forhånd visste hvor deltakerne lå politisk.  Uansett om man argumenterte for eller i mot den aktuelle (fiktive) politiske saken, så ble begge gruppene sterkere i sin tro. (Tror det var snakk om KrF vs FrP i en alkoholdebatt, eller noe i den duren.)  Relevansen med det er at det ER vanskelig å overbevise folk om å oppnå en motsatt subjektiv mening.

Og med det i bakhodet, er det noen som har lyst å prøve å motbevise (eller mot-argumentere) mine argumenter fra min post tidligere idag?   

//Klikk rett over for å lese.//

Er det IKKE viktig å beholde den med mest erfaring i klubben? Er det IKKE viktig å prøve å oppnå kontiunitet.  Taper vi veldig mye på å beholde Ameobi ut kontraktstiden? Tjener vi ingenting på å beholde han ut kontraktstiden?
Genius by birth. Slacker by choice.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1231 på: 31. Mai 2013, 19:11 »
Jeg sier igjen at jeg skjønner argumentasjonen din og andre sin. Uten at jeg føler at jeg kan svare noe ytterligere enn det jeg allerede har gjort. Føler det ender opp med evig repetering, noe jeg forsåvidt syns jeg har bedrevet over flere innlegg nå. Enig blir vi uansett neppe. Men jeg mener fortsatt at dere overvurderer hans viktighet for dette laget. Han har aldri vært noen sentral spiller i dette Newcastle-laget - og således mener jeg at han ikke kan sammenlignes med de kontinuitetsbærerne i ManU dere nevner. Føler det blir litt sånn kontinuitet just for the sake of it. Det er nok ingen fare for at han forsvinner uansett - så dere får vilja deres. Men jeg vil gjerne se mer spennende spillere inn i stallen om mulig. Jeg er drittlei av å se Shola Ameobi spiller PL-kamper for oss.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1232 på: 31. Mai 2013, 19:25 »
Vet jo hvordan det var med meg selv da jeg spilte fotball... De gode "gamlingene" på laget hadde man respekt for og hørte på hva de hadde å si, mens de mindre gode "gamlingene" blåste man heller litt av.
Sånn kan jeg se for meg at det er litt i Newcastle også... Shola er en spiller som holder laget tilbake når han spiller og jeg kan ikke se for meg at han overhode klarer å dra spillere som Cabaye, Tiote, Sissoko, Cisse osv med seg til å prestere bedre. Ser heller for meg en stor posjon frusterasjon med Shola både på trening og når han spiller kamper. Dette blir selvfølgelig også litt synsing, men dette er en erfaring jeg har selv også, selv om det naturligvis er på et heeeelt annet nivå :)

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1233 på: 31. Mai 2013, 21:15 »
 [/url]http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/4837583/Shola-Ameobi-Newcastle-can-do-a-Chelsea.html#ooid=k2aXQ1YTrYk4QsO-w__E5J9IxjpDtMdT [/url]

Var denne videoen jeg la inn tidligere.
Pardew nevner at Ameobi er "immense for us on and off the pitch", ser ingen grunn til at han skal lyve om noe sånt.
Også sett et sitat der han nevner Ameobi som "our most important player". Alle veit at han ikke er det på banen, så da må det være noe han bidrar med.
Synsing om hva som skjer og ikke skjer bak kulissene synes jeg ikke noe om, jeg har ihvertfall litt kilder.

:D

Ikke ofte jeg gidder å engasjere meg så mye i diskusjoner her inne, men følte litt for å stå imot denne bruk og kast-mentaliteten som noen av dere har. Som sagt, dette ekke FIFA, dette er et spill som har så utrolig mange flere sider enn bare fotballferdigheter.

Ser poenget ditt Daniel, men når man er i en Premier League-tropp tror jeg ikke man på trening faller så utrolig mye igjennom som man gjør nedover i divisjonene.
« Siste redigering: 31. Mai 2013, 21:17 av Panzer Stormo »
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1234 på: 01. Juni 2013, 01:17 »
[/url]http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/4837583/Shola-Ameobi-Newcastle-can-do-a-Chelsea.html#ooid=k2aXQ1YTrYk4QsO-w__E5J9IxjpDtMdT [/url]

Var denne videoen jeg la inn tidligere.
Pardew nevner at Ameobi er "immense for us on and off the pitch", ser ingen grunn til at han skal lyve om noe sånt.
Også sett et sitat der han nevner Ameobi som "our most important player". Alle veit at han ikke er det på banen, så da må det være noe han bidrar med.
Synsing om hva som skjer og ikke skjer bak kulissene synes jeg ikke noe om, jeg har ihvertfall litt kilder.

:D

Ikke ofte jeg gidder å engasjere meg så mye i diskusjoner her inne, men følte litt for å stå imot denne bruk og kast-mentaliteten som noen av dere har. Som sagt, dette ekke FIFA, dette er et spill som har så utrolig mange flere sider enn bare fotballferdigheter.

Ser poenget ditt Daniel, men når man er i en Premier League-tropp tror jeg ikke man på trening faller så utrolig mye igjennom som man gjør nedover i divisjonene.
Er vel bare å ansette ham som trener da

TommyWee

• Gjest
« Svar #1235 på: 01. Juni 2013, 18:28 »
Pardew sier mye rart som ikke stemmer.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1236 på: 01. Juni 2013, 18:47 »
Er ikkje det typisk en manager det her då? Fergie kunne sikkert sagt nokke lignande om O'shea f.eks, når han var i klubben. Alle veit dog at han var en begrensa fotballspiller, og garantert ikkje den største karakteren i garderoben. Pardew har no etter sesongen og sagt at framtida til Shola er usikker, og at forrige sesong kan ha vert hans siste i klubben. Sier ikkje det om virkelige nøkkelspillere som Cabaye og co.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1237 på: 01. Juni 2013, 19:05 »
Selvfølgelig Sebastian. Helt åpenbart enig her.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

John Marius

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1238 på: 03. Juni 2013, 08:55 »
Vet jo hvordan det var med meg selv da jeg spilte fotball... De gode "gamlingene" på laget hadde man respekt for og hørte på hva de hadde å si, mens de mindre gode "gamlingene" blåste man heller litt av.
Sånn kan jeg se for meg at det er litt i Newcastle også... Shola er en spiller som holder laget tilbake når han spiller og jeg kan ikke se for meg at han overhode klarer å dra spillere som Cabaye, Tiote, Sissoko, Cisse osv med seg til å prestere bedre. Ser heller for meg en stor posjon frusterasjon med Shola både på trening og når han spiller kamper. Dette blir selvfølgelig også litt synsing, men dette er en erfaring jeg har selv også, selv om det naturligvis er på et heeeelt annet nivå :)

Veldig enig i dette innlegget..

Det som burde være det store spm her er jo om folk vil at han skal spille kamper for oss? Vil dere det, ja da skjønner jeg at dere fortsatt vil ha han her. Hvis dere ikke vil det, så skjønner jeg ikke at det kan forsvares og betale rundt 250 000 kr i UKA for å ha han på trening?

Er i alle fall veldig mye annet jeg ville brukt de pengene på, kanskje helst noen som har peiling innenfor det medisinske apparatet vårt som jeg ikke har veldig troa på.

Syns det er rart at så å si ingen vil ha Shola på banen (ref kamptrådet o.l), men såppas mange vil ha han på trening og lønnslista?

Enten så er man god nok, eller så er man ikke god nok.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1239 på: 03. Juni 2013, 10:04 »
Personlig har jeg ingenting imot om Ameobi spiller kamper, så lenge det dreier seg om noen korte innhopp i ny og ne, og ikke 90 minutter i 1/3 av kampene. Jeg mener Shola fremdeles har nok fotball i seg til å bidra både på trening og i kamp. Men Shola er ikke god nok til å være andrevalg på topp. Vi MÅ ha inn en ny spiss som er god nok til å pushe Cissé HVER dag. Men jeg synes ikke denne spissen skal gå på bekostning av noen av de spissene vi har fra før. Vi trenger backup, og Shola og Campbell er i aller høyeste grad gode nok til det. Så lenge det ikke dreier seg om 20-30 kamper.

Så registrerer jeg at mange mener han er komplett udugelig, en skamplett og hva verre er. Noe som overhodet ikke stemmer overens med virkeligheten. Men Shola er Shola, på godt og vondt. Han er the unlikely hero, han er en kilde til frustrasjon og sinne, og han er samtidig en kilde til enorm glede.

Jeg mener hans erfaring er svært verdifull. Både på og utenfor banen. Jeg kan ikke fatte og begripe at vi skal være avhengig av å hive ut Shola for å få inn en ny spiss. Vi trenger et fjerdevalg også. Og jeg synes Shola er en bedre spiss enn Gouffran (selv om Gouff er en bedre fotballspiller).
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1240 på: 03. Juni 2013, 10:13 »
Hvordan i guds hellige navn og ære kan du si at Shola er en bedre spiss en Gouff?! Fordi Gouff ikke har fått prøvd seg som spiss?
Isåfall kan vi bare kaste Gouffran tilbake til Frankrike sporenstreks. For dersom Gouffran hadde ikke hadde maktet prestere bedre enn det Shola har gjort forrige sesong som spiss i PL - så er det lite håp for Gouffran. La det være sagt at jeg tror Gouffran er den svakeste spilleren vi kjøpte i januar, og antakeligvis bør ansees som rotasjonsspiller i det lange løp. Men jeg håper da virkelig han har mer å bidra med på topp enn Shola Ameobi.
Forøvrig godt innlegg, John Marius. Glad jeg tross alt ikke er helt alene, og slipper å stemples som en type med bruk-og-kast-mentalitet fordi jeg vil ha en Wanker-spiller ut av stallen vår.

John Marius

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1241 på: 03. Juni 2013, 10:31 »
Gouffran er da bedre enn Ameobi? Jeg ville i alle fall hatt han på topp 10/10 ganger foran Ameobi.

For å bruke Wiki som kilde så har Gouffran 15 kamper og 3 mål i PL i år. Shola har 23 kamper og 1 mål.

Shola har mange innhopp av de 23, men Gouffran har vel så å si aldri spilt 90 min han heller? Jeg har i alle fall irritert meg grønn veldig mange kamper i år over at Gouffran er den som blir bytta ut. I tillegg så har vel Gouffran spilt ving i minst 80% av minuttene han har spilt i år.

Noe av hovedproblemet for min del med å ha Ameobi i troppen er jo det at Pardew bruker han MYE mer enn jeg skulle ønske. Jeg synes han kommer inn før andre spillere jeg heller ville gitt spilletid til. Jeg er veldig klar over at det ikke er Shola sin feil, men sånn føler i alle fall jeg det.

Når vi har såppas mange gode midtbanespillere som vi har med; Tiote, Cabaye, Sissoko, Ben Arfa, Gouffran, Jonas (Ja, faktisk), Marvaux, Bigi og Anita, vil jeg MYE heller ha Gouffran og Ben Arfa på topp enn Shola. Da får vi plass til noen andre på midtbanen og laget er sterkere enn bruke de på midten med Shola som spiss.

I veldig mange av kampene i år, så har vi byttet inn Ameobi for f eks Gouffran, Ben Arfa eller andre. Jeg mener vi heller skulle satt inn f eks Marvaux/Anita/Bigi og satt Ben Arfa eller Gouffran foran. De har så utrolig mye mer å tilføre laget offensivt enn det jeg føler Shola har.

Dette ble ett rotete innlegg, men håper dere skjønner hva jeg mener :)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1242 på: 03. Juni 2013, 10:36 »
Gouff har ikke veldig mye spisserfaring i Newcastle, det skal sies, men han er ikke akkurat den beste spilleren vår, og det var vel egentlig ganske åpenbart at han var langt nede på lista over de angrepsspillerne vi helst ville kjøpe i januar. Jeg baserer meg bare på det jeg har sett av Gouffran i Newcastle-trøya, og der er det lite som får meg til å tro at han har særskilt mye å fare med som spiss i PL. Som "second striker" eller hengende spiss kan han være grei nok. Det er derimot ikke en posisjon Shola behersker all verden. Gouffran er en bedre fotballspiller totalt sett, men akkurat som ren spiss mener jeg Shola er bedre. Men jeg innser jo at jeg snakker for døve ører.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1243 på: 03. Juni 2013, 10:46 »
Når man kun ser på tekniske og taktiske ferdigheter, og legger null vekt på mentale ferdigheter så kan man begynne å lure. Og du svarer ikke lenger på argumentene imot, bare gjentar det du skrev helt først.

Jeg vil ha Shola på banen! Ikke som førstevalg, men som tredje-fjerde. Og alene på topp har han ingenting å gjøre, men i et par er han bedre. God spilleforståelse som kommer med rutinen, god med begge bein, og fysisk tilstedeværelse.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

John Marius

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1244 på: 03. Juni 2013, 10:57 »
Nå tror jeg ikke det er meg du svarer Panzer, men jeg er uansett ganske uenig med deg..

Noe av det som er problemet mitt med Shola er at jeg ikke syns han har noe god fysisk tilstedeværelse lenger, virker bare daff mye av tiden og gjør strengt talt ikke så mye annet å lage frispark imot?

Det er mulig spilleforståelsen er god, men jeg har ikke sett noe som indikerer at den er bedre hos han enn noen av de andre nevnte spillerne.

Og Joakim, du snakker ikke for døve ører. Det er bare det at de du snakker til har andre meninger enn deg :)