20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Shola Ameobi  (Lest 253276 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Shola Ameobi
« Svar #1260 på: 08. Juni 2013, 02:14 »
Hadde utvilsomt scoret mye mål - men ikke 20. Hadde antakeligvis vært skadd også en grei andel av sesongen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1261 på: 08. Juni 2013, 14:22 »
Jeg tror heller ikke han hadde scoret 20. Hvordan skulle målene kommet? Mannen er treg og ingen utpreget avslutter. Han hadde nok scoret litt, men ikke 20!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1262 på: 08. Juni 2013, 14:30 »
Han hadde et særdeles imponerende scoringssnitt i Wanker da vi var der og kunne vel blitt toppscorern vår dersom han ikke hadde vært så skadeutsatt som han faktisk er. Og nivået i Wanker er høyere enn TL. Men han er jo også blitt desto svakere, samt enda skjørere siden den tid.

Men se på Rade Prica. Langt fra god nok for PL, alt for temposvak og begrensa radius. Kommer til PL og scorer mål på bestilling. Noe lignende ville skjedd med Shola Ameobi - dog sier det mer om TL en klassen til Shola. Shola ligger på et teknisk nivå langt over TL.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1263 på: 08. Juni 2013, 14:50 »
Faktisk god avslutter med begge bein, og brukbar i lufta. Passet bra i Godset som enslig spiss med to friske kanter ved siden av seg. Tipper han hadde fått rundt 15 mål hvis han hadde holdt seg skadefri.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1264 på: 09. Juni 2013, 02:10 »
Faktisk god avslutter med begge bein, og brukbar i lufta. Passet bra i Godset som enslig spiss med to friske kanter ved siden av seg. Tipper han hadde fått rundt 15 mål hvis han hadde holdt seg skadefri.

Njaa, brukbar, men føler det blir litt mange av disse i lengden:

https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=ydF8_mNzMdc#t=36s

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #1265 på: 09. Juni 2013, 14:51 »
Shola hadde putta mye i Tippeligaen. Shola hadde putta en del i Championsship. Shola hadde fått 5-10 målpoeng hvis han hadde starta mer enn 25 kamper. Han er en grei squadspiller som i tillegg er fra Newcastle og alltid spilt her.
Vi får ingenting for han, han trekker ikke så mye penger ut av oss = lite verdi i å kvitte oss med han. Mer verdi å beholde han.
Jeg synes jeg hører "LILLESTRØM" i det fjerne...Norges QPR kan godt kjøpe ham, så kan alle som vil få teste teorien om at han ville vært scoringsmaskin i TL. Mulig han hadde scoret 8-10 mål i sesongen?

Tipper han hadde gjort 20-25 mål,, nivået er til å le av

Tror du helt ærlig at Shola Ameobi hadde scoret mer enn 20 mål i Tippeligaen?

Tarik Elyounossi er feks en spiller jeg anser som (mye) bedre enn Shola og han var vel ikke i nærheten i 2012?

Det er jo selvfølgelig også en del premisser som skal legges til grunn her for at scenarioet skal bli "rettferdig vurdert". Om han er alenespiss på et RBK som spiller 4-5-1 og cruiser gjennom ligaen og vinner med 20 poeng, så er det et helt annet scenario enn om han må danne spisspar med Tommy H i Sandnes.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1266 på: 09. Juni 2013, 16:03 »
Tarik er nok en bedre spiller - men igjen litt ulike spillertyper. Tarik er ingen utpreget goalgetter. Shola Ameobi har jo flere ganger vist at han scorer mye mål på et nivå som passer han bedre enn PL.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #1267 på: 09. Juni 2013, 19:21 »
Shola Ameobi har jo flere ganger vist at han scorer mye mål på et nivå som passer han bedre enn PL.

For Newcastle tenker du (altså på et Premier League-lag som spiller mot dårligere lag) eller for reservelaget?

Jeg ville nok også scoret en del om jeg spilte på et Premier League-lag omgitt av gode fotballspillere dersom motstanderlaget var av antatt dårligere kaliber.

Er derfor siste del av forrige innlegget mitt er veldig sentralt.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #1268 på: 09. Juni 2013, 19:47 »
For øvrig. Toppscorerene i Tippeligaen 2012: Begge endte på 14 mål.
I 2011: 17 mål.
I 2010: 16 mål.

Er vel også ganske sentralt å ta med.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1269 på: 09. Juni 2013, 20:04 »
Jada. Derfor jeg aldri tror Shola klarer 20 mål i PL.
Ikke i PL. I PL er Shola Ameobi en dårlig spiller. Men i Wanker hadde han et meget godt målsnitt. Mot svakere motstand i EL scoret han også noen mål.
I PL blir Shola alt for treig og stasjonær, samt at han ikke er så sterk at han klarer bosse rundt med veldig mange midtstoppere i PL. På et litt lavere nivå får han i mye større grad brukt både fysikk og teknikk til sin fordel, og tempoet er ikke så høyt heller.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #1270 på: 09. Juni 2013, 20:11 »
Hadde helt misforstått standpunktet ditt angående 20 måls-tippingen ser jeg. Trodde vi var uenige der.

Men da får argumentasjonen heller blir rettet mot han som mente at Ameobi ville scoret mellom 20 og 25 (!) mål i Tippeligaen fordi nivået er å le av. :P

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1271 på: 09. Juni 2013, 20:34 »
Hehe. Nei - bevares. Tror han ville klart pluss-minus 10 mål i PL. Men han måtte også ha holdt seg skadefri hele sesongen da også.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1272 på: 11. Juni 2013, 11:31 »
PL? Tror du bør begynne å sjekke tastaturet ditt, Kristoffer.
Det er snakk om Tippeligaen (TL) her, ikke Premier League (PL).

Pluss minus 10 mål? Det var vanvittig pessimistisk. På en kanonsesong i PL kan Shola klare omtrent 10 mål. Klarte 7 mål i 02/03, hvis jeg ikke husker feil. Da klarer han minst 15 på en kanonsesong i Tippeligaen.

Riktignok er Shola 10 år eldre nå enn i 2003, og ikke like sprek som han var den gang. Litt mer stasjoner nå. Men Shola er god nok til at han kunne vært kandidat til toppscorertittelen i Norge, hvis han hadde vært i riktig klubb.

Men egentlig er dette en tåpelig diskusjon. Diskusjonen bør dreie seg rundt hvorvidt Ameobi er god nok til å sitte på tribunen i Premier League. Hvorvidt han kan forsvare en plass i en stall som teller bortimot 25-26 mann. Hvorvidt han av og til kan forsvare en plass i en 17-mannstropp. Hvor mange mål han potensielt og rent hypotetisk kan score i Tippeligaen er fullstendig uinteressant i så måte.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1273 på: 11. Juni 2013, 14:30 »
 :lol:Til og med jeg er god nok til å sitte på tribunen i en PL kamp... Ikke for å skryte, men jeg er faktisk god nok til å sitte på tribunen i Champions League :feiring:

Når det kommer til Sholadonkeydinho så mener jeg det er ufattelig at man skulle anta at han kan score noe særlig mer enn 10 mål i TL. Han er jo skada halve sesongen, og tilbringer 37% av sin våkne tid i offside. Da er det ikke mye igjen til å score mål TL eller PL eller old boys...

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1274 på: 11. Juni 2013, 16:42 »
Pluss minus 10 mål? Det var vanvittig pessimistisk. På en kanonsesong i PL kan Shola klare omtrent 10 mål. Klarte 7 mål i 02/03

Riktignok er Shola 10 år eldre nå enn i 2003, og ikke like sprek som han var den gang. Litt mer stasjoner nå. Men Shola er god nok til at han kunne vært kandidat til toppscorertittelen i Norge, hvis han hadde vært i riktig klubb.

Hehe, Shola hadde nok ikke bøtta inn mål i TL. Han er ingen naturlig målscorer. Pluss minus 10 mål er der han hadde havnet. Kan se for meg en måltørke og skader hadde ført til det.

Hadde byttet han mot 1 sjokolade og cola.