20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Shola Ameobi  (Lest 253755 ganger)

0 medlemmer og 9 gjester leser dette emnet.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Shola Ameobi
« Svar #1245 på: 03. Juni 2013, 15:44 »
Vet jo hvordan det var med meg selv da jeg spilte fotball... De gode "gamlingene" på laget hadde man respekt for og hørte på hva de hadde å si, mens de mindre gode "gamlingene" blåste man heller litt av.
Sånn kan jeg se for meg at det er litt i Newcastle også... Shola er en spiller som holder laget tilbake når han spiller og jeg kan ikke se for meg at han overhode klarer å dra spillere som Cabaye, Tiote, Sissoko, Cisse osv med seg til å prestere bedre. Ser heller for meg en stor posjon frusterasjon med Shola både på trening og når han spiller kamper. Dette blir selvfølgelig også litt synsing, men dette er en erfaring jeg har selv også, selv om det naturligvis er på et heeeelt annet nivå :)
Og der hadde vi fasiten som alle etterlyste- end of!!!

NYYYYYYYYYYYYYYYYYYYDELIG oppsummert Daniel!

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1246 på: 03. Juni 2013, 15:46 »
Jeg vil ha Shola på banen! Ikke som førstevalg, men som tredje-fjerde. Og alene på topp har han ingenting å gjøre, men i et par er han bedre. God spilleforståelse som kommer med rutinen, god med begge bein, og fysisk tilstedeværelse.

En av mine hovedinnvendinger mot Shola er jo at han har NULL spilleforståelse. Det eneste man kan garantere med ham på banen er forspilte sjanser pga offside eller unødvendige frispark

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1247 på: 03. Juni 2013, 15:49 »
Hva er poenget med å ha et udugelig fjerdevalg?
da burde heller en av de som er up and coming få lov å være fjerdevalg. Det er det i det minste utviklingsmuligheter i

Jamen jeg skriver jo det! Han må ikke stå i veien for gutter som Campbell. Og så sa jeg fjerdevalg for å presisere dette. Femtevalg da, fornøyd? Poenget mitt forblir det samme.
Hva skal vi med et udugelig femtevalg? Er det ikke bedre å la Dame Edna få sjansen?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1248 på: 04. Juni 2013, 20:57 »
Denne forestillingen om at Dame Edna er en bedre fotballspiller enn Shola Ameobi irriterer meg grenseløst. Jeg aksepterer greit at Shola ikke er noen fotballgud, langt derifra. Men han er ikke udugelig, han er MYE bedre enn godt over 90% på dette forumet. Det kan fort være en og annen talentfull fotballspiller som diskuterer her, men det er en grunn til at Ameobi har spilt i Premier League i 10 år. Han har aldri vært noen toppscorer, aldri vært førstevalg. Men SÅ dårlig har han ikke vært. Det er greit å være morsomt, men å sammenligne med en 80 år gammel dragqueen blir bare for dumt.

Shola er god nok til å være fjerde/femtevalg, og jeg mener det kan være nyttig å ha en erfaren klubbspiller å ty til hvis det virkelig skulle knipe. Shola er ikke dårligere enn at han scorer ett til fem mål i Premier League hver sesong. Det finnes faktisk noen sånne som spiller mer eller mindre fast i premier League. Shola Ameobi er ikke dårligere enn Kenwyne Jones. Shola ser selvfølgelig enda dårligere ut enn vanlig, når medspillerne heller ikke presterer på vanlig nivå.

Med ett år igjen på kontrakten og lav lønn ser jeg overhodet ingen problemer med å beholde Shola rett og slett for å ha bredde i stallen. Med vår skadehistorikk kan man aldri ha en for stor stall.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1249 på: 04. Juni 2013, 21:04 »
Shola hadde putta mye i Tippeligaen. Shola hadde putta en del i Championsship. Shola hadde fått 5-10 målpoeng hvis han hadde starta mer enn 25 kamper. Han er en grei squadspiller som i tillegg er fra Newcastle og alltid spilt her.
Vi får ingenting for han, han trekker ikke så mye penger ut av oss = lite verdi i å kvitte oss med han. Mer verdi å beholde han.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Cadel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1250 på: 05. Juni 2013, 00:37 »
Shola hadde putta mye i Tippeligaen. Shola hadde putta en del i Championsship. Shola hadde fått 5-10 målpoeng hvis han hadde starta mer enn 25 kamper. Han er en grei squadspiller som i tillegg er fra Newcastle og alltid spilt her.
Vi får ingenting for han, han trekker ikke så mye penger ut av oss = lite verdi i å kvitte oss med han. Mer verdi å beholde han.

+1

Jeg skjønner rett og slett ikke hvorfor så mange vil bli kvitt Shola. Hadde han hatt lønningen til Yaya Toure eller Torres, eller den utenomsportslige fuzzen til Bramble eller Ranger så skulle jeg skjønt det, men han skader ikke klubben i det hele tatt ved å bli værende. MEN han er ikke god nok til å være andre/tredjevalg på spissplass, og vi er fullstendig avhengig av å få inn en eller to spillere som går inn foran han i køa. Men det å bruke Shola i en ligacupkamp mot et League 2-lag virker for meg som en bortimot optimal løsning mtp. avlastning av de beste spissene våre. Han er rutinert, lojal og KAN være en hardtarbeidende spiller, spesielt hvis han får kasta kapteinsbindet etter seg i spillertunellen.

Bresken

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1251 på: 05. Juni 2013, 20:58 »
Tror nok årsaken til at folk vil bli kvitt han, enkelt og greit er fordi han er for dårlig i det lange løp. Et innhopp eller to er greit, men ikke så mye som de seneste år. Som du sier Cadel, tredje/fjerde-valg maks.

Tingen er at hvis han blir, tilfører han lite sportslig, men mye utenfor banen.
Om han forsvinner, tilfører han ingen av delene. Så lenge han holdes som tredje/fjerde-valg ønsker jeg at han blir selvsagt, men hvis Pardew og Co ser på han som andrevalg på spissplass er jeg en smule usikker.

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1252 på: 05. Juni 2013, 21:11 »

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1253 på: 05. Juni 2013, 21:14 »

Haha, smilene dem er jo prikk like.
Nei.

Cadel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1254 på: 06. Juni 2013, 12:02 »
Skulle nesten trodd at de var brødre  :frenetisk:

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #1255 på: 06. Juni 2013, 14:05 »
Skulle nesten trodd at de var brødre  :frenetisk:

:lol:

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1256 på: 06. Juni 2013, 16:01 »
Jeg synes jeg hører "LILLESTRØM" i det fjerne...Norges QPR kan godt kjøpe ham, så kan alle som vil få teste teorien om at han ville vært scoringsmaskin i TL. Mulig han hadde scoret 8-10 mål i sesongen?

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
« Svar #1257 på: 07. Juni 2013, 19:03 »
Jeg synes jeg hører "LILLESTRØM" i det fjerne...Norges QPR kan godt kjøpe ham, så kan alle som vil få teste teorien om at han ville vært scoringsmaskin i TL. Mulig han hadde scoret 8-10 mål i sesongen?

Tipper han hadde gjort 20-25 mål,, nivået er til å le av

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1258 på: 07. Juni 2013, 20:05 »
Han hadde gått skadd en merkbar del av sesongen og aldri maktet så mange mål uansett. Hadde vært greit om han ble solgt til TL da  :ler:
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1259 på: 08. Juni 2013, 01:27 »
Kunne vært et interessant bet det, Kristoffer. Hadde lett satt en slant på at han nådde 20 mål i TL.